"Життя прекрасне двома речами: можливістю вивчати математику й можливістю викладати її."




Скачати 452,96 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації15.02.2017
Розмір452,96 Kb.
  1   2
Щоб творити великі справи, не потрібно бути найбільшим генієм; не потрібно бути вищим за людей, потрібно бути разом з ними.

Шарль Луи де Секонда      




"Життя прекрасне двома речами: можливістю вивчати математику й можливістю викладати її."

С. Пуассон    

Перш за все потрібно навчити учня мислити самостійно, адже ця якість лежить в основі будь-якої творчої діяльності

Ш. Амонашвілі


В.А.Сухомлинський писав: « Учитель готується до кожного уроку ціле життя. Така духовна і філософська основа нашої професії і технології нашої праці. Щоб дати учням знання, вчителю треба відібрати ціле море світла». Перед вивченням кожного конкретного розділу він повинен продумати, що основне в тому чи іншому розділі, а що другорядне, що повинно залишитися в пам’яті опрацювання розділу, які нові поняття учень повинен засвоїти, які нові властивості зрозуміти, які нові типи задач навчити розв’язувати. Коли розумові зусилля школярів спрямовані на те, щоб зрозуміти, осмислити матеріал, перед ними не можна ставити ще одну мету – запам’ятовувати.

Учитель повинен подбати про те, щоб учні запам’ятали цей матеріал, закріпили його.

Одним із прийомів закріплення є повторення. Основна мета повторення – домогтися щоб учні краще запам’ятовували вивчений матеріал.

Викладачі математики повинні розвивати і збагачувати пам’ять учнів. задач дає можливість пов’язувати викладання математики з життям виховувати в учнів активність, самостійність мислення, наполегливість.


Один із першочергових завдань вивчення математики є вміння здійснювати індивідуальний підхід до учня, враховувати особливості його розумових сил допомогти йому подолати свої недоліки і глибоко осмислити навчальний матеріал, міцно засвоїти його.
Практика показує, що забезпечити ефективність навчання шляхом постійної фронтальної роботи з классом практично неможливо. Для цього потрібно використовувати інші форми навчання, зокрема потрібно здійснювати індивідуальне навчання і диференційований підхід до учня.

Індивідуалізація навчання обумовлюється тим, що рівень підготовки й розвитку здібностей до сприйняття у всіх учнів не одинаків. Для цього потрібно знакти можливості кожного учня.

Застосування диференційованого підходу до учнів на різних етапах навчання в кінцевому результаті спрямоване на оволодіння всіма учнями певного мінімуму знань , умінь і навичок. Для учнів з низьким рівнем знань, які мають прогалини в знаннях або не володіють прийомами раціональної розумової діяльності, досягти рівня програмових вимог. “Сильні” учні мають при цьому можливість покращувати свої знання й розширювати інтереси й нахили до наукових знань.

Поширеною формою диференціації навчання є варіативно-групова.


Орієнтовний підхід до розвитку творчих здібностей учнів на уроках математики

Математичні знання – небхідна умова творчого мислення учнів. Шлях від мети до результату – це певним способом організована взаємодія вчителя і учнів. Істотною ознакою будь-якої технології є досить детальний опис етапу на шляху досягнення результату. Відомо: дати в повному обсязі математичні знання - необхідна умова розвитку особистості учня , його мислення. Складніша мета навчання – розвинути мислительні здібності учня, допомогти свідомо до кінцевого результату, удосконалюючи від уроку до уроку роботу свою. Адже появі ідей розв’язування задач і прикладів можна цілеспрямовано вчити так само, як навчають дитину говорити, писати. Усі прийоми мислительної діяльності учня можна відпрацювати за допомогою завдань на аналіз і синтез, узагальнення і аналогією, конкретизацією , спеціалізацію і вміння виділяти головне, дедукцію, повну і неповну індукцію.

Для підвищення якості знань, для розширення мислитель них здібностей учнів, я використовую наступні ідеї і принципи:


  1. Ідеї розвивального навчання.

  2. Ідеї проблемного навчання.

3. Викладання матеріалу систематизованими дидактичними блоками.

Мислення дітей розвивається у процесі розв’язування задач. Це пов’язано з тим, що будь-яка задача передбачає певне протиріччя навчальних, його вирішення і стимулює напруженість думки. Що не зникає доти, доки не знайдено спосіб її розв’язання, не здійснена певна діяльність з її розв’язання. Це іще раз підкреслює необхідність використання у процесі навчання задач різної складності, різного змісту, у будь-якій формі. За своїм змістом задачі можна класифікувати на такі види: розрахункові і якісні. Розв’язування певного виду задач має особливе значення для ґрунтовного засвоєння теоретичного матеріалу. Прикладами таких задач є задачі на складання рівнянь. Наприклад за темою «Перпендикулярність рямих і площин» розв'язуються такі задачі:

•З точки до площини проведено дві похилі ,які дорівнюють 10 см і 17 см Різниця проекцій цих похилих становить 9 см. Знайти проекції цих похилих.

•З точки до площини проведено дві похилі , яякі дорівнюють 23 см і 33 см. Знайдіть відстань від цієї точки дот площини ,якщо проекції похилих відносяться як 2:3.

Складіть задачу, яку можна було б розв’язати. Склавши систему .
Якісні задачі ще називають логічними задачами, оскільки в основі їх лежить розумова операція. Наприклад: Скільки площин, паралельніх данній площіні можна провести через точку, яка:

а) належить площині;

б) не належить площині;

Система вправ, які сприяють розвитку мислення учнів.

Завданя повинні відповідати умовам :

1. Мати богато розв’язків.

2. При розв'язуванні застосовувати інформацію, отриману в одному контексті

для виконання в іншому.



  1. Розвивати нешаблонне мислення.

Приклади завдань які спияють розвитку креативного мислення на уроках алгебри.
За темою: Вправи із ступінями. Властивості ступенів.

Після спрощення виразу із ступенями, з використанням властивостей степеня одержали результат: = 

Наведіть як найбільше можливих виразів.

За темою: Похідна

Учням надається завдання н а кожне із правил диференціювання. самостійно скласти приклади ,а потім їх розв'язати.

Наприклад:

y=3

y=6

Більш складніші приклади, які складають учні показують, на скільки розвинуті їх творчі здібності.

Так за темами : «Відстань між точками», «Координати середини відрізка» пропоную учням скласти задачі і їх розв’язати.

До тем: Многогранники», «Тіла обертання»

Учням надається творче завдання виготовити каркасні фігури моделей

(призми,куба,циліндра,конуса тощо), самостійно скласти творчі задачі за моделями.

За темою «Логарифми» учням надається творче завдання: скласти кросворд.


Постійний творчий пошук – є характерна риса педагогічного почерку кожного вчителя. Всю роботу спрямовую на розвиток інтересу до математики для цього використовую: урок і позакласну роботу.
На своїх уроках повідомляю не тільки тему , а і ціль, а також пов'язую використання математики с професією. Створюю на початку уроку позитивний емоційний настрій на роботу "Психологічна настанова". Ось якими можуть бути варіанти початку уроку:

А. "До успіху"

- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі( можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Б."Самоналаштування"

- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім одногрупникам успіхів на сьогоднішньому уроці.


"Малюнкове вітання". Використовую для цього смайлики. Є декілька варіантів такого вітання:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка