1. Результативність навчально-виховного процесу Рівень навчальних досягнень учнів та випускників закладу



Сторінка1/4
Дата конвертації02.12.2018
Розмір0,88 Mb.
  1   2   3   4
1. Результативність навчально-виховного процесу

1.1. Рівень навчальних досягнень учнів та випускників закладу
Самооцінювання якості роботи гімназії за 2016/2017 н.р. проводиться на основі аналізу результативності навчально-виховного процесу:

  • вивчено рівень навчальних досягнень учнів за І і II семестр та за
    навчальний рік;

  • вивчено рівень навчальних досягнень учнів випускних 4-х, 9-х і 11-х класів при складанні державних підсумкових атестацій;

  • проаналізовано подальше навчання випускників гімназії у навчальних
    закладах І, II, III і IV ступенів акредитації;

Випускники гімназії підготовлені до самостійного прийняття рішень щодо напряму і форми власного наукового і професійного розвитку. Щорічно збирається та аналізується інформація про подальше навчання та працевлаштування випускників гімназії. Із 108 випускників 9-х класів цього року мають намір вступити:

до ВНЗ І та II рівня акредитації - 56 учнів; навчатися у 10 класі – 52 учнів

Із 78 випускників 11-го класу:

до ВНЗ III та IV рівня акредитації - 68 учні; 1 учень переведений на повторний курс 11 кл., 8 учнів планують навчатись з а кордоном.

Учителі гімназії, відповідно до вікових особливостей учнів, шляхом особистісно орієнтованого навчання, щорічно домагаються підвищення показників успішності учнів.

Впродовж 2016/2017 н.р. адміністрацією закладу систематично здійснювався контроль за процесом навчальної діяльності, проводився моніторинг якості знань, умінь та навичок учнів з навчальних предметів. Успішність навчальної діяльності учнів 1-4-х кл. визначалася рівнем сформованості ключових компетентностей молодших школярів. Аналіз результатів навчальних досягнень учнів початкової школи свідчить, що школярі 2-4-х класів на достатньому і високому рівнях засвоїли програмовий матеріал:

416 учнів – 96 % з математики;

413 учнів – 95 % з англійської мови;

423 учні – 97% з української мови;

434 учні – 100% з літературного читання;

434 учні – 99 % з природознавства.

Досліджено результати річного оцінювання учнів з навчальних предметів, результати ДПА випускників 9-х та 11-х класів, участь випускників 11-х класів в ЗНО.

Проведено моніторинг навчальних досягнень учнів на кінець навчального року (за даними річного оцінювання, ДПА) (додаток 1,2).

Особливу увагу приділяє педколектив вивченню іноземних мов (англійська та німецька мови), української мови і літератури, історії України, всесвітньої історії та предметам природничого циклу. Велику увагу педколектив приділяє розвитку творчої самостійності учнів, потенційних можливостей кожного гімназиста, формуванню в учнів активної життєвої позиції та позитивного ставлення до навчання.

Відповідно до наказу по гімназії від 30.09.16 р. № 246-В у жовтні 2016 р. було проведено І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Олімпіади проведено згідно графіка за завданнями, складеними за збірниками олімпіадних завдань, виданих ІППОЧО та розробленими вчителями гімназії. Кількість учасників шкільної олімпіади зросла з таких предметів як хімія, географія, англійська в порівнянні з минулим навчальним роком. Загалом, учасники олімпіад продемонстрували високий рівень знань, умінь і навичок. Спостерігається наступність у здобутті окремими учнями призових місць з року в рік з англійської мови, біології, , географії. Учасниками І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад у 2016/2017 н.р. стали 588 учнів, що складає 80,7% від загальної кількості гімназистів. Загалом гімназисти - учасники олімпіад показали високий та достатній рівень засвоєння програмового матеріалу. У ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад взяло участь 65 учнів. У предметних олімпіадах суспільно-гуманітарного циклу змагалося 39 школярів, що складає 60% від загальної кількості учасників. У предметних олімпіадах природничо-математичного циклу було 26 учасників - це 40%. Порівняно з минулим роком значно підвищилася результативність участі в ІІ етапі олімпіади з англійської мови, зарубіжної літератури. Переможцями олімпіад стали 44 учня, що становить 68% від загальної кількості учнів, які брали участь у ІІ етапі учнівських олімпіад. В порівнянні з 2015/2016 н.р. спостерігається стабільність. Переможцями ІІІ етапу олімпіад природничо-математичного циклу стали 4 учня, що становить 66,7% від кількості учасників, переможцями олімпіад суспільно-гуманітарного циклу стали 7 учнів, що складає 70%. (Додаток 1)

Традиційно учні гімназії приймають участь та перемагають у різноманітних конкурсах. Кожного року учні гімназії успішно здають Кембріджський іспит на отримання міжнародного сертифікату володіння англійською мовою. В 2016/2017 н.р .учні 9 класів: Колбаско Максим, Пецей Володимир отримали сертифікати рівня В1, учні 11 класів: Петрюк Софія, Кулічевська Анастасія, Хоменко Юліана, Савчинський Владислав,Бирчак Олександра, Осадчук Вікторія, Онуфрійчук Богдан, Іващук Сергій, Марусяк Олександр- В2, а Петрюк Тарас, Андрух Анастасія – на рівень С1. Учениця 11 класу Приймук Анастасія отримала міжнародний сертифікат Тест Даф на рівень знання німецької мови (Zeugnis TestDaf) рівня В2. Навчання учнів у БМАНУМ і та діяльність гімназійного наукового товариства «Нова генерація» дає свої результати. Дипломами нагороджені переможці ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу – захисту науково - дослідницьких робіт учнів Ванзуряк Олена, Савчук Катерина ( учениці 10 класів), Приймук Ананстасія (учениця 11 класу), брав участь у захисті робіт Забєлін Дмитро ( учень 10 класу).

У Міжнародному конкурсі з української мови і літератури ім. П. Яцика вибороли місця на ІІ та ІІІ етапах – Скоропляс Олександра, 4-В кл.- І місце (Трофимчук Т.М.), Шпорта Ксенія, 5-Г кл. - І місце ( Сащук Т.М.); на ІІ етапі - Бабіна Еліна, 7-Б кл., І місце (Яшан В.А.),Скуратовська Катерина, 8-Г кл., ІІІ місце (Мармиш Н.В.),Гакман Олена, 9-Б кл., ІІІ місце (Бендяк Г.П.),Хоменко Юліана, 11-Б кл., ІІІ місце ( Яшан В.А.). Участь у Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім.Т.Шевченка принесла нагороди Шаховій Лізі, 5-Г кл., ІІІ місце ( Яшан В.А.), Савченко Катерині, 6-Г кл., ІІІ місце (Крегель О.Р), Хоменко Юліані, 11-Б кл., ІІ місце (Демченко О.М., Яшан В.А). Нагороджена дипломом ІІІ ступеня за перемогу у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості в номінації «Література» та «Історія України та державотворення» учениця 11класу. Марчук Олена (Яшан В.А. та Федюк М.Д.). Грамотами були нагороджені переможці міської конференції Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина - Україна» та учасники ІV обласної учнівської науково – практичної конференції «Буковинський край очима юних науковців»: Гажос Анастасія, Дамян Каріна, Козменюк Максим, Мулик Єлізавета - учні 6-Г класу (Ваврикович Н.В., Крегель О.Р.). Дипломами лауреатів були нагороджені учасниці учнівської конференції «Садгора -245 років з часу заснування» Скуратовська Катерина, Труфіна Ірина

( 8 клас), ( Писаренко С.А.).

Участь у конкурсі учнівської творчості “Об’єднаймося ж, брати мої” принесла результат: Марчук Олена, 11 кл., ІІ місце ( Яшан В.А.). Уміському конкурсі виразного читання під гаслом “Рідна мово солов’їна” учениця 11-А класу Ясинівська Катерина зайняла І місце (Сащук Т.М.). Брав участь та отримав визнання Бурдейний Валентин (11 клас) у міському конкурсі творів - есе “Вода – джерело життя на Землі” (Демченко О.М.). Команда учнів гімназії отримала Диплом ІІІ ступеня управління освіти Чернівецької міської ради за перемогу у міському турнірі знавців рідного краю (Федюк М.Д.). Грамотою нагороджена активна учасниця міського етапу обласного конкурсу учнівських наукових робіт «Український вимір процесів європейської інтеграції» Федюк Наталія (9 клас) (Федюк М.Д.). Активну участь гімназисти взяли: у міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Юний дослідник»:

4 клас - Добжанський Данило - ІІІ місце ( Садовська Н.В.)

5 клас -Гомзяк Юлія - ІІІ місце ( Мармиш О.М.)

5 клас -Тарицану Тетяна - ІІІ місце (Андрицуляк О.М.)

У Відкритій міській освітньо-науковій конференції учнівської молоді «Всесвіт-2017»:

11 клас – Хоменко Юлія – І місце (Стаднік О.Я.)

11клас – Тимчук А. – І місце (Стаднік О.Я.)

11 клас – Григорович Д. – ІІ місце (Стаднік О.Я.)

10 клас – Шородок В. – ІІІ місце (Андрицуляк О.М.)

11 клас – Марчук О. – ІІІ місце (Андрицуляк О.М.)

11 клас – Басараба Б. – ІІІ місце (Андрицуляк О.М.)

Петришин Максим (8 клас) переміг у Всеукраїнському конкурсі дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів загальноосвітніх навчальних закладів «Енергозбереження в побуті та навчальному закладі», І місце у номінації «Енергозбереження у побуті та навчальному закладі. Екобудинок» (Яремійчук М.А.). Переможцями міського конкурсу юних програмістів та користувачів ПК «Інформатик-2017» стали: Брюхович Д, 8-В клас, ІІІ місце ( Романчук Т.М.),

Табачнюк В., 7-Г клас, ІІІ місце (Кишкан С.І.)

Петровська Дарія (5 клас) отримала перемогу у міської олімпіади з математики « МініМудрик» (Павлишина В.А.).

Команда учнів гімназії взяла участь у конкурсі екологічних агітаційних колективів. (Андрицуляк О.М.). Отримала перемогу у ХV Міжнародному конкурсі-фестивалі дитячо-юнацької журналістики «Прес-весна на Дніпрових схилах»  в номінації

« Фоторепортаж» Плотникова Ольга ( 8 клас).

Дипломом ІІ ступеня нагородили переможця першості міста з шахів

« Кубок міського голови» Шелеста Михайла ( 9 клас).

Дипломом нагородили переможця Всеукраїнської різдвяної виставки міського та обласного етапів Коваленко Ольгу ( 5 клас), ( Андрицуляк О.М.)

Отримала перемогу команда гімназії у спеціальному проекті «Я можу врятувати життя» - капітан команди - Савенко Валерія.

Відстоювали честь гімназії в міських змаганнях з велосипедного туризму: команда посіла ІІ місце у загально командному заліку, І місце з фігурного водіння велосипеду, ІІІ місце у особистому заліку – Кушнірюк Б. (Уткін В.М.). Учні гімназії взяли активну участь в інтерактивних конкурсах. (Додаток 3)



2. Рівень організації освітньої діяльності закладу

2.1. Організація навчально-виховного процесу
Відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" педагогічний колектив гімназії вживає заходи для забезпечення реалізації права дітей і підлітків та здобуття повної загальної середньої освіти, а саме:

  • здійснюється контроль за відвідуванням учнями гімназії, з'ясовуються причини відсутності;

  • проводиться роз'яснювальна робота серед учнів і батьків щодо
    обов'язковості здобуття середньої освіти;

- проводяться заняття з майбутніми першокласниками.

У гімназії ведуться книги обліку учнів (алфавітні книга), класні журнали, особові справи, книги наказів про рух учнів.

Навчальний процес здійснюється за навчальними програмами рекомендованими Міністерством освіти і науки.

З метою створення умов для функціонування української мови та реалізації мовної політики держави розроблено заходи. Проводилися бесіди з учнями та батьками щодо вивчення і використання української мови як державної, організовувались дні української писемності, конкурси, предметні тижні, зустрічі з письменниками, шкільні олімпіади. Здійснювався контроль за дотриманням мовного режиму діловодства. Стан викладання української мови та літератури у 2016/2017 н.р. розглядався на нарадах та методичному об’єднанні вчителів української мови та літератури. Здійснювався поділ класів на групи при вивченні української мови згідно з нормативами.

Підвівши підсумки роботи колективу протягом 2016/2017 н.р. варто відмітити організаційно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу, що допомагає впорядкувати життя колективу, налагодити взаємозв’язок навчальної та позаурочної виховної роботи, сформувати єдиний колектив педагогів, учнів, батьків.
2.2. Організація науково-методичної роботи

Методична робота в гімназії проводилася згідно плану роботи на 2016/2017 н.р. та наказу “Про організацію методичної роботи у 2016/2017 н.р.”. Педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою «Модернізація навчально-виховного процесу та підвищення якості знань учнів в умовах гімназійної освіти».

З цією метою адміністрація гімназії, методична рада та методичні об’єднання вчителів ставили перед собою такі завдання:


  • Забезпечення науково-методичного супроводу впровадження інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання;

  • Інформатизація навчально-виховного процесу;

  • Організація роботи з обдарованими дітьми та розвиток творчих здібностей учнів;

  • Вивчення й впровадження ППД;

  • Системне проведення моніторингу рівня навчальних досягнень учнів;

Реалізація цих завдань здійснювалася через методичну раду.

У 2016/2017 н.р. методична рада проводила роботу над вирішенням наступних проблем



  • вдосконалення системи навчання;

  • пошук ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг, апробація та впровадження інноваційних педагогічних систем, реального забезпечення рівного доступу всіх громадян до якісної освіти;

  • виховання моральних, патріотичних та духовних якостей особистості школяра, почуття національної свідомості й гідності;

  • створення та розвиток здоров’язбережувального середовища, формування культури здоров’я учнів.

Для реалізації поставлених завдань методична робота побудована на основі диференціації учительських кадрів.

Молоді і малодосвідчені вчителі працювали над проблемою “Урок, як основна форма навчання і виховання учнів” в школі молодого вчителя “Пошук”. Її заняття проводилися в різних формах: індивідуальні співбесіди, консультації, за молодими вчителями були закріплені досвідчені педагоги. Між наставниками і молодими вчителями було налагоджено взаємовідвідування уроків, вчителі-наставники дали відкриті уроки для молодих вчителів.

Вивчення та поширення передового педагогічного досвіду вчителів, здійснення науково-методичної роботи з досвідченими вчителями здійснювалося через школу педагогічної майстерності “Вдосконалення”. Перспективний педагогічний досвід, накопичений у гімназії, поширювався в межах міста, області через теоретичні заняття, показові уроки, пристендові уроки з курсами ОІППО, які проводили вчителі гімназії.

Методична робота за фахом здійснювалася через методичні об’єднання: української мови і літератури, зарубіжної літератури, математики та інформатики, історії та правознавства, предметів природничого циклу, початкової школи, іноземних мов, художньо-естетичного циклу та класних керівників.

Особливо важливу роль в системі методичної роботи гімназії відігравала педагогічна рада. На її засіданнях розглядалися питання:


  • Пріоритетні шляхи підвищення якості навчання на уроках української мови та літератури в умовах гімназійної освіти.

  • Модернізація навчального процесу на уроках природничого циклу.

Проведено засідання методичної ради :

- Організаційне засідання: обговорення плану роботи методичної ради та його затвердження, затвердження плану роботи педмайстерні “Педагогічне зростання”, затвердження плану роботи школи вчителя-початківця “Пошук”;

- Про результати науково - методичної роботи за 2015 / 2016 н.р.;

- Про затвердження планів м/о;

- Про курсову перепідготовку;

- Атестація педкадрів у 2016 / 2017 н .р. Про вивчення та узагальнення педагогічного досвіду вчителів;

- Ознайомлення з нормативними документами;

- Про затвердження плану підготовки засідання педагогічної ради;

- Про організацію І етапу Всеукраїнських олімпіад;

- Про організацію та проведення ЗНО;

- Про затвердження плану підготовки засідання педагогічної ради;

- Про організацію ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад;

- Про проведення моніторингових досліджень з базових предметів за І семестр;

- Про затвердження плану підготовки засідання педагогічної ради;

- Про проведення шкільної науково – практичної конференції «Талант і елітарність»;

- По питанню планування навчальних предметів на ІІ семестр»;

- По питанню підготовки до творчих звітів учителів;

- Спільне засідання атестаційної комісії та членів методичної ради по питанню підготовки до підсумкового атестаційного засідання;

- Про підготовку до ДПА та ЗНО;

- Спільне засідання голів м/о, творчих груп по питанню «Підсумки за навчальний рік. Завдання на наступний рік. Самоаналіз голів м/о».

Протягом року працювали творчі групи:


  • вчителів математики з проблеми «Прикладна спрямованість курсу математики як діяльнісний підхід до навчання»;

  • вчителів української мови та літератури з проблеми «Навчально-методичне забезпечення уроків літератури рідного краю»;

вчителів історії з проблеми ««Навчально-методичне забезпечення досліджень з історії м. Чернівців» та «Розвиток системи правової й громадянської освіти та виховання» ;

вчителів фізики з проблеми «Викладання фізики з елементами ІКТ-технологій».

вчителів початкових класів з проблеми «Розвиток навичок пізнавальної самостійності молодших школярів в умовах особистісно орієнтованого навчання».

вчителів іноземних мов з проблеми «Креативно-інноваційний пошук на основі наявного досвіду учнів та його збагачення в межах інформаційного поля гімназії».

Вчителі - наставники ділилися досвідом і спрямовували роботу вчителів-початківців:



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка