2015 зміст вступ розділ розробки уроків з модуля




Дата конвертації19.11.2018
Розмір1,35 Mb.

2015



ЗМІСТ

ВСТУП………...……………………………...…………………………….....3

РОЗДІЛ 1. РОЗРОБКИ УРОКІВ З МОДУЛЯ «ВОЛЕЙБОЛ»…………4

    1. Передача м’яча двома руками зверху, над собою, в сторони, за голову на місці………………………………………………...……………………..4

    2. Передача м’яча двома руками зверху, прийом м’яча двома руками знизу; прийом м’яча після подачі.…………………………..………………….......8

    3. Передача та прийом м’яча зверху та знизу.……….……………...…11

    4. Прийом та передача м’яча, нападаючий удар з місця та зі стрибка на місці.….….…………………………………….…...............................................…..15

    5. Нападаючий удар; верхня пряма подача.……………………………18

    6. Нападаючий удар; блокування нападаючого удару………….…..…21

    7. Нападаючий удар; передача та прийом м’яча; блокування нападаючого удару.….………………………………………………..…………....24

    8. Нападаючий удар (по краях сітки); блокування при нападаючому ударі; страховка гравця, який виконує блокування.…………………………..…26

    9. Тактичні дії (тактика подач), виконання подач.…….…………....…29

    10. Тактичні дії (тактика передач); прийом та передача м’яча; виконання подач вибраним способом...………..……………………..…………..32

ВИСНОВКИ……...………...…………………….…….………………....…34

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………….……………….….35

ДОДАТКИ…………………………………………………………………...36

ВСТУП

Даний посібник розрахований на те, щоб допомогти вчителю краще підготуватися до занять з фізичного виховання, зокрема до модуля з волейболу.

Волейбол – один з найбільш популярних і масових видів спорту. Щоб грати у волейбол, необхідно вміти швидко бігати, міняти напрями і швидкість руху, високо стрибати, мати силу, спритність і витривалість.

Емоційний настрій у грі впливає на діяльність у серцево-судинної і дихальної системи. Стрибки при передачах м’яча, нападаючих ударах і блоці, укріпляють кісткову систему, суглоби стають більш рухливі, збільшується сила і еластичність м’язів, також покращується зір. Гра у волейбол розвиває швидку реакцію на зорові та слухові сигнали. Завдяки своїй емоційності гра у волейбол представляє собою метод не тільки фізичного розвитку, а й активного відпочинку. На уроках з волейболу учні вивчають правила гри, засвоюють технічні прийоми, вивчають прості тактичні комбінації. Дитина не тільки розвиває фізичні якості, а й виховує в собі дисциплінованість, відчуття дружби, колективізму.

В основу цієї розробки покладено формування основних навичок гри у волейбол.
РОЗДІЛ І. РОЗРОБКИ УРОКІВ З МОДУЛЯ «ВОЛЕЙБОЛ»

Урок 1

Передача м’яча двома руками зверху, над собою, в сторони, за голову на місці.

Мета:


  • навчальна: удосконалювати техніку виконання учнями передачі м’яча двома руками зверху, над собою, в сторони, за голову на місці; продовжувати навчати учнів техніці виконання верхньої прямої подачі;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 12 -15 хв.

Шикування. Прийом рапорту. Повідомлення завдань уроку.

Стройові вправи на місці



Різновиди ходьби та бігу:

  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи в парах:

І. В. П. – стати спиною один до одного, взятися за руки.

1-2 – крок вперед (правою ногою), по черзі, руки підняти вгору через сторони.

3-4 – В.П.

5-6 – так само лівою ногою.

7-8 – В.П.

ІІ. В. П.стати обличчям один до одного, руки покласти на плечі товаришеві.

1-2 – нахил вперед

3-4 – В.П.

ІІІ. В. П. – Стати один до одного спиною, зробивши захват руками «замок».

1 – нахил уперед, другий висить угорі,

2 – В.П.

3 – так само, помінялися ролями;

4 – В.П.

ІV. В. П. – так само, як вправа 3.

1 – присісти

2 - піднятися

V. В. П. – стояти обличчям один до одного, носки ніг приставивши один до одного, руки витягнути

1 – сісти

2 - піднятися

VI. В. П. – так само, як вправа 5

1 – один стоїть, другий сідає

2 – помінялися ролями.

VII. В. П. – один стає на руки, другий бере його за гомілки ніг, пройти на руках.


30 с

1 хв.
20 с


1-2 хв.

1 коло


1 коло

1 коло

по 3-4 рази
по 5-6 разів
по 5-6 разів

по 4-5 разів

по 4-5 разів

по 4-5 разів

пів кола


- зв. увагу на зовн. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

- піднятися на носочки

- не згинати коліна

- міцно тримати руки

- спина рівна

- міцно тримати руки, ноги в колінах не згинати


- коліна не згинати

Основна частина -25-27 хв.

І. Закріплення техніки виконання передачі м’яча згори, знизу, над собою:

  • передача м’яча зверху, сидячи на підлозі;

  • передача м’яча зверху, стоячи на колінах;

  • передача та прийом м’яча згори, знизу;

  • після передачі присісти, торкнутися підлоги – піднятися, прийняти м’яч ;

  • виконуємо одну передачу над собою, другу товаришу;

  • передача м’яча з поворотом на 1800

ІІ. Продовжувати навчити техніки подачі у волейбол (подача по вибору учнів).

  • Теоретичні відомості;

  • імітація подачі;

  • подача з 4-5 м від сітки;

  • подача з лицьової лінії.

Гра «Снайпери»

Команда стоїть у шерензі на лицевій лінії. Кожний учень по черзі виконує подачу, старається набрати найбільше балів (площадка поділена на квадрати, кожен квадрат має цифру), цифра у квадраті відповідає кількості балів. Виграє та команда, яка набере більше балів.





9-10 хв.

по 8-10 р.


по 5-7 р.
по 5-7 р.
по 5 р.
по 5 р.

по 5 р.


3-4 хв.

1хв.
по 2 р.

по 2 р.

по 5 р.


3-5 хв.

розповідь показ


- команди рівні по кількості дітей



Заключ-на частина – 3хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.



Домашнє завдання: присідання на одній нозі.

30 с

2 хв.


30с






Урок 2

Передача м’яча двома руками зверху, прийом м’яча двома руками знизу; прийом м’яча після подачі.

Мета:

  • навчальна: удосконалювати техніку виконання учнями передачі м’яча двома руками зверху та прийому двома руками знизу; навчити прийому м’яча після подачі;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 12-15 хв.


Шикування. Прийом рапорту.

Повідомлення завдань уроку.

Стройові вправи на місці

Різновиди ходьби та бігу:


  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи в парах

1 хв.

1 хв.


20с

1-2 хв.


1 коло

1 коло


1 коло


- звернути увагу на зовнішній вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

Див. урок 1




Основна частина -28-30 хв.

І. Удосконалювати техніку виконання учнями передачі м’яча двома руками зверху та прийому двома руками знизу.

1. Передача та прийом м’яча знизу, згори.

2. Прийом та передача м’яча двома руками знизу.

3. Один учень не докидає м’яч товаришу, передає м’яч вправо, вліво, за голову. Другий вибігає під м’яч і передає його двома руками знизу.

4. Учні стоять в колоні по одному. Вчитель або учень не докидає м’яч на 1-1,5 м, гравець вибігає вперед, приймає м’яч двома руками знизу і передає його назад.

5. Дві колони стоять напроти один одного:

1. верхня передача м’яча (передав став у кінець)

2. передача та прийом м’яча знизу.



ІІ. Навчання прийому подачі.

1. В парах. Один учень із відстані 7-8 м несильним ударом направляє м’яч товаришу, який приймає його знизу або зверху.

2. так само, як вправа 1, тільки відстань 11-12 м.

Гра «Зумій прийняти»

Учні по парах стають на боковій ліній один проти другого. За командою вчителя, учні подають на свого суперника, який намагається прийняти м’яч і передати його назад. Кожен виконує по 5 подач.


5-7 хв.

по 8-10р.


по 4-5р.
по 4-5р
по 2 р.

по 2 р.


3-5 хв.
по 2 р.

по 2 р.
5 хв.



- чітка передача

- виграє команда, яка не впустить м’яч

- подача не сильна. Прийом може бути знизу та зверху
- виграє той, учень, який прийняв більше подач


Заключ-на частина – 3 хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.



Домашнє завдання: присідання на одній нозі.

30 с

2 хв.


30 с

- бажано без допомоги





Урок 3

Передача та прийом м’яча зверху та знизу.

Мета:

  • навчальна: продовжувати навчати техніки передачі та прийому м’яча зверху та знизу; виховувати дисциплінованість, упевненість у своїх силах, уміння працювати у колективі;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 12-15 хв.

Шикування. Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Різновиди ходьби та бігу:

  1. ходьба на носках – руки на поясі;

  2. ходьба на п’ятах – руки за голову;

  3. ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  4. ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  5. звичайний біг;

  6. біг спиною вперед;

  7. біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи на гімнастичній лаві:

  1. В.П. – руки на лаві (дівчата);

  • ноги на лаві (хлопці)

1 – згинання рук в упорі;

2 – розгинання рук



2. В.П. – один сидить на лаві, ноги простягнуті, руки за голову. Другий сидить на своїх колінах і ступнях першого, руками тримає лаву.

1 – нахил назад до підлоги;

2 – В.П.

3 – один лягає обличчям до підлоги на стегна, руки за голову. Другий – сідає на ступні ніг першого, підставляє свої ноги так, щоб не було боляче виконувати вправу, руками упирається в лаву.

1 – прогнутися вгору;

2 – нахил униз.



3. В.П. – лягти на живіт на лаву.

1-2 – двома руками підтягнутися, так до кінця лави.



Стрибкові вправи.

1. В.П. – одна нога на лаві, друга на підлозі.

1-2 – зміна положення ніг. Так само – йти спиною вперед.



2. В.П. – дві ноги на лаві.

1 – дві ноги на підлозі, між ногами лава. Так само, йти спиною вперед.



3. В.П. – ноги разом біля одного краю лави.

1-10 – стрибки через лаву. Так само, йти спиною уперед.



4. В.П. – стояти на одній нозі біля одного краю лаву.

1-10 – стрибки через лаву на одній нозі. Так само, спиною вперед.



5. В.П. – вправа 4 на другій нозі. Так само, спиною вперед.

30 с

1 хв.
1-2 хв.


1 коло

1 коло


1 коло

12-15 р.


20-25 р.

Дівчата


10-12 р.

Хлопці


12-15 р.

Дівчата


10-12 р.

Хлопці


12-15 р.

2-3 р.

по10-12 р.

по10-12 р.

по10-12 р.

по10-12 р.


по10-12 р.



- зв. увагу на зовн. вигляд
- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

змійкою

змійкою


Основна частина - 25-27 хв.

Естафети з передачею м’яча:

  1. Передача м’яча зверху і знизу в русі: учні передають м’яч вперед рухаючись боком туди й назад.

  2. Зустрічна передача м’яча зверху. Дві команди стоять на відстані 3-4 м одна від одної. За сигналом перший учень в колоні передає м’яч зверху команді напроти і стає у своїй команді в кінець. Учень другої команди передає м’яч назад. Гра триває доти, даки хтось не втратить м’яча.

  3. Зустрічна передача м’яча знизу.

  4. Гра «Попади в ціль». Команди стоять в колоні по одному на відстані 1,5м від стіни. На стіні намальовані квадрати 1х1м. Учні по команді виконують передачу у квадрат і стають у кінець колони. Виграє та команда, яка більше раз влучила у квадрат.

  5. Гра «Карусель». Команда стає у коло, відстань між учнями 2м. По сигналу один учень із кожної команди виконує передачу м’яча над собою і біжить по колу вперед , а на його місце підбігає слідуючий учень і також виконує передачу м’яча над собою. Грають 3-5 хв., виграє та команда у якої менше було втрат м’яча.

  6. Гра «Рухома ціль». Учні стоять колом, передаючи м’яч, намагаються потрапити ним у ведучого, який бігає всередині кола. М’яч посилають у коло ударом однієї руки, як при нападаючому ударі. Той хто не влучив, стає на місце ведучого.

по 1 разу

по 1 разу

по 1 разу


5-7 хв.

5 хв.


8-10 хв.

- вчитель говорить види передач


- м’яч падає, його беруть і виконують передачу над собою.

- передача м’яча може бути зверху й знизу.



Заключ-на частина - 3 хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.

Домашнє завдання: імітація техніки виконання подач.


30 с

2 хв.


30 с





Урок 4

Прийом та передача м’яча, нападаючий удар з місця та зі стрибка на місці.

Мета:

  • навчальна: закріпити техніку виконання учнями прийому та передачі м’яча; навчити учнів техніки виконання нападаючого удару з місця, зі стрибка на місці;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 12-15 хв.

Шикування. Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Стройові вправи на місці



Різновиди ходьби та бігу:

  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи на гімнастичній лаві

1 хв.
20 с

1-2 хв.


1 коло

1 коло


1 коло
5 хв.


- зв. увагу на зовн. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

Див. урок 3



Основна частина -25-27 хв.

І. Закріплення прийому та передачі м’яча

  1. Передача м’яча згори по колу в один та другий бік

  2. Передача м’яча знизу по колу в один і другий бік.

  3. Передача м’яча назад з поворотом на 180 0

  4. Гра «Рухома ціль» (див. урок 3)

ІІ. Навчання техніки виконання нападаючого удару з місця, зі стрибка на місці та «по ходу».

  1. Теоретичні відомості

  2. Імітація нападаючого удару з місця з лінії нападу.

  3. Так само з волейбольним м’ячем

  4. Імітація нападаючого удару з місця у стрибку.

  5. Так само з волейбольним м’ячем.

  6. Нападаючий удар із зони 4 по м’ячу, що вертикально підкинутий гравцем, стоячи біля сітки.

  7. Нападаючий удар «по ходу» через сітку, виконують по підкинутому м’ячеві товаришем після розбігу – 2-3 кроки.

  8. Гра «Вогонь по вежі». Дві команди змагаються в точності нападаючого удару. На обох площадках в зонах 5 і 6 в встановлено три вежі (по три зв’язані гімнастичні палки). Учні кожної команди виконують нападаючий удар із зони 4 з передачі із зони 3. перемагає та команда, яка виконала менше ударів і розбила всі цілі.

2-3 р.
2-3 р.


7-8 р.
5 хв.

1-2 хв.


2-3 р.
4-5 р.

2-3 р.
5-7 р.

3-4 р.

5-7 р.


7 хв.

- старатися передавати чітко


- передача м’яча зверху або знизу

- сітки не доторкатися

- звертати увагу на правильність виконання


Заключ-на частина -3 хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.

Домашнє завдання: імітація техніки виконання подач.


30 с

2 хв.


30 с







Урок 5

Нападаючий удар; верхня пряма подача.

Мета:

  • навчальна: продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару та виконання верхньої прямої подачі;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина -10-12 хв.

Шикування.

Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Стройові вправи на місці

Різновиди ходьби та бігу:


  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи в русі:

1. В. П.руки в сторони

1-3 - прямі руки схрещуються перед грудьми

4 – В.П.

2. В. П. – ліва рука вгорі, права знизу. На кожен крок зміна положення рук.

3. В. П. – руки зігнуті в ліктях перед грудьми

1 – випад лівою ногою, поворот тулуба і рук в бік випаду.

2 – випад правою ногою, поворот тулуба і рук в бік випаду. І так на кожний випад.

4. В. П. – права рука вгорі, ліва за спиною. На кожен крок нахил тулуба вправо, вліво зі зміною рук.

5. В. П. – руки внизу, пальці переплетені. На кожен крок нахил уперед торкаючись долонями підлоги.

6. В. П. – О.С.

4 – стрибки на правій нозі;

4 – стрибки на двох ногах;

4 – стрибки на лівій нозі;

4 – стрибки на двох ногах.


30 с

1 хв.
20 с

1-2 хв.

1 коло


1 коло

1 коло

по 7-8 р.

по 7-8 р.

по 7-8 р.

по 7-8 р.

по 8-10 р.

виконувати серію по 3р.



- зверн. увагу на зовн. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

- робити вправу з силою



- руки в ліктях не згинати
- випад робити не глибокий

- не згинати ноги в колінах

- руки зігнуті в ліктях


Основна частина -25-30 хв.

І. Продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару.

1. учень стає лівим плечем до сітки, м’яч на долоні лівої руки над сіткою, правою рукою виконує удар по м’ячу, збиває його з долоні і направляє його через сітку.

2. так само, але м’яч лівою рукою підкидає вверх, удар виконується по м’ячеві, що летить.

3. нападаючий удар виконується із кроку в стрибку поштовхом двома ногами підкидання м’яча товаришем.

4. нападаючий удар із зони 4 «по ходу», передача м’яча із зони 3 товаришем.

ІІ. Продовжувати навчати техніки виконання верхньої прямої подачі

1.верхня пряма подача на задню частину площадки.

2. верхня пряма подача на передню частину площадки.

Навчальна гра у волейбол


8-10 хв.

по 4-5 р.

по 4-5 р.

по 5-6 р.


по 5-6 р.

5 хв.

по 2-3 р.


по 2-3 р.
15 хв.

- сітка опущена низько
- сітка опущена низько

- м’яч підкидають високо


- м’яч передається 1,5-2 м над сіткою

Заключ-на частина - 3 хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.



Домашнє завдання: імітація виконання техніки нападаючого удару з розбігу.

30 с

2 хв.


30 с







Урок 6

Нападаючий удар; блокування нападаючого удару.

Мета:

  • навчальна: продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару; навчати блокувати нападаючий удар;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 10-12 хв.

Шикування

Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Стройові вправи на місці

Різновиди ходьби та бігу:


  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи в русі.

30 с

1 хв.
20 с

1-2 хв.

1 коло


1 коло

1 коло
10 хв.



- зверн. увагу на зов. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки
Див. урок 5


Основна частина -25-30 хв.

І. Продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару.

1. Теоретичні відомості.

2. Імітація нападаючого удару з місця з лінії нападу.

3. Так само з волейбольним м’ячем.

4. Імітація нападаючого удару з місця у стрибку.

5. Нападаючий удар із зони 4 «по ходу»

6. Нападаючий удар із зони 4, накидає товариш із зони 3.

ІІ. Навчити блокувати нападаючий удар.

1.Теоретичні відомості.

2. В парах один тримає м’яч над сіткою, другий блокує його після стрибка.

3. Один учень підкидає м’яч над сіткою, другий блокує його.

4. Блокування нападаючий удар виконуючих із зони 4.

Навчальна гра у волейбол.

5-8 хв.

2-3 р.
2-3 р.

по 4-5 р.
по 4-5 р.
по 3-4 р.

10 хв.


по 3-4 р.

по 3-4 р

12 хв.

- розповідь і показ


- накидає собі

- накидає сам собі

- розповідь, показ

- зверни увагу на виніс рук



Заключ-на частина - 3 хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.



Домашнє завдання: імітація виконання техніки нападаючого удару з розбігу.

30 с

2 хв.


30 с







Урок 7

Нападаючий удар; передача та прийом м’яча; блокування нападаючого удару.

Мета:

  • навчальна: продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару; удосконалювати техніку виконання передачі та прийому м’яча; навчати блокуванню нападаючого удару;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 10-12 хв.

Шикування

Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Стройові вправи на місці

Різновиди ходьби та бігу:


  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи в парах

30 с

1 хв.
20 с


1-2 хв.
1 коло

1 коло


1 коло


- зверн. увагу на зовн. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

Див. урок 5



Основна частина 25-30 хв.

І. Продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару.

1. Нападаючий удар з місця лінії нападу.

2. Нападаючий удар з місця у стрибку.

3. Нападаючий удар із зони 4 «по ходу» після передачі м’яча із зони 3.

ІІ. Удосконалюватись в техніці виконання передачі та прийому м’яча.

1. Передача м’яча згори по колу в один і другий бік.

2. Передача м’яча знизу по колу в один і другий бік.

3. Гра «Карусель»

ІІІ. Вчитися блокуванню нападаючого удару.

1.Теоретичні відомості.

2. Один учень підкидає м’яч над сіткою, другий блокує його.

3. Блокування нападаючого удару виконуючих із зони 4 або 2.

Навчальна гра у волейбол.

10хв.


по 2-3 р.

по 3-4 р.

по 3-4 р.
5-7 хв.
по 2-3 р.

по 2 -3 р.


4-5 хв.


7 хв.
2 хв.

по 4-5 р.


по 5-7 р.
10-11 хв.

- накид сам собі

- накид сам собі

- старатись передавати чітко

- передавати чітко

Див. урок 3


показ

- сітки не торкатися

- в грі виконувати блок


Заключ-на частина - 3 хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.



Домашнє завдання: стрибки на місці з замахом рук .

30 с

1 хв.


30 с





Урок 8

Нападаючий удар (по краях сітки); блокування при нападаючому ударі; страховка гравця, який виконує блокування.

Мета:

  • навчальна: продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару (по краях сітки); удосконалювати техніку виконання передачі та прийому м’яча; навчати блокуванню нападаючого удару та страховці гравця, який виконує блокування;

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 10-12 хв.

Шикування

Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Стройові вправи на місці

Різновиди ходьби та бігу:


  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи в русі

30 с

1 хв.
20 с

1-2 хв.

1 коло


1 коло

1 коло




- зверн. увагу на зовн. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

Див. урок 5



Основна частина - 25-30 хв.

І. Продовжувати навчати техніки виконання нападаючого удару (по краях сітки).

1. Нападаючий удар із зони 4 з передачі зони 3.

2. Нападаючий удар із зони 2 з передачі зони 3.

3. Нападаючий удар із зони 4 з передачі зони 2.

ІІ. Удосконалюватись у техніці виконання блоку. Страховка учня з зони 6.

1. Блокування нападаючого удару, виконуючих із зони 4. Страховка гравцем зони 6.

2. Так само, тільки виконання із зони 2. Страховка гравцем зони 6.

3. Блокування удару, виконаного із зони 3. Страховка гравцем зони 6.

4. Захисні дії в зоні 5 після нападаючого удару із зони 4.

ІІІ. Продовжувати навчатися техніці прийому передачі.

1. Учні, передаючи подачу, передають м’яч в зону 3. Учень із зони 3 ловить м’яча і кидає своєму подаючому. Після прийому 5-6 подач гравці міняються місцями.

2. Так само, як вправа 1, але м’яч після прийому подачі передають в зону 2.

Навчальна гра у волейбол.

5 хв.

по 2-3 р.


по 2-3 р.
по 2-3 р.
5 хв.

по 2-3 р.

по 2-3 р.
по 2-3 р
по 2-3 р.
5-8 хв.
по 4-5 р.

.


по 4-5 р.

7 хв.

- висока передача

- подача не сильна



Заключ-на частина - 3 хв.

Шикування

Підведення підсумків гри та уроку.



Домашнє завдання: піднімання тулуба з положення лежачі в сидячи.

30 с

1 хв.


30 с





Урок 9

Тактичні дії (тактика подач), виконання подач.

Мета:

  • навчальна: удосконалювати техніку виконання передачі та прийому м’яча, техніку виконання подач; вивчити тактичні дії (тактику подач);

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку


Частина уроку

Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина -10-12 хв.

Шикування

Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Стройові вправи на місці

Різновиди ходьби та бігу:


  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи на гімнастичній лаві.

30 с

1 хв.
20с

1-2 хв.

1 коло


1 коло

1 коло



- зверн. увагу на зовн. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

Див. урок 3



Основна частина - 25-30 хв.

І. Удосконалення в техніці передачі та прийому м’яча.

1. Гра «Передав-Присів». Учні стоять в колоні, ведучий з м’ячем на відстані 1-1,5м. За сигналом ведучий передає м’яч зверху першому учневі в колоні, той відбиває м’яч зверху і присідає. Ведучий передає 2 і т.д. Виграє та команда, яка менше раз втратить м’яч.

2. Гра «Передав в русі». По сигналу перший учень рухається до сітки, виконуючи передачу м’яча двома руками зверху над собою, а назад виконує передачу двома руками знизу.

3. Гра «Спіраль». Учні стоять в колоні на відстані кроку один від одного. Перший учень тримає м’яч верхньою передачею за голову другому і повертається кругом, другий робить теж саме і т.д. Коли м’яч дійде до останнього в колоні, він одну передачу робить над собою, повертається кругом і передає м’яч за голову передостанньому учневі. Виграє команда, яке менше втратила м’ячів і закінчила перша.

ІІ. Вивчення тактичних дій (тактика подач).

Тактика подач (теоретичні відомості)



1. Подача в зону назад.

2. Подача на гравця:

- того, що слабо володіє прийомом;

- сильнішого нападаючого, щоб завадити його участі в нападі;

- зробившому помилку перед подачею;

- подача між гравцями;

Подача в кути зони 1 і 5, вздовж бокових ліній.

Удосконалюватись у техніці виконання подачі;

1. Подача в праву, ліву частину площадки.

2. Подача в ближню, дальню частину площадки.

3. Подача в ціль.

4. Подача на силу.

Навчальна гра у волейбол.


10 хв.
1 раз

1 раз
1 раз


3-4 хв.

по 2 р.

по 1-2р.


5 хв.
1-2 р.
1-2 р.
1-2 р.

1-2 р.


10-11 хв.

- передача може виконува-тись знизу




  • розповідь

- площадка поділена на квадрати


у коло

  • різні види подач

Заключ-на частина -3хв.

Шикування

Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання: імітація виконання техніки подач.



30 с

1 хв.


30 с





Урок 10

Тактичні дії (тактика передач); прийом та передача м’яча; виконання подач вибраним способом.

Мета:

  • навчальна: удосконалювати техніку виконання передачі та прийому м’яча; виконання подач вибраним способом; вивчати тактичні дії (тактику передач);

  • розвивальна: сприяти розвитку сили, гнучкості, координації рухів, спритності;

  • виховна: сприяти розвитку морально-вольових якостей – сміливості, сили волі, взаємодопомоги, товариськості, колективних дій.

Місце проведення: спортзал.

Інвентар: волейбольна сітка та волейбольні м’ячі.

Хід уроку

Частина уроку


Зміст уроку


Дозування

Методичні вказівки

Підго-товча частина - 10-12 хв.

Шикування

Прийом рапорту, пояснення завдань уроку.

Стройові вправи на місці

Різновиди ходьби та бігу:


  • ходьба на носках – руки на поясі;

  • ходьба на п’ятах – руки за голову;

  • ходьба на зовнішньому боці стопи – руки на поясі;

  • ходьба на внутрішньому боці стопи – руки на поясі;

  • звичайний біг;

  • біг спиною вперед;

  • біг приставними кроками: лівим боком, правим боком.

Загально-розвиваючі вправи в русі.

30 с

1 хв.
20 с

1-2 хв.

1 коло


1 коло

1 коло




- зверн. увагу на зовн. вигляд

- слідкувати за осанкою

- дистанція два кроки

Див. урок 8



Основна частина -25-30 хв.

І. Вивчення тактичних дій (тактика передач).

Теоретичні відомості.

Удосконалюватись в техніці передачі та прийому м’яча:



  1. Передача м’яча згори по колу в один і другий бік.

  2. Передача м’яча внизу по колу в один і другий бік.

  3. Передача м’яча (знизу або зверху) в колонах через сітку.

  4. Передача м’яча в стіну. Кожен учень робить 3 передачі в стіну і стає в кінець, другий виконує так само і так поки команда не втратить м’яч.

ІІ. Подача вибраним способом.

  1. Подача на силу.

  2. Подача в ціль.

  3. Подача у різні зони.

Навчальна гра у волейбол.

5 хв.

5-8 хв.
по 2 рази


по 2 рази
по 2 рази
3 хв.

по 2-3 р.

4 хв.

2-3 р.


2-3 р.

2-3 р.


10-13 хв.

- розповідь

- старатись не давати впасти м’ячеві на підлогу
- намалювати квадрати


Заключ-на частина - 3 хв.

Шикування

Підведення підсумків уроку.



Домашнє завдання: присідання на одній нозі «Пістолет».


30 с

1 хв.


30 с





ВИСНОВКИ

Потреба в руховій діяльності, потяг до фізичного розвитку закладено в людині з раннього дитинства. Нормальний дитячий організм надзвичайно рухливий, тому що бездіяльність призводить не тільки до атрофії м'язів, а й недостатнього розвитку всіх інших органів дитини, в тому числі і головного мозку. Саме завдяки фізичним вправам можна посилити ті функції, які відстають від інших, й цим забезпечити всебічний функціональний розвиток зростаючого організму дитини.

Фізично-оздоровча культура й спорт є невід'ємною частиною національної історії й культури народу, сприяють гармонічному розвитку особистості, досягненню довголіття, твердженню здорового способу життя.

Тому проблема формування, а надалі підтримки рівня фізичної активності, ведення здорового способу життя, пропаганда спортивно-оздоровчої діяльності є досить актуальною, адже здоров'я - це сукупність фізичних і духовних якостей людини, які є необхідною передумовою успішної трудової діяльності, здійснення творчих планів, створення міцної дружної родини, народження й виховання дітей, оволодіння досягненнями культури.



ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Беляев А. В. Волейбол: Учебник для высших учебных заведений физической культуры / А. В. Беляев, М. В. Савин // – М.: Физкультура, образование, наука, 2000. 368 с., ил.

  2. Ивойлов А. В. Волейбол / А. В. Ивойлов // – Мн.: Выш. школа, физ. воспитания 1979. – 192 с., ил.

  3. Железняк Ю. Д. 120 уроков по волейболу / Ю. Д. Железняк // – М.: Физкультура и спорт, 1984. 96 с., ил.

  4. Железняк Ю. Д. Волейбол в школе: пособие для учителя / Ю. Д. Железняк, Л. Н. Слупский // – М.: Просвещение, 1989.- 128 с., ил.

  5. Клещев Ю. Н. Волейбол: игра связующего / Ю. Н Клещёва // – М.: Физкультура и спорт, 1983. – 93 с., ил.

  6. Клещев Ю. Н. Юный волейболист: учебник / Ю. Н Клещёва, А. Г. Фурманов // – М.: Физкультура и спорт, 1979. – 231 с.

  7. Оинум С. П. Уроки волейбола / С. П. Оинум, О. С. Чехов // – М.: Просвещение, 1985.- 112 с., ил

  8. Слупский Л. Н. Волейбол: игра связующего / Л. Н. Слупский // – М.: Физкультура и спорт, 1986. – 90 с., ил.

  9. Фидлер М. Волейбол / М. Фидлер, К. Шрайтер // – М.: Физкультура и спорт, 1972. – 212 с.

Додаток А

МЕТОДИЧНІ КАРТКИ

для відкритого заняття за темою:

«Волейбол. Техніка гри у нападі та захисті»


Методична картка № 1


Техніка виконання нижній прямої подачі
Той, хто займається стоїть обличчям до сітки. М'яч лівою рукою плавно підкидає вгору на висоту до 0,5 м над головою. Одночасно з підкиданням м'яча правою рукою виконує замах назад вниз. При зниженні м'яча в польоті приблизно до рівня грудей гравець маховими рухом прямий правої руки позаду вниз вперед виконує ударний рух. Одночасно з махом виробляє поворот тулуба навколо вертикальної осі, праве плече виводить вперед. З початком ударного руху ноги випрямляються, вага тіла переноситься на попереду стоїть ногу. Удар по м'ячу наноситься напруженою долонею попереду гравця на рівні його пояси так, щоб після удару м'яч летів вперед і вгору. Після удару рука витягується в напрямку руху м'яча.




Методична картка № 2


Техніка виконання нижній боковий подачі
Той, хто займається стоїть боком до сітки. М'яч лівою рукою підкидає вгору. Одночасно з підкиданням правою рукою виконує замах вниз тому, праве плече відводить назад і кілька опускає вниз. При зниженні підкинутого м'яча маховими рухом прямий правої руки позаду вправо вперед ударним рухом одночасно з обертанням тулуба навколо вертикальної осі і виведенням правого плеча вперед. Ноги при цьому випрямляються, вага тіла переноситься на попереду стоячу ліву ногу. Удар по м'ячу наноситься напруженою увігнутою кистю знизу збоку попереду тулуба що займається на рівні його пояси. Рука після удару витягується вперед у напрямку сітки, як би супроводжуючи м'яч.



Методична картка № 3


Техніка виконання верхньої прямої подачі
Той, хто займається стоїть обличчям до сітки. Лівою рукою м'яч плавно підкидає майже над головою, трохи попереду на висоту до 0,5 м. Одночасно виконує замах правою рукою вгору тому, піднімає руку і відводить зігнутою у лікті за голову. При цьому гравець трохи прогинається в грудної і поперекової частини тулуба, відводить тому праве плече і нахиляє голову назад. При виконанні ударного руху праву руку з крайнього положення замаху випростовує в лікті і маховими рухом виносить вгору, праве плече піднімає вгору. Далі гравець веде руку до м'яча трохи вище голови і попереду себе (кут нахилу витягнутої руки до 80 градусів). Удар по м'ячу виконує "жорсткої" пензлем і знизу. Ноги при цьому випрямляються, вага тіла переноситься попереду ліву ногу. Надалі рука витягується в напрямку сітки, а потім опускається.



Методична картка № 4


Техніка виконання верхній бокової подачі
Той, хто займається – стоїть боком до сітки. М'яч лівою рукою плавно підкидає вгору над головою на висоту до 1,5 м. Замах виконує одночасно правою рукою вниз назад, при цьому праве плече значно опускає та згинає праву ногу. При виконанні ударного руху праву руку маховими рухом виносить по дузі позаду вгору, плече піднімає вгору. Удар по м'ячу наноситься випрямленою рукою вгору і трохи попереду себе (кут нахилу руки близько 85 градусів), кисть накладається на м'яч ззаду і знизу. Надалі рука по дузі опускається вниз.




Методична картка № 5

Прийом м'яча - технічний прийом захисту, що дозволяє залишати м'яч у грі після нападників дій суперника. У грі використовуються наступні способи прийому: знизу двома руками, знизу однією рукою.
Техніка виконання прийому м'яча знизу руками
Прийом м'яча знизу двома руками. Після переміщення до місця зустрічі з м'ячем, в останньому стопорящьому кроці, руки повинні бути винесені вперед витягнутими і напруженими, кисті з'єднані разом, створюючи своєрідний "замок". Можна з'єднати кисті, стиснути кулаки. Доцільно ставити одну ногу (частіше ліву) попереду іншої, зігнути ноги в колінах, тулуб кілька нахилити вперед. Руки мають перпендикулярно траєкторії польоту м'яча. При наближенні м'яча зустрічний рух починають ноги, які, випрямляючись в колінних суглобах, піднімають тіло гравця вгору і трохи вперед (приблизно під кутом 20 градусів). Руки включаються в роботу дещо пізніше. Удар по м'ячу виконують передпліччям (в передній його третини). Ноги випрямляють, руки після удару витягають в напрямку передачі.

Прийом м'яча знизу однією рукою. Таким способом беруть м'ячі, що летять далеко від гравця після попереднього переміщення або поштовху. Ударний рух виконують тільки рукою, ноги в ньому не беруть участь. Пальці напружені, стиснуті. Можна вдарити тильною стороною долоні.





Методична картка № 6


Техніка виконання блокування під час нападаючого удару

Блокування – один з ефективних захисних прийомів. Блокування перегороджує шлях м'ячу в безпосередній близькості від сітки. Цей прийом складається з переміщення, стрибка, виносу і постановки рук над сіткою, приземлення.

Переміщення виконуються різними способами уздовж сітки, погляд спрямований на м'яч і гравця супротивника. Визначивши місце стрибка, блокуючий займає вихідне положення, в якому ноги зігнуті, руки зігнуті в ліктях, долоні на рівні пояси (або у грудях), тулуб трохи нахилений. Стрибок виконується різким випрямлянням ніг і махом зігнутих рук. Руки переносяться вгору між тулубом і сіткою і піднімається над сіткою. Відстань між долонями повинно бути менше діаметра м'яча, щоб він не вискочив між ними. Передпліччя ставляться як можна ближче до сітки, щоб м'яч не пройшов між сіткою і руками. Блокуючий дивиться на нападаючого гравця, щоб визначити напрям удару.

Після блокування гравець повинен приземляться на зігнуті ноги і бути готовим знову до блокування, самостраховке, переміщення, виконання передач. Якщо м'яч пролетів повз рук, то, приземлюючись, блокуючий повинен різко повернути голову в бік польоту м'яча, щоб швидко повернути тулуб ще до приземлення. Для закривання певної зони майданчики ставиться нерухомий блок, при якому піднятими руками, над сіткою, не роблять ніяких рухів в сторони. Нерухоме блокування зазвичай використовують при блокуванні удвох або втрьох. При постановці блоку одним гравцем найчастіше застосовується рухоме блокування: після стрибка гравець переносить руки паралельно сітці вправо або вліво залежно від визначеного ним напрямку польоту м'яча. При блокуванні нападників ударів з країв сітки долоні блокуючих розгортаються так, щоб м'яч відскочив на майданчик супротивника.




Методична картка № 7


Техніка виконання прямого нападаючого удару
Для досягнення високої горизонтальної швидкості руху та її використання для стрибка вгору виконується двох-трьох кроковий розбіг. Перший крок відносно невеликий, швидкість невелика. У другому кроці довжина збільшується, швидкість зростає. Останній крок найбільший і швидкий, його зазвичай виконують як стрибок (настрибувающій крок). Одну ногу (зазвичай праву) виносять вперед і ставлять на п'яту (стопорящій рух). Іншу ногу підставляють так, щоб стопи знаходилися на одному рівні. У стрибку одночасно з зльотом гравець робить замах правою рукою вгору тому (по типу руху верхній прямої подачі). Ударне починає рух з повороту тіла навколо вертикальної осі, потім праву руку випрямляє в ліктьовому суглобі і витягає вгору вперед до м'яча. Кисть накладає на м'яч в розслабленому стані зверху збоку (кут нахилу руки близько 75 градусів) рухом "хльост" і одночасно з веденням руки вперед згинає її в лучезапясному суглобі, направляючи м'яч вниз. Надалі руку опускає по дузі вниз вперед, у напрямку лівого коліна. Після удару гравець знижується і приземляється, обов'язково згинаючи ноги в колінах.



Методична картка № 8


Техніка виконання бічного удару нападаючого
У сучасній грі використовують порівняно рідко. Розгін при цьому ударі принципово не відрізняється від прямого удару, тільки виконується під гострим кутом до сітки. У стрибку при зльоті виконують замах правою рукою за типом верхній бічній подачі: руку відводять вниз у бік, тулуб нахиляють убік що б'є руки, ліву руку піднімають вгору. Ударне рух виконують так само, як при верхній бічній подачі. Починають його з повороту тулуба навколо вертикальної осі. Одночасно виводять вперед праве плече і виконують махове рух рукою знизу вгору по дузі, руку виводять до м'яча і виробляють удар кистю зверху-збоку. Потім продовжують поворот і рух плеча вперед і руки вперед-вниз. Після удару гравець знижується і приземляється на зігнуті ноги.






ДЛЯ НОТАТОК

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка