Гроші, типи грошей та їх функції



Скачати 50.41 Kb.
Дата конвертації13.06.2017
Розмір50.41 Kb.
ТипУрок
Економіка, 10 клас
Тема уроку:

Гроші, типи грошей та їх функції


Мета уроку:

Вчити розуміти сутність поняття гроші, розуміти та аналізувати історію їх виникнення; знати їх якості та функції, що вони виконують в процесі економічного обігу, розуміти принцип розподілу грошей на види;

За допомогою вправ різного виду та рівня складності розвивати уміння розрізняти види грошей та їх функції; принципи бартерного обміну і визначення конвертування й вартості грошей.

Виховувати свідоме та раціональне ставлення до грошей, розуміння того, що безперешкодний рух грошей – найголовніша умова існування ринкової економіки. Розвивати спостережливість, логіку, пам'ять, уяву, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати уміння працювати в команді, групі та індивідуально.


Тип уроку:

урок засвоєння нових знань (урок мультимедійна презентація)


Обладнання:

мультимедійна презентація (конструктор етапів уроку), картки для гри «Бартер», картки із завданнями : «Встановіть відповідність», «Чомучка», підручник «Прикладна економіка», плакати «Види грошей», «Час – це гроші», монети та паперові гроші різних країн, штучні гроші «еконо».



На дошці:

Дата, тема уроку, епіграф Ф. М. Достоєвський «Гроші – це карбована свобода»; домашнє завдання, плакати «Види грошей», «Час – це гроші».



На столах:

Підручники «Прикладна економіка», картки із завданнями.


Перебіг уроку:

схема уроку подана на слайдах мультимедійної презентації.


І. Організаційний момент: привітання, облік відсутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вступна бесіда:

Вивчаючи попередню тему, ми говорили про умови виникнення ринку.

Доповніть речення:



  1. Ринок – це … простір, на якому укладаються угоди по купівлі і продажу товарів.

  2. Для здійснення обміну на ринку зустрічаються такі суб’єкти ринкових відносин, як … продавці і покупці.

  3. Покупці формують … попит на товари або послуги.

  4. Продавці формують … пропозицію товарів або послуг.

  5. Обмін товарами буде здійснений при певних умовах: … задовольняє ціна обох суб’єктів і є гроші у покупців.

  6. Отже, тема нашого уроку стосується… грошей.


ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Слайд 1 тема уроку (Учні в зошитах записують дату, тему уроку.)

Аналізуючи тему уроку, що б ви хотіли дізнатися на ньому, що вас цікавить?



Слайд 2 мета уроку (учні самостійно визначають завдання уроку)
ІV. Мотивація до вивчення теми уроку:

Який відомий вислів вам спадає на думку, коли мова заходить про гроші?



Слайд 3 Час – це гроші.

Тож не будемо гаяти часу і водночас зароблятимемо бали за уміння швидко, продуктивно, активно та ефективно працювати на уроці., виконуючи завдання.

Поставте, будь-ласка, на полях оцінку, яку, ви думаєте отримаєте в кінці уроку. Тож Ваша особиста задача полягає в тому,щоб не просто підтвердити її, а й можливо підвищити.
V. Вивчення нового матеріалу.

До вашої уваги пропонується гра. Вам необхідно бути дуже уважними, кмітливими та швидкими. По закінченні завдань, необхідно буде дати відповіді на питання і вгадати, як же називається ця гра, яке явище вона ілюструє.

Рухлива гра «Бартер» - 2 комплекти карток «Картки майстрів». На кожній картці зазначено: професія майстра – товар або послуга, яку майстер пропонує на ринку - товар або послуга, що потрібні самому майстру.

Картки першого комплекту складаються таким чином, щоб «Бартерний ланцюжок» був розрахований на двох гравців.

Картки другого комплекту складаються таким чином, щоб «Бартерний ланцюжок» був розрахований на гравців, що не можуть здійснити обмін.

Кількість карток має відповідати кількості учнів у класі.

Правила гри: учням потрібно знайти свого потенційного партнера і укласти з ним угоду. Гра проходить у 2 тури. Час на виконання завдань по3 хвилини.


  • Чи всі учні знайшли своїх партнерів, здобули необхідних товарів або послуг?

  • Чому? Підведіться учні одного ланцюжка.

  • Як ви вважаєте, яке явище тут спостерігається, і як же тоді називається гра?

Слайд 4. Означення бартеру

  • Чи легко було здійснити обмін за допомогою бартеру? (Складно.)

Слайд 5. Спогади мандрівника Камерона про те, як він купував човна на березі озера Танганьїка.

  • Чим ще незручний він? (Забирає багато часу, вартість товарів для не завжди рівноцінна)

  • Як можна було полегшити «майстрам» завдання? (Ввести в гру гроші)

  • Які якості на ваш погляд, повинні мати ті чи інші предмети, щоб виконувати роль грошей?

Робота з підручником «Прикладна економіка» (робота в парах). Робота в зошитах: виписати ключові слова або словосполучення. Перевірка на слайді.

Слайд 6. Якості грошей.

Дом. завдання: творче: придумати і виготовити купюри для оцінювання на уроках економіки (звернути увагу на еконо)



Слайд 6. Означення грошей.

Вислів Ф.Достоєвського, 4 означення грошей



Слайд 7. Історія виникнення грошей.

Розповідь вчителя або учня з доповненнями



Слайд 8. Функції грошей.

Вправа «Встановіть відповідність». В зошитах учні записують та в дужках вказують синоніми, що пояснюють термін.


VІ. Практичне застосування знань з теми

Вправа «Чомучка». Завдання на картках: визначити, яку функцію виконують гроші в наступних ситуаціях і довести, чому. Речення побудувати таким чином «Функція …., тому що ключове слово …»



Слайд 9. Види грошей.

Слайд 10. Домашнє завдання.

  1. Творче (еконо),

  2. Підготувати повідомлення та презентацію до уроку-семінару «Види грошей» (номер учня в журналі відповідає певному виду грошей)

  3. Вивчити *2.4, конспект


VІІ. Підсумок уроку.

Слайд 11. Рефлексія. Вправа «Валіза»

  1. Про що дізнались на уроці?

  2. Що було найцікавіше?

  3. Які завдання викликали труднощі?

  4. Що зробити, щоб їх подолати?

Слайд 12. Оцінювання. Підрахунок балів.

Порівняти оцінку, що поставили на початку уроку і в кінці.



Чи є ті, хто підтвердив її? Хто підвищив? Проаналізуйте, чому так вийшло?

Слайд 13. Дякую за співпрацю.


Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка