Бінарне корекційно-розвиваюче заняття з елементами пісочної терапії «Подорож до Країни Доброти»




Скачати 461,9 Kb.
Дата конвертації25.01.2019
Розмір461,9 Kb.
Бінарне корекційно-розвиваюче заняття з елементами пісочної терапії
«Подорож до Країни Доброти»





Мета: вчити дітей прислухатися до себе й називати свої відчуття. Вміти розуміти себе й інших. Розвивати тактильно-кінестетичну чутливість. Формувати навички позитивної комунікації, позитивні риси характеру. Розвивати творчість, зв’язне мовлення. Виховувати позитивні риси характеру, бажання робити добро. Зняття емоційного напруження.

Матеріал: листи, фломастери, аркуші паперу, рознос, повітряні кульки, великі кубики, іграшковий телефон, квітка з пелюстками, фотоапарат, фотографія Феї, пісок, іграшки, листівка-запрошення, серветки, столики, хатинки для гномів, дерева, одяг для гномів, феї, страшилки, вірші.

(Проводять: практичний психолог (Фея) та вихователь).

Заходимо в зал: Доброго дня!

Вихователь: Всі гості зібрались при хорошій днині

Щоб чарівну казку подивитись нині

В нашому садочку весело зростати

Будемо скоріше казку починати.

(Помічаємо листівку запрошення)

У дивній країні казок і пригод

Живе чарівний казковий народ

Гномів і фей в цій країні багато

По справах чарівних їх можна впізнати

Створюють в казці ці феї дива

І дня без чаклунства у них не бува

Чарують, мудрують вони повсякчас

До себе на бал в країну Доброти запрошує Фея.


  • Нас запрошують на бал! А ви хочете потрапити в країну Доброти!

  • А як ви думаєте, на якому транспорті нам можна доїхати або долетіти до країни Доброти?( на літаку, поїзді, машині, автобусі, на кораблі)

  • Діти але ж ми вирушаємо в Чарівну країну, то і транспорт повинен бути чарівним. Що це може бути?( Гуси-лебеді, ступа, килим-літак, повітряна куля, літаючий корабель)

  • Але ми не знаємо дороги, щоб потрапити на бал! А давайте зателефонуємо Феї!

  • Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, як нам потрапити до вашої країни?

Фея: (голос) Я рада чути вас. Негайно висилаю свого помічника на повітряному транспорті.

( Зявляється хлопчик з повітряними кульками, роздає дітям)



  • Ми вирушаємо в політ щоб впізнати цілий світ

світ добра і красоти де щасливі я і ти.

( Музика, кружляють з повітряними кульками і зявляються на галявині)



  • Яка чудова, чарівна, красива галявина. Що ви відчуваєте потрапивши сюди?

  • Я відчуваю радість. Мені весело приємно. Мені тепло і затишно.

  • Які жителі живуть у цій країні?

  • Добрий Кіт Леопольд, кумедний Карлсон, веселий Пятачок, великі друзі крокодил Гена і Чебурашка. (Виходить Фея).

  • А ось Фея!

Фея : Я рада вас вітати в своєму королівстві!

Діти :Доброго дня! – Але чомусь ти невесела, мабудь, щось трапилось. – Може хтось образив! – Щось загубилося.

Фея : Так, мені не до сміху і жартів. В Країні трапилася велика біда. Фея Зла і Смутку розсердилася, що її не запросили на бал і зруйнувала мій величний, прекрасний палац, а моїх вірних друзів помічників гномів – Веселунчика, Сміливчика, Дивунчика – зачаклувала.

Діти : Ми раді тобі допомогти. Тільки де вони живуть твої друзі?

Фея :Дякую Вам, друзі. Я Вам покажу. Тоді не гаємо час і вирушаємо .

(Діти під музику виконують «Кривий танець»)

В Країні дивовижній

У лісі чарівном

Стоїть собі хатинка

Сміливий живе гном.



  • До кого ми потрапили?

Діти : До гнома Сміливчика!

Сміливчик : Ой, Ой, Ой – Боюсь, боюсь, боюсь!

Фея : Що це з ним трапилося?

( Звучить пісня Привидів і виходить Страшилка)



Вихователь : Ви зрозуміли, що з гномом трапилося?

Діти : Це помічниця Злої Феї, Страшилка, зачаклувала Сміливчика і він тепер всього боїться!

  • Іди до нас. (Забирають Гномика)

Фея : Так, Сміливчик злякався Страшилки, а ви, діти, боїтесь когось чи чогось? Може і до вас вона забігала?

Діти : (відповідають)

Фея : Але я теж Чарівниця і зараз трішечки почаклую. Давайте спробуємо свій страх намалювати на піску. Як ви його уявляєте!

( Малюють) – А тепер ці малюнки з страхами давайте знищимо. (Долонею витирають малюнок на піску) – Чаклую, а ви мені допомагайте. Ти страховисько давай із піщинками зникай!

( Дмухають через трубочки на пісок) – Так краще?

( З’являється Страшилка)



  • Ніхто мене не боїться, нікому я не потрібна!

Діти : Не роби поганого і ми з тобою будемо дружити і заберемо на бал!

Страшилка : Але ж я така не гарна, некрасива.

– Ми тебе прикрасимо! ( Діти прикрашають її).

До зустрічи на балу!

Фея : Поспішаємо далі на допомогу!

( Підстрибуючи ідуть під музику)



  • Якщо на галявину прийдете

Чарівну квітку ви знайдете

В квітці тій тірлі – бом – бом

Живе Диванчик Гном.

Вихователь : А ось і Дивунчик. У нього, діти, завжди щось цікаве, незвичайне, дивовижне!

Діти : Добрий день, Гномику! – Як гарно в тебе! Чим ти нас здивуєш?

Гном : Була у мене ніжна Диво – квітка. Але коли фея Зла і Смутку скоїла лихо в нашій країні, ця квіточка зівяла і пелюсточки осипалися. Врятувати її може лише той, у кого добре серце.

Фея : Я вважаю, що мої гості саме такі діти.( Бере пелюстку і чіпляє на квітку)


  • Я хочу, щоб ця квітка цвіла для того, щоб було добро на землі.

  • ( Діти) А я – щоб була радість.

  • А я – щоб було милосердя.

  • А я – щоб було щастя.

  • А я – щоб була ніжність

  • А я – щоб був мир

  • А я – щоб була злагода

  • А я – щоб була дружба

  • А я – щоб була щирість

Вихователь : Ой, дивіться яка краса. ( Діти беруться за руки і стають навколо квітки)

  • Ми даруємо тепло своїх сердець тобі, квіточко, рости!

Гном : Дякую Вам!

Фея : Я була переконана, що у вас все вдасться. Залишився у нас самий веселий і кумедний мій помічник, хто?

  • Веселунчик!

Фея : Поспішаємо!

( Їдуть як паровозики)



  • Де неходжені стежинки

На горбочку під дубком

У малесенькії хатинці

Там живе Веселий гном.

Вихователь : Оце чекали веселощів. А нас навідь і не зустрічають.

( Гномик спить біля хатки)

Ой, да Веселунчик спить, давайте його розбудимо.


  • Ну ж бо, гномику, вставай!

  • Я не хочу.

  • Ну ж бо очки умивай

  • Я не хочу

  • Одягай свої штанці

  • Я не хочу

  • Солоденьки їж млинці

  • Я не хочу

  • Що ж продовжуй далі спати можеш зовсім не вставати.

( Гномика забирають. З’являється Зла фея)

Зла Фея : А я встигла. Мені вже доповіли. Що ви тут витворяєте. Не буде по вашому. Веселунчика ви не роз-чаклуєте!

Діти : Чому ти така зла?

  • Зла людина некрасива.

  • З нею ніхто не дружить.

Зла Фея : Чому я некрасива?

Вихователь : Діти, покажіть, яка фея, коли вона сердиться.(Пантоміма).(Вихователь виймає фотоапарат і фотографує. Зявляється фото з злим образом, показує)

  • Подивись яка ти!

Зла фея : Ой, що це за страхіття?

Діти : Так це ж ти!

Фея : Подивись, якою б ти була, якщо б стала добрішою як наші діти.( Діти посміхаються)

( Фея зникає і зявляється красивою, а за цей час вихователь перевертає фото і на ньому зла фея перетворюється в добру)



  • Діти, подивіться на фото, яка тут фея?

  • Усміхнена, красива, молода, справжня принцеса!

Фея : Погляньте, що сталося з Злою феєю, справжня королева краси.

Зла фея : Мені так соромно, що я була зла і зруйнувала країну Доброти. Але я вам допоможу її відбудувати.

Діти : Ми побудуємо ще красивіший палац.

( Музика. Будують палац з піску).



По закінченню виконують пісню «Країна Доброти».

Фея : Дякую вам за допомогу! Ми завжди раді бачити вас в нашій країні. Я присвоюю вам звання « Почесні гості Країни Доброти».

Вихователь : А нам пора додому. (Беруть повітряні кульки і летять додому).


План проведення акції «Хай в кожного в серці живуть добринки»


Дні

тижня


Загальні заходи


Групові заходи


Анкети, тести,

рекомендації

Виставки дитячих робіт,

методичної літератури


Понеділок



Консультація для вихователів:

«Дитинство – школа людських взаємин»

(вихователь-методист Рубан Н.А.)

Заняття в старшій групі №1 «Створи свою казку» (з елементами піскової терапії)

Див. додаток

ІІ молодша група №1

Гра «Добре погано»
Практичний психолог


Тест-малюнок

«Сімя очима дитини»

(діти старших та середніх груп)
Практичний психолог


Оформити тематичні куточки

«Хай добро як сонце світить»
Вихователі усіх груп


Вівторок



Консультації для батьків в куточках «Поради психолога» (в усіх групах) на тему: «Уроки спілкування з дітьми»

(практичний психолог

Л.В.)

Заняття в старшій групі №2 «Місто хороших слів» (з елементами піскової терапії)

Див. додаток

ІІ молодша група №2

Ігрова вправа «Моє імя»
Практичний психолог


Анкетування вихователів «Чи шанобливо ви ставитесь до своїх вихованців?»
Практичний психолог


Виставка дитячих робіт

«Наш дитячий садочок – дім любові і добра»
Старша група №1


Середа



Тренінг для вихователів:

«Світячи іншим – не згори сам»

(практичний психолог

Семенченко Л.В.)

Заняття в старшій групі №3 «Країна чудес» (з елементами піскової терапії)

Див. додаток

Старша група №1

Гра «Бюро добрих справ»
Практичний психолог



Проведення соціологічного дослідження

«Батьки і діти:

чому виникають конфлікти?»
Практичний психолог


Виставка

«Світ захоплень моєї сімї»

(вироби родинних ремесел, сімейні колекції)
Усі групи


Четвер



Психологічний практикум батьківської ефективності:

«Відповідальне батьківство»

(батьки, педагоги та практичний психолог)

Заняття в середній групі №1 «Вчимося розмовляти» (з елементами піскової терапії)

Див. додаток

Старша група №2

Вправа «Мій хороший добрий друг»

Практичний психолог

Ігровий прийом

«Скринька добрих вчинків»
Вихователі ІІ молодших, середніх, старших груп

Виставка дитячих робіт

«Сміються діти, знають діти: багато добрих душ на світі»
Старша група №2


Пятниця



Розвага:

«Подорож до країни ввічливості і доброти»

(музичний керівник Ігнатенко О.Г.)

Заняття в середній групі №2 «Я і моя мама» (з елементами піскової терапії)

Див. додаток
Старша група №3

Ігрова вправа «Найдобріше запитання»
Практичний психолог


Поради вихователям, щодо виховання дружніх взаємин між дітьми
Вихователь-методист


Виставка дитячих робіт

«Де є добрі люди, там біди не буде»
Старша група №3

Семінар з елементами тренінгу «Розвиток емоційної сфери дошкільників засобами арт-терапії»

Вправа «5 Я» На листі є пять рядків, які починаються з літери «Я», заповніть, будь-ласка, ці рядки, намагаючись відповісти самому собі на питання: «Хто Я?» Обговорення вправи.

Можна сказати, що арт-терапія будується на вірі в творчу основу людини. Вона не ставить своєю метою зробити людину художником або актором. Вона спрямована, в першу чергу, на вирішення психологічних і педагогічних проблем.

В арттерапевтичній роботі може брати участь практично кожна людина, незалежно від свого віку. Це не вимагає у нього здібностей до творчості.

Арт-терапія дозволяє пізнавати себе і навколишній світ. У художній творчості людина втілює свої емоції, почуття, надії, страхи, сумніви, конфлікти. Відбувається це на несвідомому рівні, і людина дізнається про себе багато нового. Через художні образи наше несвідоме взаємодіє зі свідомістю.



Ізотерапія. Вправа «Розмова на листі паперу». Інструкція: «Учасники групи розбиваються на пари, беруть лист бумаги, олівець і малюють спільний малюнок. Розмовляти під час виконання вправи заборонено. Обговорення вправи. Хто починав малювати, хто пристосовувався? Що відчували?

Якщо говорити про класичну арттерапію, то вона включає в себе тільки візуальні види творчості, такі, як: малювання, ліплення, живопис, графіка та фотографія. Але сучасна арт-терапія налічує більшу кількість видів методик. До неї відносяться також ігротерапія, казкотерапія, орігамі, драма терапія, музикотерапія, пісочна терапія і т. д.



Казкотерапія Вправа «Казка по колу». Всі учасники починають писати казку на окремому листі бумаги, потім, по команді ведучого, передають свій листок сусіду и продовжують робити до тих пір, поки він до них не вернеться з їхньою особистою фразою на початку листа. Потім кожен придумує закінчення своєї казки. Зачитати казки.

Перерахуємо особливості арт-терапевтичного підходу:

1. Безоціночне сприйняття всіх робіт: в арт-терапії немає «правильного» чи «неправильного», і це потрібно чітко пояснити.

Дітям треба відчувати себе в небезпеці, знати, що створення образів — це спосіб передачи свого досвіду, думок та почуттів, і що їх не будуть оцінювати.



2. Важливий внесок кожного: кожна дитина робить важливий і унікальний внесок. Всі роботи потрібно розглядати з однаковою повагою, незалежно від професіоналізму.

3. Зберігайте таємниці: можливо вправи зачеплять особисте.

4. Розповідь про свою роботу: умови для розповіді та обговорення роботи дитини не повинні бути директивними. Неможна пояснювати роботу дитини (це може робити тільки сам автор, по бажанню), і дітей неможна заставляти роскривати більше, ніж вони того бажають.

5. Способи зберігання робіт: треба знайти спосіб зберігати роботи дитини, поскільки вона гордиться ними, але це не стосується тих робіт на яких були зображені страх чи інші неприємні дитині образи. Є безліч способів — це, наприклад, особисті папки, книги або журнали, виставки (які можна робити індивідуально або разом).

Психогімнастична вправа. Інструкція: «Виберіть собі пару і вирішіть, як ви запропонуєте партнеру провести завтрашній день. Інформацію про ваші пропозиції треба передавати тільки невербальним шляхом (за допомогою жестів). Обговорення вправи.

Творчість має унікальну властивість виносити на поверхню (наприклад, на аркуш паперу) все приховане і потаємне, все те, що ми не усвідомлюємо, але що нас «гризе» і «душить» зсередини. Ліва півкуля свідомості може не пропускати слова, але перед образами і символами, перед спонтанним вибором колірних плям і навіть перед банальними карлючками вона абсолютно безсила. «Правопівкульні» творчі види діяльності – це своєрідний ключик до справжніх переживань і до глибинних несвідомих процесів.

Всі арттерапевтичні методи базуються на твердженні, що всякий раз, коли людина не замислюючись про художню цінність своїх творів малює, ліпить, пише вірші, пише казку, танцює – у створених образах відбивається його внутрішнє «Я».

Рекомендації з арттерапії:

Перше, якщо вас душить агресія та інші дуже негативні, руйнівні емоції – вам варто віддати перевагу ліпленню. У цьому випадку малюнок буде вас тільки дратувати, а ось ліплення, навпаки – заспокоять.

Друге, завжди (особливо на перших порах) віддавайте перевагу малюнку. Створення колажів – це остання, найвища і заключна стадія арт-терапевтичної роботи, коли вся основна «чорна робота» уже зроблена і можна насолоджуватися чистим спогляданням.

Третє, завжди майте найширший вибір кольорової палітри – олівців, фарб або фломастерів. Однак, віддавайте перевагу фарбі. Тому що пензлик більш пластичний. Зусилля натиску і строгість лінії, яких вимагає олівець, менш сприяють розкріпаченню, особливо на перших порах.

Четверте, для створення малюнків не користуйтеся лінійкою, циркулем та іншими пристосуваннями для отримання більш «красивого» зображення. Всі арттерапевтичні малюнки потрібно виконувати від руки.

Психологія малюнка «Що означають малюнки та каракулі, намальовані людиною?»

Коли ви говорите по телефону, сидите на засіданнях, зборах, не замислюючись починаєте виводити на бумазі візерунки, геометричні фігури та інше.

Не поспішайте викидати свої витвори! Як вважають психологи, ці малюнки можуть розповісти про ваш характер або настрій.

Фрази «Я не вмію малювати», «Я не вмію танцювати», «У мене руки не звідти ростуть» не приймаються! Завдання «намалювати, зліпити, станцювати красиво» не те що не ставиться, воно взагалі протипоказане. Головне – виплеснути, вималювати, витанцювати, дати вихід накопиченим емоціям, стресам, щоб краще зрозуміти, розібратися, переосмислити, знайти рішення, позбутися і поліпшити своє психічне і фізичне здоров’я.

Арттерапія унікальна тим, що вона лікує вже за фактом творіння, за фактом того, що ви щось створюєте і робите.

Завдяки заняттям арттерапією, ви навчитеся «випускати пару» - давати вихід агресивності та іншим негативним почуттям без загрози для інших людей. Вам легше буде усвідомлювати свої власні думки і почуття, легше розуміти причину і наслідок своїх вчинків і вчитися приймати рішення осмислено.



Повірте в себе і свої сили. Виплесніть в своєму танці чи вірші всі почуття, які вас охоплюють, полегшіть свою душу. Вам стане набагато краще.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка