Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними



Дата конвертації28.10.2018
Розмір0.74 Mb.
ТипУрок
Урок №3 Тема: Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними.

Навчальна мета: Познайомити учнів з даними та пристроями для роботи з даними, навчити учнів кодуванню повідомлень

Розвивальна мета: Розвити вміння працювати з даними, та кодувати повідомлення

Виховна мета: Розвити в учнях інформаційну культуру, виховати посидючість

Тип уроку: Комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Етап орієнтації

Інформацію передається у вигляді повідомлень. Самі повідомлення стають даними. Саме цим ми сьогодні і займемося. Давайте починати.



ІІІ. Етап проектування

План уроку

  1. Повторення

  2. Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними

  3. Гра

  4. Домашнє завдання

  1. Етап навчальної діяльності

Повторення (мозковий штурм)

  1. Що таке інформація?

  2. Які властивості інформації ви знаєте?

  3. Які носії інформації ви знаєте?

  4. Що таке повідомлення?

  5. Як передаються повідомлення?

  6. Що таке шум?

  7. Чи може шум перетворюватися на інформацію?

  8. Чи може інформацію перетворюватися на шум?

  9. Які інформаційні процеси ви знаєте?

  10. Що таке інформатика?

Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними

Дані – це інформація, яку ми можемо сприймати або працювати з нею.



Комп'ютер — універсальна цифрова обчислюваль­на машина для оброблення інформації.

Інформаційна технологія – це організація інформаційних процесів з використанням технічних засобів та приладів. (записати)

Існують такі види інформаційних технологій: пошта, письмо, телефон, телеграф, електрона пошта, диктофон, фотокамера, плеєр, калькулятор, відеокамера, ігрова приставка, навігатор, планшет та ін. Паперові технології – це організація передачі інформації за допомогою паперових носіїв. Нові інформаційні технології – це організація передачі даних через ПК. (записати)

Серед одиниць вимірювання інформації виділяють: біт, байт, КБ, МБ, Гб, ТБ.

Біт— це найменша одиниця вимірювання інформації, одна комірка пам'яті, в яку можна записати 0 або 1.

Байт — це вісім підряд записаних бітів.

1байт = 8 бітів

1Кбайт = 1024 байти

1Мбайт = 1024 Кбайти

1Гбайт = 1024 Мбайти

1Тбайт = 1024 Гбайти



Система числення – це система запису чисел за допомогою певного набору знаків.

Системи числення бувають: десяткова, двійкова, вісімкова, шістнадцяткова, римська. Системи числення використовують кодування. (записати)



Кодування — процес перетворення символів одного алфавіту на символи іншого.

Код—результат кодування.

Фізкультхвилинка.

Один - піднести руки вгору,

Два - нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги

І торкайтеся підлоги.

Три, чотири - прямо стати

Будемо відпочивати.


  1. Гра

Гра 1. Додаток 1

Гра 2. «Не царська, а цезарська справа…»

Одним з давніх шифрів є шифр Цезаря, названий так на честь римського імператора Гая Юлія Цезаря, який використовував його для секретної переписки. За цим шифром кожний символ алфавіту замінявся іншим, що знаходився від даного на певну кількість позицій:



Розшифруйте повідомлення

ДЙДЬГМХЗ КРЧСУПАХЙНЦ

, якщо ключ К = 3:



  1. Контрольно-оцінювальний етап

Завдання 2. Використовуючи шифр Цезаря, закодуйте українські прислів’я, ключ К=2:

1. Правда суду не боїться.

2. На хорошу квітку і бджілка летить.

3. Легко здобуте легко й забути.

4. Від жару і камінь трісне.

5. Слово не стріла, а глибше ранить.

6. Свій розум май і людей питай.

7. Розумний розсудить, дурень осудить.

8. Кінець діло хвалить.

9. Без роботи день роком стає.

10. В науці старих нема.

11. Без вміння і сила зайва.

12. Сонце відчиняє світ, а книга відкриває очі.


  1. Домашнє завдання

Додаток 1.

Гра «Морська фантазія»

Сергій готувався до уроку інформатики і замислив­ся: як можна пересилати інформацію на відстань? Авжеж — через повітря, ефір, лінії зв’язку, скори­ставшись послугами реальної чи електронної пошти. І от він — на кораблі та надсилає однокласникам повідомлення:



Розшифруйте повідомлення Сергійка, скориставшись таб­лицею азбуки Морзе.





Завдання 2. Закодуйте своє повідомлення, скориставшись таб­лицею азбуки Морзе




Каталог: urok 5
urok 5 -> Множення. Закон множення. Самостійна робота
urok 5 -> Урок №5 дата вчитель Іванченко Л. Ю
urok 5 -> Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора
urok 5 -> Підземні води. Значення вод суходолу для природи І людини
urok 5 -> Урок у 5класі з математики Тема уроку : Звичайні дроби Вчитель математики Межівського аграрного ліцею-інтернату Волкова Тетяна
urok 5 -> Тема. «Всьому початок є любов» Твір-роздум на морально-етичну тему Мета
urok 5 -> Урок №52 Тема: Новела «Останній листок»
urok 5 -> Урок №55 Тема уроку. Пряма призма. Площа поверхні та об'єм призми
urok 5 -> Урок № Тема. Комп′ютерна графіка та анімація. Мета
urok 5 -> Обробка фото: інструменти освітлення, кольору, обертання, обрізання тощо


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка