Головне управління освіти і науки Київської облдержадміністрації «Методика підготовки, виконання і контролю домашніх завдань з географії»



Скачати 26,83 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір26,83 Kb.
  • Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
  • Головне управління освіти і науки Київської облдержадміністрації
  • «Методика підготовки, виконання і контролю домашніх завдань з географії»
  • Підготувала вчитель біології та
  • географії Трипільської ЗОШ І-ІІІ ст.
  • Анопрієнко Лідія Михайлівна
  • 2013
  • Домашні завдання з географії
  • Методичні основи підготовки, виконання і контролю
  • Одним із основних дидактичних положень щодо організації навчальної роботи учнів вдома є робота з підготовки домашніх завдань. Окремі педагоги виступають за відміну домашніх завдань. Вважаю подібне твердження неприйнятним і таким, що суперечить загальним цілям навчання географії.
  • По-перше, підготовка, виконання і контроль домашніх завдань є частиною педагогічного процесу в школі.
  • По-друге, розвиток пізнавальних інтересів учнів розпочинається на навчальних заняттях у школі і продовжується під час самостійних домашніх занять вдома.
  • По-третє, застосування домашніх завдань сприяє розвитку особистісних якостей учня, його творчих здібностей, що веде до самоосвіти і використання навичок самостійної діяльності у дорослому житті.

Функції домашнього завдання

  • Крім навчальної функції домашні завдання виконують і виховну функцію. Це виховання особистісних якостей, таких як самостійність, відповідальність, сила волі, самодисципліна, почуття обов’язку. На уроці,розвиток цих якостей може бути лише заплановано але не реалізовано повністю. Кожному учню необхідні завдання, у яких передбачено пошук, досліди, експеримент і які розвивають творчі здібності учня.

Підготовка домашніх завдань

  • Терміни виконання
  • домашніх завдань
  • Обов’язкові (короткий термін
  • виконання)
  • Добровільні (пошук, вивчення літератури з
  • проблемного питання, розв’язання задач,
  • колективна діяльність)
  • Додаткові завдання (з метою ліквідації
  • прогалин у знаннях)
  • Умови виконання
  • домашніх завдань
  • Перспективне планування
  • (написання географічних
  • творів,спостереження
  • дослідження,
  • практичні завдання)
  • Узагальнення і
  • представлення отриманих
  • результатів(наочні
  • посібники,доповіді, виставки,
  • виховні заходи)

Методика повідомлення домашнього завдання

  • Інструктаж,
  • рекомендація
  • з підготовки
  • Впевненість
  • у виконанні

Причини невиконання домашніх завдань

  • Причини обє’ктивного характеру
  • Причини суб’єктивного характеру
  • 1. Невміння самостійно працювати
  • 1. Відсутність інтересу
  • 2.Складний предмет
  • 2. Нерозуміння мети і змісту домашніх завдань
  • 3. Непосильність домашнього завдання
  • 3. Погані стосунки між учителем і учнем
  • 4. Відсутня підтримка членів родини
  • 4. Слабкі вольові якості
  • 5. Невміння розподіляти час для виконання домашнього завдання
  • 5. Зайнятість цікавішим видом діяльності
  • 6. Несприятливі побутові умови
  • 6. Загальна неорганізованість учня

Контроль за виконанням домашніх завдань

  • Перевірка домашнього завдання
  • включає такі компоненти
  • Правильність і якість
  • виконання
  • Самостійність
  • виконання
  • Визначення прийомів,
  • якими
  • користувались учні
  • Визначення
  • підготовленості учнів
  • до засвоєння нового
  • матеріалу
  • Факт
  • виконання
  • ВИСНОВКИ
  • 1. Підготовка, виконання і контроль домашніх завдань є невід’ємною частиною навчально-виховного процесу.
  • 2. Виконання домашніх завдань сприяє розвитку та вихованню особистісних якостей учня, його творчих здібностей.
  • 3. З метою попередження перевантаження учнів, дозувати домашні завдання. У будні дні доводити завдання до розумного мінімуму шляхом максимально ефективного використання навчального часу на уроці.

РІЧКИ МОГО КРАЮ

  • Водо! Ти не просто необхідна для життя, Ти і є саме життя! Антуан де Сент - Екзюпері

Фрагмент уроку з географії у 6 класі Перевірка домашнього завдання Тема :” Річки рідного краю”

ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ:

  • Подумай, що ти можеш зробити особисто для поліпшення становища річок нашого краю?
  • Київщина…яка вона квітуча! Це не пустеля. Цю землю пронизують безліч річок, струмків, джерел. У Київській області налічується понад 177 річок довжиною 10км кожна. Вони належать, переважно, до басейну Дніпра. Кожна річка утворює неповторні краєвиди рідного краю, тече і розвивається за законами природи.

Чудовий Дніпро у тиху погоду, коли вільно і плавно мчить крізь ліси і гори повні води свої… М.В. Гоголь

  • Територією України річка Дніпро тече 981 км, змінюючи свій шлях з півночі на південний схід, а далі на південь. В межах Київської області русло річки має південно-східний напрям, протяжність 246 км. На Поліссі річка широка, тут знаходиться Київське водосховище, яке простяглося на 110 км, майже до самого Києва. Південніше Києва Дніпро змінює напрям русла, обходячи Придніпровську височину.
  • Протяжність Дніпра в Обухівському районі 30км. Правий берег крутий і високий, лівий – низький і пологий. Через спорудження каскаду гідроелектростанцій на Дніпрі виникли ряд великих водосховищ. У нашій місцевості – це Канівське водосховище, через що змінився режим річки: весняні повеневі води збираються у водосховищах і витрачаються за потребами.
  • Акваторія річки в межах Трипілля 2-3 км. На ній розкидані острови і зарості верболозу. Далі русло річки змінює свій напрям і робить поворот на 900 , обходячи мис Витачів, на якому , високо на пагорбах, розмістилося село Витачів

Береги покриті густим лісом і хвилеподібно спускаються до Дніпра

  • Береги покриті густим лісом і хвилеподібно спускаються до Дніпра
  • Острови та зарості верболозу на Дніпрі
  • З правобережжя Дніпра відкривається чудова панорама всього лівобережжя.
  • Береги і дно річки глинисті і піщані. Прибережжя вкрите широкою смугою водоростей.

Дніпровська гладінь повна несподіванок: тут і мілини, і глибоководдя з водоворотами, і п’янкий запах латаття.

  • ДНІПРОВСЬКА АМАЗОНІЯ

В межах Трипілля берег дуже високий і красивий, схили вкриті деревною рослинністю, чергуються з ярами, що спускаються до самої води. А біля води можна знайти цінну корисну копалину – поклади мергелю (білої глини).

  • В межах Трипілля берег дуже високий і красивий, схили вкриті деревною рослинністю, чергуються з ярами, що спускаються до самої води. А біля води можна знайти цінну корисну копалину – поклади мергелю (білої глини).

Рухаючись по Дніпру, зупинитись в Трипіллі можна на причалі, або біля бетонного берега. За часів Київської Русі Трипілля важливий порт - “ водні врата ” Русі

  • Рухаючись по Дніпру, зупинитись в Трипіллі можна на причалі, або біля бетонного берега. За часів Київської Русі Трипілля важливий порт - “ водні врата ” Русі

Але по великому рахунку на схилах Дніпра розмістились дачні будинки, які виходять до самої води і дачники особливої дружелюбності до “чужих” не проявляють

  • Але по великому рахунку на схилах Дніпра розмістились дачні будинки, які виходять до самої води і дачники особливої дружелюбності до “чужих” не проявляють

Льодостав на річці починається в грудні і триває до березня. Річка до весни спить під кригою. А весною скресає і клекоче весняними водами

  • Льодостав на річці починається в грудні і триває до березня. Річка до весни спить під кригою. А весною скресає і клекоче весняними водами
  • Трипілля на березі Дніпра взимку

Дніпро - жвава транспортна магістраль. Основні види вантажів – це мінеральні добрива, будівельні матеріали, кам’яне вугілля

  • Дніпро - жвава транспортна магістраль. Основні види вантажів – це мінеральні добрива, будівельні матеріали, кам’яне вугілля

  • Велике значення має рибальство. Основні промислові види риб – лящ, судак, короп, щука, окунь, товстолоб, білий амур вилювлюються і реалізуються ЗАТ “ Риболовецьке господарство села Трипілля ”

Річка Дніпро – чудова зона відпочинку в будь-яку пору року

  • Річка Дніпро – чудова зона відпочинку в будь-яку пору року
  • Любителі спортивного відпочинку на воді можуть скористатися вітрильними човнами декількох яхт-клубів: “Південний НАУ”, “Стугна”, “Риф”

Чарівні гадання на Івана Купала

  • Чарівні гадання на Івана Купала
  • Свято Нептуна
  • Конкурс на кращий малюнок на набережній Дніпра
  • Вихід на воду в човнах

Подих вічності…Зачаровані місця…Так виглядає Дніпро з Дівич-гори

  • Подих вічності…Зачаровані місця…Так виглядає Дніпро з Дівич-гори

Екологічний стан у басейні Дніпра дуже складний. Його води забруднені радіонуклідами, сполуками важких металів, азоту, нафтопродуктами, фекаліями, пестицидами. Береги захаращені, перетворені на звалища, розмиваються талими та дощовими водами

  • Екологічний стан у басейні Дніпра дуже складний. Його води забруднені радіонуклідами, сполуками важких металів, азоту, нафтопродуктами, фекаліями, пестицидами. Береги захаращені, перетворені на звалища, розмиваються талими та дощовими водами
  • Річка Стугна бере початок у Фастівському районі, недалеко від села Борова, перетинає Васильківський район, далі несе свої води Обухівщиною. Протяжність річки 68 км, середня ширина русла 10м, долини 2,5 км, в межах району річка тече 24 км. Напрям течії із заходу на схід.

Пляж у гирлі річки Стугна

Красна (Красива) – бере початок у Васильківському районі. Далі через Білоцерківський район несе свої води на північний схід, на Обухівщину, де впадає в Дніпро. Довжина річки 48 км, середня ширина річища 10 м. По території Обухівського району річка тече 40км. Навесні повноводна, а влітку перетворюється на вузеньку річечку.

  • Красна (Красива) – бере початок у Васильківському районі. Далі через Білоцерківський район несе свої води на північний схід, на Обухівщину, де впадає в Дніпро. Довжина річки 48 км, середня ширина річища 10 м. По території Обухівського району річка тече 40км. Навесні повноводна, а влітку перетворюється на вузеньку річечку.
  • Гирло річки Красної. Історики твердять, що у гирлі річок Красної та Стугни було велике корабелище, де ремонтувались і споруджувались судна, тому село Трипілля здавна було важливим торговельним місцем на Дніпрі.
  • На річці Красній є такі населені пунтки: Перегонівка, Семенівка, Германівка, Красна Слобідка, Григорівка, Красне, Щербанівка, Трипілля

Річка Бобриця – права притока Дніпра, бере початок в Кагарлицькому районі, неподалік від села Черняхів. Річка вузенька, тиха, спокійна. Названа так тому, що в ній живе багато бобрів. Вони справжні інженери. Великими різцями підгризають дерева, з яких будують собі житло. Ці хатки іноді досягають 3 м.

  • Річка Бобриця – права притока Дніпра, бере початок в Кагарлицькому районі, неподалік від села Черняхів. Річка вузенька, тиха, спокійна. Названа так тому, що в ній живе багато бобрів. Вони справжні інженери. Великими різцями підгризають дерева, з яких будують собі житло. Ці хатки іноді досягають 3 м.

Підгризаючи дерево, гризуни діють так, щоб воно впало в потрібному напрямку. За 8-10 укусів вони звалюють дерево, товщиною 15 см в діаметрі, за 3 хвилини.

  • Підгризаючи дерево, гризуни діють так, щоб воно впало в потрібному напрямку. За 8-10 укусів вони звалюють дерево, товщиною 15 см в діаметрі, за 3 хвилини.

Річка Бобриця впадає в Дніпро

  • Річка Бобриця впадає в Дніпро

Навесні річка Бобриця розливається, виходить з берегів і ширина її становить більше 10м

  • Краса природи відіграє велику роль у вихованні духовного благородства…Природа є джерелом добра, її краса впливає на духовний світ людини тільки тоді, коли юне серце облагороджується вищою людською красою – добром, правдою, співчутливістю, непримиренністю до зла.
  • В.О.Сухомлинський

Каталог: doc -> files -> news -> 452
452 -> Номінація: «всесвітня історія» Кабінет всесвітньої історії
452 -> Методична розробка заняття,,Національно-визвольна війна українського народу середини ХVII століття”
452 -> Тема: Робота з фрагментами тексту: виділення, вставляння, переміщення, копіювання, вилучення, пошук і заміна фрагментів тексту. Використання буфера обміну. Робота з вікнами
452 -> Відділ освіти Покровської райдержадміністрації Просянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Досвід роботи Розвиток творчого потенціалу учнів: від навчального проекту до соціальної самореалізації особистості Номінація
452 -> Урок №2 англійської мови «My Toys. My fauvorite toy.» для учнів 1 класу Мета уроку
452 -> Промисловий синтез аміаку
452 -> Урок 38 Тема. Узагальнення й систематизація знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» Цілі уроку
452 -> Конспект уроку позакласного читання у 7 класі Проблема дитячої безпритульності в оповіданні Степана Васильченка


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка