I. Актуалізація опорних знань




Скачати 68,61 Kb.
Дата конвертації03.11.2018
Розмір68,61 Kb.
11 клас

Тема: Альбер Камю. «Чума». Символіка чуми. Особливості художнього часу і простору, образ автора і жанру «роману - хроніки» , міфологічна та притчова близькість твору.

Мета: завершити роботу над змістом роману «Чума» Альбера Камю; активізація розумової діяльності; виховання нетерпимого ставлення до війни, етичне виховання; формування навичок художнього аналізу тексту.
Хід уроку

I.Актуалізація опорних знань

1. Робота в парах.

Прокоментувати поняття або вираз:

  • Теорія екзистенціалізму;

  • «Погранична» ситуація;

  • «...свобода і революція – речі не сумісні»;

  • «Оран – місто безлике»;

  • «Кожен носить її, чуму, в собі...»;

  • «Стидно бути щасливим самому»;

  • «Якщо чума сьогодні торкнулась вас, значить, прийшов час спам’ятатись…»;

  • «Всі ми рівні перед смертю»;

  • ...добре подумай перед тим, як здійснювати «благі» наміри;

  • «Єдиний спосіб об’єднати людей – це наслати на них чуму»;

  • відкриття життєвої істини;

  • в певних умовах кожна людина опиняється в ситуації вибору;

  • лікувати, а не рятувати – таке його (Ріє) правило;

  • суспільне добро – це і є щастя кожної окремої людини;

  • призначення людини в цьому світі;

  • відкритий фінал роману.

Примітка: кожна пара отримує картку зі словами, які потрібно прокоментувати. На підготовку відповіді дається 1 хвилина.

2. «Мозковий штурм»

На дошці колективно складається «гронування» за темою «ЧУМА» (учні по черзі виходять до дошки, записують слово-асоціацію , дуже коротко дають пояснення).



(Очікування відповіді учнів):




Оран- місто безлике




















щурі

Бернар Ріє

Жан Тарру




Раймон Рамбер

Отець Панлю

епідемія

абсурд

Жозеф Гран

«котячий дідок»

Моральний вибір

Душевне відродження

смерть

Коттар

смерть сина Оттона

слідчий Оттон

Сила життя

фашизм

Світ, в якому «

Бог помер»



песимізм


II.Усвідомлення матеріалу

  1. Слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми спробуємо глибше вникнути у проблематику твору, розглянути його жанрові особливості і зрозуміти, в чому полягає його актуальність.

  2. Робота в групах. Так як дія роману відбувається впродовж року, тобто це 4 пори року,учні роблять перекличку за принципом «зима – весна – літо – осінь» і займають місця за відповідними робочими столами. Кожна з груп отримує завдання для підготовки.

1 група. Символічний зміст роману.

2 група. Міфологічний зміст роману.

3 група. Жанр «роману - хроніки» і притчові особливості роману.

4 група. Образ автора, художній час і простір роману.

  1. Презентація результатів роботи груп.

1 група. Символічний зміст роману.

  • Філософська проблематика роману.

  • Що таке чума?

  • Як ви розумієте вираз «стан зачумленості»?

2 група. Міфологічний зміст роману.

  • Для чого Камю знадобилось використовувати вигадану притчу або, як говориться в поданому в книзі епіграфі із Д.Дефо, «зображувати те, що дійсно існує, за допомогою того, що не існує взагалі?»

  • Які ознаки міфології ви бачите в романі?

3 група. Жанр «роману – хроніки» та притчові особливості твору.

  • Чому твір називають «романом – хронікою» ?

  • Що таке притча? Чи є ознаки притчі в романі?

4 група. Образ автора, художній час і простір роману.




  1. «Карусель»

Для проведення цієї частини уроку клас об’єднується у групи. Кожна з груп отримує аркуш паперу з наперед записаним запитанням.

Завдання: прочитати запитання, в групі сформулювати відповідь та записати її. Після цього групи міняються за годинниковою стрілкою аркушами, читають запитання та відповідь на нього попередньої групи, доповнюють та записують своє доповнення. Робота продовжується до тих пір , поки кожна з груп не отримає знову «свій» аркуш, ще раз перечитає запитання, відповіді та доповнення усіх груп, зробить узагальнення – висновок та занотує його. Презентують результати роботи представники кожної з груп , які вголос зачитують тільки написане на аркушах та своє резюме, не коментуючи їх. Для виконання роботи групам дається по 2 хвилини на заповнення кожного аркуша.

Запитання до «Каруселі» :

  1. Як змінюється поведінка і настрій жителів міста впродовж роману?

  2. Як ви розумієте слова: «…мікроб чуми ніколи не гине, ніколи не зникає, він може десятиліттями спати в закутках меблів або в купі білизни, він чекає свого часу в спальні, в підвалі, в чемодані…»? Чи погоджуєтесь ви з поданим твердженням?

  3. Чи погоджуєтесь ви з думкою, якою розпочинає свою проповідь священик Панлю: «Браття мої, у вас біда, і ви її заслужили, браття»? Чому?

  4. Журналіст Рамбер говорить: «Стидно бути щасливим одному». Чи погоджуєтесь ви з такою думкою? Чому?

III. Рефлексія

  1. Індивідуальне написання сенканів.

Сенкан – п’ятивірш, написаний за схемою:

1 рядок – слово-тема, іменник;

2 рядок – 2 означення, прикметники;

3 рядок – 3 дієслова, що характеризують дію;

4 рядок – вислів із чотирьох слів;

5 рядок – висновок, синонім до слова- теми.

Учням пропонується упродовж 3 хвилин скласти сенкани. Зачитують – за бажанням.

Слова-теми для сенканів: «Життя», «Смерть», «Доброта», «Відповідальність».



  1. «Незакінчене речення»

На закінчення уроку учням пропонується дуже коротко закінчити вислів: «Роман Камю «Чума» - це…»

Домашнє завдання.

Написати твір-мініатюру, який розпочинатиметься словами: «В певних умовах кожна людина опиняється в ситуації вибору…» або розгорнуту відповідь на запитання: Як ви розумієте проблему, сформульовану Тарру: чи можна стати святим без Бога? Що, на думку Тарру, складніше: бути святим чи бути людиною?


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка