Формування предметної(галузевої) компетентності на уроках англійської мови




Скачати 47,85 Kb.
Дата конвертації03.07.2017
Розмір47,85 Kb.


Формування предметної(галузевої) компетентності на уроках англійської мови

З процесом глобалізації у світі англійська мова стає однією із найбільш вживаних мов через свою політичну, військову, наукову, технологічну та культурну потужність, які має англо-американська нація. У процесі глобалізації англійською мовою почали спілкуватися та вивчати майже у всіх країнах світу, і кількість людей, які розмовляють англійською, збільшується кожного дня. Тому, за нових обставин, стає необхідним модифікувати норми та моделі англійської мови.

Сучасний стан розвитку міжнародних зв’язків, вихід України до європейського та світового простору змушують розглядати іноземну мову як важливий засіб міжкультурного спілкування. Знання іноземної мови дає додаткову можливість для самореалізації особистості в сучасних умовах. І не секрет, що саме в школі формуються базові механізми іншомовного спілкування, які в майбутньому зможуть розвиватись і вдосконалюватись її випускниками відповідно до їхніх вимог.

Спрямованість освіти лише на засвоєння знань не відповідає вимогам сучасності. Таким чином відбувається відхід від знаннєво-орієнтованої освіти, яка передбачає лише передання знань від учителя до учня, до такої системи освіти, яка має їх навчити здобувати самостійно, застосовувати здобуті знання на практиці, виконувати певні професійні і соціальні функції, розвинути відповідні вміння. Тобто акцент робиться на переорієнтацію з процесу на результат освіти, який розглядається з погляду затребуваності в суспільстві, на компетентнісний підхід, який спрямовує навчання на формування і розвиток компетентностей особистості. Саме компетентності, на думку міжнародних експертів, є тими індикаторами, що дозволяють визначити готовність випускника до життя, подальшого особистого розвитку, активної участі в діяльності суспільства. Визначення компетентності знаходимо в Державному стандарті базової та середньої освіти. Компетентність — набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.

В державному стандарті міститься перелік компетентностей, які потрібно сформувати в учнів. Це ключові, загально предметні та предметні. В Державному стандарті предметна (галузева) компетентність визначається як набутий учнями у процесі навчання досвід специфічної для певного предмета діяльності, пов’язаної із засвоєнням, розумінням і застосуванням нових знань. Такою предметною компетенцією є компетентність англійської мови, яка формується в процесі вивчення англійської мови та об’єднує всі знання, вміння, навички, спосіб діяльності, досвід використання англійської мови, особисті установки і здібності, що формуються і реалізуються лише в діяльнісній сфері.

Предметна компетентність на уроках англійської мови досягається через опанування: • мовної компетенції: фонетика, орфографія, лексика, граматика •мовленнєвої компетенції: аудіювання, говоріння, читання, письмо •соціокультурної компетенції: країнознавча, лінгвокраїнознавча

На уроках вчу учнів розповідати про себе, своє містечко, країну, писати листівки, заповнювати анкети, писати формальні, неформальні листи, електронні листи, рецепти, читати інструкції, складати відгуки про прочитану книгу чи переглянуті передачі чи фільми, підбираючи вправи і завдання, які близькі до реального життя. Велику увагу приділяю прислів'ям та приказкам (підбираючи українські еквіваленти діти переконуються, що різні народи різними словесними формами і образами часто мають спільні історичні корені, висловлюють одні і ті ж ідеї).

При цьому постійно пояснюю де і як можна буде застосовувати набуті знання в майбутньому. Момент спільного визначення цілей присутній на кожному уроці. Починаючи вивчати нову тему разом з дітьми обговорюємо сфери застосування даного матеріалу, його практичну спрямованість.

Але перш за все, необхідно відзначити, що розвитку предметної компетентності сприяють спеціальні прийоми організації навчальної діяльності школярів. Велике значення при цьому має використання рольової гри на уроці іноземної мови. Беручи участь у вирішенні різноманітних ситуацій, від найпростіших (знайомство, в магазині, за столом) до більш складних, учні не просто практикуються у вживанні лексики та граматики, а готують себе до майбутніх соціальних ролей, до життя в суспільстві зі своїми законами і правилами. Використання рольової гри, як форми роботи, дозволяє здійснити взаємодію всіх видів мовленнєвої діяльності при активній участі учнів в сюжетній імпровізації. При цьому і сам вчитель - її активний учасник. Ролі, в яких може виступати вчитель, різноманітні, наприклад: "співробітник англійського консульства", "турист з Англії", "туроператор", "продавець магазину" і багато інших.

Необхідність оволодіти хоча б "туристською англійською" мовою робить важливим вміння користуватися певними мовними стереотипами, повторення вже відомої рольової поведінки в іншій ситуації, багаторазове тренування в спілкуванні на основі конкретних зразків.

На своїх уроках намагаюсь не лише насичувати учнів інформацією, а й шукати шляхи практичного застосування її у повсякденному житті. Знання не заради знань, а знання – для збагачення життєвого досвіду. Формування предметної компетентності передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв`язування проблем, невід`ємною частиною є робота в групах, парах, призначення учнів-консультантів для роботи зі школярами, які мають труднощі.

На сьогоднішній день комп'ютери міцно увійшли в життя дітей, вони мають доступ до Інтернету, користуються електронною поштою, і це є їх життєвою потребою. Отримуючи завдання написати реферат або підготувати повідомлення, виконуючи творчі завдання, беручи участь у конкурсах, учні шукають додаткову інформацію з різних інформаційних джерел, таким чином забезпечуючи індивідуалізацію навчання, інтенсифікацію самостійної роботи учнів, підвищення пізнавальної активності і мотивації, що є невід`ємною частиною формування предметної компетенції. Наприклад, при вивченні теми «Я, моя сім’я, мої друзі» учні 5 класу підготували міні-проекти «My Family Tree»

Учні 7 класу створили власні мультимедійні презентації до вивчених тем.

Крім уроків англійської мови великою підмогою в справі формування предметної компетенції є позакласна робота з предмета, коли діти, не відчуваючи тиску оцінок, із задоволенням вдосконалюють і демонструють свої навички володіння англійською мовою та сформованість загальнонавчальних умінь і навичок в цілому. Це традиційні предметні тижні англійської мови, заняття з країнознавства, відзначення свят англомовних країн (Хелловін, День святого Валентина, Різдво, Великдень та ін.)





База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка