Аа Аа Ан ел ге дь Ангел



Дата конвертації27.10.2018
Розмір248 Kb.
ТипУрок
Передмова

Формування графічних навичок, техніки письма є важливою складовою початкового навчання. « Успішне навчання писемної форми мовлення можливе при постійному удосконаленні графічних на навичок. Тому в 2 класі ( як і в 3-4) удосконалення графічних навичок письма відбувається одночасно з виконанням письмових робіт. Окреме місце на уроці мови має належати «каліграфічній хвилинці», змістом якої є завдання на відпрацювання письма літер за тими групами, що пропонувались у післябукварному періоді 1 класу».

Посібник пропонує різнорівневі хвилинки каліграфії, які можна проводити на різних етапах уроку. Під час проведення каліграфічної хвилинки вчитель має можливість повторити, закріпити, а також удосконалити вивчений матеріал. Розвивати каліграфічне писемне та змістовне усне мовлення.

Крім того, цей посібник дає можливість розширити уявлення учнів про матеріальну і духовну культуру українського народу, дитячий фольклор про багатство рідної мови. Діти поряд з особистим досвідом культури поведінки в соціальному оточенні навчаться практично застосовувати слова, тлумачити значення їх та доречно використовувати їх в усному та писемному мовленні. Підібраний матеріал в посібнику покликаний прищеплювати учням любов до Батьківщини, рідної мови, цінувати українські традиції, патріотичні почуття.



Урок 1

Аа Аа Аа Ан ел ге дь Ангел

Ангел – надприродна істота, посланець, вісник Бога.

Ангел – архістратиг

Він – посередник між людьми і Богом,

Звитяжний отаман Небесних Сил.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Назви звуки у слові.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словом.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, вірш.

2. Склади речення зі словом та звукову модель слова ангел.

Урок2

Бб Бб бл Ба ан бу но ок бандура

Бандура - -и, ж. Український народний багатострунний щипковий інструмент з декою овальної форми.

Ой, бандуро – бандурочко,

На світі єдина,

України рідна дочко,

Подруго для сина.

Завдання:

1рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Назви звуки у словах.

2.рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словами.

3рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, вірш.

2.Підкресли у вірші букви, що позначають два звуки.

3.Поясни, чим відрізняються звуки від букв.



Урок3

Вв Вв Вв в Ве вт ва тве вч ли де нь Великдень, вишиванка

Великдень –кодня, ч. Весняне християнське свято, присвячене воскресінню Ісуса Христа; Свята Паска.

Вишиванка- -и, ж. Вишита сорочка, національне чоловіче та жіноче вбрання українців.

*Вишиванка – символ здоров'я , краси, щасливої долі, пам'яті, порядності, чесності, любові, святковості, оберіг.

Глибокий символ приналежності до свого роду, світлих дум. У народі глибоко шанували вишиванки, зберігали їх, передавали як реліквії дітям, онукам.

Великдень, Великдень,

Веснянеє свято -

Радіють і діти,

І неня, і тато.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Назви послідовно звуки у словах.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2. Слово вишиванка поділи для переносу по – різному.

3.рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Прочитай вірш кілька разів, запиши каліграфічно з пам'яті.

3.Назви слова у вірші, у яких є м'які приголосні звуки.



Урок 4

Г гл лг кл г га гу го ге па ча гопак гончар

Гопак - -а, ч. Український народний швидкий танець, в якому показана сила і спритність козацького роду.

Гончар- -а. ч. Майстер, який виготовляє посуд та інші вироби з глини.

Скоромовка

Є суцвіття кольорові

У майстерні гончарів,

У макітрах і горшках,

На оранжевих щоках!

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Повільно прочитай скоромовку, навчися читати .

3 .Про що йде в скоромовці?



2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Навчися чітко і швидко промовляти скоромовку.

3рівень


1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова .

2. Навчися чітко і швидко промовляти скоромовку.

3. Порівняй кількість букв і звуків у слові щоках.

Урок5

ґГ Гу ґа ґ ґ ґ ґа ґо ґи ґі ґу ґе нок ґазда ґанок

ґазда- -и, ч. Господар, глава сім'ї

Ганок- -, ч. Прибудова перед входом до будинку.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.навчися чітко промовляти слова.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Склади словосполучення зі словами, підкресли літери, що позначають дзвінкі приголосні звуки.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Склади речення зі словом ґанок.

3.Випиши букви, якими позначено дзвінкі приголосні звуки у словах.



Урок 6

Д Ду дв ді да де ду ух жа Дідух діжа

Дідух- -а, ч. Сніп, який ставили за старим звичаєм у кутку хати перед Різдвом

*Дідух(Сніп – Дідух ,Дідух- Рай, Дід коляда - символ урожаю, добробуту, багатства. Дідухом називався житній чи пшеничний сніп із першого зажинку.



Діжа- -і , ж. Низька широка дерев'яна діжка, в якій готують тісто на хліб.

*Діжа – символ Місяця; родини; родинного оберегу; достатку та благополуччя селянської родини ; української хати.

Свят – вечірньою порою,

Ще задовго до зорі

Ставлять Дідух на покутті

Свято – свят вже на дворі.



Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Послідовно назви звуки у словах.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Склади словосполучення зі словами.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Склади речення зі словом дідух.

2.Поясни, як позначено м'якість приголосних звуків у словах.



Урок 7

Жи Жи Жу Жж жу аж жа жув па

Жупан -а, ч. – Старовинний верхній чоловічий одяг. Оздоблений хутром, що був поширений серед заможного козацтва.

Жупан, сорочка, гарний шлик –

Це лицарський святковий лик.

Ще поясок шовковий,

Парадні все обнови.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади звукову модель слова парадні.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словами, побудуй звукову модель слова поясок.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова, вірш.

2.Прочитай вірш виразно, добери назву, каліграфічно запиши.

Урок 8

Зз оз вз за ці зв по запоріжці

Запоріжці- ів, мн. Українські козаки, які жили в пониззі Дніпра за порогами в 16 – 18 ст.

Звичаї народні – Загальноприйнятий порядок, правила, які здавна існують в побуті українців. Традиційний порядок відзначення яких – небудь подій і свят.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Поділи слово запоріжці на склади для переносу.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Склади речення зі словом запоріжці.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Запиши відомі тобі народні звичаї.

Урок 9

Іі і ві іл. іс ім. ік іж іт ікона

Ікона – и, ж. Живописне, мозаїчне або рельєфне зображення Бога або святого, якому поклоняються віруючі.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Поділи це слово для переносу.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словами.

3 рівень

1 Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади речення зі словом ікона.

Урок 10 Кк Кк Кл Ка кл ла ни на ша калина, колиска

Калина- -и, ж. Кущова рослина родини жимолостевих, що має білі квіти й червоні гіркі ягоди.

*Калина символ вогню, сонця; неперервності життя, роду українців; України, батьківщини, дівочої чистоти й краси; вічної любові, вірності; гармонії життя та природи.



Колиска- -и, ж. Невеличке ліжко для спання, колисання дитини.

Зацвіла в долині

Червона калина,

Ніби засміялася

Дівчина- дитина.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Випиши слово з наголосом на першому складі.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Склади словосполучення зі словами . Випиши з вірша три слова, у яких однакова кількість звуків і букв.

3рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова, вірш.

2.Вивчи вірш напам'ять.

3.У вірші підкресли слова, які відповідають на питання що?



Урок11

Лл ла лу лю лт ле вл ол лі ля

Лада – и, -ж. Лада богиня сімейного затишку і краси. Творити лад в родині, в усьому, що їх оточує , намагалися предки в усі часи.

Ладо, Ладо, думай, донечко , думай,

Ладо, Ладо, чи перепливеш Дунай.

Ладо, Ладо, чи перепливеш ріки,

Ладо, Ладо, до милого навік.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словом Дунай.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Підкресли звертання.

3рівень

1Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

Склади речення про те, що робили наші предки у своїх родинах, поклоняючись богині Ладі.

Урок 12

Мм Ми Ма Мл ми ма ме

Маківка - -и, ж. Квітка маку.

*Символ безмежного зоряного світу. Мак символізує козака, що героїчно загинув, боронячи Україну.



1рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.У слові маківка постав наголос.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словом маківка, постав наголос у слові, поділи його для переносу.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади речення зі словом, постав наголос у слові, поділи слово різними способами для переносу.

Урок 13

Нн на но ні н шен он намисто

Намисто- -а, с. Прикраса з перлів, коралів, різнокольорових камінців, яку жінки носять на шиї.

Намисто

Нанизала намистинки, 


Намистинки з горобинки, - 
Низочку одненьку. 
Засвітилось променисто 
На кофтиночці намисто, 
Мов коралі в неньки.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.На яке запитання відповідає слово намисто?

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словом. Поміркуй, як правильно доповнити речення: « Наголошений звук – це звук, який вимовляється з…».

3рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Побудуй зі слів речення.( Софійка, у. намисто, гарне.)

Урок 14


Оо об ол ус ог св. сь см оберіг

Оберіг- -ів, ми. Магічні предмети, фігури із зображенням певного божества, яким приписували таємничу надприродну силу, що оберігає від лиха, хвороб.

Я дарую тобі оберіг

Не на згадку – на радість і долю!

Хай зігріє він сонцем поріг,

Хай врятує він душу від болю.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Прочитай вірш.

2.рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словом.

3.Виразно прочитай вірш.



3рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Виразно прочитай вірш, постав запитання до слів у першому рядку.

Урок 15

Пп ип пе пр. мп пх пе мп ця паляниця

Паляниця - -і, ж. Хлібина, переважно з пшеничного борошна, певним чином замішана.

*Символ щастя, гостинності, прихильності і благополуччя господи.



Пахнуть свіжістю поля.

Лискотить масна рілля.

Угрузає в землю ніж.

Горне борозну леміш.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Постав у слові наголос, поділи слово на склади для переносу.

2рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, загадку.

2.Склади спонукальне речення зі словом паляниця, запиши його каліграфічно.

3.Відгадай загадку.



3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, загадку.

,2.Склади розповідне речення зі словом плуг і каліграфічно запиши його.

Урок 16

Рр ур ум ру ор кр ри ра рушник

Рушник - -а, ч. Довгастий шматок декоративної тканини з вишиваним або тканим орнаментом.

Рушник символ злагоди, любові, щасливої долі. Використовують рушники для оздоблення житла в українських обрядах.

Вишивала я рушник

Власними руками,

Гаптувала залюбки

Всіма кольорами.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова.

2.Прочитай вірш. Про що йде мова у вірші?

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Випиши каліграфічно слова, які відповідають на запитання що робила? .

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2. Вивчи вірш напам'ять.

Урок 17


Сс Ск Св см сл. Сп ос се сх. скриня

Скриня- -і, ж. Великий ящик з кришкою і замком для зберігання одягу. Коштовних предметів.

*Символ майбутнього сім'ї, заможності, батьківського дому.

Дерев'яна синя скриня

в хаті – справжня господиня.

Синя скриня всіх взуває,

синя скриня й зодягає.



Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Прочитай уважно вірш.

2 рівень

1. Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Склади розповідне речення зі словом скриня.

Прочитай вірш, підкресли слова, які мають 4 склади.



3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2. Склади кілька запитань до змісту вірша.

Урок 18.

Тт тв. ть лт тв. Тх тя іт ти тин



Тин- -у, ч Огорожа, сплетена з лози, тонкого гілля..

Горластий півень на тину

Співає пісню голосну:

Я вбраний у барвисте пір'я-

І я король на цім подвір'ї.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Прочитай вірш. Про кого йде мова у вірші?

2 рівень

1., Запиши каліграфічно літери буквосполучення, слово, вірш.

2.Склади словосполучення зі словами, підкресли іменники.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери буквосполучення, слово, вірш.

2.Склади питальне речення до змісту вірша, каліграфічно запиши.

Урок 19.

Ук ур ду лу ту ку уз ув цу шу Україна

Україна(Вкраїна) – и, ж. Країна, основне населення, якої становлять українці; наша Батьківщина.

Україна,

Рідний край,

Поле, річка,

Синій гай.

Люблю стежкою іти –

Тут живемо я і ти!



Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Прочитай вірш. Про що йде мова?

2 рівень

1. Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Підкресли у вірші слова, які відповідають на питання що?

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Каліграфічно запиши кілька запитань до змісту вірша.

Урок 20

Фо фа фу оф фр еф фл фо фольклор

Фольклор - - у, ч. Усна народна творчість (казки, пісні, загадки та інш.)

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Назви свою улюблену українську народну казку.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словом.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади та каліграфічно запиши речення зі словом фольклор, склади звукову модель до цього слова.

Урок 21

Хх Ху хв. хох а ох хл хв. мх хустка

Хустка - -и, ж. Шматок тканини або в’язаний трикотажний виріб, який пов'язують на голову.

*Хустка,( хустина) – символ прихильності, любові. Протягом століть хустка була на Україні найдорожчим подарунком. Веселкові, мережані хустки символізували квітучу душу, високі

естетичні смаки українських жінок.

Бачу я знову і знову:

жито шумує густе,

Мамина хустка тернова

Над колосками цвіте.



Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Прочитай вірш.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Підкресли слова, які не можна переносити.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш

2.Склади звукову модель слова шумує.

Урок 22

Цц це ця цв нц ци цу цимбали

Цимбали - цимбал, мн. Старовинний народний музичний інструмент.

Потічками, манівцями

Йшла весна в веселки спалах,

А для неї промінцями



Сонце грало на цимбалах.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Які музичні інструменти знаєш ти?

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Склади словосполучення зі словом..цимбали.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш

2.У вірші підкресли головні слова.

Урок23

Чч Ча вч чк чі ча чу еч іч чайка

Чайка - -и, ж. Бойовий довбаний човен запорізьких козаків з вітрилами та веслами, обшитий зовні дошками або очеретом для плавучості і захисту від ворога.

Козацька чайко,

вершителько слави !

страхіття всіх фронтів

й чужих кораблів

ти стала знаменом

морської держави,

козацької слави

вітрилом часів.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Уважно прочитай вірш. Про що йде мова?

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш.

2.Склади речення зі словосполученням козацька чайка.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, вірш

2.Склади усну розповідь про козацькі чайки.

Урок24

Ша Ши ши аш шу ша ші ше шаровари

Шаровари - -варів, ч. Широкі штани особливого крою, які одягали козаки.

Українські шаровари порівнювали з Чорним морем.


«Шаровари сині, а ще дома двоє в скрині!» Так кажуть про багатого й занадто гордого козака.
Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Поділи слово шаровари на склади для переносу.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово. .

2.Склади словосполучення зі словом.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади речення зі словом шаровари.

3. Хто одягав шаровари?Що ти знаєш про козаків?



Урок24

Ща щи щі щу рщ іщ ощ ще щу рщ ощ

Щедрий вечір Вечір напередодні Нового року..

Щедрий вечір, добрий вечір,

Добрим людям на здоров'я.

А пан. Як господар.

Господиня, як калина.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади звукову модель слова вечір.

2рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова, вірш.

.2.Склади словосполучення зі словами та склади звукову модель слова щедрий.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слова, вірш.

2.Побудуй звукові моделі слів: щедрий , здоров'я.

Урок 25

ЮЮЮюю

Юшка - -и, ж. суп м'ясний, картопляний, рибний.

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Назви звуки в слові юшка.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади словосполучення зі словом.

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Склади речення зі словом юшка та запиши каліграфічно.

Урок 26

Яр ям яг яв як ия ія ярмарок

Ярмарок - -рку, ч. Торг, який влаштовується регулярно. В певну пору року і в певному місці для продажу і купівлі товарів.

Всі на ярмарок! Тут справжні дива!

Чарівні вироби з глини, тканини, вишиванки, шиття і плетиво

Завдання:

1 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово.

2.Прочитай уважно всі речення.

2 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, короткий текст..

2.Склади розповідне речення про ярмарок. (Усно)

3 рівень

1.Запиши каліграфічно літери, буквосполучення, слово, короткий текст..

2.Випиши з тексту спонукальне речення.

Список використаної літератури

1.Іватьо М.Р.Народознавство. Київ «Навчальна книга»2001

2.Ісаєнко О.В.Словникова скарбничка ..Х.:Країна мрій, 2002

3. «Початкова школа» №8 2013.

4.Прищепа О.Ю. «Графічні навички письма, техніка письма, культура оформлення письмових робіт. Видавництво «Початкова школа»» 2003.

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти криворізької РДА

КНЗ Христофорівська загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів

Ерудит з краснопису

(посібник для вчителів та батьків з каліграфічного письма



на народознавчій основі)


Каталог: uploads -> editor -> 1480 -> 91464 -> sitepage 169 -> files
files -> Відділ освіти Криворізької райдержадміністрації кнз «Лозуватська загальноосвітня школа №2 І-ІІІ ступенів» формування мотивації в учнів на уроках української мови та літератури з використанням інтерактивних технологій в умовах сучасної освіти
files -> Криворізької районної ради дніпропетровської області формування природничої компетентності дошкільників через проведення екологічних акцій
files -> Реалізація сучасних інноваційних технологій навчання на засадах компетентнісного підходу у контексті випереджаючої освіти для сталого розвитку
files -> Виховний проект класного керівника «Мій клас-моя родина»
files -> Криворізької районної ради дніпропетровської області розвиток з’вязного мовлення старших дошкільників через театралізовану діяльність
files -> Розв’язування задач з параметрами графічним методом
files -> Досвід педагогів школи з питань впровадження гендерного підходу в навчально-виховний процес Упорядники методичної розробки: директор кнз «Лозуватська зш І-ІІІ ступенів №1 імені Т. Г. Шевченка»
files -> Державної адміністрації Відділ освіти Криворізької райдержадміністрації Комунальний навчальний заклад «Валівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
files -> «Продуктивні технології навчальної діяльності» Опис інноваційної технології: «Сучасний урок як засіб підвищення якості освітнього процесу»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка