Хід уроку І. Організаційний момент




Скачати 36,83 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір36,83 Kb.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання висловлювання про прочитаний твір
Мета: вчити учнів узагальнювати матеріали спостережень; розвивати вміння складати висловлювання про прочитаний твір; виховувати почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину.
Хід уроку

І. Організаційний момент

Нам урок уже давно

Час розпочинати.

Будемо знов мовлення

Наше розвивати.
ІІ. Актуалізація опорних знань

Каліграфічна хвилинка

Ац дж цю ар ює

Бджола безділля праця

Бджола мала, а й та працює.

— Як ви розумієте прислів’я?

— Зробіть звуковий аналіз слова бджола.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

— Послухайте вірш.

Що говорить вам «козак» —

Це крилате горде слово?

Чом завжди буває так,

Що світлішає від нього?

Козаки — це вільні люди.

Козаки — безстрашні люди.

Козак — чесна, смілива людина.

Найдорожча йому — Батьківщина.

Козак усім народам друг,

І лицарський у нього дух!

— Хто прославляється в цьому вірші?

— Що ви знаєте про козаків?


ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь учителя

— Безмежний степ у високих травах. Ревіння дніпрових порогів. І тупіт копит, що відлунює аж у високих небесах. І плач дітей, жінок, і рев худоби. Вершники в острішкуватих шапках, на низеньких прудких конях женуть натовп людей і стадо корів. Вони нікого не бояться, вони тут господарі. Виловлюють в Україні все живе й женуть на Крим.

І раптом ніби з самого неба падає на степ могутній, мов грім, свист,— аж трави обізвалися сухим шелестом і сполохано побігли в усі боки. І загула, задвигтіла від бухкання копит земля.

Виринули з-за далекого обрію вершники й швидко наближаються.

Озирнулися розгублено татари. Хто посмів їх переслідувати? Литвини чи поляки? А погоня вже зовсім близько.

І татарам уже добре видно вусатих людей, у яких на майже виголених головах в’юняться від вітру жмути волосся. Пізніше татари взнають, що то — оселедці, неодмінна ознака особливого стану людей, званих українськими козаками.

Отже, і не литвини, і не поляки. Козаки. Гостро зблиснули їхні шаблі, почалася січа. Покидають здобич і безладно втікають ординці. Татарські бранці ніяк не можуть повірити, що їх врятовано. Обливаючись сльозами, дякують козакам. А ті спішилися, відпустили коней пастися. Позапалювали люльки і вже правлять раду, як ударити на Крим, щоб провчити ординців, аби знали, як в Україну ходити та людей ловити.
Фізкультхвилинка
КОЗАЦЬКА РОЗМИНКА

Раз-два — голова,

Щоб трималася на в’язах,

Ми тренуємо всі м’язи.

Три-чотири, руки в ділі —

Раз кулак, два кулак —

Бий сильніше, козак.

Щоб триматись на коні,

Треба ноги нам міцні,

Сильні ноги, дужі ноги —

Не злякаються дороги.

Підемо разом в присядку,

Це найкраща зарядка
— У літописі українських земель є славний період козаччини, який тривав майже 300 років (з 1550 по 1828 рр.). Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від нападів. Козаки були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми.

Уважають, що слово козак походить від слова коза. Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи. Можливо, від слова кайзак, що означає «вільний чоловік». Козаки мали свої звичаї. Одягалися вони просто: в грубу сорочку, в довгий плащ без рукавів. За широким поясом носили пістолі і люльки, через плече — торбинку з харчами, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили... Та ще й таку моду мали: чуприну носили, та таку, що на вухо намотували.

Житло козаків було досить примітивним, жили вони в куренях — хатинах з очерету. Головував у курені отаман. Усі козаки, що жили в одному курені, харчувалися разом. Козаки не були примхливими в їжі, тож цілком задовольнялися кашею, приготованою з борошна, води та солі, — ця страва називалася саламаха. Іншою повсякденною стравою для козаків була тетеря — суміш борошна, крупи та проса, до якої додавали слабеньке пиво або рибну юшку.
2. Колективна робота (вправа 360, с. 151)

— Прочитайте текст, уставляючи слова замість малюнків.


3. Робота у «Зошиті з розвитку писемного мовлення»

— Прочитайте назви намальованих предметів у «Зошиті з розвитку писемного мовлення». Виконайте завдання.


V. Підсумок уроку

— Що сподобалося вам сьогодні на уроці?

— Що нового дізналися?

— Які труднощі виникли під час написання творчих робіт?



— Як вдалося подолати труднощі?


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка