Бінарний урок навчання грамоти в післябукварний період



Скачати 67.19 Kb.
Дата конвертації25.11.2018
Розмір67.19 Kb.
Федоренко Людмила Петрівна

Гребінківська гімназія

Вчитель початкових класів/ вчитель вищої категорії /

37400, Полтавська обл., м. Гребінка, вул. Гагаріна, 43

Тел.: (066)932-63-69, e-mail: tyse4k_@mail.ru

Бінарний урок навчання грамоти

в післябукварний період

Тема: вправи на розвиток навички читання та письма. Закріплення написання букв в основі яких лежить довга пряма похила лінія. Склад. Загадки.

Мета: ознайомити учнів з різними видами загадок (загадки – порівняння, недомовки, акровірші). Вчити складати загадки, використовуючи порівняння. Закріпити написання букв в основі яких лежить довга пряма похила лінія. Вправлятися у списуванні з друкованого тексу. Розвивати навички читання вголос та мовчки; збагачувати мовний запас слів; розвивати критичне мислення, спостережливість. Виховувати доброту, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиці букв, таблиці Зайцева, листівки, предметні малюнки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник вже нам дав наказ

До роботи швидше в клас,

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань


  1. Перевірка готовності до уроку.

  2. Розминка, щоб ротик був слухняним. Робота зі скоромовками.

Вправа на вимову звука [р].

Рак ранесенько проснувся,

В черевички нові взувся

І без тата, і без мами

Прогулявся між корчами.

Срібна рибка пропливала,

Вона рака не впізнала.

Рак розсердився, роззувся

І додому повернувся.

- А от їжачок на нас не розсердився. Він знову разом з нами. Ми з ним відвідаємо чудову країну назва якій – «загадки».



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

- Чи любите ви загадки?

- Як розумієте це слово?

- Які загадки ви знаєте?

- Складіть звукову модель слова загадки.

- Загадки – опис предметів і явищ, які треба впізнати за описаними ознаками, відгадати, виявити кмітливість і мудрість, спостережливість.



ІV. Робота над темою уроку.
Читання

  1. Вправи на розвиток читання, активізація пізнавального інтересу. Читання учням загадок. Після кожної загадки словникова робота та визначення слів. Що допомогли впізнати героя загадки.

  2. Розповідь учителя.

  • На сьогоднішньому уроці наш їжачок пропонує вам скласти загадки.

Перша загадка про рослину, квіти якої схожі на їжачка – колючі кульки.

Друга загадка – про високе дерево, що росте у лісі і має голки – колючки, але найшановніше взимку. І ось завдання:



Загадка-недомовка Загадка

В букети мене…, Я – висока і …

Мої квіти все…, На … – голки їжака,

Вони…, як їжак, …….колір маю.

А … я будяк. І навіть…не міняю.

Слова – довідки: не беруть, псують, колючі, називаюсь, струнка, гілках, Зелений, взимку.

Показ малюнків – відгадок (малюнки 1 і 2 додаються).

Фізкультхвилинка

Гімнастика для пальчиків. Потішка «По гриби».

По черзі згинати пальці, починаючи з мізинця.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Ми йдемо гриби шукать.

Цей ось пальчик в ліс пішов.

Цей ось пальчик гриб знайшов,

Цей ось пальчик раду дав,

Цей ось пальчик зготував.

Цей ось пальчик гарно з’їв

І від цього потовстів.
Письмо


  1. Повторення правил, які необхідно знати під час письма

Зошит свій я відкриваю

І похилу покладу

Сяду рівно – не зігнуся

До роботи я беруся.



  1. Написання букв в основі яких лежить довга похила лінія

І,Ї,Н, К, Ю.

  1. Складання та записування імен

І-, -тя, Ю-, Нас-, Ка-, -ра

/Іра, Настя, Юра, Катя/.

  1. Правило великої букви.

  2. Вправи на розвиток навичок письма.

Робота в зошитах. За допомогою простого олівця розплутати загадки. Перевірка виконання завдання.

Розплутай загадки. Запиши ті, що сподобались.

Відгадки намалюй вдома.

Білі латка, чорна латка сяде землю риє.

Куди повзе а взимку відсипається.

Влітку наїдається, по дереву скаче.

Летить – виє, сухим зостався.

У воді скупався, туди й хатку везе.



  1. Виконання вправ в рядку. Письмо на дошці.

Запис першої і п’ятої загадки на дошці.

  • Коментоване письмо.

Фізкультхвилинка

Вправи на дихання: «кульки», «долоньки», «насос».


Читання

І. Вправи на розвиток навички читання.



  • Робота зі складовими таблицями (таблиця 1 додається).

  • Поділ слів на склади: їжачок, вовк, заєць, ведмідь.

  • Читання таблиць «бджілкою» (таблиця 2 додається).


Читання і письмо

Робота з загадками – недомовками.



  • Читання загадок в ролях («Лисиця», «Лось», «Шишкар», «Ведмідь»)

Після кожної загадки словникова робота та визначення слів. Що допомогли впізнати героя загадки.

  • Списати в зошит загадку – акровірш.

Їх. Голок, багато в мене,

Жалять, знаю достеменно,

А дітей я не колю,

Часом молочко в них п’ю

Осінь тільки-но до лісу –

Кину бігать, в схов залізу.


V. Узагальнення вивченого на уроці.

1. Сприймання на слух інформації, мовленнєва діяльність.



  • Покладіть голови на парти і послухайте вірш Б. Грінченка «Непроханий гість». Цей вірш, як загадка. Слухайте уважно і відгадайте «Хто непроханий гість?».

  • Читання вчителем.

  • Аналіз прочитаного:

Хто прийшов на гостини?

Підкреслимо ознаки, за якими впізнали їжака.



Фізкультхвилинка.

Я усіх для відпочинку

Запрошую на фізкультхвилинку.

Із голок та шпичок

Пошив собі піджачок.

І у тому піджачку,

Він гуляє по садку,

Натикає на голки

Груші, яблучка, сливки.

І до себе на обід

Він скликає цілий рід.
Читання

1. Робота над казкою «Як їжачок свої голки здобув».

2. Читання вголос «ланцюжком».

3. Читання «буксиром».

4. Словникова робота.

5. Аналіз змісту



  • До чого придивлявся мудрий охоронець? Спостереження за тваринами?

  • Яким був їжак?

  • Що зробив Дощик, заставши зненацька їжачка?

  • Як їжак Фирк здобув голки замість пухнастої шубки.

VІ. Підсумок уроку

  • Що потрібно знати, щоб загадку відгадати?

VІІ. Творче, пізнавальне завдання.

Придумати свої загадки про героїв казки.



Література


  1. Будна Н.О., Ремзюк О. Р. Творчі вправи. — Тернопіль: Навчальна книга — Богдан, 2007.

  2. Вихованець І.Р. В світі граматики. — К.: Рад. школа, 1987.

  3. Передрій Г.Р. .Смолянікова Г.М. Цікава граматика. — К.: Рад. школа, 1967.

4. Савченко О.Я. Вправи для розумової гімнастики. — Початкова школа. — 1993. — № 3.

  1. Середа Б.Ю. Вчись мислити логічно. — К.: Рад. школа, 1989.

  2. Тоцька Н.І. Фонетика української мови та її вивчення в початкових класах. — К.: Рад. школа, 1976.

  3. Хорошковська О.Н. Розвиток мовлення молодших школярів. — К.: Рад. школа, 1985.

  4. Іваниця Г.А. Малюй-пиши — Вінниця, 2008 №1-3




Каталог: images -> osvita -> doc
images -> Гостра дихальна недостатність
images -> Програма вступного випробування з іноземної мови (англійська, німецька, французька) за професійним спрямуванням
images -> Розвиток вітчизняної системи електронних наукових видань
images -> Програма м. Івано-Франківськ, 2011 міністерство охорони здоров’я україни
doc -> Практичні поради батькам щодо адаптації дитини до навчання
doc -> Чи легко бути підлітком?
doc -> До листа Міністерства освіти і науки України від 09. 08. 2017 р. №1/9-436
doc -> Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
doc -> Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році
doc -> В. Ф. Моргун Опитувальник реального, бажаного та


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка