Формування мотивації навчальної діяльності учнів при вивченні хімії




Дата конвертації28.10.2018
Розмір9,25 Kb.

Формування мотивації навчальної діяльності учнів при вивченні хімії


Презентація вчителя хімії Березанської ЗОШ І – ІІІ ст. Винокурової Т. К.

«Найтонші джерельця, з яких наповнюється ріка єдності навчання й виховання — це бажання дитини вчитися. Але як же відкривати оті джерельця, як зробити, щоб вони не замулилися? Чим попередити тривожне явище, з яким, на жаль, часто доводиться стикатися нам, педагогам: скажімо, дитина несла до школи вогник жаги до знань, але він хутко погас, натомість народився найстрашніший, найлютіший ворог навчання — байдужість?»

В. Сухомлинський

Мотивація до навчання – одна із головних умов реалізації навчально – виховного процесу.

Основні мотиви навчання: особистісний розвиток, інтерес, результат діяльності, потреба у пізнанні нового, бажання у майбутньому стати кваліфікованим спеціалістом…

Увага! Кожний з цих мотивів може вносити свою частку в загальну мотивацію, причому як позитивну, так і негативну.

Розповсюджені групи мотивів

  • ПРОФЕСІЙНО-ЦІННІСНІ
  • СОЦІАЛЬНІ
  • ПІЗНАВАЛЬНІ
  • СПОНУКАЛЬНІ
  • МЕРКАНТИЛЬНІ

ВСТУПНА МОТИВАЦІЯ

Вона активізує навчальну діяльність учнів, сприяє формуванню початкового бажання освоїти навчальний матеріал, викликає інтерес до процесу навчання. Вступна мотивація може здійснюватися у формі бесіди, показу, демонстрації того чи іншого предмета або явища, на яке буде спрямовано весь процес навчання.

ПОТОЧНА МОТИВАЦІЯ

Вона забезпечує оптимальне педагогічне спілкування в процесі навчання, сприяє формуванню стійкого інтересу до навчання та підтримує цей інтерес на всіх етапах навчання:

• у процесі його пояснення (бесіда, лекція, розповідь);

• у ході виконання практичних завдань (розв’язання задач, виконання лабораторних робіт);

• у процесі контролю (поточний, підсумковий, заключний тощо).

ЗАКЛЮЧНА МОТИВАЦІЯ

Заключна мотивація забезпечує позитивний зворотній зв’язок або інформує учнів про успішність їхньої діяльності.

РОДЗИНКИ ДОСВІДУ

  • Починаємо урок привітанням і посмішкою.
  • Проведення уроків за сучасними методиками.
  • Використання комп'ютерних технологій на різних етапах уроку.
  • Залучення учнів до активної участі в проектній діяльності різного рівня складності.
  • Проблемно-пошукова діяльність, особливо із використанням хімічного експерименту.
  • Прийоми «Здивувати та вразити», «Чорна скринька», «Асоціації», «Мозковий штурм» ігрові моменти тощо.

Диференціація навчальної діяльності.

  • Диференціація навчальної діяльності.
  • Групова робота на уроці.
  • Заохочення учнів до самостійної роботи.
  • Залучення учнів до позаурочної роботи з предмету (випуск предметних газет, участь в конкурсах, змаганнях, турнірах, проведення предметного тижня тощо).
  • Дистанційна робота з усіма бажаючими через особистий сайт Ok’ximi4ka.
  • Додаткові заняття для всіх бажаючих в позаурочний час.

ТА НАЙГОЛОВНІШЕ

СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ

У КОЖНОЇ ДИТИНИ

«Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.

Успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися»

В. Сухомлинський

Принцип наочності у навчанні


11 КЛАС

Моделювання в хімії при вивченні явища ізомерії на прикладі насичених вуглеводнів

Під час практичної роботи з приготування розчинів (9 клас)

Урок-змагання на тему «Стан електронів в атомі» (8 клас)

Шкільна олімпіада з хімії

Цікавинки про воду

Учнівська презентація «Вода – найважливіший природний оксид»

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!!!



База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка