Філоненко В. Ф. директор Яблунівської зош І-ІІІ ступенів



Скачати 18,08 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір18,08 Kb.
ТипУрок

Філоненко В.Ф. директор Яблунівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

  • Учитель фізики, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель

Короткі автобіографічні дані

  • Навчання
  • Ніжинський державний педагогічний інститут імені М.В.Гоголя, рік закінчення 1981
  • Робота
  • Яблунівська середня школа Прилуцького району, з 1998 року Яблунівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
  • 1981-1983рр. – учитель фізики та математики
  • 1983-1992рр. – заступник директора школи з навчально-виховної роботи
  • 1992-2004рр .– учитель фізики та математики
  • З 2004р. – по даний час – директор школи

Моя рідна школа

  • І приємно до болю мені:
  • За високі знання, за оцінки
  • І прості трударі, й знамениті мужі
  • Вдячні школі села Яблунівки.
  • мультимедійні сценарії уроків
  • перевірка знань на уроці
  • позаурочна діяльність
  • Проблема:
  • „Мультимедійні технології на уроках фізики та в позаурочній роботі “

УРОК З ФІЗИКИ В 10 КЛАСІ

  • Тема уроку: Газові закони
  • Мета уроку:
  • встановити залежність між двома макропараметрами газу за незмінного третього ;
  • розвивати логічне мислення учнів;
  • виховувати в учнів політехнічну спрямованість.

І. Мотивація навчання.

  • Стан даної маси газу визначається трьома макроскопічними параметрами: тиском р, об’ємом V і температурою Т.
  • Однак, багато процесів у газах, що відбуваються в природі, або які здійснюються в техніці, можна розглядати (наближено) як процеси, у яких змінюються лише два з них. Особливе значення у фізиці й техніці мають, так звані, ізопроцеси.
  • Ізопроцесами називають процеси, що відбуваються з даною масою газу за постійного значення одного з трьох параметрів — тиску, об’єму або температури.

Актуалізація опорних знань учнів

  • Під тиском в молекулярно-кінетичній теорії розуміють як ступінь дії молекул чи атомів на стінку посудини в якій знаходиться газ внаслідок їх удару об цю стінку.
  • Для визначення температури можна запропонувати застосування властивостей газів, які було виявлено експериментально:
  • під час нагрівання газу, що займає постійний об’єм, до 1 °С його тиск підвищується на величину, що дорівнює 1/273 тиску за температури 0 °С: р = p0 (1 + αt), де р і р0— відповідно тиск газу за температури t°С і 0°С, а α = 1/273 - термічний коефіцієнт тиску.
  • Якщо за температури нуль термометрична величина перетворюється на нуль, то така пікала називається абсолютною шкалою, а температура, яка рахувалася за такою шкалою, називається абсолютною температурою. Описану вище шкалу називають шкалою Кельвіна, а одиницю температури в цій шкалі — градусом Кельвіна (позначення: К).
  • Так, абсолютному нулю температури (t = -273°С) відповідає Т = 0 К, а температурі танення льоду (t = 0°С) відповідає T = 273 К. Співвідношення між T I t виражається формулою:
  • Т= t + 273.
  • Поняття тиску в МКТ
  • Абсолютна шкала температур

Ізобари

Ізохорний процес

Ізохори

Ізотермічний процес

Ізотерми

Закріплення матеріалу.

  • 1. Розвиваємо логіку мислення:
  • 1. Зобразіть графік ізобарного процесу в координатах (р, Т) і (P, V). Як забезпечується ізобарність процесу в газі?
  • 2. Зобразіть графік ізохорного процесу в координатах (V, T) і (P, V). Як забезпечується ізохорність процесу в газі?
  • 3. Зобразіть графік ізотермічного процесу в координатах (V, T) і (Р, Т). Як забезпечується ізотермічність процесу в газі?
  • 4. Які межі застосовності газових законів?

Закріплення матеріалу.

Підсумки уроку

Домашнє завдання

  • 1. Конспект. 2. Розв’яжіть задачі (варіант виберіть за вибором):
  • Варіант 1
  • 1. Якщо надувати дитячу гумову кульку повітрям, то об’єм її збільшується, однак тиск повітря в кульці теж збільшується. Чи не суперечить це закону Бойля-Маріотта?
  • 2. Чому плавальний міхур у риб, що були спіймані в глибоких водоймах, виходить через рот назовні, коли їх витягують з води?
  • 3. Назвіть температуру танення льоду й кипіння води з нормальним тиском у градусах Цельсія й у Кельвінах.
  • 4. За температури 294 К об’єм газу дорівнює 0,35 дм3. За якої температури об’єм тієї ж маси газу збільшиться до 0,4 дм3? Тиск газу вважайте постійним.
  • Варіант 2
  • 1. Тиск газу в балоні за 27 °С дорівнює 240 кПа. Яким стане тиск після нагріву газу до 100°С?
  • 2. На скільки градусів треба ізобарно нагріти газ, щоб він набув об’єму, удвічі більшого у порівнянні з об’ємом за 0°С?
  • 3. Об’єм газу в результаті ізобарного процесу зменшився на 10 л, а абсолютна температура знизилася в 1,2 рази. Визначте початковий об’єм газу.
  • 4. Після збільшення абсолютної температури в 1,2 рази, об’єм газу збільшився на 0,6 л з постійним тиском. Знайдіть первинний об’єм газу.
  • Варіант 3
  • 1. При ізотермічному стисненні об’єм газу зменшився на 5 л, а тиск збільшився в 3 рази. Яким був початковий об’єм газу?
  • 2. Тиск деякої маси ідеального газу збільшили ізотермічно вдвічі. Як при цьому змінилася густина газу?
  • 3. Під час ізобарного нагрівання абсолютну температуру ідеального газу збільшили вдвічі. У скільки разів змінилася густина газу?
  • 4. Об’єм бульбашки повітря в період спливання її з дна озера на поверхню води збільшується в три рази. Яка глибина озера? Зміною температури з глибиною можна знехтувати.

Застосування комп'ютерної лабораторії

  • 1. Традиційне виконання лабораторної роботи
  • Лабораторна робота.doc
  • 2. З використанням комп’ютерної програми Exel
  • Лабораторна робота.xlsx
  • 3. З використанням віртуальної лабораторії
  • Fizika_Lab.rar

Перевірка знань на уроці

  • З використанням письмового тестування за текстами, поданими на екрані;
  • З використанням комп’ютерного тестування
  • Fizika_Lab.rar

Позаурочна діяльність

  • Проведення тижнів фізики в школі з використанням мультимедійних проекцій;
  • Перегляд фізичних відеофільмів (Американці на Місяці, Космонавт №1, видатні фізики України тощо);
  • Підготовка презентацій наступних уроків з залученням окремих учнів;
  • Розробка лабораторних робіт з використанням програми Exel

Задача 1

  • Скільки електричної енергії буде витрачене за 10 хв. у разі вмикання в мережу з напругою 220 В плитки потужністю 600 Вт? Чому дорівнюватиме сила струму в такому колі?
  • Дано
  • хв
  • В
  • Вт
  • с
  • А
  • кДж
  • Відповідь:
  • А
  • кДж

Задача 2

  • Електрокамін виготовлений із нікелінового проводу завдовжки 50 м і з площею поперечного перерізу . Визначте потужність, яку споживає камін від мережі. Напруга в мережі становить 120 В.
  • Дано
  • м
  • год
  • В
  • Із таблиці:
  • (Ом)
  • (Вт)
  • Відповідь:
  • Вт

Задача 3

  • Дано
  • Ом
  • хв
  • Кл
  • с
  • А
  • кДж
  • Відповідь:
  • кДж

Задача 3

  • Яка кількість теплоти виділилася в реостаті, опір якого 6 Ом, якщо за 5 хв через нього пройшов електричний заряд, який дорівнює 600 Кл?
  • Дано
  • Ом
  • хв
  • Кл
  • с
  • А
  • кДж
  • Відповідь:
  • кДж

Задача 4

  • Скільки води можна закип'ятити електричним кип'ятильником, витративши 350 електроенергії? Початкова температура води 20 °С. Визначте потужність кип’ятильника, якщо вода нагрівалася 25 хв. Втратами тепла можна знехтувати.
  • Дано
  • хв
  • Із таблиці:
  • Відповідь:
  • кг
  • Вт
  • с
  • кг
  • Вт

Домашнє завдання

  • 1. Підготуватися до контрольної роботи з теми «Робота струму. Потужність струму. Закон Джоуля—Ленца».
  • 2 Розв’язати задачі за посібником:
  • Задача 10.18. Яка потужність електричного струму в автомобільній лампі, якщо напруга в бортовій мережі автомобіля становить 14,4 В, а сила струму через лампу досягаю 7,5 А?

Наші здобутки

  • Учнівські олімпіади ІІ туру:
  • 2009-2010 н.р. Галаган Олександр 2 місце
  • 2010-2011 н.р. Кравцов Іван 4 місце
  • 2011-2012 н.р. Маймула Вікторія 6 місце
  • 2012-2013 н.р. Славіта Сергій 4 місце
  • 2013-2014 н.р. Славіта Сергій 2 місце
  • 2014-2015 н.р. не брали участі

Дякую за увагу!!!



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка