Адаптація дітей від дитячого садка до п`ятого класу Волошинівський нвк ім. Р. Лужевського Практичний психолог Батечко О. В



Дата конвертації11.03.2019
Розмір9,92 Kb.

Адаптація дітей від дитячого садка до п`ятого класу Волошинівський НВК ім.Р.Лужевського Практичний психолог Батечко О.В.

Створення умов для успішної адаптації вихованців дошкільного навчального закладу

Підготовчо-організаційний етап


Термін проведення: кінець травня

Форма роботи: загальні збори батьків майбутніх вихованців, на яких адміністрацією закладу, медичною сестрою, практичним психологом, вихователями висвітлюються питання щодо адаптації, психолого-педагогічного супроводу, щодо формування санітарно-гігієнічних навичок, режимних моментів у дітей.

Важливість формування навичок самообслуговування

Комунікативні навички

Важливість емоційної підтримки

Навчально-практичний етап

Термін проведення: кінець серпня. Форма роботи: тренінгові заняття, екскурсії, консультаційна, просвітницька робота.

Етапи адаптації

Перший етап – орієнтувальний, коли у відповідь на весь комплекс нових дій, пов'язаних з початком систематичного спілкування, відповідають бурхливою реакцією і значною.

Другий етап – нестійке пристосування, коли організм шукає і знаходить якісь оптимальні (або близькі до оптимальних) варіанти реакцій на ці дії. На першому етапі ні про яку економію ресурсів організму говорити не доводиться: організм витрачає все, що є, а інколи і “в борг бере”. На другому етапі ця ціна знижується, буря починає затихати.

Третій етап – період відносно стійкого пристосування, коли організм знаходить найбільш відповідні варіанти реагування на навантаження, що вимагають меншої напруги всіх систем.

Тривалість всіх трьох фаз адаптації – приблизно 5–6 тижнів, а найбільш важким є перший місяць



Для оцінки рівня адаптації першокласників необхідно:

Зібрати та проаналізувати дані про захворюваність першокласників за минулий період;

Провести анкетування батьків на батьківських зборах з питань адаптації першокласників;

Здійснити спостереження разом з вчителем за допомогою “Опитувальника для визначення рівня адаптації дитини до школи” (Л.М. Ковальова, Н.Н. Тарасенко);

Продіагностувати першокласників за допомогою методики особистісних відносин, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій “Будиночки”;

Провести проективну методику “Школа звірів” (автори Вьюнова Н.І., Гайдар К.М.), яка дає можливість вивчити мотиваційну сферу, відношення дитини до вчителя, до однокласників, до навчання в школі, а також шкільну тривожність.

Адаптація

учнів 5 класу

до навчання

в основній школі



Актуальність

Перехід учнів з початкової школи до основної пов’язаний із змінами умов навчання п’ятикласників і справедливо вважається кризовим періодом.



Різка зміна умов навчання

Причини труднощів періоду адаптації

Вікові особливості учнів:

- (фізичні та фізіологічні зміни,

нестійкість психіки).

Організаційні недоліки:

-
  • недосконала система організації навчально-виховного процесу;

  • - неправильні методи виховання в сім’ї

Дезадаптація

Дезадаптація учнів – порушення процесу пристосування до нових умов навчання, що характеризується зниженням успішності в навчанні, неадекватною поведінкою учнів, зниженням самооцінки, підвищеним рівнем тривожності.

Прояви дезадаптації:
  • у вигляді реакції активного протесту (агресивність, негативізм, напруженість, роздратованість);
  • у вигляді пасивного протесту (депресія, страх, відсутність інтересу до навчання та шкільного життя);
  • у вигляді реакції тривожності (невпевненість, напруженість, нестійкий контакт з однолітками).

Ознаки успішної адаптації п’ятикласника

Успішне засвоєння навчального матеріалу;

готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення;

Адекватне сприймання оцінок учителя;

активність, уважність, стриманість на уроках;

Позитивне оцінювання власних дій і результатів докладених зусиль;

Спілкування з однокласниками та учнями старших класів;

Вміння робити правильний вибір…



Потрібно знати дитину,

знати її силу і слабкості,

розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця…

В. О. Сухомлинський

Дякую за увагу!


Каталог: images -> stories
stories -> На реферат надається письмова рецензія передбачуваного наукового керівника або іншого фахівця, призначеного приймальною комісією
stories -> Програма для складання вступного іспиту до аспірантури
stories -> Гостра дихальна недостатність
stories -> Запорізький національний університет
stories -> План проведення наукових конференцій та семінарів з проблем вищої освіти І науки в системі Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України на 2013 рік
stories -> Народна українська академія українська мова
stories -> Ультраструктурні основи патології клітини. Порушення структури та функції мембран
stories -> Реферат з актуальних проблем цивільно-процесуального права Виконав: Власюк В. В. Студент І курсу магістратури


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка