Художники 60-80-х рр.: мистецтво на тлі доби




Дата конвертації30.05.2017
Розмір13,8 Kb.

Художники 60-80-х рр.: мистецтво на тлі доби

  • Підготувала
  • вчитель художньої культури
  • Крукеницького ліцею
  • при НЛТУ України
  • Шквірко Л.А.

розкрити:

  • розкрити:
  • основні форми пошуку митцями шляхів виходу за межі соціалістичного реалізму;
  • особливості мистецького світогляду та передання його у своїх творіннях.

-

  • Шістдесятники відзначалися непримиренністю до ідеологічного диктату, повагою до особистості, прихильністю до національних культурних цінностей, ідеалів свободи. По-різному складалися їх стосунки з владою, але загалом творчість цього покоління визначила шляхи всього подальшого розвитку української культури.

Творчість Алли Горської

  • Вітраж “Шевченко. Мати”
  • В пік підготовки до 150–річчя від дня народження Тараса Шевченка високі чини потрощили щойно створений вітраж «Шевченко. Мати» у вестибюлі червоного корпусу університету. Розповідають, що тодішній ректор Київського університету Швець особисто гатив молотком по художньому склу — за вказівкою секретаря міськкому КПУ з ідеології Бойченка.
  • Аллу Горську і її співавторів — Опанаса Заливаху, Галину Зубченко, Галину Севрук і Людмилу Семикіну «взяли на мушку». Заливаха відбув у концтаборі, Горську — убили.

Витяг із рішення Бюро по Київській області при правлінні Спілки художників України від 13 вересня 1964 р.:

  • „…Вітраж дає грубо спотворений архаїзований в дусі середньовічної ікони образ Т.Г. Шевченка, який нічого спільного не має з образом великого революціонера-демократа, якого гаряче любить український народ і народи всього світу. В такому ж іконописному дусі витриманий в ескізі образ Катерини, який є нічим іншим, як стилізованим зображенням богоматері. Риси іконописності в образі Шевченка співпадають з навмисним огрубленням його портретних рис і образу-жінки, який має символізувати Україну. В образах вітража немає й найменшої спроби показати Шевченка радянського світогляду. Образи навмисно повертають у далеке минуле. В результаті всього цього художники створили твір, глибоко чужий принципам соціалістичного реалізму”.
  • Портрет Симонека
  • «Дума» (Т.Шевченко),
  • 1963 г
  • Гнівний Тарас
  • Портрет О.Довженка,
  • 60-і рр.

Хіба могла художниця залишитися поза увагою влади за твір “Україна в кайданах”?

  • Фольклорні мотиви звучать у творі
  • “Кривий танець”

Цікавою є портретна галерея образів

  • Автопортрет з сином
  • Портрет Довженка
  • Портрет Симонека

Творчість Опанаса Заливахи його роботи вирізняються модерністською образністю, особ-ливим поєднанням кольору і форми, грунтуються на традиціях народного мистецтва.

  • .
  • Памяті Алли Горської

.

  • .
  • Митець постійно перебуває в пошуках фатуму, який визначає позитивні й неґативні, принесені чужинцями і набуті власним досвідом сторони національного характеру. Доля-фатум персоніфікується в його малярстві перш за все в жіночих подобах Матері, Берегині, полонянки, Катерини, Богородиці-Покрови

Козак Мамай

  • Погляд
  • іноді в чоловічих іпостасях Перуна, Сварога, козака-Мамая, Кобзаря
  • Бандурист
  • Народні мотиви
  • простежуються
  • і в творчості
  • Карпа Трохименка.
  • Це не тільки портрет людини, це відгомін нашої історії, вилитої на струнах бандури

Сільський пейзаж

  • Дерево

Михайло Божій

  • МЕДСЕСТРА
  • Медсестра (медаль на Міжнародній виставці
  • в Брюсселі 1958р.)
  • Портрет старої жінки
  • у своїй галереї портретних образів розкрив найсвітліше - душевну чистоту людини. Художник казав: «Головне – щоб був погляд, а не скельця. Художній образ – це сукупність думки, почуття, характеру і любові».

Портрет художниці

  • Думи мої,
  • думи мої
  • Портрет студентки
  • Жіночий портрет

Михайло Дерегус

  • Козак Голота
  • КОЗАКА НЕСУТЬ
  • М. Дерегус упродовж свого творчого життя наснажувався темами з української історії, звеличував національний характер, оспівував величну красу пейзажів України. М. Дерегус упродовж свого творчого життя наснажувався темами з української історії, звеличував національний характер, оспівував величну красу пейзажів України. Колорит його творів, як правило, будувався на тонких поєднаннях світлих і темних тонів, світло й тінь виявляють здебільшого теплу гармонію. Він полюбляв коричневі, золоті, червоні, вохристі тони, які, здається, найбільше відповідають розкриттю образів і подій.
  • Упродовж свого творчого життя наснажувався темами з української історії, звеличував національний характер, оспівував величну красу пейзажів України. Колорит його творів, як правило, будувався на тонких поєднаннях світлих і темних тонів, світло й тінь виявляють здебільшого теплу гармонію. Він полюбляв коричневі, золоті, червоні, вохристі тони, які, здається, найбільше відповідають розкриттю образів і подій.
  • Тарас Бульба
  • на чолі війська
  • Козака несуть
  • Молодиця
  • Тарас Бульба

Портрет дочки з лялькою

  • Василь Касіян став засновником цілої мистецької школи української графіки ХХ ст
  • Шевченко

Шевченкіана Касіяна

  • Образ поета та герої поеми «Гайдамаки» чітко окреслені, глибоко індивідуальні, позначені роздумами автора і його ставленням до своїх героїв, вирізняються
  • не тільки високою майстерністю виконання, а й поетичністю, народним гумором, знанням етнографії.

п

  • Натюрморти
  • Олексія
  • Шовкуненка
  • зумів виразити не тільки своє замилування природою, але й глибоко філософське відношення до життя, пошук вічного посеред навколишнього суєтного буття.

Досвід митців-шістдесятників цінний тим, що вони вже в той час співвідносили себе зі світовою спільнотою.

  • Гліб ВИШЕСЛАВСЬКИЙ, мистецтвознавець

Дякуємо

  • за
  • увагу


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка