Дитина вдома. Побутові небезпеки



Скачати 45,72 Kb.
Дата конвертації09.12.2018
Розмір45,72 Kb.
ТЕМА: Дитина вдома. Побутові небезпеки.
Мета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність. Уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: презентація, мультимедійний програвач.
Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд 1)
Вчитель

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно й гарно.

Вчити правила пора

З основ здоров'я, дітвора.
ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Пантоміма»

Що ви робите , щоб бути здоровим?

(один учень показує, інші вгадують).

- Миє личко;

- Миє руки;

- Робить зарядку;

- Бігає;


- Їсть фрукти;

- Грає з м’ячем, скакалкою.

2. Повторення вивченого.(Слайди 2,3,4)

- Чи правильно зробила Аліса, коли заговорила з Чиширським Котом? Чому ?

- Яку відповідь ви дасте цим чоловікам? Чому ?

- До кого звернетесь за допомогою?


ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Робота за віршем.

Послухайте уважно вірш і скажіть, про що сьогодні ми будемо говорити на уроці.



Один вдома



Сьогодні мама зранку

Пішла у магазин,

А синові сказала:

- Побудеш сам – один.

А ще тебе прошу:

Помий, будь ласка, посуд,

І яблука в корзинку

Склади й постав під стінку.

Закрий у ванній кішку,

Щоб не було біди,

І по обіді в ліжко

Сестричку поклади.

Отак сказала мама

І десь пішла собі,

А в сина переплуталось

Усе у голові

Він посуд склав під стінкою,

Накрив його корзинкою

Гарячою водою всі яблука помив,

Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив,

І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.

Так, справді дуже важко, коли ти –сам-один,

Коли надовго мама іде у магазин.





  • Розкажіть, чим ви займаєтеся, коли залишаєтеся вдома самі?

2.Проблемне запитання.(Слайд 5)
ІV. Оголошення теми і мети уроку.(Слайди 6,7)
1.Робота над прислів’ям (Слайд 6)

Сьогодні ми поговоримо про будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. А також зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих.(Слайд 7)


V. Вивчення нового матеріалу
НЕБЕЗПЕКА ПЕРША !Гострі, колючі та ріжучі предмети.

(Слайд 8)

1. Робота над загадками

- Кожен будинок – це не просто дах і стіни. Своє житло людина наповнила зручними механізмами, пристроями. У будинку кожної людини багато речей: побутова техніка, посуд, одяг, меблі, гострі і ріжучі предмети і багато іншого. Усі ці речі – наші помічники, вони допомагають людині. Відгадайте про них загадки!




  • Ходжу з краю на край, ріжу чорний коровай. ( Ніж)

  • Іншим шиє, сама гола. (Голка)

  • Два кінці, два кільця, а посередині – цвях. (Ножиці)

  • Їла, їла дуб-дуб, поламала зуб-зуб. (Пилка)

Молодці! Усі загадки відгадали. Пропоную з'ясувати, що ж може бути небезпечним удома?

Яких правил ми повинні дотримуватися, щоб ці предмети залишалися безпечними?

2 Вивчення правил безпеки



  • Намагайтеся працювати у присутності дорослих або порадьтеся із ними перед роботою.

  • Ніколи не користуйтеся незнайомими інструментами.

  • Ріжте завжди в напрямі від себе.

  • Не залишайте гострі предмети без нагляду.

  • Усі гострі предмети та ті, що колють і ріжуть, потрібно обов’язково класти на свої місця.

  • Порядок у будинку потрібен не лише для краси, але й для безпеки.


НЕБЕЗПЕКА ДРУГА! Електроприлади . (Слайди 9, 10, 11)

1. Проблемне запитання: назви одним словом.

2. Складання правил поводження з електроприладами. (Слайд 10)

3. Пам’ятка! (Слайд 11)


НЕБЕЗПЕКА ТРЕТЯ! Газ. (Слайди 12,13,14)

1. Робота над загадкою (Слайд 12)

2. Що таке газ. (Слайд 13)

3. Пам’ятка ! (Слайд 14)


НЕБЕЗПЕКА ЧЕТВЕРТА ! Побутова хімія (Слайд 15)

- Небезпечні також предмети побутової хімії: лаки, фарби, розчинники, а також пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів. Вони отруйні і вибухонебезпечні, повинні зберігатися окремо. На етикетках пляшок має бути напис

«Небезпечно»
НЕБЕЗПЕКА ПЯТА! Вода (Слайд 16)

1. Робота над загадкою.

2. Пам’ятка!
Фізкультхвилинка
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником, с. 83

- Чому кухня – це небезпечне місце для ігор і розваг?

- Чому не можна гратися на балконі, біля відчинених вікон, на підвіконні?

2. Індивідуальна робота в зошитах, с. 41

Позначити, які з предметів є у вас вдома. Чим вони небезпечні?

( пральний порошок, миючий засіб, фарби, клей, засіб від тарганів, лак, оцет)

Висновок. Важливе правило для дітвори:

Незнайомі предмети до рук не бери!


3.Подумай і скажи.

- Що неправильно робить Сергій?

4. Ознайомлення з мудрими порадами від Знайка:



  • Ніхто не потурбується про тебе краще, ніж ти сам.

  • Я завжди думаю про своє здоров'я.

  • Я здоров'я бережу, сам собі допоможу.


VІІ. Підсумок уроку
(Виходять учні і розповідають вірші)
І малятам, і звірятам дуже добре треба знати:

Сірники не для забави – небезпечно ними гратись.

Розігрілась праска дуже, що робити будем, друже?

За гаряче не хапай і з розетки вимикати

Телевізор у роботі сам не залишай,

Йдеш на вулицю гуляти – телевізор вимикай.

Якщо пахне газ в квартирі, то дзвони по 104.

Якщо з'явиться вогонь і дим, то дзвони по 101.

Не розводити в дворах вогонь попелища,

Особливо, коли вітер між будівель свище.

Бо понесе вітром іскру, на дах у квартири,

А для спалаху майна досить і хвилини.

Як не будем за цим стежить, може виникнуть пожежа

У світі безліч речовин –і фарба, спирт, також бензин,



Одну загальну рису мають: із іскри навіть вибухають.

Ці речовини пам’ятайте й подалі від вогню ховайте.
Каталог: files -> materials
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Методичні вказівки до оформлення комплексного курсового проекту зі спеціальності 7(8). 05080201 електронні прилади та пристрої для студентів денної форми навчання
materials -> Інформаційний пакет факультету прикладної математики (кафедра скс) зміст
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Причини І наслідки вживання наркотиків мета
materials -> Зонна теорія твердих тіл


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка