Цивільна оборона. Дії населення під чає надзвичайних ситуацій




Скачати 78,81 Kb.
Дата конвертації17.11.2018
Розмір78,81 Kb.
Урок з цивільної оборони (3-4 класи)

Тема: Цивільна оборона. Дії населення під чає надзвичайних ситуацій.

Мета: Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних ситуацій.

Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.



Обладнання: таблиці «Надзвичайні ситуації»; ілюстрації з теми ЦО; засоби захисту людини (протигаз, ватно-марлева пов’язка, респіратор); аптечка, малюнки дітей з теми «Цивільна оборона».

  Хід уроку



І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Актуалізація опорних знань.

Вчитель: Сьогодні у нас, діти, надзвичайний урок. У нас урок з цивільної оборони. Що таке ЦО?

Учень: ЦО – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру.

(Повідомлення «Що таке цивільна оборона» готують учні – помічники).



Вчитель: Один раз на рік в кожному навчальному закладі проводиться день ЦО, щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти. І ось сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання про існуючі надзвичайні ситуації; згадаємо правила користування індивідуальними засобами захисту.

- Які ви знаєте індивідуальні засоби захисту? (Протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні костюми).

 ІІІ. Створення проблемної ситуації.

(Лунає сирена).



Вчитель: Діти, що може означати цей сигнал?

(Для звернення уваги населення в екстрених випадках (надзвичайних ситуаціях) для передачі інформації включаються сирени, а також інші сигнальні засоби (гудки фабрик, заводів, кораблів), які тривають 5 хвилин. Цей сигнал означає: «Увага всім!»



IV. Робота над змістом уроку

1. Бесіда.

- Що таке надзвичайна ситуація?

(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте?

(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

- Що таке стихійне лихо?

(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).

- Які стихійні лиха ви знаєте?

(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).

- Які причини стихійного лиха? (Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).



Висновок: Тому щоб бути завжди готовими і правильно діяти в різних ситуаціях і проводиться День ЦО.

- Які завдання ЦО в обороні України?

(Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій; оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації; захист населення; організація і проведення рятувальних робіт в районах лиха; організація життєзабезпечення населення під час надзвичайних ситуацій; навчання населення діям в надзвичайних ситуаціях).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?

(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦО).

Висновок: прослухавши інформацію штаба ЦО треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.

2.Рекомендації штабу ЦО (повідомлення готують учні).


  • Дії при землетрусі.

Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.

Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.



  • Дії при повенях.

Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

  • Дії при пожежі.

Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.

Забороняється:

- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;

- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.

Правила поведінки вдома.

Обережно користуватися вогнем, нагрівальним, електричним, газовим приладдям, не забувати вимикати після користування.



  • Сильнодіючі отруйні речовини (СДОР).

СДОР – хімічні з’єднання, які пагубно впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється тошнота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.

  • Правила поводження в разі виявлення підозрілих вибухонебезпечних предметів

УВАГА! Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв і предметів, часто замаскованих під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, поміщених у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і залишених у багатолюдних місцях. Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає граничної уваги і обережності.

Від твоїх правильних дій залежить життя та здоров’я твоє та оточуючих.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:



  • наближатися до предмета;

  • пересувати його або брати із руки;

  • розряджат и, кидати, ударяти по ньому;

  • розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;

  • приносити предмет додому, у табір, у школу.

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

  • негайно (з безпечною місця) повідомте чергові служби МНС (тел. 101), міліцію (тел.102); не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інші людей;

  • припиніть усі види робіт у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;

  • не користуйтеся засобами радіозв'язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);

  • дочекайтеся прибуття фахівців, укажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій і Вас евакуюють:

  • одягніть одяг із довгими рукавами, щільні брюки та взуття на товстій підошві Це може захистити від осколків скла;

  • візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;

  • під час евакуації слідуйте маршрутом, указаним органами, які проводять евакуацію.

  • Не намагайтеся «зрізати» шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;

  • тримайтеся подалі від ліній енергопостачання, що впали.

Якщо Ваш будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху :

  • обережно обійдіть усі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів і т.п.;

  • у темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;

  • негайно вимкніть усі електроприлади, перекрийте газ, воду;

  • з безпечного місця зателефонуйте рідним і близьким, стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

  • перевірте, як ідуть справи в сусідів - їм може знадобитися допомога.

ПАМ’ЯТАЙТЕ!

Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

V. Закріплення знань.

1. Бесіда

- Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).

- Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвоник).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).

- Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?

2. Гра «Відгадай слово»


  • Огнеаскивгни (вогнегасники).

  • Відра з доовю (водою).

  • Сокіп, ямлзе (пісок, земля).

 Які засоби захисту ви знаєте?

  • Овсхщаи (сховища).

  • Індивідуальні засоби:

- гапрозити (протигази).

- еспіраторра (респіратори).

- ватно-марлева в’язпоак (пов’язка).

- захисні юмкосит (костюми.)

 3. Практична робота.

Вчитель: Ми вже з вами вміємо користуватися протигазом, респіратором та ватно-марлевою пов’язкою. Ще раз згадаємо, як називається протигаз, респіратор та ватно-марлева пов’язка.

Підготовлені учні демонструють класу, як правильно надівати індивідуальні засоби захисту: протигаз, респіратор, ватно-марлеву пов’язку).

 4. Гра «Хто швидше?» (Учні надівають ватно-марлеві пов’язки).

 VI. Підсумок уроку.



Тест.

- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?

а) по книзі;

б) по телевізору;

в) почувши сирену;

г) з газети.

- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:

а) поради друзів;

б) вказівкам штабу ЦО;

в) нікого не буду слухати.

- У разі землетрусу ти:

а) будеш дивитися у вікно;

б) вийдеш на відкриту місцевість;

в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.

- У випадку пожежі ти:

а) залишиш приміщення;

б) сховаєшся у шафі.

- Які засоби захисту тобі відомі?

а) гарний одяг;

б) протигаз;

в) солодощі;

г) ватно-марлева пов’язка.

- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?

а) іграшки;

б) документи;

в) одяг;


г) цукерки і печиво.

- У разі знаходження вибухонебезпечного предмета ти

а) підійдеш до нього і візьмеш у руки;

б) будеш розряджати його;

в) негайно повідомиш службу МНС і міліцію;



г) забереш предмет додому.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка