Харчування і здоров’я




Сторінка1/2
Дата конвертації08.03.2019
Розмір0,65 Mb.
  1   2


Тема: Харчування і здоров’я.

Мета: Розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров’я, вчити їх основних правил харчування у приготуванні їжі. Розширити знання дітей про культуру і традиції харчування українців. Виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.

Обладнання: малюнки продуктів відповідних вітамінів, корони, зображення продуктів, книга «Харчування і здоров'я», продукти, малюнок поросяти, таблиця «Поживні речовини», таблиця букв.



Тип уроку: комбінований

Клас: 3

Предмет: основи здоров'я

Хід уроку

І. Організаційна частина

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

Вправа «Чарівні слова»

Вчитель дає установку, що за його словесною командою дітям потрібно виконати рухи, але їх можна виконати тільки у тому випадку, якщо вчитель скаже «Будь ласка».

1. Поплескайте, будь ласка, в долоні.

2. Стукніть лівою ногою.

3. Плигніть на місці.

4. Помахайте сусідові по парті, будь ласка.

5. Покажіть язика.

6. Присядьте на стільці.

7. Посміхніться, будь ласка.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Проведемо «Мозковий штурм», під час якого з'ясуємо від чого залежить здоров’я людини?


ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми поговоримо з вами про одну з головних складових здорового способу життя – правильність харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для здоров’я.

Нові знання використовуватимемо для того, щоб не хворіти, відчувати себе бадьорими, сильними, підтягнутими, стрункими і красивими. Щоб дізнатися, як здоров’я людини залежить від харчування, ми вирушимо у цікаву мандрівку. Свої думки, дослідження, знайдений цікавий матеріал помістимо в «Харчування і здоров’я»:


  1. Дізнаємось про основні правила харчування, режим та гігієну споживання їжі.

  2. Навчимося правильно споживати їжу, дотримуватися режиму та гігієни харчування.

  3. Розширимо знання про традиційні страви українців.


IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Перша сторінка

- Час вирушати у подорож. Готові? Розкриємо книгу і прочитаємо назву першої сторінки.



Життя без їжі неможливе

Харчування – необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи серця, мозку, легенів, м'язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься продуктах харчування. Здоров'я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Тому, щоб бути здоровим потрібно знати правила харчування.



  • Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то у вас буде хороший апетит – вірний супутник здорового харчування, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте.

  • Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.

  • Корисно їсти молочні продукти, м'ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.

  • Їжу потрібно добре пережовувати. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

  • Не можна переїдати. Після надмірного вживання їжі людина почуває себе ослабленою. Тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися. Переїдання є причиною багатьох хвороб.

  • Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

2. Друга сторінка

Складові їжі

- Що я тримаю в руках? Малюнок чого?

- Які матеріали потрібні для зведення будинку?

- Чи можна звести будинок без якоїсь важливої деталі або необхідного матеріалу?

Наша їжа теж будівельний матеріал. І вона теж неоднакова за своїм складом і значенням для організму.


  • Розгляньмо таблицю «Поживні речовини».

Білки

Жири

Вуглеводи

М'ясо, риба, яйця, молоко, кефір, сир, квасоля, горох

Масло вершкове, масло рослинне

Хліб, картопля, рис, манні крупи, вівсяні крупи, фрукти та овочі

Основний будівельний матеріал, організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.

Відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони йдуть на зігрівання організму.

Витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів).

Вчитель викликає самого маленького та самого великого учнів.



  • Аби Ваня виріс таким як Діма, йому необхідно споживати більше певні продукти, в яких міститься білок. Спробуйте, деякі такі продукти (молоко).

Білки – основний будівельний матеріал, організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.

Вчитель викликає одного учня та дає йому в руки лід. Руки твої замерзли?

  • Для того, щоб гірчити наш організм йому потрібні жири.

Жири – відновлюють витрати теплової енергії (тепла). Вони йдуть на зігрівання організму.

Спробуй, один з таких продуктів. (Хліб з маслом).

Вчитель викликає одного учня та просить його щось станцювати аби той фізичного рухався.

Втомився? Чи змінилось твоє дихання?

Для того, щоб відновлювати сили організму потрібно споживати багато вуглеводів. (куштує яблуко).

Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, робота серця та інших органів).

- Отже, щоб наш організм щоденно одержував з їжею все необхідне, потрібно знати, як правильно скласти меню. Потреба організму в поживних речовинах і вітамінах залежить від пори року. Взимку організм втрачає багато тепла, тому доцільно вживати жирнішу їжу, влітку – легкі страви із сезонних продуктів. Навесні, коли свіжих овочів і фруктів обмаль, слід використовувати консервовані та морожені продукти, соки, варення. Найлегше восени, коли природа дарує нам багато овочів, фруктів, які містять необхідні вітаміни й мінеральні речовини.

- І ще запам’ятайте і враховуйте при складанні меню, що м’ясо, особливо жирне, перетравлюється в шлунку 4-8 годин, картопля і бобові – 3-4 години, хліб – 2,5 години, молоко – 1-2 години, а найшвидше – овочі та каші.

3. Третя сторінка

Вітаміни корисні для людини

- Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя.

- Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

- В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.



Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтеся до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.

Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої – це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.



Вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. А я – запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін D. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки – це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.



- Їжа за кількістю і якістю має відповідати вашому вікові, бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову і фізичну енергію.

Хто з вас знає, де ми є,

Хай нам підказочку дає.



  • Де більше вітаміну С – у яблуці чи у цукерці? (У яблуці.)

  • А вітаміну А – у моркві чи у жуйці? (У моркві.)

  • А вітаміну В – у горіхах, у печінці чи у «Чіпсах»? (У горіхах, у печінці.)

  • А вітаміну D – у яйцях, рибі чи у ковбасі? (У яйцях і рибі.)
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка