Формування індивідуального стилю роботи вчителя Карта важливих для професії рис характеру



Скачати 16,84 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір16,84 Kb.

Формування індивідуального стилю роботи вчителя

Карта важливих для професії рис характеру

  • Оптимальні значення
  • Припустимі значення
  • Критичні значення
  • Психологічні риси особистості як індивідуальності
  • • Сильний урівноважений
  • тип нервової системи;
  • • тенденція до лідерства;
  • • впевненість у собі;
  • • вимогливість, чуйність;
  • • гіпертимність;
  • • емотивність
  • • Сильний неврівноважений
  • тип нервової системи;
  • • владність, самовпевненість»;
  • непримиренність;
  • • недостатня самостійність.
  • педантичність;
  • • схильність до «застрягання»
  • • Слабкий інертний тип
  • нервової системи;
  • • деспотизм;
  • • самозакоханість;
  • • жорстокість;
  • • надмірний конформізм;
  • • збудливість і демонстративність;
  • • тривожність
  • Професійні риси особистості викладача
  • • Широка ерудиція
  • й вільний виклад матеріалу;
  • • уміння враховувати
  • психологічні й вікові
  • особливості учнів;
  • • темп мовлення —
  • 120—130 слів на хвилину.
  • чітка дикція, загальна та
  • специфічна грамотність;
  • • елегантний зовнішній
  • вигляд, виразна міміка й
  • жести;
  • • звертання до учнів
  • по іменах;
  • • миттєва реакція на
  • ситуацію, спритність;
  • • уміння чітко формулювати
  • конкретну мету;
  • • уміння (організувати
  • навчальну роботу всіх учнів
  • одразу;
  • • завжди перевіряє ступінь
  • розуміння навчального
  • матеріалу
  • • Знання тільки свого предмета;
  • • знання вікової й педагогічної
  • психології учнів;
  • • стандартний зовнішній
  • вигляд, відсутність яскравої
  • міміки й жестів;
  • • звертання до учнів по
  • прізвищах;
  • • трохи уповільнені реакція
  • та спритність;
  • уміння визначати тільки
  • загальну мету;
  • • уміння організувати роботу
  • більшості учнів;
  • • періодично перевіряє ступінь
  • розуміння навчального матеріалу;
  • • темп мовлення нижчий від
  • 120 слів на хвилину, «глухий»
  • голос;
  • • окремі застереження з
  • подальшим виправленням
  • • Робота тільки по конспекту;
  • • брак знань із вікової
  • і педагогічної психології;
  • • темп мовлення вищий за
  • 150 слів на хвилину, мовлення
  • нерозбірливе, «ковтає» слова;
  • • неохайний зовнішній вигляд.
  • надмірна жестикуляція
  • й неадекватна міміка;
  • постійне безадресне
  • звертання до учнів;
  • • брак спритності, слабка
  • реакція;
  • • не вміє чітко ставити мету;
  • • робота тільки 3 окремими
  • учнями, при пасивності
  • більшості;
  • • ніколи не перевіряє ступеня
  • розуміння навчального
  • матеріалу під час пояснення

Ієрархічна структура педагогічної спрямованості вчителів:

  • спрямованість на дитину (й інших людей), пов'язана з турботою, інтересом, любов'ю, сприянням розвитку особистості іі максимальною самоактуалізацією індиві­дуальності;
  • спрямованість на себе, пов'язана з потребою у самовдосконаленні і самореалізації у сфері педагогічної праці;
  • спрямованість на предметну сторону професії вчителя (зміст навчального предмета).

система інтелектуального й емоційно-оцінного ставлення до світу, педагогічної дійсності й педагогічної діяльності.

  • Позиція педагога — це
  • система інтелектуального й емоційно-оцінного ставлення до світу, педагогічної дійсності й педагогічної діяльності.
  • Оптимальні значення
  • Припустимі значення
  • Критичні значення
  • • Перевага демократичного
  • стилю спілкування;
  • • Тільки конструктивні
  • конфлікти у принципових
  • питаннях;
  • • прагнення до співпраці;
  • • нормальна самооцінка;
  • • рівень ізоляції у колективі дорівнює 0 %
  • • Перевага авторитарного
  • стилю спілкування;
  • • повна відсутність конфліктів з учнями й колегами;
  • • прагнення до суперництва
  • з колегами;
  • • занижена самооцінка;
  • • рівень ізоляції в межах 10 %
  • • Перевага ліберального стилю спілкування;
  • • постійна деструктивна
  • конфліктність із більшості
  • питань;
  • • постійні пристосування
  • й компроміси з колегами;
  • • завищена самооцінка;
  • • рівень ізоляції в колективі більший від 10 %

Індивідуальний стиль діяльності вчителя

  • сукупність загальних та індивідуальних способів роботи, що дозволяють максимально використовувати цінні риси людини й компенсувати її недоліки. До стилю належать:
  • здібності;
  • загальні риси особистості;
  • кваліфікація;
  • спрямованість особистості;
  • індивідуально-психологічні риси: темперамент, характер.

Тест «Самооцінка уроку й ефективність навчання»

  • Характеристика уроку
  • Бали
  • 1
  • Мета уроку представлена
  • 2
  • Відповідність змісту навчального матеріалу триєдиній дидактичній меті
  • 3
  • Відповідність методу навчання:
  • а) змісту навчального матеріалу;
  • б) триєдиній дидактичній меті;
  • в) методам індивідуалізації й диференціації навчання;
  • г) самоконтролю, самостійності роботи
  • 4
  • Форми пізнавальної діяльності забезпечили:
  • а) стиль спілкування педагога;
  • б) активність кожного учня
  • 5
  • Раціональне використання форм організації уроку
  • 6
  • Раціональний розподіл часу на уроці
  • 7
  • Технічне й наочне забезпечення уроку
  • 8
  • Контроль над виконанням домашнього завдання
  • 9
  • Раціональні вимоги на уроці
  • 10
  • Об'єктивність оцінювання рівня досягнень учнів
  • 11
  • Ефективність уроку:
  • а) пізнавальний аспект;
  • б) виховний аспект;
  • в) розвивальний аспект
  • Максимальна сума балів
  • 34

2 балів — реалізована повністю, 1 бал — реалізовано частково, 0 балів — не реалізовано.

  • де 17 — сума балів, виставлених експертом, 34 — максимально можлива сума балів.
  • Якщо *Е* 85 % — відмінний урок.
  • 65 до 85% — гарний урок.
  • 34 до 64% — задовільний урок.
  • Менш як 34% — поганий урок.
  • Ка,- коефіцієнт активності,
  • а — число учнів у класі,
  • а1 — число учнів, притягнутих до ро­боти.

ПАМ'ЯТКА «СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ ВЧИТЕЛЯ»

  • 1. Риси обличчя, фігура, зріст людини існують незалежно від бажання, тому спри­ймайте себе таким, які ви є.
  • 2. Зверніть увагу на свій голос. Грубі, писк­ляві репліки, різкі надривні ноти в розмові дратують людей, свідчать про відсутність навичок культури поведінки.
  • 3. Краса людини передбачає: скромність, тактовність, ввічливість, повагу, відкритість. Невміння стримувати негативні емоції, цинізм, нахабність, гордовитість, навпаки, далекі від поняття «приємна людина».
  • 4. Усміхайтеся. Похмурий настрій або
  • погана поведінка не; тільки псують ваше обличчя, але й настрій людей навколо.
  • 5. Одягайтеся зі смаком. Кажуть, що «гарний смак перемагає й моду». Головний принцип —виробити індивідуальний стиль в одязі, прикрасах, зачісці. Чистота й охай­ність в одязі дуже важливі.
  • 6. Зачіска — це своєрідна візитівка кожної людини, вона підкреслює особливості характеру та способу життя.
  • 7. Стежте за мімікою й жестами. Психологи встановили, що у взаємодії людей 60—80 % інформації передається за раху­нок рухів, міміки, жестів і лише 20—40 % — за рахунок слів, інтонації й голосу.

Каталог: Newsayt -> Cosh pedagog
Newsayt -> Тема. Морський пейзаж. Колір води. Художньо творче завдання «Подорож до моря»
Newsayt -> Лешкевич В. В., Лешкевич А. П
Newsayt -> Конкурс методичних розробок учителів світової літератури, присвячений 120-річчю
Newsayt -> У e n g L i s h 9th f o r m правління освіти виконавчого комітету шепетівської міської ради методичний кабінет
Newsayt -> Професійна орієнтація та професійне самовизначення молоді
Newsayt -> Тема. Велика буква у кличках тварин. Вправи на закріплення написання кличок тварин
Newsayt -> Уроків з української мови з теми «Слово. Значення слова»
Newsayt -> Урок 121 Перевірте домашню роботу. Задача 1008 1)3*8=24(м)-витратили на сукні. 2)76-24=52
Cosh pedagog -> Методика подачі домашнього завдання


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка