Фізичні досліди, прислівя та поетичні твори як метод морального виховання учнів мета



Скачати 35,05 Kb.
Дата конвертації16.09.2019
Розмір35,05 Kb.
ФІЗИЧНІ ДОСЛІДИ, ПРИСЛІВЯ ТА ПОЕТИЧНІ ТВОРИ ЯК МЕТОД МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ

Мета: формування в учнів необхідних практичних умінь та дослідницьких навичок; розвиток здатності застосовувати набуті знання в пізнавальній практиці; усвідомлення суті фізичної картини світу та застосування цього для по­яснення різних фізичних явищ і процесів; виразно читати, аналізувати поетичні твори; добирати прислів’я,співзвучні до них;виховувати в учнів таких важливих моральних рис, як доброзичливість, співчуття, взаємодопомога; виховання гуманної, творчої, соціально активної особистосгі.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

Мораль чиста краща за всяке намисто
Перебіг уроку

І Організаційний момент.
ІІ Актуалізація опорних знань.

Вступне слово вчителя.

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина.

Мука твоя — єдина.

Очі твої — одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі — людина,

І, хочеш того чи ні,

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.



В. Симоненко

Людина не народжується з готовим набором позитивних і негатив­них рис. їх набуття залежить від оточення: рідних і близьких, друзів, однокласників, учителів, а також занять за інтересами, телебачення тощо. Але головне треба запам’ятати: людина сама є господарем своєї долі. М, М. Потрібна постійна робота над собою, саморозвиток і самовдоско­налення, почуття власної гідності й боротьба з вадами.



І, І, Розминка

Запишіть три риси характеру, яких вам дуже хотілося б позбутися. Потім із цих трьох рис виберіть одну, найнеприємнішу,



За висловом Гете, поведінка — це дзер кало, в якому кожен показує своє обличчя.
ІІІ Оголошення теми мети уроку.

М,М. На сьогоднішньому занятті ми з вами виконаємо досліди, які спробуємо пояснити та обґрунтувати, використовуючи набуті на уро­ках фізики знання. Ви спробуєте подивитися на себе з іншого боку, можливо, це допоможе зам пізнати себе і поетичні твори, проаналізувати свої вчинки та дії, знайти їм наукове обгрунтування.



І. І. мета

М. М. техніка безпеки

ІV Основний зміст уроку.

Дослід 1«Фрагмент світу»

Обладнання: картон із маленьким отвором (для кожного учня).

Завдання:Кожен учень отримує картон із маленьким отвором і пробує роз­глянути кімнату.

  • Що ви бачите через отвір, дивлячись на кімнату?

  • Як поширюється світло?

  • Що називають світловим променем? Сформулюйте закон прямолінійного поширення світла.

  • Які явища підтверджують прямоліній­ність поширення світла? Очікуваний висновок Світло поширюється прямолінійно


І. І .Ви, мабуть, помітили, що може­те бачити тільки те, що перед вами, і стільки, скільки дає мож­ливість отвір. Так і більшість із нас дивиться на світ, наче че­рез маленький окуляр. Так бачи­мо ми й інших людей. - - Чи ми можемо побачити суть людини, дивлячись тільки на її частину або судячи з її одного вчинку. – Чи межі отвору дають можливісті побачити всієї картини, чи можна робити висновки про людину, не пізнавши її цілісно?

Очікуваний висновок: «Зустрічають по одягу, в проводжають по розуму» .

Дослід 2. «Правда і кривда»

Обладнання: склянка, наповнена наполовину водою, маленький камінчик, корок.

Завдання: Киньте до склянки камінчик, а потім — корок. Що ви спостерігаєте?

  • Які сили діють на тіла, коли їх кинули У воду?

  • Сформулюйте умову спливання тіла в рідині або газі. За якої умови тіло буде тонути?

  • Яку умову потрібно виконати, щоб тіло плавало в товщі рідини або газу?

  • Що є причиною виникнення виштовхуваль- ної сили?

  • Сформулюйте закон Архімеда

  • Очікуваний висновок: На всі тіла, що перебувають у рідині або газі, діє виштовхувальна сила.

Тіло спливає, якщо його густина менша за густину рідини або газу; плаває з товщі, якщо вона дорівнює густині рідини або газу; тоне, якщо більша
І.І. Уявіть, що вода в склян­ці — навколишній світ, а корок — це правда, яку ви кажете вашому оточенню, ка­мінчик — кривда. – Що в світі сильніше і чому? Л. Тол­стой писав: «Щоб навчитися говорити правду, треба навчитися говорити її самому собі»

Очікуваний висновок: «Правда і з дна моря виринає, а неправда потопає».

Поезія

Дослід 3. «Словоне горобець...»

Обладнання: дерев’яний брусок, цвях, молоток.

Завдання:За допомогою молотка забийте цвях у брусок, а потім вийміть його.

Кожен із вас поставив цвях вістрям донизу, а якби ви його перевернули і почали забивати, чи був би такий самий результат дії сили?



  • Яка фізична величина характе­ризує залежність результату дії сили від площі поверхні, на яку діє ця сила?

  • Дайте визначення тиску. У яких одиницях вимірюється тиск?

  • Який ви можете запропонувати спосіб збільшення тиску?

Очікуваний висновок: Дія тіла на поверхню іншого тіла визначається не тільки силою, а й площею стичних поверхонь. Для збільшення тиску площу слід зменшувати і навпаки
І.І. - Уявіть,брусок — це інша людина, якій адресовані ваші слова. Коли ви з ки­мось сваритесь і кажете йому щось неприємне, ви залишаєте в ньому такі рани, як ці дірки. І рани зали­шаються, незважаючи на те, скільки разів потім ви попросите вибачення. Словесні рани завдають такого са­мого болю, як і різані. Постарайтеся пробачити всім ті образи, що хтось, можливо, залишив у вашій душі. Не забиваймо цвяхи ворожості, нерозуміння й жорстокості в душі людей. Будьмо толерантними, а отже, розуміймо один одного!

Очікуваний висновок: «Сло­во — не горобець, вилетить — не спіймаєш»

Поезія Ліни Костенко



Дослід 4. «Тепле слово»

Обладнання: камінчик. |

Завдання:У кожного в руках є камінчик. На дотик він здається холодним. Зараз кожен із вас спробує його нагріти, спосіб обирайте довільний.

  • Які ви знаєте способи зміни вну­трішньої енергії?

  • Що називають внутрішньою енер­гією?

  • Від чого вона залежить?

  • Що називають теплопередачею? Що таке кількість теплоти?

Очікуваний висновок: Існують два способи зміни внутрішньої енергії: виконання роботи й теплопередача.

Внутрішня енергія — це сума енергій руху та взаємодії частинок, з яких складається тіло


Уявіть, що камінчик — це людська душа, яка внаслі док жорстокості до неї закам’яніла.

  • Що потрібно зробити,аби розтопити серце такої людини? Що порадить народна мудрість? І коли ми доберемо певні слова та допоможемо цій людині, то її душа відчує ваше тепло, сердечність.

Очікуваний висновок: «Від теплого слова і лід розмерзається»

Дослід 5. «Моє оточення»



Обладнання: картонний аркуш, склянка з водою, шматочок аква­рельної фарби (для кожного учня).

Завдання:На глянцевий бік картонного аркуша крапніть води і в середину краплі помістіть шматочок акварельної фарби.

  • Яке фізичне явище ви спостерігали? Дайте визначення дифузії.

  • Поясніть причини проходження дифузії.

  • Що називають тепловим рухом молекул?

  • Від чого залежить швидкість дифузії? Поясніть причини цієї залежності

Очікуваний висновок: Атоми і молекули, з яких складається речовина, перебувають у хаот ичному русі. Доказом цього є дифузія — взаємне проникнення речовин одна в одну

Уявіть, що крапля води — це ви, а шматочок фарби — це ваші друзі. - Як змінилася крапля води після того, як помістили фарбу? - Чи міняєтесь і ви, чи змінюєте своїх друзів. Очікуваний висновок: «3 ким поведешся, від того й наберешся»


V. Підсумок уроку

- Пригадаймо, які негативні риси ви записали на карточках.

- Порвіть їх! Чи легко?

- Чи цікаво було на уроці?

- Чого ви навчилися?
М. М. Пізнай самого себе, а тоді говори про іншого.

У Всесвіті є закон: добрі думки породжують добрі слова, добрі слова — добрі вчинки, ті — добрі звички, ті — добрий характер, а ті — добре життя.

І.І.Думка — не мильна бульбашка, коли вона добра, то дуже потужна. Відлетить та повертається набагато потужнішою.
VІ. Домашнє завдання.

Прочитати поему Лесі Українки «Давня казка»



Вивчити означення питоми теплоти пароутворення, повторити формули.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка