Будова тексту. Ознайомлення із складовими частинами тексту, абзацом



Дата конвертації03.10.2018
Розмір38.5 Kb.
ТипУрок
ТЕМА:Будова тексту. Ознайомлення із складовими частинами тексту, абзацом.
МЕТА: дати учням уявлення про будову тексту, його частини, навчати знаходити в тексті зачин, основну частину і кінцівку,вдосконалювати вміння складати текст з деформованих речень, добирати до тексту заголовок;

розвивати мовлення учнів;

сприяти вихованню бережного ставлення до природи.

ОБЛАДНАННЯ: малюнок дятла, картки з деформованим текстом, картки для роботи в групах.

ХІД УРОКУ:

І. Організаційна частина.

ІІ. Перевірка домашнього завдання


  • Поясніть значення прислів'їв.

  • Які нові прислів'я про книгу ви дібрали?

ІІІ.. Актуалізація опорних знань.

  1. Хвилинка каліграфічного письма

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Д д

2. Словникова робота.



Дід, синиця, кит, море, канал.

  • З останніх букв поданих слів утворіть нове слово.(Дятел)

  • Назвіть звуки в слові ДЯТЕЛ?

  • Що ви знаєте про цього птаха?

  • Як називають дятла?

  • А про яку ще незвичайну лікарню ви чули на попередньому уроці?

3. Інформаційна хвилинка

(Розповідь про дятла)

4.Робота над реченням.

Дятле, дятле, прилітай до нас лікувти дерева.



  • Чому ми поставили коми?

5. Бесіда.

- З чого складається текст?

- Як розташовані речення в тексті?

- Що можна дібрати до тексту?

6. Фронтальна робота.

(Робота з деформованим текстом. Моделювання текесту з окремих речень)

Від його міцного дзьоба не сховається жодна комаха.

Дятел дуже корисний птах.

Цілий день він проводить огляд своєї ділянки.

Дятел справжній санітар лісу.



  • Чи можна назвати ці речення текстом?

  • Чому?

  • Розташуйте речення в правильному порядку, щоб вийшов текст

  • Доберіть до тексту заголовок.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.



  • Наша країна Мовляндія з кожним уроком все робудовується, робиться красивішою, розквітає і нас новому навчає. Ось і сьогодні ми з вами будемо ще більше дізнаватися про текст. І ще вищим ставатиме наш будинок.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми будемо спостерігати, як будується текст, з яких частин він складається.
VІ.Вивчення нового матеріалу.

Текст немов будинок, який розкриває нам свої віконечка.

У тексті є початок – це ЗАЧИН. Далі йде сама велика частина – це ОСНОВНА ЧАСТИНА.

І звичайно любий текст закінчується - це КІНЦІВКА.

1. Робота з підручником.

Вправа 213.



  • Зверніть увагу, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це – абзац.

  • Пригадайте уроки літературного читання. Яка частина тексту сама велика? Тож яка частина тексту може містити в собі багато абзаців?

  1. Робота в групах.

  • Знайдіть у тексті зачин, основну частину і кінцівку.

Про що розповіла Берізка

Жила була Берізка. Прийшла осінь.Засумувала Берізка:



  • В мене сухі листочки, спорожніли гніздечка. Я зовсі одна.

Але почула Берізка, як на її гілочках заспівала свою пісеньку Синичка. І знову повеселішала.
Вєхтєва Олександра
Про що розповіла Берізка

Жила була Берізка. Прийшла осінь. Засумувала Берізка:



Та раптом побачила діток Берізка, та й розвеселилася.

Озерний Едуард

-Доберіть заголовок до тексту

БЕРІЗКА


ПРО ЩО РОЗПОВІЛА БЕРІЗКА

ОСІНЬ


ПІДГОТОВКА ДО ЗИМИ


  1. Презентація роботи в групах.

VІІ. Закріплення та усвідомлення вивченого матеріалу.

1. Робота з підручником.

Вправа 214

2.Робота з розвитку зв'язного мовлення.

(Текст «Хропунчик)

- Настала осінь. Пішли ми в березовий гай по опеньки.Тиша навкруги. Спокій. Тільки в золотому листі сонячні зайчики в піжмурки грають.

Коли чую – хтось хропе. Тихенько так, ніжно. Цікаво, хто це?

А ЯК ВИ ДУМАЄТЕ, ХТО Ж ТО БУВ? ПРИГАДАЙТЕ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА, ХТО Ж З ЗВІРІВ ВПАДАЄ В СПЛЯЧКУ?

Підходжу обережно до куща, розгортаю листя. А там – їжачок! Ох, ти ж , хропунчик. Уже зимувати вклався. Я нагорнув на нього побідьше листя. Приємних тобі снів аж до весни!

- Про кого цей текст?

- Чому автор так назвав їжачка?

- Яке речення буде зачином?

-Про кого йдеться в основній частині?

- Яке речення буде кінцівкою?
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.


  • Що нового дізналися на уроці?

  • З яких частин складається текст?

  • Як виділяється кожна частина частина тексту на письмі?

ІХ. Домашнє завдання.



С.83, вправа 215, с. 82, вивчити правило.+ скласти невеличкий текст про зиму, де були б зачин , основна частина і кінцівка.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2013
2013 -> Архітектура та скульптура в Україні 19 століття
2013 -> Київський національний лінгвістичний університет
2013 -> «Архітектура І скульптура XX століття» Неокласицизм
2013 -> Тема. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті Розгляд питань
2013 -> Робоча програма навчальної дисципліни пп права людини у сфері кримінальної юстиції
2013 -> Реферат обов’язково повинен мати такі структурні частини : Титульна сторінка; Зміст; Основна частина
2013 -> Програма Фахового вступного випробовування для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, магістра
2013 -> Локальні релігії


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка