Ігри на уроках французької мови



Сторінка1/15
Дата конвертації23.07.2017
Розмір2,03 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15
Загальноосвітня школа І – ІІІ ступеня с. Бужани

Волинської області

Горохівського району
Ігри на уроках
французької мови



Вчитель: Христин Марія Миколаївна
2011
Матеріали підготувала вчителька французької мови загальноосвітньої школи І – ІІІ ступеня с. Бужани Христин М.М., спеціаліст першої категорії.

Дані матеріали допоможуть вчителю у підготовці до уроків та в позакласній роботі з французької мови з використанням ігрових ситуацій у відповідності до мовних і мовленнєвих можливостей учнів, а також моменту проведення гри. Вони показують, що вивчати мову «граючись»-це серйозно.

Матеріали мають пізнавальне і виховне значення, заохочують до активізації навчальної діяльності та вивчення французької мови.

Роботу рецензувала

методист райвон Посполітак Н.С.


Зміст
Вступ.......................................................................................................................3Методичні поради щодо організації та проведення ігор на уроці....................5

Види ігор.................................................................................................................7

Лексичні ігри..........................................................................................................8

Граматичні ігри.....................................................................................................13

Ігри для розвитку навичок читання....................................................................17

Ігри для розвитку навичок аудіювання..............................................................21

Ігри для розвитку усного мовлення....................................................................24

Рольові іри.............................................................................................................29

Ігри для розвитку навичок письма......................................................................36

Загадки...................................................................................................................39

Кросворди..............................................................................................................41

Література.............................................................................................................45



Вступ

"Без гри немає і не може бути повноцінного

розумового розвитку. Гра – це велич,

світле вікно, через яке в духовний світ дитини

вливається живлющий потік уявлень, понять

про навколишній світ. Гра – це іскра, що

запалює вогник допитливості".

В.О. Сухомлинський


У процесі вивчення іноземної мови особливим видом вправ, які мотивують навчальну діяльність школярів, є дидактичні ігри.

Гра – це засіб навчання і виховання. Вона розвиває мислення, кмітливість, збагачує увагу учнів, спонукає їх до пошуку, активізує при вивченні нового і закріпленні вивченого матеріалу. Гра сприяє створенню оточення реального спілкування в умовах позитивного психологічного клімату, позитивних емоцій. Це, в свою чергу, спонукає школярів до власного висловлювання, розвиває мову. Під час гри аудіювання взаємодіє з говорінням, тобто для того, щоб відповісти на запитання, треба розуміти співбесідника.

В грі ролі розподіляються між учнями, а для вчителя завжди є можливість врахувати рівень знань школярів, їх інтереси, нахили.

Вона об’єднує колектив, сприяє підвищенню мотивації, вчить швидко перевтілюватися, швидко реагувати на мову інших.

У процесі гри можна здійснювати різні організаційні форми роботи: індивідуальну, парну, групову, колективну, задіюючи різну кількість учнів.

Вона дозволяє здійснити диференційований підхід до учнів, залучити кожного школяра до роботи, враховуючи його інтереси, нахили, рівень мовленнєвої підготовки. Гра дозволяє підтримувати працездатність кожного в ході всього уроку, знімає втому, поповнює дефіцит спілкування іноземною мовою. Вона збагачує школярів новими враженнями, надає їх мові відтінок емоціональності, активізує словниковий запас слів, виконує розвивальну функцію.

Вправи ігрового характеру можуть бути різноманітними за своїм призначенням, змістом, способами організації і проведення, матеріальним оснащенням, кількістю учасників тощо. За допомогою таких вправ можна вирішувати або одне завдання (наприклад, удосконалювати лексичні, граматичні навички) або цілий комплекс завдань (формувати мовленнєві вміння, розвивати спостережливість, увагу, творчі здібності і т.д.)

Одна і та ж сама дидактична гра може використовуватися на різних етапах навчання.

Гра поряд із працею й навчанням - один з основних видів діяльності людини, дивний феномен нашого існування. Гра як феномен культури навчає, виховує, розвиває, соціалізує, розважає, дає відпочинок. Російський письменник Ю. М. Нагибін так оцінює значення гри в дитинстві: « У грі виявляється характер дитини, його погляди на життя, його ідеали. Самі того не усвідомлюючи, діти в процесі гри наближаються до рішення складних життєвих проблем » .

К.Д. Ушинський (1824 – 1871), автор теорії духовного розвитку дитини у грі, уперше висунув ідею про використання гри в загальній системі виховання, у справі підготовки дитини через гру до трудової діяльності.

К.Д. Ушинський стверджував, що у грі об'єднуються одночасне прагнення, відчуття і уявлення.

За визначенням, " гра – це вид діяльності в умовах ситуацій, спрямованих на відтворення і засвоєння суспільного досвіду, у якому складається й удосконалюється самоврядування поводженням”.



Implication des jeux pour l’apprenant, l’enseignant et le matériel pédagogique

Pour l’ apprenant :

- il est au centre du processus apprentissage / enseignement

- il prend une part active à ce qui se passe en classe

- il prend des responsabilités par rapport à son apprentissage

- il négocie

- il prend des risques

- il utilise des ressources disponibles

- il apprend en essayant de communiquer

- il partage ses connaissances

- il trouve des moyens pour mémoriser

- il évalue ses résultats et sa progressin


Pour l’ enseignant :

  • il devient gestionnaire des activités en classe

  • il aide à l’apprentissage

  • il est co-participant au processus d’ apprentissage

  • il est négociateur / catalyseur

  • il est conseilleur / spécialiste

  • il soutient

  • il est personne ressource

  • il est locuteur compétent de la langue cible

  • il est auditeur attentif et observateur

  • il esr animateur

  • il est dispensateur d’information sur les efforts de communication de l’apprenant


Pour le matériel pédagogique :

  • il doit etre intéressant, motivant et attrayant

  • il doit s’appuyer sur l’expériance et les connaissances des apprenants pour les développer

  • il doit présenter un choix et des variations

  • il doit prendre en compte différents intérets, styles et rythmes d’apprentissage

  • il doit favoriser la coopération plutot que la compétition

  • il doit permettre des transferts

  • il doit offrir des possibilités d’évaluation

  • il doit offrir des aides et des stratégies pour surmonter les difficultés

  • il doit présenter des objectifs de communication


Grille d’analyse pour les jeux utilisés par l’enseignant en classe :

  1. Quel est l’objectif du jeu ?

  2. Les apprenants connaissent-ils le vocabulaire et les structures utilisés ?

  3. Quelles sont les compétences exigées ? (la compréhension orale, l’expression orale, la compréhension écrite, l’expression écrite)

  4. Quels sont les canaux perceptifs mobilisés ?

  5. Est-ce un jeu interactif / communicatif ?

  6. Quel est le matériel requis ?

  7. Le jeu exige-t-il la prise de parole ?

  8. Quelle est la durée approximative du jeu ?

  9. Quel est le rapport du jeu (matériel, préparation, temps) –résultats obtenus ?

Types de jeux

  1. Les jeux lexicals.

  2. Les jeux grammaticals.

  3. Les jeux pour la compréhension écrite.

  4. les jeux pour la compréhension orale.

  5. Les jeux pout la production orale.

  6. Les jeux de roles.

  7. Les jeux pour la production écrite.

  8. Les devinettes.

  9. Les mots croisés.


LAPPRENTISSAGE DU LEXIQUE

ALLONS EN EXCURSION («ЇДЕМО НА ЕКСКУРСІЮ») сприяє засвоєнню і повторенню лексики по темі « Le repas », « Le vetement »,«Le voyage » та вчить аргументувати свою точку зору.

Порядок гри. Les élèves de votre classe vont en excursion pour trois jours.Cha

cun doit prendre les provisions et les objets nécessaires pour le voyage. Vous choi-

sissez seulement 5 objets parmis ceux-ci :une tente, des lunettes de soleil, un sac de voyage, un sac de couchage, des provisions, des allumettes, une veste, un journal, un ballon, un parapluie, des livres, un parderssus, une montre, une carte géographi-que, un appareil de photo, etc. Dites, pourquoi les objets que vous avez choisis sont nécessaires pour le voyage.



Виграє той учень, який зумів довести іншим необхідність вибраних ним предметів.





LA VALISE SANS FOND («ЧЕМОДАН БЕЗ ДНА»)проводиться так:

один із учнів, що починає гру, називає предмет, який він поклав у валізу, при

цьому предмет повинен обов’язково починатися з літери «а». Другий учень повторює те, що сказав товариш, і називає при цьому новий предмет, який починається з наступної літери алфавіту:

E.1 : J’ai mis dans la valise une assiette.

E.2 : J’ai mis dans la valise une assiette, et une balle.

E. 3 : J’ai mis dans la valise une assiette, une balle, une carte géographique,etc.

AU MAGASIN DE JOUETS  («В МАГАЗИНІ ІГРАШОК»).
Вчитель грає роль продавця іграшок

M.: Щоб купити іграшку, слід сказати, що вона тобі подобається.

E1.: J’aime la poupèe.

M: Voilà la poupée (дає ляльку). La poupée est belle. Elle est très belle.

E2: J’aime le crocodile

M: Voilà le crocodile. Il est vert. Il est long. Il est vert bean.

Діти беруть іграшку, дякують по-французьки і сідають на свої місця.



M: E3 (E4 ,E5) donne-moi ta poupée

E1,2,3: Voici (voilà) ma poupée (mon chat, mon auto etc).





Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка