Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді




Скачати 34,22 Kb.
Дата конвертації12.12.2016
Розмір34,22 Kb.

Інтернет: за і проти

  • Кабінет практичної психології та соціальної роботи.
  • Грудень 2015

Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді

  • Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді

Навчальні, розвивальні та розважальні Інтернет- ресурси орієнтовані на дітей будь-якого віку.

  • Розв’язання цікавих задач формує у дошкільників та у дітей молодшого шкільного віку навички навчальної діяльності
  • До завдань розвивальних програм та
  • ігор входить також удосконалення пам’яті, уваги,
  • мислення, логіки, спостережливості, тренування
  • швидкої реакції та ін.

У молодшому шкільному віці дитина засвоює правила поведінки і вчиться оцінювати власні вчинки та дії оточуючих крізь призму моральних норм, що формуються в спілкуванні з дорослими.

  • У молодшому шкільному віці дитина засвоює правила поведінки і вчиться оцінювати власні вчинки та дії оточуючих крізь призму моральних норм, що формуються в спілкуванні з дорослими.
  • Саме цей період є найважливішим для навчання правил поведінки і безпеки в Мережі

У дітей розвиваються мотиви поведінки, моральну складову яких формують ідеали.

  • Це герої фільмів, книг та комп’ютерних ігор

У підлітків на перший план виходять стосунки з товаришами та однокласниками, що підкріплюються моральною оцінкою їх поведінки

  • Створюються угрупування, що об’єднують дітей за інтересами
  • (наприклад, «У Контакті»)
  • Спілкування в Інтернеті стає для них важливим і сприяє соціалізації.

Мотивами, що домінують у поведінці дітей підліткового віку, є:

  • намагання до самостійності;
  • визнання товаришів
  • розширення власних прав;
  • бажання зайняти гідне місце в групі однолітків
  • Особливої ролі набуває самооцінка особистості
  • Відбувається формування власної
  • ієрархії цінностей

Прагнення до дослідження Інтернету та надто суворий контроль з боку дорослих можуть викликати негативну реакцію дитини і стати причиною приховування її діяльності в Інтернет-просторі.

Необхідно розвивати внутрішній контроль дитини і привчати її до відповідальної поведінки в Мережі з метою особистої безпеки.

  • Сучасний підхід до навчання дозволяє підвищити якість і швидкість усвідомлення, розуміння та запам’ятовування навчального матеріалу.

Чим приваблює Інтернет дітей?

  • Різноманітне спілкування;
  • угамування інформаційного голоду;
  • пошук нових форм самовираження;
  • анонімність і віртуальна свобода (моделювання множинності «Я»);
  • відчуття спільності та приналежності до групи.

Дослідження компанії Київстар свідчать:

  • понад 28 % опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі;
  • 17 % без сумнівів діляться інформацією про себе і свою родину — розголошують адресу, професію, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі. Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються;
  • 22 % дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих;
  • 28 % дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробували їх купити;
  • 11 % — пробували купувати наркотики; близько 14 % опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

школярів цікавлять такі ресурси Мережі, як YouTube, Google і Facebook, Wikipedia,MySpace, а також фан-сайти;

  • школярів цікавлять такі ресурси Мережі, як YouTube, Google і Facebook, Wikipedia,MySpace, а також фан-сайти;
  • хлопчики легше сприймають інформацію, що несе зображення, а дівчата надають перевагу текстам;
  • для дівчаток найбільша складність — це навігація сайтів і особливості користування ресурсами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації;
  • дівчата під час роботи з комп’ютером звертаються за допомогою до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у проблемі та знайти рішення;
  • хлопчики надають перевагу іграм, а дівчата — музичним сайтам, розважальним ресурсам і сайтам, присвяченим відомим особистостям;
  • до соціальних мереж хлопчики і дівчата виявляють однаковий інтерес;
  • хлопчики частіше за дівчат відвідують порнографічні сайти і сайти з еротичним змістом.
  • За статистикою:

Статистика

Спілкуються — знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у віртуальних форумах.

  • Спілкуються — знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у віртуальних форумах.
  • Навчаються і розвиваються — продивлюються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і ме-дійної освіченості.
  • Розважаються — грають, слухають музику,дивляться фільми
  • і відеороліки.

У віртуальному середовищі діти прагнуть розслабитися й абстрагуватися від психологічних проблем реального світу, дати вихід емоціям, цікаво провести час.

  • У віртуальному середовищі діти прагнуть розслабитися й абстрагуватися від психологічних проблем реального світу, дати вихід емоціям, цікаво провести час.

Мережеве спілкування може допомогти молодій людині в певній мірі перебороти внутрішньоособистісні і зовнішні конфлікти, що виникають у сімейних відносинах, відносинах з однолітками і т. ін.

  • Мережеве спілкування може допомогти молодій людині в певній мірі перебороти внутрішньоособистісні і зовнішні конфлікти, що виникають у сімейних відносинах, відносинах з однолітками і т. ін.

Спілкуючись в Інтернеті, дитина може не тільки на час «змінювати» стать та ім’я, з’являтися перед співрозмовником в іншому фізичному вигляді, але створювати свій новий образ — реалізовувати, нехай віртуально, свої фантазії, що важко або неможливо реалізувати у звичайному світі

  • Спілкуючись в Інтернеті, дитина може не тільки на час «змінювати» стать та ім’я, з’являтися перед співрозмовником в іншому фізичному вигляді, але створювати свій новий образ — реалізовувати, нехай віртуально, свої фантазії, що важко або неможливо реалізувати у звичайному світі
  • Закомплексована людина, що має серйозні проблеми в щоденному спілкуванні з оточуючими, у мережевому — стає більш розкутою.

Дослідники відзначають, що Інтернет підсилює процес опосередкованого спілкування людей, учасники якого найчастіше мають поверхневі, неглибокі міжособистісні відносини.

  • Це веде до скорочення впливу найближчого оточення на особистість дитини як засобу соціального контролю, порушенню механізмів детермінації позитивного поводження
  • Анонімність і відсутність заборон звільняють сховані комплекси (у першу чергу, пов’язані з тягою до насильства), стимулюють людей змінювати тут свій стиль поводження, поводитися більш розкуто і навіть переходити деякі моральні межі.

Онлайн-ігри у Мережі та комп’ютерні ігри

Віртуальний ігровий світ, на відміну від реального, вирізняє керованість подій (можливість збереження у грі та можливість «переграти» подію),

  • Віртуальний ігровий світ, на відміну від реального, вирізняє керованість подій (можливість збереження у грі та можливість «переграти» подію),

Комп’ютерні ігри навчають дітей жити за іншими правилами, де відсутня необхідність дотримуватися єдиних для всіх норм і законів, навіть законів природи.

  • Комп’ютерні ігри навчають дітей жити за іншими правилами, де відсутня необхідність дотримуватися єдиних для всіх норм і законів, навіть законів природи.

Зацікавленість агресивними іграми призводить до того, що діти можуть спробувати застосовувати подібні методи рішення проблем у реальному житті

  • Зацікавленість агресивними іграми призводить до того, що діти можуть спробувати застосовувати подібні методи рішення проблем у реальному житті

Щоб вберегти дітей від комп’ютерної залежності та ігроманії, батьки повинні регламентувати вільний час дитини і не дозволяти багато часу проводити біля комп’ютера чи телевізора

  • Щоб вберегти дітей від комп’ютерної залежності та ігроманії, батьки повинні регламентувати вільний час дитини і не дозволяти багато часу проводити біля комп’ютера чи телевізора

Більшість батьків вважають комп’ютерні та онлайн-ігри абсолютно нешкідливими і навіть корисними.

  • Більшість батьків вважають комп’ютерні та онлайн-ігри абсолютно нешкідливими і навіть корисними.
  • При їх використанні у межах здорового глузду дитина дійсно може отримати психотерапевтичний ефект: зняти напругу, стрес, знизити рівень тривоги і послабити депресивний стан.
  • Проте у випадку зловживання такі ігри призводять до прямо протилежного ефекту, викликаючи підвищення рівня тривоги, роздратування, агресивності, сприяючи повному відчуженню від реальності та створенню психологічної залежності

Інтернетом користується більше одного мільярда осіб на Землі

  • Інтернетом користується більше одного мільярда осіб на Землі

Цивілізація «подарувала» нам ще одну хворобу й зовсім нове явище в психіатрії — Інтернет-психози

У світовій практиці вже є випадки, коли дитина сидить у мережі, не виходячи з кімнати кілька діб, згодом впадає у прострацію, її свідомість відключається й наступає летальний кінець

  • Дитина помирає від мозкової недостатності
  • Вона усе ще стукає по клавішах,
  • але її мозок уже відмирає

Поступово людина настільки «втягується» у віртуальний простір, приймає його закони, правила та норми, що почувається незручно та невпевнено у життєвих ситуаціях

Три стадії комп’ютерної залежності

  • На першій стадії через захоплення новою грою чи написанням блогу людина перестає займатися усім іншим, поступово віддаляючись від друзів та родичів, залишаючи пріоритет за «усесвітньою павутиною».

На другій стадії симптоми наростають, як сніжний ком. Якщо людину силою відлучити від мережі, вона переживатиме почуття, схожі на «ломку»: у людини порушується увага, знижується працездатність, з’являються нав’язливі думки, безсоння,аж до повної відмови від сну, різко зростає потяг до стимуляторів — кави, сигарет, спиртних напоїв, наркотиків.

  • На другій стадії симптоми наростають, як сніжний ком. Якщо людину силою відлучити від мережі, вона переживатиме почуття, схожі на «ломку»: у людини порушується увага, знижується працездатність, з’являються нав’язливі думки, безсоння,аж до повної відмови від сну, різко зростає потяг до стимуляторів — кави, сигарет, спиртних напоїв, наркотиків.

Третя стадія — соціальна дезадаптація. Користувач фактично перестає отримувати задоволення від ігор чи спілкування у чатах, але продовжує «висіти» на сайтах за звичкою. Людина відчуває,що втратила зв’язок із реальним світом і не може адекватно розв’язувати життєві проблеми

  • Третя стадія — соціальна дезадаптація. Користувач фактично перестає отримувати задоволення від ігор чи спілкування у чатах, але продовжує «висіти» на сайтах за звичкою. Людина відчуває,що втратила зв’язок із реальним світом і не може адекватно розв’язувати життєві проблеми

Залежні від Інтернету часто мають деякі мінімальні ушкодження центральної нервової системи, які ще не вийшли на рівень клінічної патології

У таких дітей генетично відслідковується схильність до алкоголізму або ігор у карти

  • В родині такої дитини,
  • як правило, проблеми
  • Як показує практика, скоріш за все це неповна родина або та родина, що працює на матеріальний успіх і мало замислюється, що ж відбувається із власною дитиною

Небезпечні сигнали Передвісники Інтернет-залежності:

  • нав’язливе прагнення постійно перевіряти електронну пошту;
  • очікування чергового сеансу онлайн;
  • збільшення часу, проведеного онлайн;
  • зростання витрат на Інтернет-послуги.

Ознаки Інтернет-залежності:

  • повне поглинання Інтернетом;
  • потреба у збільшенні часу онлайн-сеансів;
  • наявність неодноразових, малоефективних спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;
  • поява симптомів абстиненції при скороченні користування Інтернетом (повторна тяга, виникнення і посилення напруги через певний час);
  • виникнення проблем з оточуючим середовищем (однолітками, членами родини, друзями); намагання приховати реальний час перебування в Інтернеті;
  • залежність настрою від використання Інтернету (виражається емоційним і руховим збудженням, тривогою, нав’язаними розмірковуваннями про те, що зараз відбувається в Інтернеті, фантазіями і мріями про Інтернет, вільними чи несвідомими рухами пальців, що нагадує друкування на клавіатурі).

Психологічні симптоми:

  • гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за комп’ютером;
  • неможливість зупинитися;
  • постійне збільшення кількості часу перебування в Інтернеті;
  • зневага родиною і друзями;
  • відчуття спустошення, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;
  • брехня про своє захоплення близьким;
  • проблеми з навчанням.

Фізичні симптоми

  • біль в області зап’ястя через напругу м’язів;
  • сухість в очах;
  • головний біль;
  • біль у спині;
  • нерегулярне харчування;
  • зневага особистою гігієною;
  • порушення сну.

Часто діти сидять за комп’ютером до пізньої ночі, що призводить до неадекватної емоційної реакції, підвищеної функції кори головного мозку, органів зору й слуху, емоційної сфери, до порушення надходження крові

  • Часто діти сидять за комп’ютером до пізньої ночі, що призводить до неадекватної емоційної реакції, підвищеної функції кори головного мозку, органів зору й слуху, емоційної сфери, до порушення надходження крові

Потім дитина втрачає сон

  • Намагається спати при включеному світлі, а якщо не включає, то їй сняться кошмари, і вона прокидається з криками
  • Внаслідок чого виникає хронічна втома, підвищується дратівливість, конфліктність.

З метою подолання сонливості діти вдаються до підвищеного споживання кави, міцного чаю та інших тонізуючих речовин

  • З метою подолання сонливості діти вдаються до підвищеного споживання кави, міцного чаю та інших тонізуючих речовин

Те, що дитина сидить годинами за комп’ютером, порушуються функції імунної й серцево-судинної систем

  • Починаються ішемічні розлади, порушення постачання кори головного мозку, зокрема лобової частини
  • Діти, які довго сидять за комп’ютером, не хочуть рухатися.

Використавуй Інтернет правильно і безпечно!

  • Батькам слід приділяти серйозну увагу вихованню дітей і підвищенню їхньої обізнаності про загрози інформаційного середовища
  • Необхідно пам’ятати, що комп’ютер для дітей є інструментом навчання і розвитку, а не тільки розваг та ігор

По-перше, цікавтеся, що ваші діти роблять в Інтернеті і як вони взагалі використовують комп’ютер. Намагайтеся регламентувати час, проведений дитиною за комп’ютером. Добре, коли мама або тато беруть участь у покупці ігор і знають, у чому їхня суть.

  • По-перше, цікавтеся, що ваші діти роблять в Інтернеті і як вони взагалі використовують комп’ютер. Намагайтеся регламентувати час, проведений дитиною за комп’ютером. Добре, коли мама або тато беруть участь у покупці ігор і знають, у чому їхня суть.
  • Головне — увійти в простір дитини. І тільки розпочавши розмовляти її мовою, можна перетягнути дитину з віртуального простору в реальний.

По-друге, батькам варто пам’ятати, що комп’ютер перебуває в стані війни з фізіологією людини. Він насильно приковує до стільця, чого допускати не можна. Треба заздалегідь планувати прогулянки на свіжому повітрі, причому дізнаватися, коли дитині буде зручніше, частіше намагатися вести з дитиною відверті розмови.

  • По-друге, батькам варто пам’ятати, що комп’ютер перебуває в стані війни з фізіологією людини. Він насильно приковує до стільця, чого допускати не можна. Треба заздалегідь планувати прогулянки на свіжому повітрі, причому дізнаватися, коли дитині буде зручніше, частіше намагатися вести з дитиною відверті розмови.
  • По-третє, не треба забувати, що є спеціальні програми, які блокують порно-сайти, на які дитина, сама того не бажаючи, може заглянути

Загальні поради

  • Не встановлюйте комп’ютер у кімнаті дитини. Найкраще надати перевагу розташуванню комп’ютера у кімнаті загального користування. Так буде легше здійснювати контроль за діяльністю дитини в Інтернеті.
  • Нормуйте час перебування дитини за комп’ютером. Не дозволяйте дитині довго засиджуватись за комп’ютером перед сном і вночі.
  • Використовуйте програмне забезпечення, що виключає ПК після закінчення визначеного часу. Дитина, яка багато часу проводить за комп’ютером, не отримує необхідних навичок для повноцінного розвитку, потрібних їй у реальному житті.

Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина і слідкуйте за іграми, в які вона грає.

  • Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина і слідкуйте за іграми, в які вона грає.
  • Надмірне захоплення рольовими іграми може негативно позначатися на формуванні особистості дитини, її соціалізації та рольовій ідентифікації.
  • Тому не дозволяйте їй тривалий час грати в одну гру

Якщо дитина продовжує надмірно захоплюватися комп’ютерними іграми та Інтернетом і Ви не в змозі самостійно впоратись із проблемою,зверніться до спеціаліста-психолога.

  • Якщо дитина продовжує надмірно захоплюватися комп’ютерними іграми та Інтернетом і Ви не в змозі самостійно впоратись із проблемою,зверніться до спеціаліста-психолога.


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка