Чарівні казки. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка»



Скачати 64,86 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір64,86 Kb.
ТипУрок
Урок читання у 3 класі
Тема:

Чарівні казки. Українська народна казка «Кирило Кожум’яка»



Мета:

Розширювати знання дітей про українські народні казки, ознайомити з ознаками чарівної казки.

Удосконалювати навички виразного читання.

Формувати уміння читати в особах, виявляти залежність мовної та інтонаційної характеристики дійових осіб.

Виховувати інтерес о чарівних казок, повагу до сміливих людей, любов до рідної землі.


Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

1. Робота із загадкою

- До нас завітав ще один гість. Відгадаймо про нього загадку П.Воронька.

- Прочитаймо “дощик’’ з дошки.

Невеличка, сніжно-біла,

що її в небесну шир

люди радісно пускають



сповістити всіх про мир.

Кожен з нас цю пташку знає,

Її назву відгадає. П.Воронько
- Так, це голуб. (Розгляд малюнків-відгадок голуба, яким він може бути).

- Яку звістку приносить людям ця пташка? (Мирну, про мир).

-Доведіть. (Кольоровий рядок).
Висновок. Мабуть, саме ось такий казковий голуб ніс людям радісну звістку про мир. ( Показати великого білого голуба).

2. Робота над деформованими прислів’ями.

- Під крильцем у нашого голубка завдання із скарбнички народної мудрості: знайти правильні кінцівки прислів’їв, з’єднати за змістом.



На дошці:

1. Казки маленькі, та щось повчальне зрозумій.

2. Казка вигадка, та в ній за добро і проти зла!

3. В казці сила немала розуму в них багато.

1. Казки маленькі, та розуму в них багато.

2. Казка вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.

3. В казці сила немала за добро і проти зла!



а) робота над значенням прислів’я (по черзі)

- Поясніть зміст прислів’я.

- Яке слово об’єднало всі прислів’я? (Казка)



б) мовленнєві вправи над третім прислів’ям

- читання у різному темпі ( повільно, пришвидшено, швидко. По рядках).

- читання з різною силою голосу ( тихо, напівголосно, голосно).

- читання в групах (радісно, запитально. По варіантах).



Висновок. Отже, голубок нагадав нам про значення казки у житті кожної людини і пропонує заглянути у казковий світ.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми:



  • Познайомимося із ознаками чарівної казки.

  • Потрапимо у таку казку «Кирило Кожум’яка».

  • Дізнаємося, чия сила допоможе подолати зло.


ІV. Робота над темою уроку.

1. Ознайомлення з інформацією про ознаки чарівної казки.

Одна дитина ( за вибором вчителя) читає з підручника на с.66 інформацію.

- Чим незвичайна чарівна казка?

2. Робота над заголовком казки.

а) лексичне значення слова «Кожумяка».

- Прочитайте заголовок.

- Поміркуємо, що ж може означати це слово (пояснення учня чи учениці).

Слово Кожумяка складається з 2 слів: «кожа» і м’яка. Щоб кожа (шкіра) стала м’яка треба її пом’яти. Для цього потрібна сильна людина з міцним здоров’ям. Цих людей називали Кожумяки. Звідси пішло прізвище.

3. Словникова робота.

а) читання слів-пірамід ( на картках, «Луною за вчителем»)

І стовпчик ІІ стовпчик

Пуд Дань

Ки єва Дні про

Ле міш Зли нув

Голу бок Стар шина

Уро чище Горо дячи

Кня зівна Підле стилась



І стовпчик – дівчатка хором;

ІІ стовпчик – хлопчики хором.

- Які слова незрозумілі?



б) тлумачення значень слів з опорою на тлумачний словник в кінці тексту

с.79 9по одному слову – одна дитина)


Дань – пожертвування, данина, частина внеску.

Городяни – люди, що жили у місті.

Леміш – частина плуга, що підрізає землю.

Старшина – шановні люди похилого віку.

Урочище – ділянка землі, яка вирізняється від навколишньої місцевості, наприклад: яр, гора, долина.

Підлестилась – ніжно пригорнулась, виявила ласку, догодила.

4. Первинне ознайомлення з твором.
4.1 Читання видом «пташиний базар» ( з олівцем 2 рази по 1 хв).
- Візьміть олівець. Почніть читати до зупинки «Стоп». Поставте риску.

- Другий раз знову спочатку. Поставте риску.

- Порахуйте слова від 1 до 2 рисочки.

- На скільки більше прочитав?

- А ти? А в тебе? ( 3 учні).

- Знайдіть на с. 67 абзац зі словами «Написала так…»

- Дочитуємо до цих слів і зупиняємося.

4.2 Читання в темпі вчителя.

Вчитель задає темп читання від слів «Написала так…» (1,5 речення). Діти дочитують до слів «Ото сяк так порадилися».



4.3 Метод передбачування.

- Подивіться в прочитану частину казки.

- А які події змінили б ви? (2-3 учні розповідають).

а) напівголосне дочитування.

- А далі читайте напівголосно.

5. Перевірка первинного сприймання.

- Де відбувалися події? ( у Києві).

- Коли відбувалися події, описані у казці? ( У давні часи).

- Хто головний герой?


V. Аналіз змісту казки.
1. Вибіркове читання.

- Яку дань збирав змій із людей? Прочитайте.

- За які риси характеру змій боявся Кожум’яку? Прочитайте.

- Хто приніс звістку від князівни на княже подвір’я? Прочитайте.

- Як просили Кожум’яку діти? Прочитайте.

- Знайдіть і прочитайте, як народ спостерігав за битвою.

- Як стало називатися урочище з того часу?

2. Робота за ілюстрацією.

- Розгляньте малюнок на с.68.

- До яких рядків з казки він відноситься? Прочитайте.
3. Підготовка до читання діалогу.

За с. 67-68

- Знайдіть діалог – розмова князя, старшини та Кожум’яки.

Інтонування речень.

- Чиї слова потрібно читати з вимогливою і серйозною інтонацією? (Князя).

. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

землі нашій поклоніться,

за щасливий день вчорашній.

Ви до сонця потягніться,

веретеном обкрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

і за парти тихо сядьте.



VІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. Гра «Допоможи героям казки»

На дошці - малюнки – Кирило, Князівна, Змій. На картках-блискавках слова.



Завдання: розподіли слова під відповідним малюнком.

Кожумяка Князівна Змій

Хоробрий Лагідна Запальний

Мужній Красива Підступний

Сильний Ніжна Жорстокий

Рішучий Кмітлива
2. Перегляд фото слайдів про урочище «Кожумяки»

- Ви зрозуміли, що ці події відбувалися у Києві. Це урочище і зараз називають Кожум’яки. Подивіться фото.



VІІ. Підсумок уроку.

- То яка ж сила перемогла у казці?

- Що допомогло добрій силі перемогти? (Любов до рідної землі).

- Яке з прислів’їв може бути заголовком?

- Що корисного запам’ятали для себе з уроку?

- Голубок дає пораду всім хлопчикам бути хоробрими і сильними, а дівчаткам - красивими і ніжними.



- Дякую за роботу на уроці.
Каталог: wp-content -> uploads -> 2014
2014 -> Правила прийому до аспірантури та докторантури київського національного університету культури І мистецтв
2014 -> Програма дисципліни «іноземна мова (англійська)»
2014 -> Урок №02. 10. 2014. Розділ І. Візуальні мистецтва Тема Архітектура світу
2014 -> Програма фахових випробувань для бакалаврів напряму
2014 -> Методика превентивного
2014 -> Методичні вказівки для самостійної роботи студентів денної і заочної форм навчання
2014 -> Особливості дистанційної освіти в медицині д м. н. Уляна Лущик
2014 -> Основипсихогенетик и


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка