Анатоль Франс Тема уроку : „ Історія виникнення обчислювальної техніки




Скачати 66,48 Kb.
Дата конвертації20.03.2017
Розмір66,48 Kb.
„Вчитися можна тільки весело.

Щоб переварити знання,

треба поглинати їх з апетитом.”

Анатоль Франс



Тема уроку:

Історія виникнення обчислювальної техніки”



Мета уроку:

  • розвиток стійкого інтересу до інформатики, творчої активності;

  • розвиток алгоритмічного мислення, пам'яті, уважності;

  • виховання пошани до суперника, уміння вести суперечку, стійкості, волі до перемоги, винахідливості;

  • повторення і закріплення основного матеріалу, представленого в неординарних ситуаціях;

  • формування системно-інформаційного підходу до аналізу навколишнього світу;

  • формування умінь і навиків, які носять в сучасних умовах загальнонауковий, загально інтелектуальний характер;

  • розширення міжпредметних зв'язків.

Тип уроку: закріплення і систематизації знань, вмінь і навичок.

Форма проведення: уроку-змагання - інтелектуальний біатлон. У змаганнях беруть участь 2 команди по 6 чоловік. Команди придумують назву, девіз, емблему, обирають капітана.

Завдання уроку: в ігровій формі проконтролювати ступінь засвоєння основних понять з теми „Історія виникнення обчислювальної техніки”.

Обладнання: комп'ютер, комп'ютерна презентація, дидактичні матеріали (тести, кросворди, ребуси), плакати, газета(створена на передодні учасниками).

Підготовчий етап

У групі заздалегідь вибираються 2 команди по 6 чоловік, вибираються капітани команд. Решта учнів буде уболівальниками, які також діляться на дві групи.



Домашнє завдання для команд:

  1. Кожна команда повинна придумати назву, приготувати емблеми для кожного з учасників; придумати девіз і вітання.

  2. Команди повинні підготувати реферати на теми „В.М. Глушков” і „С.О. Лебедєв”.

Домашнє завдання для уболівальників.

Підготувати атрибути для активної підтримки своїх команд.


План заходу.


I. Організаційний момент.

II. Вітання команд.

III. Основна частина заходу.

1 коло. Розповідь про видатних вчених України і їх внесок у світовий розвиток ІОТ

2 коло. “Тестові завдання”

3 коло. “Темна конячка” (ребуси)

4 коло “Кросворд”

IV. Підведення підсумків.



Хід уроку

І. Оголошення теми і завдань уроку.

Вступне слово викладача:

На цьому занятті ми з вами, поринемо у далеке минули, розпочнемо з того з часу коли основним засобом для лічби були руки людей, пройдемо життєвим шляхом видатних вчених, згадаємо перші комп’ютери і поступово повернемось до сьогодення.

Уроку ми проведемо у формі змагання, яке назвемо “Інтелектуальний біатлон”. Біатлон - це найбільш воєнізований вид зимового спорту. Пригадаємо, що він складається з 2-х частин: гонка на швидкість і стрілянина по тарілочках на влучність. Виходячи з того, що ми “бігатимемо” на дистанцію, відповідну 10 км., то на ній ми маємо 4 етапи: 1 швидкість і техніка, 2 стрілянина з положення стоячи і 3, 4 - з положення лежачи (мішені дрібніші). Залік йде в командній першості, але не забувайте, що на дистанції з вами ваші друзі(уболівальники). Спортсменам на дистанції допомагають консультанти (капітани команд), вони допоможуть вам з роботою на рубежі або дистанції, (підкажуть, де знайти інформацію або інструкцію, допоможуть завантажити програму і т.п.). Змагання складається з 4-х конкурсів. Але оскільки траса нам не знайома, то кожен з вас отримує шляховий маршрутний лист, де вказано: кількість і послідовність етапів; завдання кожного етапу (що потрібно зробити); час, що відводиться на етап; форма звітності на кожному етапу. Оцінюється кожен етап як по правильності виконання, так і за часом, витраченому на виконання. В кінці уроку судді підведуть підсумки. Вдалої гри!

ІІ. А зараз слово надається командам.

Команди представляють свою назву, емблему, девіз, вітання.

«Мишки»
Таня дівчина рухлива

І весела і кмітлива,

Може кожного навчити

Як у чаті посидіти.

***

Люда теж не відстає,



На відмінно все здає.

Дуже любить друкувати

Гарний вийде оператор.

***


Свєта вміє друкувати,

Полюбляє в ігри грати.

В Інтернеті зависає

Помаленьку вірус проганяє!

***

Наша Аня просто клас,



Знає краще все за нас!

Про комп'ютер все розкаже

Якщо треба нам підкаже.

***


Наша Надя «мишеня» -

З мишею в руках щодня.

За комп'ютером мудрує

І складає і формує.



Девіз

Надійним шляхом йти,

Вершини перемоги

У грі цій досягти!

Все мишки зможуть

І звичайно переможуть!




«Віруси»
А Ілона час не гає,

Завжди всю поспішає.

Про комп'ютери все знає

В Інтернеті зависає.

***

А Марійки – програмісти,



активістки, оптимістки.

На яку захочеш тему

Розкажуть цілу поему.

***


Наша Оля просто клас,

Нам поможе в любий час.

Про комп’ютер всім розкаже

І навчить і все покаже.

***

Леся наша вірус має



Всюди влізе, все пізнає.

Інформацію скачає.

Весь комп’ютер поламає.

***


Зоряна хакер наш «Дай Боже»

Без комп’ютера не може.

Сняться її ночами

Інтернет й складні програми.


Девіз

Ми попереду завжди.

Хто є кращі! Це є ми!

Нас ніхто не переможе,

Ні не зможе, ні не зможе!

Спасибі командам. Дуже цікаве уявлення. Журі оцініть будь-ласка команди, максимум 10 балів за даний етап.



ІІІ. Зараз давайте усі разом пригадаємо основні кроки і етапи розвитку інформаційних технологій. Для цього ми використаємо комп'ютерну презентацію „Історія розвитку обчислювальної техніки”.

Перегляд презентації з коментарієм вчителя.

1.Коло змагань.

«Із забуття в безсмертя…»

На першому колі наших змагань команди ознайомлять нас із біографіями і досягненнями видатних вчених України таких як С.О. Лебедєва і В.М.Глушкова. Журі оцінює даний етап біатлону максимум 10 балів.

Учні зачитують реферати.

2. Коло змагань.
Епіграфом до другого етапу використаємо такі слова англійського філософа XVI-XVII:

Знання є сила, сила є знання”

Бекон Френсис

Кожна з команд отримала тестові на комп'ютері, максимальну кількість балів за цей етап можна отримати 12балів . Розпочинаємо тест. Удачі командам!



Робота з тестами в програмі Microsoft Word.

Журі оголошує підсумки перших двох етапів.



3.Коло змагань.

Епіграфом до даного етапу можна підібрати слова А.В. Суворова Кожен воїн повинен розуміти свій маневр”.

Даний етап нашого біатлону, має досить просту трасу. Зараз кожна з команд отримає листок із завданням у вигляді ребусів, кожна правильна відповідь приносить команді 5 балів. Вперед!

1 варіант правильні відповіді: монітор і вінчестер; 2 варіант – дисковод і сканер.



4.Коло змагань.

Слова Арістотеля як не можна точно відображають суть даного етапу: Розум полягає не тільки в знанні, але і в умінні прикладати знання на ділі”. На даному етапі наших змагань ми скористаємось відомою програмою Microsoft Excel, в якій ви повинні дати правильні відповіді на поставленні вам завдання. Результати четвертого кола на відміну від інших кіл, буде оцінювати сам комп'ютер.



Робота з кросвордами в середовищі Microsoft Excel.

Журі оголошує підсумки 3 і 4 кола і загальний підсумок.



IV. І так ми досягли поставлених завдань:

  • ми знаємо звідки бере витоки історія сучасного комп'ютера;

  • основні етапи розвитку ІОТ;

  • покоління ІОТ.

Наш інтелектуальний біатлон досяг фінішу.

Кожен з вас знає вже результати. Нагородою для переможців сьогодні будуть хороші оцінки.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка