Аудіометрія. Визначення границі чутності




Сторінка1/28
Дата конвертації06.11.2016
Розмір3,4 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   28
Кафедра: Медичної інформатики,

медичної і біологічної фізики

Дисципліна: Основи біофізики та

медичної апаратури
Методичні вказівки для студентів до практичного заняття №1

(лабораторне)

Тема: Аудіометрія. Визначення границі чутності.

Актуальність теми: Майже кожний орган людського організму здійснює механічні коливання, які поширюються на різних тканинах. Фіксація цих коливань, а також зовнішніх звуків органом слуху людина здатна приймати біля 8% всієї інформації про оточуюче середовище. Через те питання фізики слуху є суттєво важливе для лікаря. Тому виникає необхідність вивчення фізичних основ аудіометрії.

Навчальні цілі заняття:

Знати: фізичні характеристики звуку, характеристики слухового відчуття, фізичні основи аудіометрії.

Вміти: користуватися аудіометром.

Самостійна позааудиторна робота

  1. Механічні хвилі і їх характеристики.

  2. Звук.

Контрольні питання

  1. Фізичні характеристики звуку. Характеристики слухового відчуття.

  2. Шкала рівнів інтенсивності звуку.

  3. Закон Вебера-Фехнера. Шкала рівнів гучності.

  4. Аудіометрія. Аудіограма.

  5. Призначення, будова і принцип дії аудіометра.

  6. Фізичні основи звукових методів діагностики в клініці.

Самостійна аудиторна робота

Інструкція до проведення лабораторної роботи

Завдання. Побудувати аудіограму лівого і правого вуха для повітряної провідності звуку.
Методика роботи

Зняття аудіограми проводиться за допомогою аудіометра. При цьому за допомогою приладу визначаються пороги слухового відчуття на різних частотах. Порогові значення інтенсивності у вигляді точок наносять на бланк аудіограми. Сполучаючи дані точки плавною кривою, отримують аудіограму.



Порядок виконання роботи

  1. Підключити до аудіометра шнур живлення і телефони. Останні підключити до розйому з позначенням "ВТ" на задній панелі приладу.

  2. Увімкнути перемикач "сеть". При цьому має загорітися індикаторна лампочка.

  3. Перемикач "К, В" на передній панелі приладу перевести в положення "В", що відповідає повітряній провідності звуку.

  4. Перемикач інтенсивності маскуючого шуму "маск. шум" перевести в положення "0".

  5. Натиснути кнопку "прижим" і покласти бланк аудіограми так, щоб він розмістився строго над зразком бланку на панелі аудіометра.

  6. Переміщуючи перемикач рівня інтенсивності звуку послідовно визначити пороги чутності для всіх фіксованих частот. При цьому на бланку нанести точки через отвори на горизонтальній лінійці, що відповідають точці перетину лінійки перемикача частот і рівня інтенсивності.

  7. За допомогою перемикача телефонів перемкнути звук на інший телефон і виконати дослідження гостроти слуху іншого вуха.

  8. Відкладені точки з’єднати плавними кривими.

  9. На зворотній стороні бланку записати висновок, проаналізувавши одержані частотні залежності порогів слухового відчуття.

Матеріали для тестового контролю студентів

1. Які коливання називаються гармонійними?

a) що здійснюються за законом синуса або косинуса;

b) амплітуда яких зменшується з часом;

c) що здійснюються за рахунок дії зовнішньої періодичної вимушуючої сили.

2. Які коливання називаються затухаючими?

a) амплітуда яких зменшується з часом;

b) що здійснюються за законом синуса або косинуса;

c) що здійснюються за рахунок дії зовнішньої періодичної вимушуючої сили.

3. Які коливання називаються вимушеними?

a) що здійснюються за рахунок дії зовнішньої періодичної вимушуючої сили.

b) що здійснюються за законом синуса або косинуса;

c) амплітуда яких зменшується з часом;

4. Яке дифрівняння описує гармонійне коливання?



a) ;

b) ;
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   28


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка