Анкета для учнів старших класів Додаток 3 Читацькі інтереси учнів школи Додаток 4 Анкета для учнів молодших класів




Сторінка1/13
Дата конвертації06.06.2017
Розмір2,28 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13
Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації

Всеукраїнський конкурс

«Шкільна бібліотека - 2017»
номінація

«Шкільна бібліотека – виховний простір навчального закладу»
ВИХОВАННЯ ПІДРОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ

ЗАСОБАМИ БІБЛІОТЕЧНОЇ РОБОТИ

Тематичне портфоліо

Бондаренко Лариси Іванівни

бібліотекар

Комунального закладу

Маслівська загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів

Миронівської районної ради

Київської області

2017 р.
Зміст

Паспорт бібліотеки 3

Вступ 7

Розділ І. Система виховної роботи бібліотеки навчального закладу 9

Розділ ІІ. Формування національної свідомості засобами

бібліотечної роботи 13

Висновки 21

Список використаних джерел 22

Додатки 23

Додаток 1 Кількісний склад користувачів бібліотеки

Додаток 2 Анкета для учнів старших класів

Додаток 3 Читацькі інтереси учнів школи

Додаток 4 Анкета для учнів молодших класів

Додаток 5 Конкурс малюнків до улюблених книг та мультфільмів

Додаток 6 Путівник в країну книг

Додаток 7 Бібліотечний урок (3-4 класи) Довідкова література

Додаток 8 Патріотична година (9-11 класи)

Додаток 9 Анкета «Чи є я патріотом?»

Додаток 10 Диспут «Знай свої права, дитино!»

Додаток 11 Анкета «Чи знаєш ти свої права та обов’язки»

Додаток 12 Мовна вікторина «Наша мова калинова»

Затверджую

Директор Комунального підприємства Маслівська загальноосвітня школа l-lll ступенів

І.Д.Теслюк

„04"січня 2017р.

 

 

П А С П О Р Т



бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу

державної / комунальної форми власності

 

 



Назва навчального закладу Комунальний заклад Маслівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Директор закладу (ПІБ) Теслюк Іван Дмитрович

Завідувач бібліотеки (ПІБ) Бондаренко Лариса Іванівна

Дата заснування бібліотеки 1970 рік

Адреса бульвар вул. Незалежності, 113, с. Маслівка, Миронівського району Київської області Тел.0457433340 e-mail: maslivka-zosh@ukr.net сайт бібліотеки http://maslivka-school.edukit.kiev.ua
Дата заповнення01.01.2017 року
ВІДОМОСТІ ПРО ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

(Станом на 01.01.2017 р.)



Загальна кількість класів 10 (десять)

Загальна кількість педагогічних працівників 19 (дев’ятнадцять)

Загальна кількість учнів 144 (сто сорок чотири)
ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО БІБЛІОТЕКУ

Рік заснування бібліотеки вересень 1970 року

Місце розташування бібліотеки (поверх) другий поверх двохповерхової школи

Загальна площа 30 м2

 Наявність читального залу: такні    поєднаний з  абонементом (необхідне підкреслити)

кількість посадочних місць­ 8 (вісім)

Наявність  книгосховища для навчального фондутак,  ні,  поєднаний з



абонементом (необхідне підкреслити)

Потребує капітального ремонту - так - ні

Графік роботи бібліотеки 8-00 – 16-00

 

1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БІБЛІОТЕКИ 



Бібліотечне обладнання(кількість)

Стелажі 20 (двадцять)

Кафедри видачі -

Столи три

Книжкові шафи 1 (одна)

Вітрини для виставок -

Шафа для журналів 1 (одна)

Спеціальний стелаж для учнів 7-10 років –



Оргтехніка(кількість)

 

Комп'ютерна техніка вип. до 2007 р 1 (один) вип. після 2007 р.­­ -



Кількість комп’ютерів, підключених до Інтернет – -

Доступ до Інтернет­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ -

АБІС­ «ІРБІС»_______________ «MA- RKSQL»­______________інша­ -

 

Електронна пошта maslivka-zosh@ukr.net



Принтер - сканер - телефон є 0457433340

Копіювальна техніка -

Аудіовідеотехніка - 

 

2. ВІДОМОСТІ ПРО ШТАТ БІБЛІОТЕКИ



(Станом на 01.01.2017 р.)

 Загальна кількість працівників бібліотеки   один, з них працюють:

на повну ставку один

на 0,75 ставки ______________________________________________

на 0,5 ставки

на 0,25 ставки ______________________________________________

за сумісництвом



Освіта бібліотечних працівників

Бібліотечна:      вища   середня спеціальна _____ один_____

Педагогічна:     вища   середня спеціальна _____-____

Інша (зазначити яка) _________________________________________

Підвищення кваліфікації співробітників бібліотеки (рік, форма, необхідне підкреслити)   курси, (2015),семінари, (раз в квартал)     тренінги  

Стаж роботи бібліотечних працівників

Стаж бібліотечної роботи завідувача бібліотекою -

Стаж бібліотечної роботи співробітників бібліотеки: двадцять п’ять років

Стаж роботи в бібліотеці даного закладу: три роки

Завідувача бібліотеки -

Інших співробітників бібліотеки три роки

Доплати до посадового окладу завідувача бібліотеки:

Доплати до посадового окладу співробітників бібліотеки: за вислугу років,за особливі умови праці 

Участь у конкурсах : Всеукраїнський конкурс «Шкільна бібліотека – 2017» - І місце районний етап

Відомості про відзнаки:

Поєднання бібліотечної, педагогічної, гурткової роботи

       уроки :

Володіння комп'ютером : бібліотекар володіє комп’ютером на рівні користувача.

 

3.    ДОКУМЕНТАЦІЯ, ЩО РЕГЛАМЕНТУЄ ДІЯЛЬНІСТЬ БІБЛІОТЕКИ

(зазначити рік затвердження)

Положення про бібліотеку __________є

Правила користування бібліотекою ___є________________________________

Паспорт бібліотеки _________________є________________________________

Посадові інструкції __________________є_______________________________

Планово-звітна документація бібліотеки _є______________________________

Інше (зазначити) ___________________________________________________

4. ОБЛІКОВА ДОКУМЕНТАЦІЯ БІБЛІОТЕКИ

(зазначити, чи є в наявності)

Книга сумарного обліку основного

бібліотечного фонду

(без урахування підручників) □ так                          □   ні

Книга сумарного обліку підручників   □   так                       □   ні

Книга сумарного обліку документів

на електронних  та магнітних носіях

(CD, DVD, аудіо/відео касети)   □    так     □  ні

Книга інвентарного обліку основного

бібліотечного фонду

(без урахування підручників)   □   так               □  ні

Зошит обліку документів тимчасового

зберігання         □ так         □  ні

Зошит обліку документів, отриманих

від користувачів на заміну загублених     □ так          □  ні

Щоденник роботи бібліотеки      □    так          □  ні

Зошит видачі підручників по класах         □    так      □  ні

Папка копій рахунків і накладних             □    так     □  ні

Папка руху фонду            □    так       □  ні

Зошит обліку подарункових видань         □     так     □   ні


    1. ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ДІЯЛЬНОСТІ БІБЛІОТЕКИ

Бібліотечний фонд (станом на 01.09.2009 р.)

Класифікаційна система, що використовується бібліотекою (УДК, ББК) __________



  

П о к а з н и к и

Станом на 01.02.2017 р.

назв

примірників

I. Основний бібліотечний фонд  (без урахування підручників)

3364

3952

З них за видами:      

Книги та брошури:

3364

3952

Періодичні видання, усього

7

7

для вчителів

5

5

для учнів

1

1

для бібліотечних працівників

1

1

Документи на електронних носіях

-

-

Аудіовізуальні документи

5

5

За змістом:Психолого-педагогічні науки

-

-

Суспільно-політичні науки

5

5

Природничі науки

-

-

Прикладні науки

-

-

Літературознавство, мовознавство

-

-

Мистецтво і спорт

-

-

Художня література

-

-

Бібліотекознавство

-

-

Книгозабезпеченність[1]




21,48

II.  Фонд підручників

2114

2661

Основні джерела комплектування фонду (зробити позначку)

­­­­­органи управління освітою­ , батьківські кошти    обмінно-резервні фонди,

Акції «Подаруй книгу бібліотеці»

 Кількість видань основного бібліотечного фонду (без урахування підручників), що надійшли до бібліотеки до 1995 р. ( %) 80%

 Мовний склад основного бібліотечного фонду (без урахування підручників)

Українською мовою (%)58%

Російською мовою (%) 41%

іншими мовами (%) 1%



Довідково-пошуковий апарат бібліотеки(станом на 01.01.2017 р.)

Абетковий каталог ( так), рік заснування обсяг у картках

Систематичний каталог (так, ні)рік заснування _______, обсяг у картках _____

Електронний каталог (веб-каталог)□  так       □  ні ,      з якого року ведеться, кількість бібліографічних записів

Тематичні картотеки (перерахувати, зазначити загальний обсяг у картках)

електронні картотеки :


Робота з користувачами(станом на 01.01.2017 р.)

 


Показники роботи

Станом на 01.01.2017 р.

Загальна кількість користувачів

184

у  т.ч.: учні

144

Вчителі

 19

батьки

 11

Представники місцевих громад, інші

10

Загальна кількість відвідувань

1236

Кількість книговидач, прим.

4318

у т.ч.: книги, брошури

 3261

 журнали, газети

1057 

Обертаність основного бібліотечного фонду (без урахування підручників)

1.09

Загальна кількість виданих підручників

2042 

Інформаційна робота:

 

Дні інформації

 4

Тематичні тижні

 2

заходи з формування інформаційної культури

 7

інші заходи

 18

Виставкова діяльність:

 

Виставки нових надходжень

 5

Тематичні виставки

27

Постійно діючі

 9

Бібліографічна робота:

 

списки нових надходжень

3

у т. ч. в електронній формі

-

тематичні списки

5

у т. ч. в електронній формі

-

Інформаційні бюлетені

3


Вступ

Сьогодні бібліотека є інформаційним, виховним центром, центром психологічного розвантаження, що мотивує дітей до самостійної роботи, тому основним завданням сучасної бібліотеки є не лише виховання любові до читання, а й орієнтування у великому потоці інформації, що постійно оновлюється. Бібліотека - культурно-освітній заклад, що організовує комплектування, зберігання, використання творів друку та виконує інформаційну, освітню, методичну, виховну функції. У своїй роботі я застосовую всі доступні мені засоби впливу на читачів.



Актуальність теми.

Удосконалення загальної середньої освіти спрямовано на переорієнтацію процесу навчання: на розвиток творчої особистості учня, навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, виховання свідомого громадянина своєї держави. Сучасна молода людина, яка хоче досягти успіху в житті, об’єктивно змушена бути більш мобільною, інформованою, критично і творчо мислячою, а значить і більш мотивованою до самонавчання і саморозвитку. «Бібліотека – це єдина інституція, що надає безкоштовний доступ до інформації, знань і культурного надбання нації та світу і сприяє просвіті» [1].

Шкільна бібліотека – це одне з доступних джерел отримання інформації для учнів, педагогів, найважливіший елемент навчальної діяльності, спрямованої на розвиток освіченої особистості та інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу; скарбниця інформації всередині школи, її структурний підрозділ; доцільно організоване середовище, що оточує учня в культурно-освітньому просторі навчального закладу; місце соціальних комунікацій. http://maslivka-school.edukit.kiev.ua/biblioteka/

Мета і завдання в роботі бібліотеки:


  • застосування загальнопедагогічних принципів і підходів до виховання підростаючого покоління;

  • застосування сучасних форм та методів бібліотечної роботи;

  • взаємодія з бібліотеками міста, інших навчальних закладів;

  • створення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в закладі;

  • організація та проведення заходів з відродження культурно-історичних традицій українського народу;

  • надання інформаційної підтримки педагогічним працівникам у підвищенні педагогічної майстерності;

  • впровадження кращого досвіду роботи діяльності бібліотек країни.

Відповідно до мети і завдань у діяльності бібліотеки закладу визначено такі напрями роботи:

  • робота з бібліотечним фондом;

  • інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу;

  • організаційно-масова та виховна робота;

  • поширення власного досвіду.

У бібліотеці Маслівської загальноосвітньої школи читачі мають можливість:

користуватись читальним залом та абонементом; підготувати реферат; отримати довідку; взяти участь у всіх заходах, що проводить бібліотека;ознайомитись з книжковими виставками як тематичними, так і постійно діючими.

Невід’ємною функцією шкільної бібліотеки є виховна. Свою діяльність я організовую спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої документації, що затверджується директором школи. Cпільними зусиллями ми повинні виховати у підростаючого покоління любов до України, шанобливе ставлення до родини, повагу до народних традицій і звичаїв, рідної мови, то це забезпечить у майбутньому національне відродження країни, цілісність її народу.

Основна частина

Робота Маслівської шкільної бібліотеки полягає у розв’язанні багатьох питань, одне із яких – виховання учнів у дусі патріотизму, почуття любові до України та національних традицій, поваги до старших.

Свою роботу я узгоджую з вчителями-предметниками та проводжу консультативні бесіди для класоводів і класних керівників із метою популяризації науково-методичної літератури, періодичних видань із виховної роботи різних напрямів. Майже всі масові заходи супроводжуються книжковими виставками, біля яких проводяться огляди, індивідуальні та групові бесіди, розповіді про авторів та їх творчий доробок. Для учителів створено тематичні папки з предметів, які систематично поповнюються новинками, наприклад: «Страшний 1933-й…», «Свята та звичаї українського народу», «Назавжди в пам’яті народній» та інші.

Для мене важливо знати, що читають наші учні , які теми цікаві для них. Тому, я систематично проводжу моніторинг, щоб простежувати склад користувачів бібліотеки, відвідання, читання. Загальна кількість користувачів становить 169 осіб. З діаграми (Додаток 1) видно, що учні 1-4 класів становлять -39 % від загальної кількості читачів , учні 5-9 кл. – 43%, учні 10 -11кл.-3%, інші читачі (вчителі, батьки ) -15%. Тому найбільша когорта користувачів це учні 5-9 класів, це обов’язково враховую у роботі..



Використавши метод опитування у формі анкетування (Додаток 2) узагальнила дані (Додаток 3) та зробила висновки, що книга в житті учнів відіграє важливу роль, хоча й не головну, бо ми живемо в час розвитку новітніх технологій; епохи Інтернету. Але без книги неможливо стати високоосвіченими людьми. І тому моє завдання, як бібліотекаря школи, полягає в тому, щоб виховати інформаційну та читацьку культуру, сформувати потребу в інформації і виховати у дітей любов до читання книг. Дослідження показало: найактивніші читачі – це учні початкових класів, що часто відвідують бібліотеку, читають казки, віршики, оповідання. Учні середньої школи читають пригодницькі книжки, люблять фантастику, цікавляться науково-популярною літературою. Багато часу проводять за уроками та читанням програмової літератури. Старшокласники читають різноманітну літературу: історичні повісті та романи, романи про любов і дружбу, детективи, популярні журнали. Але найчастіше літературу за шкільною програмою.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка