Агабекян Крістіна Спридонівна. Мета




Скачати 11,97 Kb.
Дата конвертації31.10.2018
Розмір11,97 Kb.

Підвищення ефективності процесу навчання через створення ситуації успіху «Власне українська лексика, запозичені слова»

Агабекян Крістіна Спридонівна.

Мета

Створити ситуацію успіху для кожного учня на рівні його навчальних здібностей, допомогти усвідомити свої можливості, повірити в себе.

Кожному з вас я хочу побажати , щоб на цьому уроці ви були:

  • „У"- успішними
  • „С"- самостійними
  • „П"- прогресивними
  • „І“ - ініціативними
  • „X“- хоробрими
  •  

    Я бажаю вам УСПІХУ!

І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь.

“Моя любов до Вітчизни не примушує мене заплющувати очі на досягнення іноземців. Навпаки, тим більше намагаюся збагатити мою країну скарбами, здобутими не з її надр”.

Картка самооцінки


Етап уроку

Бали

1

2

3

4

Усього

Етап уроку

Бали

1

2

3

4

Усього

Віртуальна подорож Англією


Англійським запозиченням притаманні:
  • буквосполучення ДЖ: бюджет,джаз, джентльмен;
  • буквосполучення ай, ей: гайморит, тролейбус, хокей;
  • суфікс – инг (-інг): пудинг, демпінг

Завдання груп

1. З’єднайте англомовні запозичення та українські відповідники.

Наприклад: дисконт – знижка, дилер-посередник, дайджест-огляд, менеджер-керівник.

2. Орфографічний практикум.

Вставте пропущені літери. Назвіть орфограму. Поясніть значення слів.

Наприклад: д…сплей, інд…го, г…под…нам…я.

3.Туристична карта

На карту нанесені об’єкти з підписами англійською мовою.

Підібрати відповідники українською мовою.

Бажаю успіхів!!!

Туристична карта

Подорож до загадкової Франції.

О Франціє непереможна,

Співай, хай пісня лине кожна

У піднебесну височінь!


Тротуар

вуаль


будуар

бюро бюлетень бюст

пенсне портмоне жабо

Завдання для учнів

Завдання 1

Поставте наголос у словах .

Десант, гарнізон, абажур, мотив, жалюзі, бюлетень, сержант, кур'єр, шосе, десант, паркет, пансіон.

Запишіть фонетичну транскрипцію підкреслених слів.

Завдання 2

Хто не мріяв побувати у французькому ресторані і спробувати вишукану французьку кухню?

Французьке меню

Перекласти українською страви французької кухні

Завдання 3

Випишіть незмінювані іменники:

Люстра, пенсне, абажур, шосе, кутюр’є, маскарад, браслет, амплуа, одеколон,пальто, пудра, ридикюль,пюре, портьєра, мотив,конферансьє, месьє, рандеву, сюжет,бюро,портмоне,жабо.

Починай же! Ти це добре зробиш!

Меню французького ресторану

Dessert

Crevettes

Sauce

Soupe

Siropе

Salade

Croissant Gelée

Ragoût


Десерт

Креветки


Соус

Суп


Сироп

Салат


Круасан

Желе


Рагу

Власне українська лексика

Ой, яка чудова українська мова!

Де береться все це, звідкіля і як?

Історія слова “мрія”

  • Завдання 1
  • Спростувати або підтвердити думку, що слово «мрія» не використовував Т. Шевченко.
  • Підібрати синоніми до цього слова.
  • З’ясувати, які слова вживав Т. Шевченко у значенні слова «мрія»

Завдання 2

  • Пригадайте власне українські прізвища відомих людей .
  • Типові українські суфікси і закінчення прізвищ

    -ко:

    -енк, -єнк (в значенні «чийсь син»):

    -овський, -івський :

    -ський, -цький:

    -чук:

    -ра:

    Як утворювалися Січові прізвища?

    Січові прізвища: прикметник + іменник Білоштан, Білоус,Кривоніс,Чорновіл

    дієслово + іменник: Вирвихвіст, Неварикаша, Непийвода, Тягнибок

Завдання 2

Пригадайте власне українські прізвища відомих людей .

  • Типові українські суфікси і закінчення прізвищ
  • -ко:
  • -енк, -єнк (в значенні «чийсь син»):
  • -овський, -івський:
  • -ський, -цький:
  • -чук:
  • -ра :
  • Кличко, Данилко, Приходько
  • Шевченко, Петренко
  • Шовковський, Яворівський
  • Коцюбинський, Саксаганський, Старицький, Кропивницький
  • Кравчук, Яремчук
  • Бандера,Петлюра, Сосюра

Завдання 3

  • Прокоментуйте слова В. Симоненка «У питанні про те, в якій мірі чужомовні слова можуть увіходити в українську мову, можна прийняти такий принцип: не цуратися їх, але й не бгати їх в нашу мову без міри». (В. Самійленко).

Ситуативна вправа

  • Уявімо собі таку ситуацію: з активного вжитку поступово зникають власне українські слова й переходять у пасивну лексику, натомість панівне становище займають запозичені слова.
  • Що б засвідчила така ситуація?
  • Коли, за якої умови іншомовне слово, вжите в українській мові, не збагачує, а, навпаки, засмічує її?
  • Що таке суржик? Чи потрібно викорінювати його?

Щасливої подорожі!

Така дісталась вже нам робота. Є в ній і радість, та є й турбота, Є вічний пошук, безсонні ночі, Та гріють душу дитячі очі.



База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка