Античні міста-держави у Північному Причорномор’ї. Води Світового океану



Скачати 202,08 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір202,08 Kb.

Технологічна карта інтегрованого уроку історії та географії у 6 класі

Тема:

Античні міста-держави у Північному Причорномор’ї. Води Світового океану.

Мета з історії:

Навчальна

розкрити поняття «колонія» та «метрополія»; навчити учнів показувати на карті античні міста-держави у Північному Причорномор’ї; розглянути причини створення грецьких колоній у даному регіоні;

Розвивальна

продовжувати розвивати комунікативні та мовленнєві здібності, пізнавальні процеси, критичне мислення, вдосконалювати вміння роботи з історичною картою та підручником;

Виховна

виховувати в учнів повагу до культурної спадщини минулого.

Мета з географії:

Навчальна

Навчити учнів називати суттєві ознаки понять «море», «затока», «протока», «озеро», знаходити і показувати на карті об’єкти географічної номенклатури, визначати географічне положення водних об’єктів, виділяти відмінності між складовими частинами гідросфери.

Розвивальна

продовжувати розвивати комунікативні та мовленнєві здібності, пізнавальні процеси, критичне мислення, вдосконалювати вміння роботи з історичною картою та підручником;

Виховна

Виховувати в учнів позитивне ставлення до збереження водних ресурсів.

Очікувальні результати з історії:

Після уроку учні зможуть:
-дати визначення поняттям: колонія, метрополія;

-пояснювати причини створення грецьких колоній у Північному Причорномор’ї;


-показувати на карті античні міста-держави у Північному Причорномор’ї;

-описувати життя у містах-колоніях;

-називати час утворення античних колоній у даному регіоні.


Очікувальні результати з географії

Після уроку учні зможуть:

- називати суттєві ознаки понять «море», «затока», «протока», «озеро»;

- знаходити і показувати на карті об’єкти географічної номенклатури;

- визначати географічне положення водних об’єктів;

- виділяти відмінності між складовими частинами гідросфери.


Тип уроку:

Комбінований

Обладнання:

зошити, підручники, настінна карта «…»

ІКТ

Комп’ютер, проектор, екран, відео фрагмент «Ольвія» із серіалу «Південна Україна» презентація до уроку

Навчально-методичне забезпечення уроку

1.Гін В.І. Прийоми педагогічної техніки. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 176 с.

2.Голованов С.О., Костирко С.В.Історія стародавнього світу: підручник для 6 кл. – К, 2006. – 296с.

3.Бойко В.М., Міхелі С.В. загальна географія. Підручн. Для 6 кл. – К, 2006. – 272с.

4. http://teacherjournal.com.ua



Етапи уроку

Вчитель

Учні

І.Організаційний момент

Перевірка присутності учнів на уроці.

Емоційне налаштування. Заставка з телепередачі «Орел и решка».

Уч.географії: Діти, ви зрозуміли, що нас сьогодні чекає цікава подорож. Ми з учителем історії кинемо монетку (кидає) і вона розсудить, хто проведе час на дорогих сучасних лайнерах, в отелях, а хто – значно скромніше (монетка випадає «орлем» для вчителя географії і він дає вчителю історії купюру 1 гривня 1995-96 років).

Уч.історії: Що мені робити з нею? Нею вже давно ніхто не розраховується!

Вправа «Здивуй!». – Але давайте поглянемо на цю купюру, що зображено на боні? Правильно, руїни Херсонеса. Де він розташований?

-А що означає частина слова «поль»?



Повідомлення теми уроку-подорожі, очікувальних результатів, написаних на 1 гривні (складають у гаманець).

Уч.географії: (додає свою «Золоту картку») Цей гаманець допоможе нам подолати всі труднощі на шляху до знань.


Привітання

Ті, хто був у Херсонесі, відповідають: у Криму, сучасна назва Севастополь.

Поліс, грецьке місто-держава

Записують у зошити теми уроків




ІІ. Мотиваційний

Уч.історії: Яким було основне заняття греків?

Повідомлення учня «Моряк: романтична професія чи важка праця?»

Уч. Про які професії йшла мова у повідомленні? Де їх можна здобути?

Уч.географії: Чи знаєте ви, діти, що на суднах України та інших держав сьогодні працює 76 тисяч українських моряків? Україна – морська держава. Пропоную оцінювання екіпажу на цьому уроці «Від юнги до капітана», відповідність балів званням моряків торгового судна викладена на початку «борт-журналу» (картки-інструкції до уроку). У таблиці кожен моряк виставлятиме собі бали на етапах уроку.

Уч.історії: Попутного нам всім вітру!

Мореплавство
Повідомлення учня

Відповіді учнів


Роздивляються «борт-журнал» (картку-інструкцію до уроку)




ІІІ. Повторення

1.Вч.історії: Вправа «Фішбоун» («кістяк риби»). Розкрити причини грецької колонізації. (3б)
Вч.географії: Лоцман – це моряк, працівник порту, який проводить судно по фарватеру, тобто добре знається на картографії. Спробуйте себе у цій ролі.

2.Вч.географії та вч.історії спільно: «Школа лоцманів» Картографічний диктант (3б).

1.Де від Індії розташований Індійський океан?

2.Де від Єгипту розташоване Середземне море?

3.Де від півострова Пелопоннес розташовано Критське море?

4.Де від Балканського півострова розташоване Егейське море?

5.Де від півострова Мала Азія розташована протока Гелеспонт (Дарданели)?

6.Де розташований півострів Мала Азія від Месопотамії?


Учень розкриває причини грецької колонізації, Робить висновок.

Показують відповіді кольоровими картками Пн – синій

Пд – червоний

Зх – зелений

Сх – жовтий
Пд – червоний
Пн – синій
Пд – червоний
Сх – жовтий
Пн – синій
Зх – зелений


ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Вправа «Встанови відповідність». (3б)Робота з термінами. (С. 176 Бойко Заг географія. 6 кл)

Термін

Визначення

1.Море

А)поселення, засноване за межами країни;

2.Затока

Б)відносно вузька частина водного простору, що сполучає дві сусідні водойми;

3.Гідросфера

В)Відносно невеликі ділянки суходолу, з усіх боків оточені водою;

4.Колонія

Г)частина океану, що відрізняється від нього властивостями води, течіями, організмами;

5.Острів

Д)водна оболонка Землі, яку утворюють Світовий океан, води суходолу, вода в атмосфері;

6.Протока

Е)частина океану або моря, яка вдається в суходіл, але має широкий зв’язок з водоймою.

2.Повідомлення учня «Історична назва Чорного моря»

Уч. Чому ж така сучасна назва моря?

3. Вправа «Топонімічний портрет Північного Причорномор’я» Робота з топонімами. (3б) (с.182 Голованов Іст Стар світу 6 кл)

Керкінітіда (з 1784 р. - ____________) заснована на узбережжі Каламітської затоки. ___________ («щаслива») заснована на правому березі Південнобузького лиману. ____________ «рибний шлях» заснований на місці сучасної Керчі. Херсонес Таврійський виник неподалік сучасного міста ________ на _________________ півострові. Керченська протока сполучає Азовське море (Меотиду) і Чорне море (__________)

4.Робота з відео фрагментом «Невідома Україна» «Ольвія»

Проблемне питання. Чи є відмінності в організації життя у метрополіях та колоніях Північного Причорномор’я?

Гіпотеза: висувають учні

1 група Середній рівень. Назвати дати і події, пов’язані з Ольвією (1б)

2 група Достатній рівень. Назвати спільне чи відмінне між метрополією і колонією (3б)

Перевірка гіпотези
5.Рольова гра «Засідання Українського Географічного Товариства» (1-3б)

Уч.географії. Наша подорож співпала у часі із проведенням чергового засідання УГТ з проблеми «Сиваш – озеро-море чи затока?». Зусилля УГТ спрямовані на посилення ролі географії в інформаційному суспільстві, проведення комплексних досліджень регіонів, розвиток картографії тощо. У складі працює ряд асоціацій і комісій. Отже, запрошую до рольової гри.

Гіпотези учнів.

Учень-представник Української асоціації ландшафтної екології. Сиваш – унікальний географічний об’єкт. У перекладі з кримськотатарської мови означає «грязь». Від Азовського моря Сиваш відділений косо. Арабатська стрілка, тому не можна цю водойму назвати затокою, бо немає широкого виходу у море. Отже, це море.

Учень-представник комісії з картографії. Подивіться на карту і побачите, що Сиваш – це води Світового океану, а не материка. Тому Сиваш не може бути озером.

Учень-представник Української студентської географічної асоціації. Вважаємо Сиваш морем, бо воно має свій неповторний гідрологічний режим, відмінний від Азовського моря. Тому не може бути затокою.

Учень-представник Природничого факультету ХДУ. Розрізняють 7 груп заток: бухти і гавані з посіченою береговою лінією материка. Їх часто використовують для стоянки суден, н-д, у Греції.

Фьорди і губи – вузькі і глибокі затоки, н-д, на західному узбережжі Скандинавського півострова, північне узбережжя Росії.

Лагуни, гафи і лимани – мілкі затоки з прогрітою водою, відділені косами. Саме такою затокою , на нашу думку, є Сиваш. У літку частина Сивашу пересихає, гниє, за що Сиваш називають Гнилим морем.

Перевірка гіпотези.



Відповіді:



1

2

3

4

5

6

г

е

д

а

в

б

Рецензування

Відповіді
Коли звучить повідомлення, заповнюють пропуски в тексті

Євпаторія, Ольвія. Пантікапей, Севастополь, Кримський, Понт Евксинський


Висувають гіпотезу


Озвучили результати
Повернення до гіпотези

Висувають гіпотезу

Повернення до гіпотези


V. Закріплення

1.Практична робота. У «Школі лоцманів» екзамен. Учень, який найкраще впорається із завданнями, отримає на лінійці Значок лоцмана.

Виконують завдання на контурній карті

VІ. Підсумок уроку

Уч.історії. Стіни Ольвії, Херсонеса пошкоджені, що свідчить про оборону від нападників. Чому греки збудували колонії на узбережжі, а не вглиб суходолу, адже це безпечніше?

Уч.географії Якою є роль води у природі й житті людини?

«Мікрофон» іменниками.

Учні «Мікрофон» відповідь іменниками.

-Суходіл скіфи.

-Греки мореплавство

-Пиття кров

-зрошення господарство

-рослини тварини

-рибальство човен


VІІ.Домашнє завдання

«Три рівні ДЗ»

З географії: Початковий, середні рівень Опрацювати п.40, дати відповіді на питання. Достатній рівень Скласти кросворд за темою з 10 слів

Високий рівень Порівняти географічне положення Чорного та Азовського морів

З історії: Початковий та середній рівень Опрацювати п.33, дати відповіді на питання 1-5. Достатній рівень та високий рівень відповідь на питання 6 Які твердження клятви херсонеситів варто пам’ятати жителям сучасної України.




VІІІ. Підсумок уроку.

1.Оцінювання. Підрахунок балів та оголошення посад на судні «Від юнги до капітана»

2.Рефлексія Подзвонити батькам з рейсу і коротко розповісти про враження від подорожі (що сподобалося, що викликало труднощі тощо)

Дають короткі відповіді



Причини



Проблема: Велика грецька колонізація

Факти

Висновок


Критерії оцінювання повідомлення учня (1-3 бали)



1 бал

Зміст повідомлення учня (учениці) відповідає темі, але у ньому є багато неточностей. У мовленні _____ допущено багато помилок. Виступ був монотонний, нецікавий. У структурі повідомлення лише до 5 речень. Висновки не прозвучали.


2 бали

Зміст повідомлення учня (учениці) відповідає темі, але у ньому є незначні неточності. У мовленні _______ допущено 1-2 помилки. Виступ був у цілому цікавий, але ______________ У структурі повідомлення до 10 речень. Озвучено ( не озвучено) висновки.


3 бали

Зміст повідомлення учня (учениці) відповідає темі, насичений цікавими фактами, переконливими аргументами. Мовлення чітке і виразне. Виступ цікавий, емоційний. У структурі повідомлення більше 10 речень. Виступаючий (ча) озвучив(ла) висновки.

БОРТ-ЖУРНАЛ

(інструкція до уроку географії, історії «Античні міста-держави у Північному Причорномор’ї. Води Світового океану.»)

Таблиця оцінювання



Прізвище учня

Форми роботи

Повідомлення

«Фішбоун»

Картографічний диктант

Встанови відповідність

Повідомлення

Топографічний портрет

Робота з відео «Ольвія»

Рольова гра

«Мікрофон»

Усього

3

3

3

3

3

3

1-3

1-3

0,5

>24




































Посада на судні

Бали

Оцінка

Юнга

1-2б

1

Матрос

3-4б

2

Старший матрос

5-6б

3

Старшина ІІ статті

7-8б

4

Старшина І статті

9-10б

5

Боцман

11-12б

6

ІVпомічник капітана (шкіпер)

13-14б

7

ІІІ помічник капітана (механік)

15-16-17б

8

ІІ помічник капітана (штурман)

18-19-20б

9

Старший помічник капітана

21-22-23б

10-11

Капітан судна

24б

12



Завдання «Встанови відповідність» по 0,5б=3б

Термін

Визначення

1.Море

А)поселення, засноване за межами країни;

2.Затока

Б)відносно вузька частина водного простору, що сполучає дві сусідні водойми;

3.Гідросфера

В)Відносно невеликі ділянки суходолу, з усіх боків оточені водою;

4.Колонія

Г)частина океану, що відрізняється від нього властивостями води, течіями, організмами;

5.Острів

Д)водна оболонка Землі, яку утворюють Світовий океан, води суходолу, вода в атмосфері;

6.Протока

Е)частина океану або моря, яка вдається в суходіл, але має широкий зв’язок з водоймою.

Завдання «Топонімічний портрет Північного Причорномор’я»

(с.182 Голованов Іст Стар світу 6 кл) по 0,5 б=3б

Керкінітіда (з 1784 р. - ____________) заснована на узбережжі Каламітської затоки. ___________ («щаслива») заснована на правому березі Південнобузького лиману. ____________ «рибний шлях» заснований на місці сучасної Керчі. Херсонес Таврійський виник неподалік сучасного міста ________ на _________________ півострові. Керченська протока сполучає Азовське море (Меотиду) і Чорне море (__________)

Завдання до відео фрагменту «Ольвія»

1 група Середній рівень. Назвати дати і події, пов’язані з Ольвією (1б)

2 група Достатній рівень. Назвати спільне чи відмінне між метрополією і колонією (3б)


Завдання «Встанови відповідність» по 0,5б=3б

Термін

Визначення

1.Море

А)поселення, засноване за межами країни;

2.Затока

Б)відносно вузька частина водного простору, що сполучає дві сусідні водойми;

3.Гідросфера

В)Відносно невеликі ділянки суходолу, з усіх боків оточені водою;

4.Колонія

Г)частина океану, що відрізняється від нього властивостями води, течіями, організмами;

5.Острів

Д)водна оболонка Землі, яку утворюють Світовий океан, води суходолу, вода в атмосфері;

6.Протока

Е)частина океану або моря, яка вдається в суходіл, але має широкий зв’язок з водоймою.

Завдання «Топонімічний портрет Північного Причорномор’я»

(с.182 Голованов Іст Стар світу 6 кл) по 0,5 б=3б

Керкінітіда (з 1784 р. - ____________) заснована на узбережжі Каламітської затоки. ___________ («щаслива») заснована на правому березі Південнобузького лиману. ____________ «рибний шлях» заснований на місці сучасної Керчі. Херсонес Таврійський виник неподалік сучасного міста ________ на _________________ півострові. Керченська протока сполучає Азовське море (Меотиду) і Чорне море (__________)

Завдання до відео фрагменту «Ольвія»

1 група Середній рівень. Назвати дати і події, пов’язані з Ольвією (1б)

2 група Достатній рівень. Назвати спільне чи відмінне між метрополією і колонією (3б)



Практична робота

(Атлас з географії, карта у підручнику історії с.179)



Початковий та середній рівень (по 1 балу)

Позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти: Чорне море, Меотиду, Керченську протоку, Каркінітську затоку, Каламітську затоку, Кримський півострів, затоку Сиваш


Достатній та високий рівень

1.Позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти (по 1 балу): Понт Евксинський, Азовське море, Кримський півострів.

2.Позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти (по 2 бали):

- протоку, яка сполучає Меотиду і Чорне море;

- затоку Азовського моря, яку ще називають Гнилим морем;

- затоку, на березі якої розташована Керкінітіда;

3.Позначте (3б) цифрою 1 колонію, назва якої у перекладі з грецької означає «рибний шлях», цифрою 2 - колонію поблизу сучасного міста Севастополь, цифрою 3 – колонію, яка розташована неподалік гирла річки Гіпаніс (Буг).

Практична робота

(Атлас з географії, карта у підручнику історії с.179)



Початковий та середній рівень (по 1 балу)

Позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти: Чорне море, Меотиду, Керченську протоку, Каркінітську затоку, Каламітську затоку, Кримський півострів, затоку Сиваш


Достатній та високий рівень

1.Позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти (по 1 балу): Понт Евксинський, Азовське море, Кримський півострів.

2.Позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти (по 2 бали):

- протоку, яка сполучає Меотиду і Чорне море;

- затоку Азовського моря, яку ще називають Гнилим морем;

- затоку, на березі якої розташована Керкінітіда;



3.Позначте (3б) цифрою 1 колонію, назва якої у перекладі з грецької означає «рибний шлях», цифрою 2 - колонію поблизу сучасного міста Севастополь, цифрою 3 – колонію, яка розташована неподалік гирла річки Гіпаніс (Буг).





Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка