Інформаційні продукти шкільної бібліотеки вы думаете, я ученый, начитанный человек?» – «Конечно, – ответил Цзи-гонг. – А разве нет?»



Скачати 41,76 Kb.
Дата конвертації22.11.2016
Розмір41,76 Kb.

Вы думаете, я ученый, начитанный человек?» – «Конечно, – ответил Цзи-гонг. – А разве нет?» – «Совсем нет, – сказал Конфуций. – Я просто ухватил одну нить, которая связывает все остальное»

  • Вы думаете, я ученый, начитанный человек?» – «Конечно, – ответил Цзи-гонг. – А разве нет?» – «Совсем нет, – сказал Конфуций. – Я просто ухватил одну нить, которая связывает все остальное»

В умовах інформатизації школи і суспільства першочерговим завданням для шкільних бібліотек є впровадження в діяльність інформаційно-комунікаційних технологій, які допоможуть зробити бібліотеку більш доступною, привабливою та ефективною.

  • В умовах інформатизації школи і суспільства першочерговим завданням для шкільних бібліотек є впровадження в діяльність інформаційно-комунікаційних технологій, які допоможуть зробити бібліотеку більш доступною, привабливою та ефективною.

Накопичення, обробка, розповсюдження інформаційних ресурсів та матеріалів в різних форматах;

  • Це виводить на перший план такі завдання, як:
  • Накопичення, обробка, розповсюдження інформаційних ресурсів та матеріалів в різних форматах;
  • Ведення інформаційно-пошукових систем і бібліографічних баз даних, що дозволяють оперативно і повно знаходити необхідну інформацію;
  • Створення і поповнення баз даних з методики та освіти;
  • Допомога учням і педагогам у визначенні ресурсів та використанні інформації;
  • Систематичне навчання учнів інформаційно-пошуково-аналітичній діяльності;
  • Виховання культурної і громадянської самосвідомості, розвиток їх творчого потенціалу.

Розширення інформаційного простору бібліотеки;

  • Виходячи з цього, можна виділити три головні напрямки інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій в діяльність шкільних бібліотек:
  • Розширення інформаційного простору бібліотеки;
  • Автоматизація бібліотечних процесів;
  • Використання ІКТ для підвищення ефективності педагогічної діяльності шкільного бібліотекаря.

Розширення спектра бібліотечних послуг та надання доступу до електронних ресурсів;

  • Рівні, на основі яких можна систематизувати впровадження інформаційних технологій в діяльність шкільних бібліотек:
  • Розширення спектра бібліотечних послуг та надання доступу до електронних ресурсів;
  • Впровадження автоматизованих інформаційно-бібліотечних систем;
  • Накопичення і організація електронних ресурсів;
  • Створення власних цифрових ресурсів;
  • Створення та ведення сайтів/електронних бібліотек;
  • Використання технологій для просування книги та читання;
  • Формування інформаційної грамотності (навчання за допомогою технологій);
  • Інтеграція бібліотечних продуктів і послуг в інформаційно-освітній простір школи.
  • Розширення спектра бібліотечних послуг та надання доступу до електронних ресурсів.

Одним із завдань шкільної бібліотеки з інформаційного наповнення освітнього простору школи є накопичення і організація електронних ресурсів.

  • Одним із завдань шкільної бібліотеки з інформаційного наповнення освітнього простору школи є накопичення і організація електронних ресурсів.
  • Ця діяльність включає не тільки формування фондів мультимедіа матеріалів, а й пошук, збір, оцінку, систематизацію інтернет-ресурсів для його використання як в режимі on-line, так і в режимі локального доступу. Сьогодні все більша кількість бібліотек надають доступ до електронних ресурсів, як локальних, так і ресурсів мережі Інтернет.

- Бази даних;

  • Одне із завдань шкільної бібліотеки полягає в тому, щоб фільтрувати, відбирати, систематизувати якісні ресурси для формування фондів електронних матеріалів, таких як:
  • - Бази даних;
  • - Текстові матеріали;
  • - Файлові архіви;
  • - Мультимедіа-, аудіо-та відеоматеріали;
  • - Графічні ілюстрації;
  • - Навчальні комп'ютерні програми;
  • - Розвиваючі ігри;
  • - Тестові завдання і т.д.

Головним результатом є забезпечення інтелектуального доступу до інформації на більш високому рівні, в тому числі, і через створення таких інформаційних продуктів, як:

  • Автоматизація бібліотечних процесів
  • Головним результатом є забезпечення інтелектуального доступу до інформації на більш високому рівні, в тому числі, і через створення таких інформаційних продуктів, як:
  • Електронні каталоги;
  • Електронні картотеки;
  • Бібліографічні покажчики літератури;
  • Списки нових надходжень і т.д.

Довідкові бази даних;

  • ВЛАСНІ ЦИФРОВІ РЕСУРСИ
  • Довідкові бази даних;
  • Рекомендаційні списки літератури;
  • Списки позакласного читання;
  • Путівники по фондах;
  • Анотовані ілюстровані картотеки;
  • Пам'ятки, буклети;
  • Книжкові огляди і т.д.

Одним з цифрових продуктів бібліотеки є сайт - електронний ресурс, який може стати найпотужнішим інструментом заохочення читання, просування ідей та інформації, які можуть зробити позитивний вплив на розвиток школярів і реалізувати такі напрями бібліотечної роботи, як:

  • Створення та ведення сайтів та електронних бібліотек
  • Одним з цифрових продуктів бібліотеки є сайт - електронний ресурс, який може стати найпотужнішим інструментом заохочення читання, просування ідей та інформації, які можуть зробити позитивний вплив на розвиток школярів і реалізувати такі напрями бібліотечної роботи, як:
  • Надання доступу до ресурсів і матеріалів;
  • Довідково-інформаційне обслуговування;
  • Заохочення читання;
  • Допомога в роботі з інформацією.

Традиційно шкільні бібліотеки сприяють вихованню і загальному розвитку школярів через заохочення читання, через розробку та проведення масових заходів. Інформаційно-комунікаційні технології дозволяють не тільки поглибити і розширити ці напрямки роботи, а й впроваджувати нові форми.

  • Використання технологій в педагогічній діяльності бібліотекаря
  • Традиційно шкільні бібліотеки сприяють вихованню і загальному розвитку школярів через заохочення читання, через розробку та проведення масових заходів. Інформаційно-комунікаційні технології дозволяють не тільки поглибити і розширити ці напрямки роботи, а й впроваджувати нові форми.

Комп'ютерні публікації для створення книг, буклетів, брошур, листівок, газет та ін.;

  • Існує безліч сервісів і програм, які бібліотекар може використовувати у виховній та навчальній діяльності:
  • Комп'ютерні публікації для створення книг, буклетів, брошур, листівок, газет та ін.;
  • Презентаційні програми для створення портфоліо, презентацій;
  • Сервіси (наприклад, документи Google), які дозволяють працювати декільком людям над одним документом, дозволяючи при цьому аналізувати, робити порівняння;
  • Вікі-сервіси для створення збірок, сайтів;

Блоги для створення дискусій, обговорень, рекомендацій;

  • Блоги для створення дискусій, обговорень, рекомендацій;
  • Карти знань для впорядкування знань, систематизації матеріалу;
  • Веб-квести для формування навичок інформаційно-аналітичної діяльності;
  • Соціальні медіасервіси для підвищення мотивації навчальної діяльності;
  • Підкастинг для розвитку навичок усного мовлення;
  • Інтерактивні карти.
  • Мережеві сервіси

Для створення банків навчальних матеріалів;

  • Вікі-технології можна використовувати:
  • Для створення банків навчальних матеріалів;
  • В якості платформи для організації бібліотечних уроків;
  • Створення колективних дослідницьких проектів школярів;
  • Для створення сайтів;
  • Для організації довідкових та фактографічних баз даних;
  • Для проектів із заохочення читання (наприклад, збірки літературних робіт школярів, літературні веб-сайти тощо);
  • В якості платформи для конференцій, в тому числі, учнівських;
  • В якості інтерактивної дошки;
  • В якості дискусійної платформи та ін.

Представлення, розширення і анотування навчальних матеріалів.

  • Cпособи використання вікі в педагогічній практиці:
  • Представлення, розширення і анотування навчальних матеріалів.
  • Спільне створення віртуальних краєзнавчих та екологічних екскурсій школярами та студентами.
  • Колективне створення творчих робіт - казок, віршів, есе.
  • Колективне створення вчительських, студентських і шкільних енциклопедій.

Тримати учнів в курсі останніх подій;

  • Освітній блог є відмінним інструментом для створення навчального середовища, який дозволяє:
  • Тримати учнів в курсі останніх подій;
  • Організовувати дискусії та обговорення;
  • Просувати ідеї та інформацію;
  • Організовувати спільні проекти;
  • Обмінюватися інформацією;
  • Проводити консультації;
  • Вивчати потреби учнів;
  • Отримувати зворотний зв'язок.

Розрізняють:

  • Ведення блогів в бібліотеці
  • Розрізняють:
  • Офіційний блог бібліотеки
  • Блог - сайт шкільної бібліотеки
  • Тематичний блог
  • Блог - платформа діяльності для заохочення читання
  • Блог - освітня платформа
  • Персональний блог бібліотекаря.

Соціальні сайти - це мережеві сервіси, які проектуються для створення та підтримки соціальних комунікацій, для об'єднання спільнот людей, що мають спільні інтереси і діяльність, для людей, які готові спілкуватися, або готові дізнатися, які інтереси мають інші люди у всьому світі.

  • СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ
  • Соціальні сайти - це мережеві сервіси, які проектуються для створення та підтримки соціальних комунікацій, для об'єднання спільнот людей, що мають спільні інтереси і діяльність, для людей, які готові спілкуватися, або готові дізнатися, які інтереси мають інші люди у всьому світі.
  • Існуючі інтернет сервіси для соцмереж
  • І, мабуть, це ще не всі…
  • http://maidanua.org
  • Кількість користувачів у мільйонах, станом на березень 2013
  • Facebook
  • 1060
  • Youtube
  • 800
  • Twitter
  • 500
  • Sina Weibo
  • 500
  • Google+
  • 323
  • Linkedin
  • 200
  • Vkontakte
  • 200
  • SoundCloud
  • 180
  • Для чого використовують соціальні мережі
  • Самореалізація
  • Розповсюдження інформації
  • Уточнення уявлень про світ
  • Освіта
  • Вивчення мов (в тому числі для зміни базової !!!)
  • Пошук та перевірка інформації
  • Пошук контактів для професійного та гуманітарного розвитку
  • Пошук товарів
  • Знайомства
  • Відпочинок
  • http://maidanua.org
  • !!! До слова про українську мову !!!
  • Очевидно, що на сьогодні бібліотекам для просування своєї діяльності недостатньо власне сайту, потрібні додаткові засоби інформування, зокрема і менш офіційні та формальні.
  • Останнім часом дедалі більше бібліотек створює свої сторінки в соціальних мережах. Зокрема, більшість зарубіжних та вітчизняних бібліотечних установ представлені в Twitter, Facebook, Flickr, Blogspot, «ВКонтакте» та ін. Водночас це переконує в тому, що інструменти соціальних мереж допомагають доносити інформацію до користувачів у дуже зручний спосіб, а також рекламувати діяльність бібліотеки.
  • Сайт "Вконтакті" спочатку позиціонував себе як соціальна мережа для школярів, студентів та випускників вищої школи, потім - як універсальний спосіб зв’язку для всіх соціальних груп без вікових обмежень. Сьогодні цю платформу бібліотеки використовують найчастіше для створення своїх груп, де публікують новини, знайомлять з новими надходженнями, оперативно відповідають на запитання користувачів, проводять опитування.

Непередбачуваний вплив на розвиток дитини;

  • НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ ІКТ
  • Непередбачуваний вплив на розвиток дитини;
  • Підвищені ризики загроз в мережі;
  • Підвищення вимог до педагогічних працівників;
  • Зниження ролі вчителя;
  • Заохочення тільки пошуку інформації, а не створення нового знання;
  • Зведення процесу навчання до вивчення звичайної інформації;
  • Створення ситуації надлишку інформації;
  • Створення неадекватного навчального оточення, тому що віртуальна реальність - це не справжнє життя .

Підвищення ефективності навчання і вплив на підвищення навчальних досягнень;

  • ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
  • Підвищення ефективності навчання і вплив на підвищення навчальних досягнень;
  • Збагачення навчального оточення, активізація навчального процесу;
  • Потенціал у формуванні навчальних навичок і розвитку вмінь конструктивної інформаційно-аналітичної діяльності;
  • Підвищення мотивації школярів у порівнянні з традиційним навчальним оточенням
  • Можливість реалізувати творчий потенціал школярів
  • Можливість враховувати індивідуальні особливості школярів, заохочувати самостійне вчення, розвивати навички безперервної освіти, проявляти гнучкість для учнів з особливими потребами.
  • Сприяння формуванню комунікативних навичок, культури спілкування школярів, навичок спільної роботи.

Сучасні діти і підлітки також змінюють уявлення про бібліотеку. Думка школяра відображає швидше реалії сьогодення: «…величезний зал з книгами і, кілька комп'ютерів. Відвідувачі через комп'ютер шукають необхідні книги. Просто і раціонально».

  • ДУМКА ШКОЛЯРА
  • Сучасні діти і підлітки також змінюють уявлення про бібліотеку. Думка школяра відображає швидше реалії сьогодення: «…величезний зал з книгами і, кілька комп'ютерів. Відвідувачі через комп'ютер шукають необхідні книги. Просто і раціонально».

Початкова школа

  • Форми практичної роботи
  • Початкова школа
  • Бесіди, вікторини, конкурси з елементами театралізації.
  • Робота з текстом. Читання з зупинками.
  • Робота з медіаресурсами для молодших школярів (дитячі освітні програми та енциклопедії).
  • Перший клас «Чарівний світ бібліотеки», Структура бібліотеки. 2 години.
  • .
  • Подорож бібліотекою.
  • Правила користування бібліотекою.
  • Поняття абонемент, читальний зал.
  • Різні види видань: книга,підручник,
  • журнал.
  • Другий клас. «Як добре вміти читати», «Я пізнаю світ». 2 години
  • Пізнавальна література.
  • Дитячі енциклопедії
  • Навики роботи з книгою:увага до тексту,
  • передмова, післямова, пролог і епілог.
  • Третій клас. Вибір інформації на допомогу навчальному процесу. Мультімедійний світ запитань і відповідей. 2 години.
  • Знайомство з мультимедійними
  • ресурсами.
  • методи використання матеріалу.
  • Ресурсний фонд бібліотеки.
  • Книжкові виставки, тематичні полиці.
  • Четвертий клас. «Що хотів би прочитати сам не знаю», Вихід в Інтернет, «За сторінками шкільного підручника». 2 години
  • Довідково-пошуковий апарат.
  • Знайомство з електронним каталогом.
  • Традиційні та електронні
  • носії інформації.

Основна середня школа

  • Форми практичної роботи
  • Основна середня школа
  • Складання простих і складних планів.
  • Написання відгуків, доповідей, конспектів за навчальною програмою.
  • Практичне використання Інтернет-ресурсів, медіаресурсів для 7-9 класів у навчальній діяльності. Створення власних медіаресурсів.
  • Видавнича діяльність: створення документів різних жанрів з подальшою публікацією в шкільній газеті.
  • Створення творчих робіт за навчальним планом з використанням цитування.
  • Тестування.
  • П'ятий клас. «Прочитай - запиши», Алгоритм тематичного пошуку. 2 години.
  • Методи роботи з книгою.
  • Пошук інформації.
  • Читання за інтересами.
  • Електронні видання.
  • Шостий клас. «З інформацією на ти», «Читати - престижно, модно, цікаво». 2 години.
  • Читацький щоденник, відгук
  • про книгу як один з видів запису
  • про прочитане, плани читання.
  • Сьомий клас. Від пошуку до пізнання. 2 години.
  • Електронний каталог.
  • Пошук інформації в каталогах,
  • картотеках, електронних
  • документах.
  • Цілісне уявлення про
  • документи,
  • вміння ними
  • користуватися.
  • Восьмий клас. «Комп'ютер, допоможи!», «Знайшли інформацію, потрібно оформлювати!» 2 години.
  • Комп'ютер і його використання
  • в пошуку інформації.
  • Готові
  • мультимедійні продукти.
  • Збір інформації за
  • певною темою.
  • Дев'ятий клас. «Знайшли інформацію,потрібно оформлювати!» 2 години.
  • Основи інформаційної культури
  • школярів старших класів
  • Користуватись різними джерелами
  • інформації,
  • узагальнювати, робити висновки,
  • презентувати роботу.

Старша школа

  • Форми практичної роботи
  • Старша школа
  • 1. Робота з Інтернет-ресурсами, медіаресурсами за навчальною програмою.
  • 2. Створення реферату.
  • 3. Створення списку літератури до реферату.
  • 4. Створення власних мультимедійних продуктів.
  • Десятий клас. Інформаційна культура. Нові інформаційні технології. 2 години.
  • Автоматизовані
  • ІнформаційніТехнології.
  • Одинадцятий клас. Випускнику. Підготовка до ЗНО. 2 години.
  • Все про Вузи України і області.
  • Інформаційна пошукова система
  • Сайти навчальних закладів.
  • Путівники ресурсів
  • Інтернету як джерела
  • тематичного пошуку.
  • Предметні сайти.
  • Алгоритми пошуку.

презентації для проведення масових заходів;

  • ВИСНОВКИ Мультимедіа в масовій роботі
  • презентації для проведення масових заходів;
  • мультимедіа вікторини;
  • мультимедіа огляди;
  • демонстрації електронних ресурсів;
  • огляди електронних ресурсів.

рекомендаційні списки літератури,

  • Створення електронних ресурсів бібліотекарем для самостійного використання школярами.
  • рекомендаційні списки літератури,
  • путівники по фондах,
  • тематичні електронні огляди літератури та ресурсів,
  • анотовані ілюстровані картотеки,
  • бібліографічні покажчики літератури тощо

електронна виставка;

  • Просування читання і літератури через шкільний сайт
  • електронна виставка;
  • «Книга дня»;
  • електронний огляд;
  • електронний рекомендаційний список літератури;
  • поради однокласників;
  • нові надходження в бібліотеку;
  • путівник по фонду бібліотеки;
  • конкурси та ін

Використання найсучасніших інформаційних технологій в усіх сферах діяльності дозволить вивести інформаційно-бібліотечне обслуговування в шкільній бібліотеці на якісно новий рівень, зробити бібліотеку адекватною Національній освітній програмі і привабливою для школярів.

  • Використання найсучасніших інформаційних технологій в усіх сферах діяльності дозволить вивести інформаційно-бібліотечне обслуговування в шкільній бібліотеці на якісно новий рівень, зробити бібліотеку адекватною Національній освітній програмі і привабливою для школярів.

То, как школа использует свою библиотеку, показывает, что в ней

  • То, как школа использует свою библиотеку, показывает, что в ней
  • понимают под образованием
  • Дж. Р. Браун, консультант
  • Международной ассоциации школьных библиотек

1. БібліоNETіК @ [Електронний ресурс]. Режим доступу:

  • СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
  • 1. БібліоNETіК @ [Електронний ресурс]. Режим доступу:
  • http://biblionetika.blogspot.com/
  • 2. Бібліотека школи № 175 м. Зеленогірська [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://edu.zelenogorsk.ru/schools/175/divan.htm
  • 3. Бібліотеку майбутнього я уявляю так [Електронний ресурс] / / Бібліотека гімназії № 1 міста Пермі. Режим доступу: http://gimnaz1.narod.ru
  • 4. Блог бібліотекаря. Режим доступу: http://schoolibrary-stranger.blogspot.com/
  • 5. Вікіпедія: вільна енциклопедія [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/WIKI
  • 6. Віртуальна книжкова виставка [Електронний ресурс] / / Відкритий клас. Режим доступу: http://www.openclass.ru/master_class_work_page/57500
  • 7. Використання інформаційних та комунікаційних технологій в загальній середній освіті: розробка Інституту дистантного освіти Російського університету дружби народів [Електронний ресурс]. 2006. Режим доступу: http://www.ido.rudn.ru/nfpk/ikt/ikt2.html
  • 8. Качева Є.В. Мультимедійні засоби - інноваційний напрям у роботі шкільної бібліотеки [Електронний ресурс] / / Фестиваль «Відкритий урок 2006/2007». Режим доступу: http://festival.1september.ru/2004_2005/index.php?numb_artic=211575
  • 9. Медіатека школи. Режим доступу: http://biblio-media.blogspot.com/
  • 10. Патаракіна Е.Д. Соціальні сервіси Веб 2.0 в допомогу вчителю [Електронний ресурс]. 2-е изд., Испр. і доп. М. 2007. 64 с. Режим доступу: http://www.bgpu.ru/intel/courses/manual_3.pdf
  • 11. Чудинова В.П. Діти і дорослі в кіберпросторі [Електронний ресурс] / / Шкільна бібліотека. 2006. Режим доступу http://schoollibrary.ioso.ru/index.php?news_id=455).
  • 12. Шкільні бібліотеки / / Library.ry: довідково-інформаційний портал. Режим доступу: http://www.library.ru/3/biblionet/?rub=7 # found
  • 13. Електронна шкільна бібліотека [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://yourlibrary.pbworks.com/

Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка