Ботанічні замальовки




Скачати 39,16 Kb.
Дата конвертації29.11.2018
Розмір39,16 Kb.
Тема: Ботанічні замальовки.

Мета: Навчати виконувати зображення рослин. Розвивати вміння і навички роботи із гелевою ручкою, простим олівцем, фарбами, вміло володіти кісточками. Виховувати любов до прекрасного.

Обладнання: аркуш паперу, гумка, олівці, гелева ручка, фарби, пензлі.

Ти уроку: комбінований.

Хід уроку.


  1. Організація класу.

  2. Актуалізація опорних знань.

  • Що таке композиція?

  • Які особливості сприйняття формату властиві людині?

  • Які формати для картин є можливими?

  • Чи бачили ви картини незвичайного формату? Які саме?

  1. Мотивація навчальної діяльності

Навчальний малюнок - лабораторія мистецтва. У малюнку, як вчений у своїх дослідах, ми відкриваємо закони природи. Слово натура в перекладі з латинської означає природа.

Уважне спостереження за природою навчає нас іноді ліпше, ніж книжка. Неможливо навчитися малювати лише за книжка­ми. Тільки спостереженнями з олівцем у руках можна опанувати художню грамоту, отримати насолоду від чарівного відтворення на папері об’ємного навколишнього світу натури за допомогою олівця. Прагнення художника наблизитися в своїй творчості до світу, який він бачить, до природи проходить крізь усю історію образотворчого мистецтва. На цей складний шлях вивчення зако­нів мистецтва стаємо віднині і ми.



  1. Вивчення нового матеріалу.

Є люди, які вважають, що секрет успіху в малюванні зале­жить від якоїсь формули, вивчиш її і ти художник. Та насправ­ді, якщо ми хочемо навчитися малювати, ми маємо весь час спостерігати природу і життя навколо себе. Адже природа - голо­вний учитель.

Спостережливість виховується під час малювання невеличких дрібниць, побачених у природі: листя, гілочок, квітів, трави, яка пробивається крізь каміння, сухих пеньків. Це так звані ботаніч­ні замальовки. Вони вимагають від нас дуже уважного ставлення до деталей, ретельної проробки кожної з них.

Колись, у далекі часи, коли люди ще не винайшли фотоапарат, ботанічні замальовки давали єдину змогу розповісти, як вигляда­ли рослини, скажімо, у Південній Америці. Адже засушена в гер­барії квітка не давала повного уявлення про те, як вона виглядала в природі. Дослідники минулого мимоволі ставали художниками і створювали цілі альбоми із зображеннями екзотичних квітів і рос­лин. Робота художника перетворювалася на роботу дослідника.

Починаючи з XV ст. необхідність у створенні докладних виз­начників рослин змусила долучати до цієї роботи художників. Так з’явилися ботанічні ілюстратори.

Одним з перших найвідоміших ботанічних ілюстраторів і був Альбрехт Дюрер з Німеччини. Він досяг досконалості в зображен­ні рослин. Дюрер радив молодим художникам: «Докладно ви­вчайте природу. Керуйтеся природою, не відходьте від неї, недумайте, що ви зможете створити щось краще самостійно. Це буде вашою помилкою, адже справжнє мистецтво сховане в при­роді, і той, хто може зобразити його, володіє ним».

Починаючи працювати над замальовкою, ми визначаємо дже­рело освітлення, з’ясовуємо найсвітліші місця і тіні, порівнюємо, наприклад, ширину листочка з його довжиною, один листочок з іншим, визначаємо, де на нашій натурі найсвітліше місце, звідки падає світло, як розташовуються тіні. Тільки в разі такого при­скіпливого спостереження нам удасться зробити справжній «пор­трет» нашої натури. На що слід звернути увагу, роблячи ботанічні замальовки?




  1. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Як ви розумієте слово натура в образотворчому мистецтві?

  • Що ви помітили особливого, малюючи з натури?

  1. Практична робота.

Тема: «Зображення рослин»

(Перед початком практичної роботи проводжу вступний інструктаж)

На вулиці знайдіть модель для малювання та принесіть її в приміщення. Цеможе бути гілочка, рослинка, квітка тощо. Спробуйте її зобразити.

План роботи:



  • На аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення.

  • Порівняйте його пропорції загалом і пропорції різних частин зображення: довжину до висоти. Виправте помилки в побудові.

  • Підготуйте малюнок до подальшої роботи: зітріть усі допоміжні лінії, які ви використовували для побудови, зайві лінії.

  • Виявіть найсвітліше та найтемніше місця зображення. Усі інші тональні відтінки потрібно порівнювати із цими «маячками».

  • Наприкінці роботи занадто світлі ділянки пригасіть, занадто темні трошки висвітліть, якщо побачите, що в ході ро­боти викривились пропорції, виправте.

(Під час практичної роботи проводжу поточний інструктаж при необхідності фронтальний та індивідуальний. По завершенні роботи заключний інструктаж)

  1. Підсумок уроку.

Обговорення виконаних робіт та їх оцінювання.

  1. Домашнє завдання.

Підготувати інструменти і матеріали до практичної роботи: декілька аркушів паперу, гуаш, рідке мило, пензлі. Опрацювати матеріал підручника ст..20-25.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка