Формування ключових компетентностей школярів на уроках математики в умовах профілізації школи




Скачати 19,39 Kb.
Дата конвертації27.05.2017
Розмір19,39 Kb.
  • Презентація
  • вчителя математики
  • Соловей Оксани Михайлівни

Стратегічні завдання сучасної Європейської освіти

  • Навчити жити разом
  • Навчити вчитися
  • Навчити діяти
  • Навчити жити (відповідати за власні вчинки та своє життя)
  • (З доповіді міжнародної комісії ЮНЕСКО
  • “Освіта. Прихований скарб”,
  • проголошеної Ж. Делором у 1996 році)

Формування ключових компетентностей школярів на уроках математики

  • Провідна роль в організації  навчально-виховного процесу завжди належала і належить учителеві. Саме він здійснює керівництво процесом навчання, шукає оптимальні способи організації уроку з метою формування навчальних компетенцій  на високому рівні.
  • Від учителя залежить, скільки інформації зможуть сприйняти і засвоїти учні, якими навчальними методами й прийомами при цьому треба скористатися та на якому рівні будуть сформовані у учнів ті чи інші компетенції.

Формування ключових компетентностей учнів в структурі профільного навчання

  • Концепція профілізації старшої школи, ставить  перед вчителем завдання, готувати освічених людей, які на компетентному рівні могли б ефективно застосовувати знання для розв’язування найрізноманітніших задач, бо  в  сучасних умовах  старіння  інформації відбувається значно швидше, ніж закінчується етап навчання у середній чи вищій школі

Формування ключових компетентностей учнів в структурі профільного навчання

  • Профільне навчання - вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів та здібностей учнів і створення умов для навчання старшокласників відповідно до їхнього  професійного самовизначення, що забезпечується шляхом змін у меті, змісті та структурі організації навчання.

Формування ключових компетентностей учнів в структурі профільного навчання

  • Мета профільного навчання – забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки, неперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства.

Основні завдання  профільного навчання  

  • Створення умов для врахування і розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої загальної підготовки;
  • виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого і професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору й оволодіння майбутньою професією;
  • формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенції учнів на допрофільному рівні, спрямування підлітків щодо майбутньої професійної діяльності;
  • забезпечення наступно-перспективних зв’язків між загальною   середньою і професійною  освітою відповідно до обраного профілю.
  • Компетентність – це загальна здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.
  • Компетентність = мобільність знань + гнучкість методу + критичність мислення
  • .
  • .
  • Ключові
  • компетентності
  • Загально-галузеві
  • компетентності
  • Рівні компетентностей
  • Предметні компетентності

Основні групи компетентностей

  • комунікативна;
  • соціальна;
  • полікультурна;
  • інформаційна;
  • продуктивної творчої діяльності
  • Напрямки роботи
  • покращення
  • міжпредметних
  • зв’язків;
  • організація навчання одночасно
  • на різних рівнях складності;
  • Створення методичних
  • та дидактичних матеріалів
  • завдань для практичного
  • засвоєння з максимальним
  • урахуванням профілю
  • класів;
  • диференціація і
  • індивідуалізація навчання;
  • впровадження в
  • навчальний процес
  • проектних технологій;

.

  • Діяльність учня
  • Діяльність учителя
  • Пропонує завдання різного
  • рівня, варіативні домашні
  • завдан­ня, перелік тем творчих
  • робіт та доповідей, список
  • додаткової літератури, варіанти
  • завдань для релейної контрольної
  • роботи, різні форми проходження
  • тематичного оцінювання.
  • Організує групову роботу, передбачає
  • створення груп змінного складу
  • за принципом:
  • • обери тему;
  • обери команду, яка оптимально
  • здатна розв'язати завдання.
  • Створює проблемні ситуації.
  • Рекомендує самооцінку та
  • взаємооцінку забезпечує
  • вільний вибір рецензента.
  • Робить вибір рівня на тематичному оцінюванні, рівня домашньої роботи, теми для доповіді з загального переліку. Працює в групі.
  • Дає самооцінку своїй відповіді, обирає рецензента на свою відповідь.
  • Визначає мету своєї діяльності. Оцінює соціальні звички, пов'язані зі здоров'ям, оточуючим середовищем.
  • Бере участь у самоврядуванні. Ставить особистісно значущі цілі.

.

  • Діяльність учня
  • Діяльність учителя
  • Використовує діалогічні методи.
  • Організує дискусії. Розробляє правила
  • ведення дискусії (краще спільно
  • з учнями). Спонукає висловлювати
  • власну думку. Вчить правильно
  • ставити запитання та відповідати
  • на них. Слідкує за культурою
  • мовлення школярів і сам є взірцем
  • цього. Створює проблемні ситуації.
  • Проводить нестандартні уроки, що
  • розвивають комунікативні вміння.
  • Практикує захист учнями творчих
  • робіт та проектів. Використовує
  • інтерактивні методи навчання та
  • прийоми педагогічної техніки.
  • Висловлює свою думку. Вміє аргументовано її довести. Робить доповіді. Вміє написати тези, план, реферат. Проводить захист рефератів, проектів.
  • Ставить запитання до учнів та вчителя. Відповідає на запитання учнів чи вчителя.
  • Здатний до толерантності у спілкуванні: визначає свої помилки,
  • уникає категоричності, додержується культури дискусії.
  • Використовує адекватну лексику
  • Комунікативна компетентність

.

  • Діяльність учня
  • Діяльність учителя
  • Пропонує завдання, для
  • виконання яких необхідне
  • звертання до альтернативних
  • джерел інформації — додаткової
  • літератури, комп'ютерних баз
  • даних, Інтернету тощо. Заохочує
  • учнів до використання додаткової
  • інформації. Консультує з питань
  • тематики робіт та пошуку
  • інформації.
  • Навчає учнів усвідомлено згортати
  • інформацію, складаючи план,
  • тези, конспект тощо.
  • Стимулює критичне оцінювання
  • інформації.
  • Добуває інформацію з різних джерел навчальної, довідкової,
  • енциклопедичної, науково-популярної літератури, періодичної преси,недрукованих засобів масової інформації, комп'ютерних баз даних, Інтернету. Виділяє потрібне із інформації. Поєднує різні джерела інформації.
  • Опитує оточуючих. Обробляє документи та класифікує їх.
  • Уміє використовувати нові інформаційні технології та швидко адаптується до їх змін. Критично оцінює інформацію
  • Інформаційна компетентність

.

  • Діяльність учня
  • Діяльність учителя
  • Стимулює самоосвітню
  • діяльність учнів.
  • Керує самостійною та
  • самоосвітньою роботою учнів.
  • Відстежує динаміку розвитку
  • учнів.
  • Допомагає створити та
  • здійснити програму самоосвіти
  • та самореалізації учнів
  • Створює програму самоосвіти та активно реалізує її. Демонструє достатню сформованість
  • загальнонавчальних умінь.
  • Має стійкі пізнавальні потреби та мотивацію. Уміє самостійно здобувати знання.
  • Компетентність саморозвитку та самоосвіти

.

  • Діяльність учня
  • Діяльність учителя
  • Стимулює творчість учнів.
  • Використовує інтерактивні методи.
  • Проводить нестандартні уроки.
  • Організує дослідницьку роботу
  • учнів.
  • Уміє бачити проблеми, шукати шляхи їх подолання, генерувати ідеї, спланувати та організувати свою діяльність тощо
  • Компетентність продуктивної
  • творчої діяльності

.

  • Діяльність учня
  • Діяльність учителя
  • Пропагує досягнення культури.
  • Виховує на прикладі видатних
  • людей. Висвітлює значення
  • навчальної дисципліни для
  • розвитку цивілізації.
  • Мотивує роль даного предмета у
  • житті учня.
  • Сам є прикладом толерантного
  • ставлення до інших людей.
  • Залучає до своєї відповіді або письмової роботи інформацію полікультурного характеру. Визначає толерантну поведінку щодо людей, які відрізняються за соціальною, расовою, етнічною, релігійною та іншими ознаками.
  • Полікультурна компетентність
  • Дякую за увагу !
  • До нових зустрічей!


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка