Дослідження квадратичної функції




Сторінка1/7
Дата конвертації21.11.2017
Розмір1,06 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
Урок з алгебри у 9 класі загальноосвітньої середньої школи

Тема № 3. КВАДРАТИЧНА ФУНКЦІЯ

3.1 Функція.

Урок № 6.

Тема: Дослідження квадратичної функції

Розробила

Учитель математики і інформатики
вищої категорії, вчитель - методист
Краснолуцької гімназії №1 імені Л.Литвяк
Рибак Ольга Стефанівна



Хронограмма урока

  1. Організаційний момент. Розминка.
    Прийом «Закінчи речення одним словом» 2 хвилини

  2. Мотивація навчальної діяльності. Обгрунтування навчання. Актуалізація опорних знань учнів.
    Прийом «2-4-всі разом»:
    робота в парах – 4 хвилини,
    робота в четвірках – 1 хвилина,
    робота всім класом – 5 хвилин.

    Розповідь вчителя, повідомлення теми урока – 1 хвилина.
    Фронтальне дослідження веселки – 2 хвилини.
    Встановлення відповідності «Кольорові графіки» - 1 хвилина


  3. Узагальнення і систематизація знань
    Робота у парах з технологічними картами – 8 хвилин.
    узагальнення отриманих результатів на дошці – 3 хвилини.


  4. Зорове і розумове розвантаження
    Вправа – 1 хвилина

  5. Розв’язування вправ
    Робота зі «Сходинкою до знань» - 2 хвилини.
    І група за ПК тестування, ІІ з учителем фронтально – 5 хвилин.
    ІІ група за ПК тестування, І з учителем фронтально – 5 хвилин.

    Дві групи за ПК побудова графіка функції – 1 хвилина.

  6. Підведення підсумків. Рефлексія.
    «Ода параболі» - 2 хвилини.
    Оцінювання «Зворотній зв’
    язок» - 1 хвилини

  7. Постановка домашнього завдання
    Повідомлення домашнього завдання – 1 хвилина.




Урок № 6.

Тема: Дослідження квадратичної функції

Cogito, ergo sum! Думаю, тому існую

Рене Декарт.

Мета уроку:

1) Освітня:

- Закріпити знання учнів про означення, вид графіка та алго­ритм побудови графіка квадратичної функції. Дослідити властивості квадратичної функції та узагальнити отримані результати, доповнивши ними знання. Виробити вміння застосовувати результати спостережень для аналітичного дослідження властивостей квадратичної функції загального вигляду. Повторити загальні власти­вості функцій, а також схеми виконання основних видів геометричних перетворень графіків функцій.

2) Розвиваюча:

- розвиток критичного мислення; навички роботи з ПК, творчо – пошукової діяльності.

3) Виховна:

- виховувати стійку зацікавленість у вивченні предмета через його практичне застосування; уважність; самостійність.

  1. Обладнання Інтерактивна дошка SMART BOARD; програми пакету Microsoft Office: Power Point, Word; програми: UTK, GRAN2D, плагін Graph Builder. Роздаткові матеріали: аркуші оцінювання, «Сходинки балів», технологічні карти для узагальнення, картки з завданнями для актуалізації знань. Підручник Мальований Ю.І., Литвиненко Г.М., Возняк Г.М. Алгебра: Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Власна дидактична розробка автора «Сходинка до знань»


Тип уроку Узагальнення та поглиблення знань

Хід урока
    1. Перед початком уроку на мультимедійній дошці знаходиться слайд1, за дзвоником з’являється слайд2 з фразою

    2. Cogito, ergo sum!


  1. Організаційний момент. Розминка. 2 хвилини.

Мета: активізація емоційної і розумової діяльності учнів на уроці.

Закінчи речення одним словом”.



Слайд 3

Учитель. Закінчіть одним словом речення: “ Уміти мислити необхідно для того, щоб…” (Можливі варіанти відповідей учнів: спілкуватися, працювати, жити… Всі можливі варіанти записуються на дошці, проте їх не має бути багато. Серед усіх наведених варіантів слід обрати один із найбільш містким сенсом. Скоріш за все це буде слово ЖИТИ)

Учитель Зверніть увагу на фразу, написану на дошці. Хтось із вас знає латину?
Слайд 4

(Якщо таких учнів не буде, то учитель перекладає фразу українською
Думаю, тому існую!)

Учитель Ці слова належать видатному вченому здобутки якого нам стануть у нагоді на сьогоднішньому уроці. А хто це, ми дізнаємось із вами трохи згодом. Кожен етап роботи на уроці будемо оцінювати за допомогою аркушів оцінювання (додаток 4), а шкала оцінювання - «Сходинки» (додаток 1).

Аркуші оцінювання перед початком уроку було роздано учням. Шкала оцінювання «Сходинки» знаходиться на кожній парті та використовується і на інших уроках.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Обґрунтування навчання. Актуалізація опорних знань учнів. Час - 14 хвилин.

Мета: розвиток внутрішньої мотивації учнів, корекція подальшої роботи на уроці.

Завдання 1 Учні об’єднані перед уроком у 5 різнорівневих груп. Метод 2-4-всі разом. Завдання за готовими ескізами графіків. Кожна група має графіки, зображені на картках певним кольором, записати формули функцій, графіки яких зображені, вказати область визначення і область значень, зазначити, з яких елементарних функцій і за допомогою яких геометричних перетворень було отримано ці графіки. Завдання групам записані на технологічних картках (Додаток 2) по одній на парту. Після виконання роботи у групах по 2 учні, результати узагальнюються у «четвірках». Час, відведений на цю роботу, розподіляється наступним чином: робота у парах – 4 хвилини, робота у четвірках –
1 хвилина, побудова графіків на дошці – 5 хвилин (по 1 хвилині на кожну групу).
Разом 10 хвилин.


Учитель Давайте проаналізуємо те, що отримали. Яка елементарна функція дісталась кожній групі? Які геометричні перетворення «перетерпів» її графік?

Діти відповідають. Правильні розвязки завдань кожної групи наведено нижче.

ПЕРША ГРУПА у= , два графіки
І: симетрія відносно вісі ОУ
область визначення [-2;0], область значень [0; ]

у =
ІІ: у =
симетричне відображення відносно ОХ, область визначення [-2; 0], область значень [; 0]

  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка