, «гарні манери»



Скачати 279,42 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір279,42 Kb.
ТипКодекс


Урок етики

5 клас


Етикет. Гарні манери



Тема уроку: Етикет. Гарні манери

Мета уроку:

  1. вчити учні пояснювати, як і чому виник етикет; розкрити зміст понять «етикетні кодекси», «гарні манери»;

  2. розвивати вміння обґрунтовувати необхідність дотримання гарних манер у людських стосунках; наводити приклади гарних і поганих манер;

  3. виховувати людяність, доброзичливість, толерантність.

Очікувані результати: учень засвоїв поняття етикету, історію виникнення етикету, пояснює поняття гарні манери.

Обладнання: підручник, зошит, роздавальний і наочний дидактичний матеріал, засоби мультимедіа.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу з первинним закріпленням знань.
СТРУКТУРА УРОКУ:
І. Організаційний момент.

ІІ. Вступна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

2. Представлення теми та мети уроку.

ІІІ. Основна частина.

1. Як і чому виник етикет?

2. Які манери вважаються гарними?

IV. Заключна частина.

1. Підбиття підсумків.

2. Оцінювання результатів уроку.

V. Домашнє завдання.
І. Привітання.

Урок незвичайний. У нас присутні гості – вчителі міських шкіл. Давайте привітаємо їх і почнемо урок.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок

Кожен з нас вже постарався

До уроку приготувався.



ІІ. Вступна частина.

Подивіться уривок фільму і з’ясуйте, що ми будемо обговорювати і над чим будемо працювати.

Я хотіла, щоб урок у нас з вами пройшов у щирій, дружній співрозмові. Тому що тема, над якою ми будемо працювати, є дуже цікава і важлива у житті кожної людини.

Іноді, від того, наскільки людина вміє бути вихованою, дотримуватися правил етикету залежить навіть її доля.

Звертаємося до епіграфу

У людини все має бути прекрасним:

і обличчя, і одяг, і душа, і думки.

А.П. Чехов

Завдання нашого уроку – дізнатися про етикет, історію виникнення етикету, грані манери.

ІІІ. Основна частина.

Історія етикету. Послухаємо повідомлення наших учнів (випереджувальні завдання).

1 учень, 2 учень, 3 учень…

1 учень:

Вперше слово «етикет» вжив французький король Людовік ХІV у ХVІІ столітті. На одному з прийомів у цього монарха гостям вручили картки, де перераховувалися правила поведінки, яких вони мали дотримуватися.



2 учень:

У Середньовіччі свої етикетні кодекси мали навіть мандрівні студенти і музиканти.

Першою книгою з етикету вважають «Дисципліну клерикаліс», яку в 1204 році написав іспанський священик Педро Альфонсо.

У Київській Русі етикетні норми були зібрані в «Повчанні Володимира Мономаха дітям».



3 учень:

У наші часи етикет зберіг своє значення, проте він зазнав змін у своєму змісті. Сучасний етикет – це не зведення приписів, а загальний регулятор поведінки, якої дотримується дедалі більше людей.



Словникова робота.

Визначення «етикету».



Етикет – це форма поведінки у суспільстві, колективі, домашній обстановці, побуті, правила, норми ввічливості, прийняті у різних верствах населення.

Як Ви вважаєте – у повсякденному житті ми з вами виконуємо правила етикету? Які?

Усі ці закони пристойності об’єднані загальним уявленням про вихованість людини та її манери.

А що таке манери?



Манери – це спосіб поводитися, триматися в товаристві.

Робота з підручником, стор. 87.

Робота в групах. Аналіз малюнків.

Аналіз ситуацій.

  1. Тебе з товаришами пригостили смачними тістечками. Та ось на тарілці залишилося одне?

  2. Твій товариш за столом мимохіть пролив компот?

  3. У тебе велика радість. Збуджений і щасливий ти влітаєш в кімнати, щоб про це розповісти бабусі, й бачиш, що вона відпочиває?

  4. Тобі хочеться поділитися радістю з товаришем, але ти помічаєш, що він чимось засмучений?

Гарні і погані манери.

Наближається свято Миколая, Новий рік, і я хочу, щоб в ці свята Ви отримали гарні подарунки за свої гарні вчинки і щоб ніхто не отримав «різку».



Робота в малих групах (завдання на картках).

Діалог між однокласниками:



  1. Андрій прийшов до школи після довгої хвороби. Біля школи він зустрів свого однокласника;

  2. Діалог між хлопчиком і незнайомим перехожим, який просить показати як пройти до 25 школи.

Гра «Закінчи речення».

  1. Етикет – …

  2. Гарними манерами вважаються…

  3. Людина з гарними манерами ніколи не буде…

IV. Заключна частина.

Уривок фільму (2 частина).



Як Ви вважаєте:

  • Чи відбулося лікування?

  • Як будуть поводитися діти?

  • Які враження від уроку?

  • Що Вам запам’яталась?

  • Що б Ви хотіли взяти із собою?

Оцінювання.

Домашнє завдання. Урок № 15 (малюнки про свої вчинки).

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка