Французька революція



Скачати 207,25 Kb.
Дата конвертації04.11.2018
Розмір207,25 Kb.
Тема: Французька революція

Мета: охарактеризувати французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст. Ознайомити учнів із становищем Франції напередодні революції 1789 року. Виділити ті чинники, які були причиною революційних подій. Звернути увагу учнів на роль французьких просвітителів у розгортанні буржуазної революції і прослідкувати хід подій на І етапі. Визначити місце Декларації прав людини і громадянина та Конституції 1791р. в французькій законодавчій базі та міжнародно-правових стандартах;

формувати уміння і навики аналізувати історичні події і факти (співставляти, виділяти головне, робити висновки), удосконалювати навики практичної роботи на основі тексту підручника (вибирати потрібну інформацію і заносити правильні записи у таблицю), розвивати уміння працювати з історичними картами та поняттями;

виховувати майбутніх політиків через призму історичних подій, поглиблювати світогляд учнів шляхом самостійної роботи і співпраці в групах.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи активізації пізнавальної діяльності: «Обмін думок», «Пошук інформації», практична робота, «Метод Меттчета», «Поміркуйте».

Обладнання: карта, тексти правових документів.

Література: підручник, наукова праця «Велика Французька буржуазна революція».

Хід уроку

І. Організаційний момент ( підготовка учнів до уроку та навчальної діяльності).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання проблемного питання.

Однією із найрозвинутіших європейських держав у наш час є Франція. В який історичний період почався прогрес розвитку Франції? Відповідь на проблемне питання спробуємо дати протягом уроку.



ІІІ. Основна частина уроку.

  1. Французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст.


Коментована розповідь вчителя з елементами бесіди.

В кінці ХVІІІ ст. становище у Франції погіршилось. Причини:

Криза феодально - абсолютистського ладу (абсолютизм вижив себе і принцип «Держава - це я» потрібно було змінити)

Що таке абсолютизм?

Кому належить цей вислів?



  1. Абсолютизм заважав розвитку капіталістичних відносин (фінансова криза через надмірні витрати короля).

Які відносини називають капіталістичними?

За 15 років Людовік ХVІ подарував близьким 228 млн. ліврів.



  1. Становий устрій заважав розвитку Франції



Король



І стан духівництво

І І стан дворянство

ІІІ стан буржуазія, селяни, робітники

І стан духівництво



ІІ стан дворянство

ІІІ стан

буржуазія , селяни, робітники





Повинності селян

?

4. Гальмувався розвиток торгівлі і промисловості (деякі торгові компанії були приватними, інші – не дозволяли торгувати у колоніях; король підтримував лише ті мануфактури, які виготовляли зброю і предмети розкоші).



Віднайдіть у словнику термін «протекціонізм» та за картою міста – центри промисловості.

5. Фінансова криза (намагання міністра фінансів Неккера провести реформи, які б обмежили витрати короля і дворянства).





Самостійна робота з підручником

Отже, невдоволення буржуазії з існуючими порядками співпало із намаганням селян отримати землю у приватну власність і обмеженням привілеїв дворян. ІІІ стан – опозиція абсолютизму.



Робота з поняттями і картою


Марія – Антуанетта – дружина короля отримала прізвисько « мадам Дефіцит», бо витрачала гроші, як хотіла.

2. Ідеї французьких просвітителів



Рушійною силою майбутньої Французької революції були просвітителі. Науковці намагалися пояснити простим людям, третьому стану, справжню картину життя з усіма недоліками. Вони хотіли підготувати розум простих людей до змін шляхом революції і виступали за нові порядки.

П
Робота в парах «Обмін думок»
огляд на

Монтеск’є

Вольтер

Руссо

Дідро

Державу













Церкву














Просвітителі видали «Енциклопедію» в 35 томах, де поширювали антифеодальні настрої

3. Причини та початок революції.


Бесіда з учнями
? Давайте поміркуємо :


  1. Чим були незадоволені жителі Франції?

  2. Які верстви населення відкрито виступали проти існуючих порядків?

  3. Що об’єднувало цих людей?

  4. Дайте прогноз: у що могло вилитися спільне невдоволення французів?

Так, саме революція, початком якої був 1789 р., у Франції увійшла в історію як буржуазна. Яким був перебіг основних подій перших років революції? Відповідь ви зможете віднайти самостійно у тексті підручника і зробити записи у відповідні колонки таблиці.

Х
Практична робота «Спільний проект»


ід революції


Хронологічні рамки періодів

Основні події періоду



Дати основних подій

І

14 липня 1789р. –

10 серпня 1792 р.






Які найважливіші політичні зміни відбулися в ході І етапу революції? Зробіть висновки.



  1. Основні правові документи

початку революції

Одним із досягнень І етапу воєнних дій було проголошення Декларації прав людини і громадянина, а також Конституції 1791 р. – перших правових документів, які проголошували права людини та регулювали систему державного управління. Про що йшла мова в цих законах? Відповідь спробуємо дати в ході історичного аналізу.


Робота в групах «Пошук інформації»
І група ІІ група


  1. Які права людини і громадянина в документі вважаються природними і невід’ємними?

  2. Поясніть статтю 4 , що полягає в можливості робити все, що не шкодить іншим.

  1. Які попередні закони було скасовано статтею Конституції, яка передбачала, що за одні і ті ж самі злочини всі громадяни Франції будуть покарані?

  2. Як Конституція розподіляє державну владу?


Уважно ознайомтесь в підручнику із змістом документів і дайте відповідь на поставлені питання :

ІV. Висновки. Пояснення вчителем перебігу революційних подій.

Розвиток Французької революції по висхідній лінії


14.07.1789 р.

02.06.1793 р. р.

10.08.1792 р. р.

27.07.1794 р.

Обмежено владу короля, знищено становий лад

Повалено монархію, проголошено республіку

Якобінська диктатура, скасовано феодальні повинності

Відновлено республіку

І

ІІ

ІІІ

Метод «Меттчета»

Хронологічні рамки

основних подій кінця ХVІІІ ст. – початку ХІХ ст.

1789р. 1815р. 1799р. 02.12.1804р.

Буржуазна Період Період

революція консульства імперії



V. Узагальнення і систематизація.

1. Пояснити значення слів : ідеологія, абсолютизм, привілейований стан, народні маси.



2. Відповідь на проблемне питання.

VІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати відповідний параграф у підручнику.

  2. Заповнити контурну карту.

  3. Зібрати інформацію про історичну особу Франції – Наполеона Бонапарта.

  4. Творче завдання. Поміркуйте, чому заклик Вольтера «Наберіться сміливості і мисліть самостійно» не втратив актуальності ось уже третє століття?

Каталог: bitstream -> 123456789 -> 1037
123456789 -> 1. Коротко про симетрію…
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями Оцінка стану кишкової мікрофлори у дітей раннього віку, хворих на пневмонію на фоні залізодефіцитної анемії
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями зміни мікробіоценозу кишечника у дітей, хворих на гострий обструктивний бронхіт бронхіальну астму (проміжний)
123456789 -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
123456789 -> Розвиток банківського споживчого кредитування
123456789 -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
123456789 -> Урок з хімії у 9-му класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Жири в природі. Біологічна роль жирів"
1037 -> Тема : Олександр Великий. Мета


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка