Дії з натуральними числами




Скачати 10,94 Kb.
Дата конвертації21.01.2019
Розмір10,94 Kb.

Урок-казка 5 клас

Тема:

ДІЇ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ

Світ, що нас оточує, - це світ математики. Тож давайте його пізнавати.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. Запитання: 1. Які числа називаються натуральними? 2. Які нам відомо дії, що виконуються із цими числами? 3. Як можна розподілити ці дії? 4. Дії першого ступеня. 5. Назви дії другого ступеня.

6. Якщо у прикладі є дії одного ступеня, то як їх виконують? 7. Якщо у прикладі є дії двох ступенів, то як їх виконують? 8. Якщо у прикладі є дужки, то як виконуються дії? 9. Властивості дії додавання. 10. Властивості дії множення.

Завдання № 1 1. Замінити додавання множенням і обчислити: 5 + 5 + 5 + 5; 9 + 9; 7 + 7 + 7 + 7; 10 + 10+10+10+10

2. Як називаються числа в даних прикладах? 7-2 = 5; 7 + 2 = 9; 7x2=14; 14 : 2 = 7.

3. Обчислити зручним способом. а) 38 + 45 + 62; в) 28 + 35 + 72 + 65; в) 28 х 102; г) 63 х 3 + 37 х 3; д) 103 х 5 - 3x5; є) 50+100.

Завдання № 2. 1. Обчислити: 60 - 25 : 5; Івась отримав в результаті — 7, Назар отримав в результаті — 55. В чому справа, чому у хлопчиків різні результати?

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ

Вчитель. Жили-були Кай і Герда. Вони дружили, разом вирощували квіти. Але од­ного зимового дня Снігова Королева забрала Кая. Кинула йому в очі крижинки і заморозила серце так, що він забув про всіх і про Герду теж. Довго Герда сумувала без Кая і вирішила його розшукати.

І ми з вами допоможемо Герді у пошуках Кая. Спочатку Герда побігла до річки запитати, чи не знає вона про Кая. Річка відповіла, якщо розв'яжеш за­дачу, тоді вона покаже дорогу і подарує човник.

Задача №1. Власна швидкість човна 12 км/год, а швидкість течії річки 3 км/год. Яку відстань пропливе човен за 4 години за течією річки?

Вчитель. Отже, Герда може вирушати в дорогу. Вона сіла в човен і попливла шукати Кая, але човен приплив до володінь старої чаклунки. Чаклунці дуже сподобалась Герда. І щоб вона не втекла і забула про Кая, вона її зачаклувала. А щоб Герді ніщо не нагадувало про Кая, вона знищила усі квіти. Герді потрібно пригадати назву квітки, яку вони вирощували разом із Каєм.

Задача 2.

Вчитель. Виконавши множення числа 25 на числа, записані на пелюстках, та розмістивши їх в порядку зменшення, одержимо назву квітки, яку вирощували разом Кай і Герда.

ПОРАХУЙ


25 х 6 (я)

25 х 8 (н)

25 х 4 (а)

25 х 14 (р)

25 х 12 (о)

25 х 20 (т)



25 х 10 (д)

Перевірка розв'язаних прикладів 25 х 10 =250 (Я) - 4 25 х 6 = 150 (Д) - 6 25 х 8 = 200 (Н) - 5 25 х 4 = 100 (А) - 7 25 х 20 = 500 (Т) - 1 25 х 12 = 300 (О) - 3 25 х 14 = 350 (Р) - 2 Відповідь. ТРОЯНДА

Вчитель. Герда згадала про Кая і втекла від бабусі. Бігла вона довго. Стомившись, сіла відпочити. Прямо перед нею стрибав старий ворон. Герда запитала, чи не бачив він Кая. Ворон відповів: «Кар-кар, напевно, знаю, де твій принц, але скажи, ти добре знаєш табличку множення на «8»?» Відпочинемо і ми разом з Гердою.

Гра «Так — ні» Якщо назване число ділиться на 8 — відповідь «так», в іншому випадку — «ні». 48:8 49:8 16:8 36:8 64:8 72:8 73:8 56:8 42:8 45:8

Вчитель. Ворон привів Герду до принца з принцесою, але принцом був не Кай. Дівчинка розповіла їм свою історію, і вони подарували їй карету, щоб вирушити далі у пошуках Кая. Але за це Герда повинна розв'язати приклад:

Завдання № 3. 245 х (408 - 48) + 76826 : 107

Розв'язок

Вчитель. Але карета загадкова: щоб сісти в неї, потрібно набрати номер, який одержимо, розв'язавши приклад. (52710 : 35 + 302 х 49) - 14203

Розв'язок

Вчитель. Отже, номер знайдений, і карета відчинена. Герда сміливо може сідати в карету і продовжувати пошуки Кая. Дівчинка сіла в карету і поїхала далі. Вона заїхала в темний ліс У лісі на неї напали розбійники. Вони забрали карету, Герду забрала донька розбійниці. Розповідь Герди про її товариша розчулила розбійницю, і вона сказала, що відпустите дівчинку при умові, що вона знайде площу лісу, в якому вони знаходяться.

Вчитель. Розбійниця віддала Герді свого північного оленя, на якому маленька дівчинка примчала до замку Снігової Королеви. Коли Герда побачила Кая, то кинулась до нього, але він стояв нерухомо. Адже у нього в серці льодяні крижинки, а щоб їх розтопити, замість сніжинок у прикладах потрібно поставити пропущені цифри. Щоб вказані дії були виконані правильно.

Розв'язок

Вчитель. Крижинки розтали. Кай упізнав Герду. Вони сміялися і плакали від радості, бо вірність і дружба допомогли перемогти усі негаразди. Отже, на сьогоднішньому уроці казкові герої, як ви бачите, не змогли обійтися без математики. Звідси напрошується висновок, що математика потрібна скрізь і всюди.

І сувора й солов’їна Математика - країна. Праця в ній іде завзята. Вмій лиш спритно рахувати. Вмій ділити, віднімати, Множить швидко й додавати. Вмій кмітливо все збагнути, Першим у відповіді завжди бути. А щоб першим у відповіді бути, вам потрібно систематично, старанно і наполегливо готуватися до уроку.



База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка