Джерела світла: лампи розжарювання і газорозрядні лампи. Переваги та недоліки




Сторінка1/3
Дата конвертації27.03.2017
Розмір3,84 Mb.
  1   2   3



Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Черкаської облдержадміністрації

Державний навчальний заклад

«Черкаське вище професійне училище ім. Героя Радянського Союзу

Г.Ф. Короленка»




Методрозробка уроку

з спец технології на тему:

Джерела світла: лампи розжарювання і газорозрядні лампи. Переваги та недоліки.

Потягайло Тетяна Миколаївна

викладач електротехнічних дисциплін

спеціаліст першої категорії

Черкаси

Методична мета: Впровадження інтерактивних форм і методів навчання з застосуванням ІКТ.

Урок № ________

Дата___________

Група _________

Тема уроку: Джерела світла: лампи розжарювання і газорозрядні лампи. Переваги та недоліки.

Мета:

навчальна: закріпити, поглибити і вдосконалити знання, навички і уміння з теми «Джерела світла»

виховна: виховувати наполегливість, працьовитість, впевненість у своїх силах; формувати навички колективної роботи в поєднанні з самостійністю учнів; виховувати взаємоповагу і взаємодопомогу в колективі, толерантність у відносинах: учень – учень, учитель – учень.

розвиваюча: розвивати логічне мислення, вміння самостійної пошукової роботи; розвивати навички роботи учнів на комп’ютері.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, навичок і умінь.

Вид уроку: науково-практична конференція

Міжпредметні зв’язки: електротехніка, технічне креслення, фізика, спецтехнологія.

Методи та прийоми проведення: презентація, робота в групах.

КМЗ: Комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, відеофільм «Енергозберігаюче світло», презентації учнів, тестові завдання, кросворд, амперметр, вольтметр, ламповий патрон, лампочка, з’єднувальні проводи, викрутки, тестер, каталоги, прайс-листи, інструкційна карта.
Хід уроку:

1. Організаційний момент (перевірка наявності учнів, чергових, готовності учнів до уроку) (2 хв.)

2. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності (10 хв.)

2.1. Оголошення назви, епіграфу, мети, форми проведення уроку (слайди)

2.2. Фронтальне опитування

На попередніх уроках ми з вами вивчили принцип дії та будову електричних джерел світла. Сьогодні ми розширимо і поглибимо ваші знання про джерела світла. У природі існують тіла, що водночас з теплом випромінюють ще й світло. Це Сонце, багаття, свічка, електрична лампочка, дуга електрозварювання, блискавка тощо, їх називають гарячими джерелами світла. Є також холодні джерела світла, наприклад деякі медузи, риби, бактерії, полярне сяйво. Джерела світла, як ви знаєте, бувають природні та штучні. Ви – майбутні електромонтери, і тому ми розширимо і поглибимо ваші знання про електричні джерела світла, зокрема про лампи: розжарювання і газорозрядні. Дізнаємось, чому людство переходить на світло діоди для освітлення – побуваємо на енергетичному форумі DAVOS. З’ясуємо переваги та недоліки різних джерел світла.

Запишіть число і тему сьогоднішнього уроку.

План уроку:

1. Виступи науковців

2. Навчальне відео

3. Дебати

4. Робота в групах

5. Електрична естафета

Форма уроку науково-практична конференція – енергетичний форум DAVOS. На форумі працює прес-центр (тестові завдання на комп’ютері).

Для того, щоб попасти на енергетичний форум у DAVOS Вам необхідно перетнути кордон і пройти дві зони митного контролю: зелений коридор і зону VIP- персон. Візьміть бланки, запишіть своє прізвище і приведіть у відповідність номера позицій і будову лампи розжарювання (зелений коридор)

Далі – зона VIP персон.

Я вам покажу портрети вчених, які внесли вагомий внесок у вивчення електрики, а ви постарайтеся їх впізнати і правильно підняти таблички з їхніми іменами.

(Демонструються портрети)

Підказки.

Портрет Ленца. Цей вчений брав участь у подорожі навколо світу. Портрет Вольта. Сам Наполеон Бонапарт відвідував його лекції в університеті. Портрет Ампера. Цей вчений був занадто неуважним. Він 3 хвилини варив у воді свій годинник, тримаючи у руці куряче яйце Портрет Ома. Цей вчений відкрив основний закон електротехніки. Портрет Едісона. Цей вчений не відвідував школу. Портрет Лодигіна. Доведено, що до його відкриття люди спали 12 годин на добу.
3. Закріплення, поглиблення та систематизація знань, навичок і умінь (20 хв.)

А. Виступи науковців

Вчитель. Отже, ви всі стали учасниками енергетичного форуму. Прес-центр. Щодня ми користуємося електричними лампами, не уявляємо своє життя без електричного освітлення, але яка їх історія? Хто винайшов ці настільки необхідні технічні пристрої? Виступи науковців енергетичного форуму DAVOS нададуть відповіді на ці запитання.

«Український дім» (презентація)

Вчитель. Не вщухає полеміка - хто першим винайшов електричну лампочку: росіянин Лодигін чи американець Едісон? Послухаємо думку науковців.

«Історик» (презентація)



Вчитель. Існує багато цікавих фактів про електричну лампочку, навіть фантастичних.

«Очевидно – неймовірно» (презентація)



Доповідач 1 Крім всім відомих ламп, є і незвичайні. Наприклад, лампи – гіганти, які застосовуються для морських маяків. Деякі з таких ламп мають висоту більше метра, масу понад 7 кг., а потужність 500 кВт. Існують і лампи карлики масою 0, 2 грами. Такі лампи використовують у медицині.

Вчитель. А зараз на форумі енергетична пауза – перегляд відеофільму про енергозберігаюче світло (відеофільм).



Вчитель. На сучасному етапі людство відмовляється від ламп розжарювання і переходить на сучасні енергозберігаючі лампи. Зараз у дебатах ми почуємо думки науковців про переваги і недоліки різних джерел світла і спробуємо зробимо свої висновки.

Адвокат ламп розжарювання (презентація)



Доповідач 2

За оцінками експертів усього 15 % опитаних європейців користуються тільки енергозберігаючими лампами, решта запасається лампами розжарювання.



Адвокат енергозберігаючих ламп (презентація і таблиця)




Доповідач 3

За оцінками експертів, використання ламп нового покоління в масштабах Євросоюзу дозволить країнам заощаджувати на споживанні електрики до10 млрд. євро на рік. При цьому середня європейська сім’я зможе скоротити щорічні витрати на електрику на 150 євро. Українські виробники також освоїли виробництво енергозберігаючих ламп. Їх виробляють підприємства «Іскра» і «Газотрон».

Але – майбутнє за світло діодами.

Б. Робота в групах

Парти потрібно розставити таким чином, щоб учні могли бачити одне одного та вільно спілкуватися, розглядати роздатковий матеріал. Учні можуть користуватися каталогами і прайс-листами.



Вчитель. Енергетичний форум DAVOS поділив Вас на 2 групи: група «Консерватори» і група «Модерн». Групи мають своїх лідерів і готові до змагання.

Конкурс 1 «Схемотехніки»

Групи учнів отримують електричну схему. Чому не світиться лампочка? Що треба зробити, щоб вона засвітилася? (не озвучувати, а записати)



Дострокова відповідь – 1 бонус Правильна відповідь – 2 бонуси


  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка