Грама Олена Вікторівна, вчитель трудового навчання Попельнастівської загальноосвітньої



Скачати 17,54 Kb.
Дата конвертації23.11.2018
Розмір17,54 Kb.
  • Грама Олена Вікторівна,
  • вчитель трудового навчання
  • Попельнастівської загальноосвітньої
  • школи І-ІІІ ступенів
  • Олександрійської районної ради
  • Кіровоградської області,
  • спеціаліст І категорії
  • " Т р у д о в а п і д г о т о в к а у ч н і в
  • н а н а ц і о н а л ь н о - к у л ь т у р н и х
  • т р а д и ц і я х у к р а ї н с ь к о г о н а р о д у "

Становлення української державності і побудова громадянського суспільства передбачають орієнтацію на людину, націю, пріоритети духовної культури. Трудове навчання, як загальноосвітній предмет, державний компонент освітньої системи, не може бути осторонь цього процесу. Зміст навчальної програми трудового навчання сприяє тому, що на уроках органічно використовується потужний спектр елементів української національної культури.

  • Хто – коштовності шукає,
  • Хто – збирає гроші, Та є перли, кожен знає, Від багатств дорожчі. Наша мова, наша пісня, Туга журавлина. І вербиця біля річки, І в лузі калина, Вишивка, різьба, гончарство, Писанки таїна - Роду нашого багатство, Вічності перлина.
  • На кожному уроці є можливість здійснювати навчання і виховання за такими напрямами:
  • глибоке вивчення культурної спадщини українського народу, його традицій;
  • насичення змісту матеріалу, що вивчається, відомостями про національний одяг, народну вишивку, види рукоділля, посуд, кухонні секрети, рецепти народних страв;
  • використання на уроках та в позаурочний час виробів народних промислів, формування умінь та навичок учнів з виготовлення виробів з урахуванням народних традицій;
  • організація позакласних заходів з використанням народних традицій

В небі сонця золотий клубочок Розсипає нитки промінні, Їх збирають рученьки дитячі І гаптують цвіт на полотні.

  • Широкі можливості для знайомства учнів з народними традиціями, історією, культурою, на мою думку, дає розділ «Рукоділля».
  • Виготовляючи чи оздоблюючи виріб, дитина занурюється в історич-
  • не минуле, досліджує коріння даного ремесла, його розвиток, сучасне
  • застосування. Не просто оволодіває технологією виготовлення, а й
  • намагається внести щось своє, родзинку власної душі.
  • Своєрідною візитною карткою, ознакою охайності та працелюбності
  • кожної господині був рушник. Ікони, вікна, двері, картини, фотокартки,
  • дзеркала, колиски… прикрашали вишитими рушниками. Кожна дівчина,
  • яка виходила заміж, мала їх понад 50. І кожен був оберегом для дівчини,
  • для подружжя, для будинку, для майбутніх дітей. Тому у 10-11 класах обираємо темою
  • варіативної частини «Українська народна вишивка. Український рушник». Інформація
  • про призначення, особливості у візерунках, у доборі кольорів спонукає учнів до роботи з
  • виготовлення принаймні одного рушника.
  • На рушник розшитий Хліб кладемо з сіллю, Щоб легкі дороги вславили Вкраїну, Щоб у нашій праці і в гучнім весіллі Шанували в світі над усе людину!

Мої любі учні часу не марнують, блузки і сорочки нитками гаптують!

  • Кожна дитина мріє мати у своєму гардеробі вишуканий одяг, який не тільки відповідає сучасним модним тенденціям, а й є оригінальним, неповторним. Під час вивчення розділів «Конструювання, моделювання та технологія виготовлення одягу», учні 7-11 класів можуть втілити свою мрію у життя. Вивчаючи народний костюм, дітям пропонується виготовити для себе чи своїх рідних моделі одягу, витримані в народному стилі. Найбільш доцільним стає виготовлення плечових виробів: сорочки, блузки, жилетки та поясних виробів: спідниці, брюк. Розробляючи моделі одягу, учні використовують не тільки знайомі їм конст- руктивні й оздоблювальні елементи, а й етнічні мотиви декорування та народний крій, традиційні поєднання кольорів тканини й елементів декору.
  • А українська кухня? З давніх часів вона славилася великою різно-манітністю страв і їх високими смаковими й поживними якостями. Система харчування складалася з сукупності певних ознак традиційно-побутової культури етносу: набір харчових продуктів, способи їх оброб- ки і приготування страв, харчові обмеження, заборони й переваги, режим повсякденного харчування, асортимент обрядових страв, звичаї, пов’язані з приготуванням і споживанням їжі. Все це ми вивчаємо з 5 по 11 клас у темі «Технологія приготування страв. Особливості української національної кухні». Намагаємося готувати страви за давніми українськими рецептами.
  • Слава хаті українській, Слава нашій всій землі, Слава стравам українським, Що на нашому столі!

Ми рідний край та мову солов’їну У вишивку свою вплели, в нитки. Ми прославляєм рідну Україну, Яскраві вишиваючи квітки.

  • Працюючи над варіативною частиною програми учні обирають таку тему проекту, щоб вона була не тільки цікавою, а й посильною, приносила задоволення під час роботи та гордість за результати своєї праці. Були виконані проекти: «Розробка моделей одягу для ляльок на основі художньо-стильових особливостей українського народного одягу», «Історія розвитку костюму», «Народний костюм», «Писанкарство», «Бісероплетіння», «Виготовлення м’якої іграшки». При цьому проведено велику дослідницько-пошукову роботу, опрацьовано прислів’я, легенди, повір’я, казки, оповідання, пісні. Підсумком роботи стало вдосконалення знань і умінь учнів з вивчених тем та виставка творчих робіт.
  • виготовлення
  • технологічних
  • карток,
  • алгоритмів
  • технологічних
  • процесів,
  • пам’яток-порад
  • розв’язування
  • тематичних
  • кросвордів,
  • тестових завдань
  • проведення
  • інсценізацій
  • та рольових ігор
  • демонстрації
  • репродукцій
  • картин,
  • фотоматеріалів,
  • ілюстрацій
  • використання
  • творів
  • художньої
  • літератури,
  • декоративно-
  • ужиткового
  • мистецтва
  • зустрічі з
  • сільськими
  • майстринями
  • використання
  • місцевого
  • матеріалу
  • створення
  • проблемних
  • ситуацій
  • Для творчої
  • атмосфери
  • та організації
  • продуктивної
  • праці на уроках
  • практикую:
  • Особливий інтерес викликають нетрадиційні форми організації навчання. Так, під час вивчення теми «Приготування виробів з тіста», я організовую навчальну екскурсію на сільський млин, де діти ознайомлюються з технологією виготовлення борошна, вчаться розрізняти види борошна та визначати його якість.
  • Практикую проведення бінарних уроків: трудове навчання, українська література і музичне мистецтво; трудове навчання та образотворче мистецтво, трудове навчання та історичне краєзнавство.
  • Застосовую різні форми роботи: індивідуальні, групові, колективні, в парах.

На районній олімпіаді мої учні не пасуть задніх, навчальний матеріал знають і призові місця посідають!

  • Поєднання різних форм і методів роботи дає гарні результати: мої учні посідають призові місця на районних олімпіадах з трудового навчання:
  • 2006 рік - Чорнобривець Ірина, 9 клас (ІІІ місце) 2007 рік - Шевченко Анна, 9 клас (ІІ місце)
  • Виховання на національно-культурних традиціях українського народу здійснюю не лише на уроках, а й під час проведення масових заходів.
  • Одягнімо вишиванки, діти, Хай побачить українців світ — Молодих, відважних, дужих, У єднанні на сто тисяч літ!
  • Полюбляють наші учні і подорожувати, тому організовуємо екскурсії в різні
  • куточки нашої країни. Були ми в Києві, Одесі, Полтаві, Львові, Кам’янець-Подільську…, і скрізь, неодмінно, відвідували краєзнавчі музеї. Досвід роботи показав, що ознайомлення з місцевим матеріалом різних регіонів в історичному, етнографічному аспектах підвищує інтерес учнів до вивчення декоративно-ужиткового мистецтва, розкриває історичні витоки й роль народної творчості, залучає їх до культурних традицій свого краю, виховує почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину.
  • Постійно прагну до самовдосконалення. Беру активну участь у роботі районного методичного об’єднання вчителів трудового навчання (є його головою), постійний член журі ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання. Наша школа є опорною з трудового навчання. Набутий досвід роботи передаю колегам на районних семінарах. Мої розробки уроків відзначалися відділом освіти як одні з кращих і ввійшли до збірника «Панорама творчих уроків», а також були надруковані в інформаційно-практичному бюлетені «Все для вчителя» (жовтень, 2008).

Каталог: uploads -> editor -> 8949 -> 536656
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
536656 -> Над науково-методичною проблемою
536656 -> Технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів та фурнітури
536656 -> Майстер – клас “Вітраж” радо вітає Вас! Я хочу відтворювати на склі фарбами всю красу нашої неповторної природи, нашу культуру з її давніми традиціями. Хочу змалювати життя наших людей, згадати нашу славну українську минувшину
536656 -> Програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів
536656 -> Відділ освіти Олександрійської райдержадміністрації Методичний кабінет


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка