Інтеграція уроків : читання, народознавства та курсу „Я І Україна" Тема: Читання „Батьківщина то найкращий край!" Я І Україна



Скачати 130,53 Kb.
Дата конвертації07.11.2018
Розмір130,53 Kb.
ТипУрок

Вчитель початкових класів



Тягур Тетяна Іванівна

Інтеграція уроків :

читання, народознавства та курсу „Я і Україна


Тема:

Читання „Батьківщина – то найкращий край!”

Я і Україна Твоя країна – Україна. Київ – столиця України. Природні та культурно-історичні пам’ятки рідного краю.”

Народознавство „Там земля мила, де мати народила”
Мета:

Читання: показати учням красу рідної природи, удосконалювати навички читання; розвивати вміння аналізувати віршований текст, виділяти у ньому головне; виховувати любов до рідної Вітчизни, до землі, де ти народився і живеш.

Я і Україна: формувати в учнів уявлення про країну; про Київ - головне місто країни; розвивати вміння фантазувати; виховувати патріотичні почуття.

Народознавство: розширити відомості учнів про нашу державу; розвивати інтерес до історичного минулого нашого народу; виховувати любов до неньки - України.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Вид уроку: інтегрований урок – подорож
Обладнання: карта України та світу; ілюстрації картин рідної природи; малюнок галявини, квіти-картки; малюнок Сороки; таблиця з читання, піктограми, сигнальні картки з читання, ілюстрації сови, ворони, джмеля, лелеки; чарівний листочок; слова-картки для побудови асоціативного куща; фото іноземних гостей; комп’ютер: слайди „Визначні місця світу”, „Київ – столиця України”, „Сім чудес України”; картки-хмаринки; таблиця висловлення почуттів; словник; тематичний словник школяра ; магнітофон : пісні у виконанні Аліси Гросу „Батьківщина” та М. Баскова „Ти моя, Україна”


Організація класу
Молодці! Всі постаралися.

Під час перерви до уроку підготувалися.



  • З гостями нашими всі привіталися? (Діти вітаються кивком голови)

- Діти, на партах у кожного з вас є по 4 квітки ( 2-усміхнені та 2 –сумні). „Посадіть”, будь ласка, на галявині ту квіточку, котра покаже, з яким настроєм ви розпочинаєте урок.


Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

Не базікать на уроках,

Як папуга чи сорока.



Мовленнєва гімнастика
1.Гра (вчитель добавляє голосний звук до приголосних, учні хором читають утворені склади)
- До нас на урок завітала одна така Сорока і пропонує нам позмагатися з нею у стрибках по гілках дерев.
- Ви згодні? Але спочатку назвіть голосні звуки у слові „сорока”

( о, о, а).

- За моєю указкою, всі хором „пострибаємо”, як сороки.
(Спочатку [o], потім [a]).


КС

СЛ

СД



СМ

СТ

РС



СК

ВС

БС



СГ

СП

СВ



- Молодці! Гарно вмієте „стрибати!”
2. Розвиток артикуляційного апарату
а) Робота зі скоромовкою

На одній сосні високій

Десь – колись жили сороки,

Дві сороки – білобоки,

Одинокі дві сороки.


  • Виразне читання скоромовки вчителем.

  • Читання учнями хором за сигнальними картками:

- повільно

- швидко.



  • Читання за піктограмами.

  • Читання окремими учнями „Блискавкою”.


б) Гра „Добери скоромовку до малюнків”
Сорока („Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок сорок морок”)

Сова („У совихи Соні совенята сонні”)

Ворона („Ворона проворонила вороненя”)

Джміль („Я – джміль, жу-жу! Розжену, - кажу.”)

Бусол („Біля броду бусол ходить, бусленя з собою водить”)

Вивчення нового матеріалу
1. Гра „Утвори слово”
- Маленьке бусленя знайшло листочок з гарною комахою.

(Показую листочок-завдання)

- Як називається ця комаха? (Сонечко)

- Сонечко змішало всі літери, що є на листочку. Якщо ви зберете ці літери до купи, то у вас утвориться якесь слово...

- Прочитайте це слово. (Батьківщина)



2. Асоціативний кущ „Батьківщина”
- Як називається наша Батьківщина? (Україна)

- Люди, які живуть в Україні? (українці)

- Якого кольору прапор України? (Синьо-жовтий)

- Назва герба України? (Тризубець)

- Місто – столиця України? (Київ)

- Рослина з червоними ягодами – символ України? (Калина)


Б а т ь к і в щ и н а

  • Україна

  • Українці

  • Синьо-жовтий

  • Тризубець

  • Київ

  • Калина


3. Гра „Утвори нові слова”
- Як же називається наша Батьківщина?

- Утворіть нові слова, щоб були пов’язані з Україною.


У кра ї на

-рок -са -жак -род

-їна -жа -ш

-й -дальня

-сиво
- Молодці! Ви були дуже активними!
4. Інтрига
- Діти, я вам вже розповідала, що моя донька Наталя цього літа працювала в одному з дитячих таборів Америки. Разом з нею працювали студенти із різних країн світу.

(Показую фото іноземних студентів)

- Наташа своїм новим друзям розповідала багато цікавого про наш рідний край, про рідну неньку-Україну, про наші природні та культурно-історичні пам’ятки, про те що наша держава і наш український народ найкращі в світі.

- Але іноземні хлопці та дівчата вважали інакше. Вони впевнені, що саме їхні країни найкращі і пропонують нам переглянути слайди з пам’ятними місцями їхньої Батьківщини.

- Дивіться і слухайте уважно! Потім скажете мені: Студенти з яких країн працювали з Наталею в таборі?


(Перегляд слайдів „Визначні місця світу-1”) – 2 хв.
- Які країни ви запам’ятали? (Учні називають країни, а учитель показує їх на карті світу: Росія, Франція, Америка, Індія, Англія, Австрія, Угорщина, Італія, Китай, Канада, Іспанія, Ірландія, Бразилія).
- Кожен народ прославляє свою державу. Як ви думаєте, чому?

(Тому що вони живуть в тій країні, вона є їхньою Батьківщиною)
5. Оголошення теми та мети уроку
- Я пропоную вам запросити до нас на урок хлопців та дівчат з різних країн світу і разом з ними „помандрувати” просторами неньки-України, щоб переконати їх в тому, що наша „Батьківщина – то найкращий край!”

У світі немає нічого вищого, дорожчого, як рідна Вітчизна, адже вона дала нам крила для польоту, відкрила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати, у світі – одна.

Україна – наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку, - це все наша найдорожча у світі Батьківщина.
- Сьогодні ми прочитаємо вірш Д.Павличка „Де найкраще місце на землі” і дізнаємось, як автор цього вірша пояснює значення слова „Батьківщина”. Навчимося виразно читати віршований текст, побачимо мальовничі картини рідної природи, з’ясуємо зміст прислів’їв про рідну землю.

6. Передбачення
а) Гра „Читання слів на хмаринках”

(Кожна картка-хмарка має по ключовому слову: з обох сторін – по складу. Вчитель швидко показує дві сторони „хмарки” – діти мають „упіймати” слово).
- Але перш, ніж читати вірш, ми з вами пограємо у гру і прочитаємо слова на хмаринках.
(Сонце, зустрів я, найбільший народ, найкраще місце, народився ти, Батьківщина).
б) Робота в групі (Ключові слова роздаю на картках)

- За ключовими словами складіть передбачення: про що йтиметься мова у вірші?


в) Висловлювання учнів (Сонечко розповість про найбільший народ, про місце, де ми народилися, про Україну).
7. Читання вірша вчителем

- Уважно послухайте, як виразно я прочитаю вам вірш.

- Визначте, чи близьким було ваше передбачення?
8.Перевірка передбачення

- Чи ствердилось ваше передбачення?

- Які почуття у вас виникали, коли ви слухали вірш? (Робота за таблицею висловлення почуттів).
9. Словникова робота (на дошці – словник)
ЧИТАЙ

Яворів ( дерево – явір)

Гірські шпилі (вершини гір)

Здаля (здалеку)


(Учитель правильно читає слово, учні хором повторюють. Потім пояснюється значення слів).
10. Самостійне читання вірша за допомогою сигнальних карток

- Про що запитав поет у сонця?


Читання :

- мовчки

- пошепки

- голосно: повільно – швидко.
11. Аналіз тексту

- Про що поет запитав у сонця?

- Що відповіло сонечко? (Там, де ти вродився).

- Прочитайте рядки, в яких висловлено головну думку вірша.



(Батьківщина – то найкращий край!)
12. Фізхвилинка ( танцювальна)

Ми з вами гарно потрудились

Звичайно, трохи притомились.

Тепер настав час відпочинку –

Давайте встанем на хвилинку.
13. Бесіда про Батьківщину

- Аліна Гросу цією піснею розповіла вам про своє розуміння визначення „Батьківщина”.

- А зараз я хочу почути думку кожного з вас: що ж таке Батьківщина?
14. Робота з тематичним словником школяра

- Тепер звернемось до тематичного словника і знайдемо наукове обгрунтування слова „Батьківщина”.(стор. 180).


15. Робота над виразністю читання вірша „Де найкраще місце на землі”

а) Читання „відлунням” ( я + діти)

- Зверніть увагу на те, як читаються речення зі знаком питання, оклику.


- Прочитайте речення, в яких у кінці стоїть знак питання, оклику. Як їх треба читати?
Б) Виразне читання вірша учнями по одному куплету.
16. Читання вірша способом інтерактивної гри „Вовк та Заєць”(показую сигнальну картку)
Заєць” читає перший рядок і продовжує читати далі. „Вовк” починає читати тоді, коли „Заєць” прочитав перше речення, читає далі і намагається догнати „Зайця” в читанні. Якщо дожене (на певному слові) – діти плещуть у долоні.
17. Робота з деформованим текстом. Гра „Допоможи звірятам”

- Наш Зайчик так швидко тікав від Вовка, що з’єднав слова в прислів’ях на стор. 71.

- Роз’єднайте слова і прочитайте прислів’я.
- Про що в них йдеться? Яка їх головна думка?
- Чи можна сказати, що головні думки вірша Д.Павличка і прислів’їв , які ми прочитали, однакові?
18. Бесіда про Батьківщину

- Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. Погляньте на карту світу. Тут багато різних країн. Кожна з них має свою територію – землю, свою мову, культуру, історію. Україна, наша держава, розміщена у центрі Європи, вона також має свою землю, мову, культуру, звичаї, традиції і державні символи.


- Як називається столиця нашої держави?
19. Перегляд слайдів про Київ

- Запрошую вас та наших гостей „відвідати” столицю України - чарівний і квітучий Київ.


- Дивіться і слухайте уважно. Потім скажете мені, який куточок Києва вам найбільше сподобався.
20. Обговорення слайдів про Київ.
21. Розповідь вчителя з використанням карти України

- Коли подивимось на карту України, то побачимо і гори Карпати, і Чорне море, і степи Донбасу, і таємничі ліси Полісся. Це все наша Батьківщина, наша рідна Україна.



22. Перегляд слайдів „Сім чудес України” на фоні пісні „Ти моя Україна”

- Іноземні гості нас познайомили з визначними місцями своїх держав.

- Але нам з вами також є чим пишатися. Наша Україна багата природні та культурно-історичні пам’ятки. (Показую ілюстрації).

- А в 2008 році український народ із ста таких пам’яток обрав сім найголовніших і назвав їх „Сім чудес України”.



(Показую слайди)

  • Заповідник „Кам’янець” (Кам’янець-Подільський, Хмельницька обл..)

  • Києво-Печерська Лавра (м. Київ)

  • Парк „Софіївка” (м. Умань, Черкаська обл..)

  • Заповідник „Софія Київська” (м. Київ)

  • Херсонес Таврійський (м. Севастополь)

  • Хотинська фортеця ( Хотин, Чернівецька обл..)

  • Заповідник „Хортиця” ( Запоріжжя).



Контрольно – оцінювальний етап
1. Відповіді на проблемні запитання

- Де найкраще місце на землі?

- Як називається наша Батьківщина?

- Яка столиця України?

- Як, на вашу думку, чи переконали ми з вами іноземних гостей в тому, що про Україну повинні знати всі жителі планети Земля, що Україна цього варта?

- Як ви гадаєте, чи знадобляться знання, які ви сьогодні здобули на уроці, в майбутньому?




2. Оцінювання

- Ось і підійшла до завершення наша подорож.

- Чи сподобалась вона вам?

- Оцініть свою роботу на уроці квіточками, що лежать на ваших партах. Добавте на нашу галявину по квіточці:



  • Усміхнену – якщо вам на уроці працювалось легко

  • Сумну – вам було важко працювати.


(Діти прикріплюють квіточки)
- Погляньте, яку яскраво-красиву галявину ми утворили. Наші квіточки всі посміхаються, їм добре і весело. А почувають вони себе так затишно тому, що ростуть ці квіти в Україні, на своїй Батьківщині.

- Протягом уроку ви всі плідно працювали. За старанну роботу ненька – Україна вам дарує свої квіточки ( оцінки).



(Вчитель вручає учням квіточки. Із зворотної сторони квітки записана зароблена оцінка за урок).
- Назвіть, будь ласка, хто яку оцінку отримав за урок?

(Учень називає оцінку, а вчитель її коментує).

Підсумок уроку

- А тепер візьміть ліву долоньку, вона ближче до серденька, це ті знання, які у вас є.

У праву долоньку – ті знання, які ви отримали сьогодні.

З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть до своєї душі.

І пам’ятайте:

Є багато країн на землі,

В них – озера, річки і долини...

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина!

Домашнє завдання

С. 71, виразно читати вірш, відповідати на запитання підручника.



Для допитливих. Намалювати картини природи рідного краю. підібрати до них рядочки з вірша.



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка