Екстер’єр – обличчя будинку. Зображення сучасного будинку у кутовій перспективі. Мета уроку: формування ключових компетентностей



Скачати 31,12 Kb.
Дата конвертації06.02.2019
Розмір31,12 Kb.
Екстер’єр – обличчя будинку.

Зображення сучасного будинку у кутовій перспективі.

Мета уроку: формування ключових компетентностей: вміння вчитися: орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно виконувати практичне завдання; математичної і базової компетентності: інтелектуальний розвиток учнів (розвиток логічного і просторового мислення, інформаційної та графічної культури, пам’яті, уваги, інтуїції тощо);

міжпредметної естетичної компетентності: спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення національної, європейської та світової культури;

предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів з конструктивними та декоративними елементами будівель, поглибити знання з лінійної перспективи, зображати будинок у кутовій перспективі, розвивати аналітичне та конструктивне мислення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: для вчителя – таблиця перспективного скорочення куба, поетапності зображення будинку, фото із зображенням конструктивні та декоративні елементи будівель та котеджів.

для учнів – графічні матеріали.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Мабуть, багато хто з вас у ранньому дитинстві грався кубиками: будував вежі, фортеці, замки. Ставши трохи старшими, ви напевно пробували малювати казкові палаци, міста. Я прошу вийти до дошки трьох добровольців і намалювати найпростіший будинок, але так, щоб видно було дві його сторони. (Виконання завдання учнями.)

- Подивіться на ці малюнки й скажіть, чи впоралися діти із завданням?

А тепер звернемося до репродукцій картин, на яких зображені архітектурні споруди й порівняймо їх. Чи бачите ви різницю в зображенні будинків?

Безумовно, будинки, зображені на картинах, відрізняються від тих, що намалювали учні, тому що художники спиралися на певні закони, з якими ми познайомимося на цьому й наступному уроках.



ІІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Хто більше?», учням потрібно пригадати і назвати частини будівель.

Учитель. Пригадайте і назвіть основні засоби виразності архітектури.

ІV. Повідомлення теми уроку

Тема сьогоднішнього уроку «Як народжуються архітектурні образи», ми більше дізнаємося про конструктивні елементи архітектурних споруд, зобразимо свій сучасний будиночок за законами лінійної перспективи.



V. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Мало знайдеться людей, які ніколи не милувалися б творами архітектури. Гуляючи старими вулицями великого міста, ми не можемо просто пройти повз старовинних будівель, яким вже багато десятків років, декор фасадів яких захоплює красивими архітектурними елементами, творчим задумом майстрів, відгоміном історії та культури минулої епохи.

Протягом багатьох століть архітектурні об’єкти служили людині не тільки для праці, навчання, відпочинку, але й несли в собі інші важливі якості: формували уявлення про красу, викликали певні почуття та настрій. Краса архітектурних споруд оспівувалася в художніх творах, але мало хто при цьому згадував величезну працю зодчого. У процесі пошуку та розробки ідеї архітектори намагались віднайти гармонійне поєднання коструктивних та декоративних елементів.



Фасад (екстер’єр) будівлі − це її «обличчя»! При огляді будівлі, що притягує погляд, мимоволі починаєш розуміти, що гармонійне поєднання різних складових перетворює її у справжній шедевр. Найчастіше це відбувається завдяки конструктивним і декоративним елементам, характерним для цієї будівлі. І тоді народжується унікальний, неповторний образ архітектурної споруди.

Тож познайомся із конструктивними та декоративними елементами будівель, завдяки яким споруда набуває особливої виразності.

Впродовж історичного розвитку конструктивні та декоративні елементи архітектурних споруд змінювалися, відповідаючи потребам і естетичним смакам суспільства. У наш час наряду зі збереженням традицій і надбань минулого, завдяки новітнім матеріалам і технологіям з’являються нові форми будівель та сучасне бачення їх декоративного оздоблення. Цей процес можна прослідкувати на прикладі будівель, створених у різні часи та в різних куточках світу.

Балюстрада сандрик Антаблемент напівколона француз балкон ніша

На плашке (кожне поняття нумеруємо і на ілюстраціях робимо виноску з цифрою)

Конструктивні та декоративні елементи будівель

1.Антаблемент - балочне перекриття прольоту або завершення стіни.

2. Балкон - відкрита площадка, яка виступає за площину зовнішньої стіни і обгороджена перилами. Французький балкон - тип балкона, що не має власне балконної площадки - огорожа встановлюється безпосередньо в отворі із зовнішнього боку, прямо перед дверима. Можливий також варіант з майданчиком, але дуже вузьким.

3. Балюстрада - огородження балконів, сходів тощо, яке складається з ряду стовпчиків (балясин), поєднаних зверху плитою, балкою або перилами. Найчастіше балюстради – це сходові, терасні або балконні огорожі.

4. Колона - вертикальна опора, яка має вигляд циліндричного або багатогранного стовпа і складається з бази, стовбура і капітелі, а також усяка подібна колоні опора з будь-якого матеріалу.

5. Консоль - опуклість стіни, зазвичай прикрашена і підтримуюча балкон, галерею, карниз тощо.

6. Ліпний карниз - архітектурна прикраса, що йде уздовж верху стін при поєднанні їх зі стелею або дахом; такі ж прикраси можуть бути над вікнами і під вікнами або навколо верхньої частини п'єдесталу.

7. Ліпнина - рельєфні прикраси (фігурні та орнаментальні) на фасадах та в інтер'єрах будівель.

8. Ніша - архітектурний елемент, декоративне поглиблення в стіні, яке використовується для встановлення статуй, ваз тощо.

9. Пілястра (напівколона) - вміщений у стіну чотиригранний стовп з незначним виступом і зазвичай відтворений подібно до колони (має базу, стовбур і капітель).

10. Сандрик - декоративна архітектурна деталь у вигляді невеликого карниза, розташованого над отвором вікна чи двері на фасадах будівель.



11.Фриз - верхня частина споруди у вигляді смуги між головною балкою і карнизом, зазвичай прикрашена малюнком.

12 Фронтон - напівкругла або трикутна архітектурна прикраса вгорі будівлі або над її головним входом.



Розгляньте фотографії із зображенням будинків в кутовій перспективі.

Учитель. Отже, у форму будинків складають об’ємні фігури: куби, паралелепіпеди, багатогранники.

Щоб переконливо передати форму куба, необхідно правильно, з однієї загальної точки зору, зобразити кожну сховану від нас грань так, як ми її бачимо. Очевидно, що усі вони набувають зовсім інших обрисів і лише та грань, яка знаходиться у фронтальному положенні, залишається квадратом: художник бачить її без змін.

Різницю в зовнішньому вигляді предметів й уявні зміни називають перспективними, тобто «побаченими наскрізь». А наука, що викладає закони, які допомагають зображувати предмети так, як сприймає їх наше око, називається перспективою. Лінійна перспектива розглядає питання, пов’язані з величиною і формою предметів залежно від точки зору. За кутової перспективи об’єкти, що зображуються, розгорнені кутом до глядача.

Зверніть увагу, як художники використовують закони перспективи в зображенні інтер’єра метрополітену, у натюрморті. (Демонстрація відповідних репродукцій.)



VІ. Виконання практичного завдання

Намалюйте сучасний будинок у кутовій перспективі.

Сплануйте оточення будинку, продумайте його зовнішнє оздоблення, додаючи декоративні та конструктивні елементи архітектури: колони, сходи, балкони тощо.

Етапи зображення будинку у кутовій перспективі

1. Вирішіть композиційне зображення (загальний нарис з урахуванням положень лінії горизонту)

2. Вибір точок сходження

3. Побудова будинку починається з проведення вертикальної лінії - кута, що утворюють видимі стіни будинку.

4. Щоб побудувати дах, необхідно визначити центр відповідної стіни. Для цього проводимо діагональні лінії та через точку їх перетину проводимо вертикаль, на якій розміщуємо точку вершину даху.

5. Деталізуємо малюнок з урахуванням повітряної перспективи, зображаємо рослинність, доріжки тощо.



VІІ. Підсумок уроку

  • Яка роль конструктивних та декоративних елементів у створенні особливого архітектурного образу;

  • Чому споруди, краса яких створюється складним ритмом горизонтальних та вертикальних ліній, прорізів та простінків, опор та прольотів, називають застиглою музикою.

  • Що нового ми дізналися на уроці?

  • Що вдалося найкраще?

  • В чому були труднощі?

VІІ. Домашнє завдання

Спостереження та створення серії фотографій «Вулиці мого міста»




Каталог: files
files -> Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни національний університет «юридична академія україни імені ярослава мудрого» На правах рукопису савченко ганна Ігорівна
files -> Методичні рекомендації та завдання з семінарських занять навчального матеріалу та складання звіту Розглянуто і схвалено на засіданні
files -> Правила користування посібником Модуль 1 Модуль 2 Модуль 3 Модуль 4 Залік з дисципліни Додаткова інформація
files -> Міністерство освіти, науки, молоді та спорту україни житомирський державний технологічний університет на правах рукопису довгалюк віта валентинівна
files -> Програма навчального курсу україна в системі міжнародної безпеки І співробітництва
files -> Уважність, дисциплінованість під час роботи на пк
files -> Львівський національний університет імені івана франка на правах рукопису корнійчук валерій Семенович – 14
files -> Урок№65 євген маланюк. Життєвий І творчий шлях поета й літературознавця, яскравого представника «празької школи»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка