Дитячий приют) Антон Семенович Макаренко (1888 – 1939)



Дата конвертації31.10.2018
Розмір14,4 Kb.

  Реалізація програми розвитку школи “Допоможемо дітям стати щасливими” через соціально – психологічне вчення про колектив А.Макаренка

Йоганн – Генріх Песталоцці (1746 – 1827)


Заклав основи виховання дитини в колективі

(дитячий приют)

Антон Семенович Макаренко (1888 – 1939)


Розробив теорію виховання

особистості в колективі,

розкрив його основні закони

(велику роль надавав традиціям в колективі)

Щоб вирости впевненою і успішною людиною, дитина повинна почуватися успішною, потрібною вже у своєму першому колективі. Саме це сприятиме її зростанню, самореалізації, успіху.

А.Макаренко

А. С. Макаренко визначив закони радісного, щасливого життя дитячого колективу :


  • мажорний настрій;
  • постійна бадьорість;
  • готовність вихованців до дії;
  • почуття власної гідності;
  • гордість за свій колектив;
  • уявлення про його цінність;
  • активність, звичка до стриманості в словах, проявах емоцій, рухах.
  • Основним законом життя колективу є рух, зупинка — форма його смерті.

* Жити за принципом: один за всіх і всі за одного

* Світ прекрасний та величезний. Краще один раз побачити, ніж сто раз почути

* Не забувати : тільки в здоровому тілі здоровий дух

* Відноситись до інших так, як ти б хотів, щоб відносились до тебе

* Пам’ятати : ввічливість і такт – запорука успіху

* Бути вдячним тим, хто посіяв в тобі сім’я добра, справедливості та прагнення до знань

Ми маємо навчити дітей:

Форми виховної діяльності

Дискусія

Тренінг

Метод проектів

КТС

Свята

народної творчості,суспільно - корисні, трудові колективні заходи.

веселі конкурси, свята творчості, КВК турніри.

КТС


Колективна

«Разом ми одна сім’я»

Творча

«Творець надихає у своє

творіння часточку власної душі»

Справа

«Тільки діяльність є формою існування людини”

Три складові КТС

Людяність

Діяльність

Творчість



Напрямки роботи КТС:
  • Морально – етичне виховання;
  • Громадянське та патріотичне виховання;
  • Екологічне та трудове виховання.

Морально – етичне виховання
  • Підвищення загальної культури і самооцінки
  • Формування культури міжособистісних стосунків


  • Виховання поваги до історико- культурних цінностей


  • Усвідомлення приналежності до українського народу

Волонтерство
  • Знання своїх прав, дотримання обов'язків
  • Розвиток громадянської активності
  • «Громадянське виховання»

Розвиток потреби учнів у здобутті нових знань

Виховання та розвиток творчих здібностей учнів через проведення інтелектуальних ігор

Заохочення учнів до самостійної дослідницької діяльності
  • Робота над проектами та КТС

«Трудове виховання»

«Екологічне виховання»
  • Усвідомлення відповідальності учнів за збереження

  • довкілля
  • Практична діяльність, спрямована

  • на збереження довкілля
  • Навчання вибору професії
  • Усвідомлення важливості ролі праці у житті людини
  • Формування в учнів високої трудової мотивації

Зміст блоку

« Моє здоров’я »
  • Просвітницька робота щодо ведення здорового способу життя
  • Активний відпочинок влітку

Ми подорожуємо

Наше дозвілля


Колективні форми роботи на уроках

З досвіду роботи


Уроки вчителів

Урок-презентація “Якщо в твоєму серці квітуча слива…”


Діалог двох культур

Японія

Україна

Сінто

(“шлях богів”)

Культ сил природи -

давня українська

релігія

Букет з різних

рослин на

Спаса чи Маковея

Мальви

Верба

калина

Ікебана

Хризантема

Сакура

Токонома

Центр. будівлі

Ієрогліфи

Ікони

вишиті рушники
  • Орігамі
  • Калігра
  • фія
  • Ханамі
  • Цукімі
  • (традиційні
  • свята)
  • Японська
  • поезія
  • Бонсай
  • Карликові
  • квіти
  • Тяною
  • (чайна
  • церемонія)
  • Ікебана
  • краса

Дослідницькі

Творчі

Ігрові

Пригодницькі

Практично-організаційні

Інформаційні

ПРОЕКТИ

Урок-подорож “Мистецтво доби Відродження”


Наукові

відкриття,

дослідження

Ідеологія

доби

Мистецтво

Утопічні

вчення

Географія

хронологія

Історія

суспільства

Реформа-

ція

Нове

відкриття

античності

Складання таблиці

“Порівняння світоглядних

позицій Середньовіччя

та Ренесансу”

У майстерні видатних

художників: Леонардо да

Вінчі, Рафаель,

Мікеланджело

Література

Петрарка, Боккаччо,

Шекспір, Сервантес

Зупинка 1

Зупинка 2

Зупинка 3

Зупинка 4

Зупинка 5

Зупинка 6

Зупинка 7

Зупинка 8

75%приймають активну участь у житті колективу

21% - цікавляться життям колективу, але залишаються пасивними спостерігачами

3%- байдуже, що відбувається в класному колективі

Результати опитування учнів про місце в класному колективі

Колектив – це не співіснування його членів, а - співпраця. У більшості випадків у колективі встановлюється подвійна система цінностей: у межах організованої за участю педагогів діяльності існують позитивні взаємини, в неорганізованому спілкуванні — негативні. Причиною цього явища є те, що вихованці не можуть проявити свою індивідуальність у колективі. Запропоновані їм ролі вони виконують вимушено.



…. давати можливість учням проявити свою індивідуальність у колективі шляхом розширення діапазону ролей, ствердження учня в новій позиції у колективі

Така дісталась вже нам робота,

Є в ній і радість, є і турбота,

Є вічний пошук, безсонні ночі,

Та гріють душу дитячі очі

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка