Довідка за результатами перевірки щодо готовності дошкільного закладу «Зірочка» до літнього оздоровчого періоду у 2015 році




Скачати 165,58 Kb.
Дата конвертації24.03.2017
Розмір165,58 Kb.
ДОВІДКА

за результатами перевірки

щодо готовності дошкільного закладу «Зірочка»

до літнього оздоровчого періоду у 2015 році

Дата проведення: 28.05.2015 р.  

Склад комісії по вивченню питання:


  • Василенко В.Г. – завідувач

  • Никипіла І.В. – медична сестра

  • Славич Н.В. – вихователь, керівник творчої групи вихователів ДНЗ

  • Плющ Н.О.- завідувач господарством.

Одним із циклів роботи дошкільного закладу, крім навчального року, є оздоровчий період, як складова частина роботи дитсадка зі зміцненням та збереженням фізичного та психічного здоров'я дітей.

Відповідно до Закону України „Про дошкільну освіту” ( ст.19), Положення про дошкільний навчальний заклад, літнє оздоровлення в дошкільному навчальному закладі „Зірочка” планується провести в термін з 2 червня по 31 серпня, за цей період заплановано оздоровити 6о дошкільнят.

Літо є найсприятливішим періодом для зміцнення здоров’я, загартування та всебічного розвитку дітей. Оздоровлення дітей у літній період – складова частина роботи дошкільного закладу, тому колективом дитсадка прикладено максимум зусиль для того, щоб дитяче дозвілля у цей період було змістовним, веселим та цікавим.

Протягом оздоровчого періоду перед дошкільним закладом поставлено важливу мету – створити умови для забезпечення оздоровлення, збереження життя дітей та подальшого формування їхньої життєвої компетентності. З огляду на це всі працівники дошкільного закладу спрямували свої зусилля на розв’язання важливих завдань. Зокрема:

- дотримуватися розпорядку дня, враховуючи чергування фізичних та психічних навантажень і відпочинку, забезпечувати максимальне перебування на свіжому повітрі, відповідну тривалість сну для дітей відповідної вікової категорії;

- проводити санітарно-гігієнічні процедури, дотримуючись санітарно-гігієнічних норм;

- забезпечувати достатню рухову активність дітей впродовж дня;

- організовувати збалансоване, збагачене вітамінами харчування та раціональний питний режим.

Навчально-виховні завдання:

-узагальнювати, закріплювати та розширювати уявлення про навколишній світ та самих себе;

- удосконалювати набуті впродовж навчального року вміння та навички;

- збагачувати практичний досвід дітей через залучення до різних видів специфічної дитячої діяльності – ігрової, рухової, пізнавальної, художньої, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової.

Дошкільним закладом заздалегідь проведено необхідну підготовчу роботу до початку оздоровлення дітей. Видано наказ від 25.05.2014 № 23 – ОД „Про підготовку та проведення літнього оздоровлення дітей в дошкільному закладі у 2015 році”, яким конкретизовано перелік завдань та закріплено відповідальних осіб. Сформовано робочу комісію з представників колективу закладу, нею здійснено огляд приміщень та території з метою перевірки створення безпечних умов перебування дітей в дошкільному закладі протягом оздоровчого періоду.

Протягом травня здійснено благоустрій всієї підпорядкованої дошкільному закладу території, частково відремонтовано та пофарбовано наявне ігрове та фізкультурно-спортивне обладнання на дитячих майданчиках усіх вікових груп, проведено генеральне прибирання всіх групових кімнат та службових приміщень.

На виробничій нараді з усіма працівниками дитсадка обговорено питання щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму в закладі протягом оздоровчого періоду, виконання інструкції з безпеки життєдіяльності дітей, здійснення контролю за недопущенням випадків дитячого травматизму та харчових отруєнь. Проведено планові інструктажі з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки з усіма категоріями працівників закладу. Медичною сестрою проведено консультування колективу з питань надання першої долікарняної допомоги постраждалим при виникненні нещасних випадків, ознайомлено всіх з пам’ятками щодо запобігання отруєнь отруйними грибами, ягодами, педпрацівникам надано рекомендації щодо організації загартування дітей влітку, проведення лікувально-профілактичних та оздоровчих заходів з дітьми в режимі дня.

На літній період дошкільний заклад планується перевести на санаторний режим роботи: навчально-виховний процес розвантажити та надавати перевагу заняттям художньо-естетичного, мовленнєвого, еколого-природничого, валеологічного та фізкультурно – оздоровчого напрямку; забезпечити активний руховий режим дітей протягом дня; посилити роботу щодо проведення фізкультурно – оздоровчих та лікувально-профілактичних заходів; раціон харчування дітей збагатити вітамінами за рахунок щоденного вживання свіжих фруктів, соків.

Проведення літнього оздоровлення в дитсадку підпорядковане окремому плану роботи, яким передбачено розв’язання навчально-виховних завдань, що досягатимуться організацією змістовної діяльності дітей. Даний план включає в себе такі структурні підрозділи:

- методична робота з кадрами;

- організаційно-педагогічна робота;

- робота методичного кабінету;

- робота медичної служби;

- адміністративно - господарська діяльність;

- вивчення стану оздоровлення та організації життєдіяльності дітей влітку.

План роботи на літній оздоровчий період розглянуто, обговорено та затверджено на засіданні педагогічної ради (протокол № 4 від 27.05.2015 р.), в обов’язковому порядку погоджено з відділом освіти та службою СЕС.

Чітко виважені, продумані заходи плану дають змогу забезпечити систематичну, раціональну й ефективну роботу всіх підрозділів і служб дошкільного закладу, поетапно реалізовувати освітні завдання літнього оздоровчого періоду.

Літо – найкраща пора, щоб розпочати рішучі дії задля зміцнення здоров’я дітей, тому планом визначено систему фізкультурно-оздоровчих заходів та заходів щодо загартування та зміцнення здоров’я дітей протягом літнього періоду.При оформленні перспективного та календарного планування роботи вихователів взято до уваги інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України. Організація освітньої та виховної роботи з дітьми кожної вікової групи регламентувалася чітким розподілом різноманітних форм роботи з дітьми, які підпорядковуються конкретизованому розкладу занять.

Складено орієнтовний план по організації оздоровлення дітей в літній оздоровчий період, де передбачено ранкову гімнастику з елементами дихальної, полоскання ротової порожнини після вживання їжі водою кімнатної температури, полоскання горла водно-сольовим розчином, фізкультурні вправи на свіжому повітрі, фізкультурні хвилинки та паузи, пальчикову гімнастику, хвилинки - здоровинки, ігри з водою та піском, «доріжки здоров’я», повітряні ванни, самомасаж різних частин тіла з використання різних засобів: щіточок, м’ячиків, каштанів, контрастне обливання ніг, подорожі та екскурсії до природного середовища.

Під час літнього оздоровчого періоду в закладі всі види занять (крім музичних та образотворчого мистецтва) заплановано проводити, по можливості, на свіжому повітрі, також планується систематичне проведення тематичних прогулянок – подорожей екологічною стежиною, з метою охорони життя та здоров’я дітей організовуватимуться тижні безпеки: «Сонце – друг і ворог», «Коли кусаються комахи», «Обережно отруйні гриби!», «Не чіпай ядовиті рослини», організовано та проведено Дні здоров’я «Я здоров’я бережу, сам собі допоможу» та спортивні свята. Для зміцнення та загартування дитячого організму планується ввести в практику роботи обов’язковий біг (звичайний, човниковий, підтюпцем) навколо дошкільного закладу з дозуванням. Організовуватиметься денний сон в умовах шорного доступу свіжого повітря, ходіння босоніж по траві, піску, виховання культурно-гігієнічних навичок.

Під час оздоровчого періоду в закладі планується проведення систематичної роботи з батьками. Питання щодо безпеки дітей літку планується розглянути під час зустрічі з батьками за круглим столом: «Дитина на вулиці», «Щоб дитина не загубилася», «Безпечні прогулянки в природу». На серпень заплановано виставку дитячих малюнків та поробок «Дзвінкоголосе літечко». Проведено роботу по оформленню батьківських куточків, в змісті яких надано перевагу матеріалам, присвяченим питанню літнього відпочинку та оздоровлення дітей. Підготовлені та відпрацьовані консультації для батьків з теми: «Загартовуйте дитину влітку», «Не залишайте дитину одну вдома», «Дітям про правила дорожнього руху», «Сірники дітям не іграшки», «Раціональне харчування влітку», «Як попередити інфекційні та кишкові захворювання влітку». Вихователями оформлено папки – пересувки на теми: «Профілактика гострих шлункових інфекцій», «Педикульоз. Профілактика».

Складено розпорядок дня та перелік організованих видів діяльності дітей різних вікових груп, розроблено рекомендації для вихователів з організації освітнього процесу під час оздоровчого періоду. Проведено консультації для педагогів: «Загартування організму, різні ванни, холодна вода, сонце», «Планування і організація оздоровчої роботи з дітьми на літній період», «Особливості планування освітньої роботи у ДНЗ у літній період», «Організація дитячої пізнавальної діяльності влітку», «Організація загартування влітку – запорука успішної оздоровчої роботи», «Організація дозвілля дітей.

Перед початком оздоровчої кампанії в закладі проведено інструктаж з усіма категоріями працівників дошкільного закладу щодо виконання Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей. В наявності «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці».

Адміністрацією закладу забезпечено завіз та заміну піску на спортивному та групових майданчиках у пісочницях, встановлено контроль за станом дотримання санітарно-гігієнічного режиму у всіх приміщеннях закладу.

На постійному контролі завідувача перебуває питання щодо якості приготування їжі і дотримання норм її видачі. Медичною сестрою Никипілою І.В. складено графік видачі їжі на оздоровчий період, складено примірне двотижневе меню на літній оздоровчий період та погоджено з санітарно-епідеміологічною службою. Тримається на контролі питання щодо забезпечення медичного кабінету необхідними лікарськими препаратами. Медичною сестрою закладу розроблено рекомендації щодо загартування дітей природними чинниками (сонцем, повітрям, водою), активізовано роботу по харчуванню. Проведено перевірку наявності сертифікатів якості харчових продуктів, технології приготування їжі, якості питної води, дотримання строку реалізації продуктів; проведено санітарно-просвітницьку робота серед дітей, батьків та працівників ДНЗ щодо запобігання харчових отруєнь.

Але слід відмітити, що в закладі є ряд проблемних питань щодо готовності та організації проведення оздоровлення дітей. Зокрема:



  • вікові групи дітей не в повній мірі забезпечені фізкультурним та ігровим обладнанням для забезпечення належної організації роботи на прогулянці, відсутня достатня кількість пісочних наборів, спортивного обладнання;

  • ігрові майданчики необхідно частково поповнити нетрадиційним ігровим та фізкультурним обладнанням (дообладнання доріжки здоров’я, та бігової доріжки на спортивному майданчику, виготовити макети транспорту, курені, ігрові споруди).

Беручи до уваги результати проведеної перевірки, необхідно:

  1. Тримати на постійному контролі організацію проведення роботи в дошкільному закладі протягом літнього оздоровчого періоду.

Термін: протягом оздоровчого періоду

Відповідальні: завідувач, медична сестра.

2. Забезпечити організацію навчально – виховного процесу з дітьми влітку відповідно до чинного законодавства, інструктивно – методичних рекомендацій МОН, діючих навчальних програм та вікових особливостей дітей.

Термін: протягом оздоровчого періоду

Відповідальні:вихователь –завідувач, вихователі


  1. Проводити систематичну роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо організації роботи в літній оздоровчий період.

Термін: протягом оздоровчого періоду

Відповідальні: вихователі



  1. Забезпечити вікові групи достатньою кількістю ігрового виносного обладнання, обладнання для організації ігор з водою та піском, спортивного інвентарю.

Термін: до 30.05.2015 р.

Відповідальні: зав. господарством, вихователі



  1. Провести часткове поповнення ігрових та спортивного майданчиків нетрадиційним ігровим та фізкультурним обладнанням.

Термін: до 30.05.2015 р.

Відповідальні: вихователі, батьки

Завідувач ДНЗ Василенко В.Г.

Організація літнього оздоровчого періоду у 2015 році

Робота в дошкільному закладі в літній період має свою специфіку. Головне завдання на ці місяці - оздоровлення дітей, тому що влітку природа надає багаті можливості для розвитку, загартування і загального зміцнення організму дошкільника. В ДНЗ реалізується модель різноманітної діяльності, насиченої рухливими іграми, спостереженнями, позитивними емоційними переживаннями дітей. Вихователями проводяться спеціальні загартувальні процедури (проведення фізичних занять босоніж, коригуючі вправи після денного сну, ходіння по «доріжках здоров'я», щоденні фізкультурні заняття на свіжому повітрі тощо), при загартуванні повітрям забезпечують в групах повітряно-тепловий режим, дотримуються графіків провітрювання, денний сон проводиться в умовах доступу свіжого повітря в спальні. Літнє оздоровлення передбачає також внесення змін у режим дня дітей, а саме:

- максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;

-відповідну вікову тривалість сну та інших видів відпочинку;

- достатню рухову активність.

Особлива увага в літній період приділяється і харчуванню дітей. Збагачується раціон дітей за рахунок свіжих овочів, фруктів, зелені. Літній період особливо сприятливий для початку загартування дитячого організму, як у повсякденному житті, так і спеціально організованого (повітряні, сонячні ванни, водні процедури, дозований біг, ходіння босоніж тощо). Повітряні ванни приймаються при температурі повітря + 21 С до + 15 С до 30 хвилин влітку. Коли дуже тепло діти можуть гратися весь день в легеньких маєчках. Завдяки сонячним променям від під шкірою відкладається вітамін «Д», що оберігає малюків від хвороб.

Літом продовжується систематична планомірна робота з усіх освітніх ліній, на свіжому повітрі організовуються всі види дитя­чої діяльності. Кожному з них відведено місце і час в режимі дня. Особливого значення надається грі, як форміорганізації всього життя дітей. Протягом літнього дня діти потребують того, щоб їх об'єднували для колективних занять, інакше вони втомлюються і збуд­жуються. Тому заняття здітьми проводяться щоденно (по 1 в кожній віковій групі). Тривалість їх і час проведення передбачені режимом дня. Крім занять з колективом дітей, проводяться заняття з невелики­ми групами дітей (індивідуальні). Повторення і закріплення знань, отриманих дітьми протягом навчального року, проводиться в повсякденному житті, в різноманітних іграх. Окремі види роботи з дітьми такі як, наприклад,праця і спостереження в природі, ознайомлення з оточуючим в літніх умовах стають начно різноманітнішими. Необхідно використовувати сприятливі погодні умови літа для цікавих екскурсій і прогулянок, щоб показати дітям те, що вони не можуть побачити в інші сезони - сільськогосподарську працю дорослих і ін. Свіже повітря, зелень парків, лісів і полів - все це допоможе виховати у дітей любов і бережне відношення до природи, інтерес до природних явищ. Літо надає великі можливості для формування реаліс­тичних уявлень у дітей про природу, для виховання у них допитливості, уміння спостерігати, логічно мислити.

Значний час протягом дня відводиться на гігієнічний догляд за дітьми і роботу, пов'язану з вихованням у них гігієнічних нави­чок. Ретельний догляд за дітьми - основна умова охорони їх від захворювань. Перш за все потрібно слідкувати за чистотою рук. Дітей потрібно привчити мити руки після забруднення і після користування туалетом. Миття ніг в дошкільному закладі проводиться влітку перед обідом. Маленьким дітям миють ноги дорослі, а діти середньої і старшої групи привчаютьсяробити це самостійно.

Завдання нашого дошкільного закладу - в повній мірі використовувати сприятливі для зміцнення здоров'я і фізичного розвитку дітей, умови і застерегти вихованців від можливих небезпек. Ці завдання успішно вирішуються спільними зусиллями всього колективу.

Цікаве:


  • Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації роботи в дошкільних навчальних закладах у літній оздоровчий період

  • ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ЗАГАРТУВАННЯ ДІТЕЙ ВЛІТКУ

  • Консультація для педагогів

  • Загартування дітей дошкільного віку

  • Організація літнього оздоровлення дошкільників у 2015 році

ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ЗАГАРТУВАННЯ ДІТЕЙ ВЛІТКУ

У будь-якому дитячому садочку насамперед дбають про те, щоб діти росли здоровими , веселими та бадьорими. Наш дошкільний навчальний заклад не є винятком.

Літо – найкраща пора, щоб розпочати рішучі дії задля зміцнення здоров'я дитини. Діти та дорослі повинні розуміти цінність власного життя та здоров'я.

Оздоровлення дітей в літній період – складова частина роботи дошкільного закладу зі зміцнення та збереження фізичного та психічного здоров'я дітей.

Літнє оздоровлення передбачає внесення змін у режим дня дітей, а саме:


  • Максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;

  • Відповідну вікові тривалість сну та інших видів відпочинку;

  • Достатню рухову активність.

Консультація для педагогів

Організація прогулянок улітку

Швидко спливає час, іще кілька днів — і літо! Цей період у дошкільників уже традиційно називається «оздоровчим», адже він дає змогу створити найбільш сприятливі умови для удосконалення рухових навичок дітей, розвитку їхніх фізичних якостей, підвищення витривалості, формування високої опірності організму різним захворюванням.



«Сонце, повітря та вода —наші найкращі друзі!»

Літній період — найблагодатніший для фізичного розвитку ді­тей. Саме влітку такі природні фактори, як сонце, повітря та вода, найефективніше впливають на організм людини, зміцнюють здоров'я та підвищують працездатність. Усі ці фактори використову­ються як самостійні засоби загартування організму. Вони підвищу­ють опірність організму до переохолодження та інфекційних захво­рювань, надають йому здатності пристосовуватися до різких метео­рологічних змін.

Під час занять на свіжому повітрі, при сонячній погоді, у воді посилюється ефективність впливу фізичних вправ. Вони виклика­ють у дітей позитивні емоції, підвищують функціональні можливості окремих органів і систем.

ЗАГАРТУВАННЯ ВОДОЮ

Методичні поради

Країна і батьки довірили нам найдорожче — дітей. Піклування про зміцнення їхнього здоров'я є одним з найважливіших наших посадових і громадських обов'язків. Літо — найкраща для цього пора. Саме зараз, у теплу пору, слідрозпочинати роботу з підвищення опірності до інфекцій організму дитини, якийє особливо вразливим під час переохолодження. Тож, привчивши малят доконтрастних температурних змін, убезпечимо їх від багатьох хвороб.

Здавна відомо: якщо поступово, систематично й послідовно протягом тривалого періоду загартову­вати організм, привчати його до змін температури, то він адаптується до холоду, не піддається дії збудників хвороб. Така здатність організму протистояти різнома­нітними подразниками зовнішнього світу стала осно­вою загартування — ефективного засобу зміцнення здоров'я.

Виростити дітей міцними, загартованими, бадьори­ ми, з раннього віку долучити їх до прекрасного світу гармонії, сили й краси — почесний і відповідальний обов'язок наставників молодого покоління. Весела усмішка на обличчі дитини — ознака доброго здоров'я.

Одним з найважливіших видів загартування є загар­ тування водою, оскільки вона є сильним засобом зміц­нення організму завдяки своїй високій теплопровіднос­ті та теплоємності.

Вода — це джерело здоров'я, еліксир життя. Вона позитивно впливає на центральну нервову систему, знімає втому, надає бадьорості, живить організм. Люди оспівали "живу" воду в легендах і казках. Здавна при поганому самопочутті бризкають холодною водою в обличчя, а при нервовому збудженні дають її випити.

Це універсальний засіб для забезпечення успішної життєдіяльності організму.

Цілющі властивості холодної води відомі людям давно, а загартування нею дуже корисне, адже пробуджує цент­ральну нервову систему. Вода — це сила. Холодна вода — жива, вона допомагає організму виробляти тепло.

Загартування водою дає можливість зміцнювати здоров'я дитини. Привчити дітей до холодної води можна під час ігор з водою, таких гігієнічних процедур, як миття рук і ніг, умивання. Температура води знижується посту­ пово від +33°С (+28°С) на початковому етапі до +20°С (+15°С) під час умивання обличчя, миття рук, вологого обтирання шиї, обливання водою стопи, усього тіла.

Добре гартують і розвивають також ігри та вправи у басейні (стаціонарному, а влітку плескальному).

Тематичний підхід до організації навчально – пізнавальної діяльності у дошкільному навчальному закладі влітку

Літо — чудова пора! Як багато цікавого й захопливого у полі, лісі, на луках. Скільки радості приносить дитині ходіння босоніж ран­ ковою росою, купання у річці чи ставку. Добре, якщо у міської дити­ ни є можливість поїхати влітку в село чи на дачу. Проте, на жаль, із кожним роком діти все частіше лишаються у місті. Як зробити їхнє життя змістовним, цікавим, а літо, проведене у місті, — незабутнім?

Практика показала, що під час організації роботи з дітьми у цей період педагоги стикаються з певними труднощами, оскільки комп­лектування груп здійснюється за змішано-віковим принципом. Наскільки успішно проводитиметься робота з дошкільнятами, багато в чому залежить від планування роботи педагогів як у дошкільному закладі в цілому, так і в кожній групі зокрема.

Для того щоб зробити перебування дітей у дитячому садку влітку цікавим і невимушеним, у цей період педагогічний колектив основну увагу приділяє заняттям в ігровій формі, дидактичним іграм, іграм- забавам, творчим майстерням, одночасно збільшивши час перебування дітей на свіжому повітрі і застосовуючи тематич­ний підхід до організації освітньо-виховного процесу - по­ тижневий план, у якому на кожний тиждень визначено окрему тему.



Загартування дітей дошкільного віку

( методичні поради )

Система загартовуючи дій направлена на підвищення витривалості організму дитини, його опору на погані фактори зовнішнього середовища, а також на покращення пристосування до швидких і різких змін у погоді.

Засобами загартування є передусім природні фактори: повітря, вода, сонце, земля. Кожний природний фактор може бути застосований у цілях оздоровлення тільки у тому випадку, якщо відповідає гігієнічним потребам.

Таке загартування складається з того, що подразнення рецепторів шкіряної поверхні сприяє короткостроковому рефлекторному зниженню судин шкіри із наступним їх розширенням: видозміни серцевої діяльності, прискорення пульсу, деякі короткочасні підвищення артеріального тиску, видозмінені дихання.

В результаті всіх цих видозмін покращується рівень обміну речовин.

Загартовуючи процедури загартування водою: обтирання рукавичкою, обливання ніг, ходіння босоніж, купання у басейні, загартування сонячними променями, загартування повітрям, загартування ґрунтом.

Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період

( Інструктивно-методичні рекомендації МОНмолодьспорту України від 28.05. 2012р. № 1/9 – 413)

Фізичне виховання підростаючого покоління є одним із найважливіших напрямів сучасної дошкільної освіти. Воно спрямовується на збереження і зміцнення здоров'я дошкільників, своєчасне формування у них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення із будовою і основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя.

Пріоритетність фізичного розвитку дітей визначається чинними нормативно-правовими документами дошкільної галузі — Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», «Про охорону дитинства». Цими документами держава гарантує усім дітям дошкільного віку реалізацію прав на охорону життя і здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу, забезпечення раціонального харчування, сприяє створенню безпечних умов для формування всебічно розвиненої життєвокомпетентної особистості в процесі суспільного і родинного виховання тощо.



З огляду на зазначене, діяльність дошкільного навчального закладу має спрямовуватись на збереження, зміцнення й відновлення фізичного, психічного і духовного здоров'я дітей, забезпечення їх своєчасного та повноцінного, гармонійного фізичного розвитку з перших років життя. Особливо актуальним є цей напрям роботи в літні місяці. В інструктивно-методичних рекомендаціях «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (лист МОНмолодьспорт від 16.03.2012 № 1/9-198) фізкультурно-оздоровча робота визначається важливою складовою освітнього процесу влітку.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка