Імідж сучасного вчителя Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 ім. Т. Г. Шевченка



Скачати 19,61 Kb.
Дата конвертації11.03.2019
Розмір19,61 Kb.

І м і д ж

сучасного вчителя

Білоцерківська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №3 ім. Т. Г. Шевченка

Заступник директора з НВР

Сніжко Наталія анатоліївна

ІМІДЖ - це образ, система зовнішніх характеристик людини, що створюють або підкреслюють неповторну своєрідність особистості та завжди

відображають

індивідуальність.

На що звертаєте увагу під час

першої зустрічі з учителем?

На підставі чого у вас формується

перше уявлення про вчителя?

Чи важливо для вас те,

як виглядає учитель?

Приниження учня

Непорозуміння

Недосконала методика викладання



Негативні особистісні якості

Які прояви в діяльності педагогів впливають

на формування у вас

негативного ставлення до нього?

З яких складових складається

імідж учителя?

Чи впливає імідж учителя

на ваше ставлення до предмета?

Якості

Відповіді

Взаєморозуміння, ставлення, повага

38

Знання предмета, уміння подати інформацію

31

Уміння зацікавити предметом

11

Справедливість

9

Людяність, доброта

6

Почуття гумору

4

Терпимість

1

Толерантність

1

Мудрість

1

Впевненість

1

Комунікабельність

1

Адекватне оцінювання учня, а не тому, “що у нього всі оцінки такі”

1

Якщо він може пояснити мою помилку, знайти їй пояснення

1

Які якості вчителя як викладача

ви цінуєте найбільше?



ІМІДЖ УЧИТЕЛЯ

Складові іміджу
  • Образ (те, що виникає із появою людини в колективі й залишається, коли людина йде).
  • Зовнішній аспект (манери, хода, жести, міміка, одяг, зачіска).
  • Внутрішній аспект (інтелект, думки, ерудиція, духовність, інтереси).
  • Процесуальний аспект (темперамент, темп, пластичність, діяльність, емоції).
  • Основа іміджу (позиції, настанови)- повинна відповідати психології переможця:
  • висока самооцінка; оптимізм; віра в добро; уміння відчувати те, що відбувається, й бути причетним до цього; уміння змінюватися, сприймати нове.

  • Види іміджу
  • Сприйманий - це те, як нас бачать інші, як до нас ставляться.
  • Необхідний:
  • особистісний (образ людини з її внутрішніми якостями);
  • професійний (образ людини в професійній характеристиці).

Характеристики іміджу



Професійна компетентність - це володіння необхідними знаннями, уміннями, навичками, що визначають сформованість педагогічної діяльності, спілкування й особистості як носія певних цінностей та ідеалів.

Педагогічна ерудиція - це своєрідний запас знань, що учитель застосовує для розв'язання педагогічних ситуацій як сукупність зовнішніх і внутрішніх умов. Педагогічна ситуація визначається самим педагогом у взаємодії з учнями й взаємодії школярів між собою.

Педагогічне мислення й інтуїція необхідні вчителеві для передбачення розвитку ситуації без повного її аналізу.

Педагогічна рефлексія - це здатність учителя подумки уявити ситуацію, що виникла в дитини, і на цій основі скласти уявлення про себе. Педагогічна рефлексія дозволяє відповісти на питання: «Що в мене вийшло?», «Що не вдалося?», «Як зробити, щоб було ще краще?».

Педагогічна імпровізація допоможе вчителеві знайти несподівані рішення й миттєве втілення. Педагогічний імпровізації властива миттєвість, єдність інтуїтивного й логічного.

Педагогічне спілкування, що є і компонентом професійної компетентності, і компонентом іміджу вчителя, спрямоване на створення сприятливого психологічного клімату на уроці.
  • знання предмета та володіння методикою;
  • дружні взаємини з учнями;
  • уміння правильно оцінювати знання учнів;
  • створення дисципліни;
  • строгий зовнішній вигляд;
  • політична зрілість.

Складові іміджу педагога в 40-і роки:

урівноваженість;

  • урівноваженість;
  • гармонійність;
  • авторитет;
  • знання предмета;
  • сильна воля, хоробрість;
  • дотепність;
  • приємна зовнішність;
  • розуміння своїх учнів.

Складові іміджу педагога в 70-і роки:

вимогливість;

  • вимогливість;
  • організованість;
  • сильна воля;
  • енергійність;
  • професійна компетентність.

Складові іміджу педагога в 90-і роки:

справедливий, демократичний;

  • справедливий, демократичний;
  • толерантний, здатний до співпереживання;
  • критично мислячий, креативний;
  • легко налагоджує контакт із класом та окремими учнями, гнучкий під час спілкування з ними;
  • переважає неформальний стиль спілкування;
  • професіонал;
  • володіє ІКТ та інноваційними технологіями;
  • має позитивну самооцінку та
  • сприйняття інших, оптиміст.


Узагальнений портрет сучасного вчителя:

Чого очікують замовники від школи?

Науково-методичне забезпечення

Мікроклімат

Матеріально-технічна база

Заохочення

УЧИТЕЛІ

БАТЬКИ

УЧНІ

Безпека, спокій, порядок у закладі

Всебічний розвиток

Якісне навчання

Увага до дитини

Цікаві уроки

Спокій, дисципліна

Нормоване навчання

Повага до них

Цікаве дозвілля

Наукове твариство

“Еврика”

Методичні об’єднання

Модель науково-дослідницької

діяльності учнів та вчителів

Учителі

Учні

Дослідницькі проекти.

Оновлення світогляду учасників

навчально-виховного процесу

Творчі лабораторії

Творчі групи

Науково-методична рада

Педагогічна рада

Семінари, круглі столи

Авторські програми

Передовий

педагогічний

досвід

Методичні декади

Психологічні тренінги

Мала академія наук

Профільні класи

Творчі конкурси, проекти

Відкриті олімпіади

Поглиблене вивчення предметів

Спецкурси, курси за вибором

Факульта-тиви

Предметні олімпіади, конкурси

Інтерактивні конкурси

Професійна діяльність

Медіакультура,

матеріальна база

Основні складові іміджу:
  • Зовнішній вигляд
  • Використання вербальних і

  • невербальних засобів спілкування
  • Відповідність образу професії

  • внутрішнього “Я”
  • Стильові особливості

  • педагогічної діяльності
  • Професійне спрямування

Діагностика моделей спілкування

педагога з учнями

47%

34,7%

14,3%

2%

Успіх учителя

Консультпункт “Професійний імідж. Професійно важливі якості вчителя” (Швагер О.М.)

  • Консультпункт “Професійний імідж. Професійно важливі якості вчителя” (Швагер О.М.)
  • Педагогічна студія “Внутрішні (моральні) фактори, загальнолюдські якості вчителя”
  • (Івашкіна О.В.)

  • Майстер-клас “Робота з обдарованими дітьми як складова іміджу сучасного вчителя” (Пархоменко О.І.)
  • Консалтинговий центр “Зовнішні (соціальні) фактори формування іміджу вчителя”(Оленко О.П.)
  • Творча лабораторія “Інноваційна діяльність як імідж сучасного вчителя” (Коцюренко Г.І.)

Робота творчих об’єднань

Інтерактивна вправа «коло ідей»

Педагогічний менеджмент

Опрацювання та засвоєння теоретичного матеріалу певних галузей знань, які допоможуть здійсненню функцій управління навчальним процесом

Застосування сукупності принципів, методів, засобів і форм управління навчальним процесом для підвищення його якості

Практика спілкування з колегами, учнями, батьками

Створення педагогічного іміджу

Модель педагогічного менеджменту

Організація ефективної роботи застосуванням сучасних педагогічних технологій

Вміння домагатися реалізацій поставлених цілей завдяки використанню інтелекту та мотивів поведінки учнів

Забезпечення ефективності

досягнення успіху вчителя

Професійно важливі якості вчителя

Педагогічна майстерність

Мовлення

Культура

Авторитет

ІМІДЖ УЧИТЕЛЯ

ІМІДЖ ШКОЛИ

Участь у професійних конкурсах


Покращити результативність

педагогічної діяльності у методичній роботі
  • Участь у професійних конкурсах
  • Поширення ППД через професійні сайти, професійні видання
  • Участь у проектах різного рівня
  • Здійснення дослідно-експериментальної роботи
  • Розробка авторських уроків з мультимедійним супроводом
  • Участь та підготовка учнів до олімпіад, МАНів, інших творчих конкурсів
  • Використання ІКТ, як необхідного ресурсу сучасної освіти

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка