Календарне планування уроків музики в 2 класі за підручником



Скачати 108.63 Kb.
Дата конвертації25.11.2018
Розмір108.63 Kb.
Календарне планування уроків музики в 2 класі за підручником АрістоваЛ.С. Музичне мистецтво: підр. для 2 кл./ Л. С. Арістова, В.В.Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.-128с.: іл.
Тема 1. Типи музики. 8 годин.


  1. Повторення вивченого в 1 класі. Жили – були три музичні кити. Пісня, танець, марш – основні типи музики. Слухання музики – Дмитро Кабалевський «Три кити.» Слова В.Вікторова, музика Дмитра Кабалевського «Пісня про школу» - розучування (С.4-9)

  2. На гостини до пісні. Медодія у музиці. «Пісня про школу» - повторення. Людвіг Ван Бетховен «Бабак» - слухання. (С. 10 - 14).

  3. У королівстві Співучих Мелодій. Роль пісні та мелодії в музиці. Мелодія – найважливіший елемент музичної мови. Характеристики мелодії. Яків Степовий «Лугом іду» - слухання. Слова Богдана Лепкого, музика Ф.Колесси «Школяр» - розучування. (С. 15- 18)

  4. Запрошує танець. Слухання музики. Петро Чайковський, вальс із балету «Спляча красуня», Сергій Рахманінов «Італійська полька». Поспівка «Ми співали» - вивчення.(С.19-22)

  5. Танці жартують. Дмитро Шостакович «Вальс - жарт» – слухання. «Ой заграйте, дударики» - розучування. (С.23 - 26)

  6. Крокуємо разом. Різновиди маршів. Дмитро Кабалевський. «Три варіанти маршу», Євген Адамцевич «Запорізький марш» - слухання. Поспівка « Добрий день…» - розучування. «Ой заграйте, дударики» - повторення.(С. 27-31)

  7. Марші …для іграшок. Життєві обставини, за яких звучать марші, пісні, танці. Петро Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків», Матвій Блантер «Футбольний марш» - слухання», «Веселий музикант» - розучування. (С. 32-34)

  8. Пісня, танець і марш… зустрічаються. Поєднання елементів різних типів музики в одному творі. Богдана Фільц «Коломийка», Петро Чайковський «Танець з кубками», Геннадій Татарченко «Гей ви, козаченьки» - слухання. Поспівка «Дзвінка пісенька» - розучування. (С.35 -38)

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів після вивчення теми 1 «Типи музики.»

Учень/учениця:

має уявлення про:

• основні типи музики;

• виражальні засоби пісні, танцю і маршу;

• відмінності в характері музики пісні, танцю і маршу;

• різновиди маршів, пісень і танців;

спостерігає:

• за змінами настрою і характеру в творі;

розрізняє на слух:

• різновиди маршів, пісень і танців;



розуміє:

зміст музичних творів, які звучали у класі;



орієнтується у поняттях:

• композитор, виконавець, слухач, симфо-

нічний оркестр;

усвідомлює:

• роль композитора, виконавця, слухача у створенні, виконанні та сприйнятті музики;



уміє:

• визначати настрій і характер музичних творів різних типів;

• виразно виконувати пісні;

• виражати характер і настрій музики в пластичних рухах;

• грати на елементарних музичних інструментах;

• створювати простий ритмічний супровід до пісень;



дотримується правил:

• поведінки у класі;

• слухання музики, співу;

• елементарного музикування.


Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці. 8 годин.


  1. У колі музичних настроїв. Життя – джерело музичного мистецтва. Людвіг ван Бетховен «Весело. Сумно»- слухання. Білоруська народна пісня «Перепілонька» - розучування. (С.39-43)

  2. Музика і рух. Виражальні та зображальні можливості музики. Зображення музикою різноманітних рухів, певних життєвих подій, картин природи, звукових сигналів. Білоруська народна пісня «Перепілонька» - повторення, поспівка «Ми крокуєм вгору»- розучування. Михайло Глінка «Попутна пісня», Микола Римський - Корсаков «Політ джмеля» з опери «Казка про царя Салтана» - слухання.(С.44-47)

  3. Створюємо музичні портрети. Зображення музикою різноманітних рухів, певних життєвих подій, картин природи, звукових сигналів. Дмитро Кабалевський «Три подружки» - слухання. Слова і музика А.Мігай «Зимонька - зима»- розучування. (С.48-50)

  4. Як музика малює картини природи? Виражальні та зображальні можливості музики. Музика та природа. Едвард Гріг «Ранок, із сюїти «Пер Гюнт». Поспівка «Зимонька» - розучування, слова і музика А.Мігай «Зимонька - зима» - повторення. (С. 50 - 53)

  5. Який характер музики? Вираження музикою внутрішнього світу людини (її характеру, настроїв, почуттів, думок). Володимир Дяченко «Сердитий гном», Микола Сильванський «Пташка і Кицька» - слухання. Слова і музика А.Житкевича «Семеро гномів» - розучування. (С.54 - 57)

  6. Святкуємо разом із музикою. Розуміння змісту музичного твору. Обробка музичних творів. Українська народна пісня «Ой сивая тая зозуленька» в обробці Миколи Леонтовича- слухання. Українська народна пісня «Щедрик» в обробці Миколи Леонтовича - вивчення. Повторення вивчених пісень.(С.57-61)

  7. Перевір себе. Нащо музиці «ім’я». Народні святкові пісні. Колядки та щедрівки. Петро Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька» - слухання. (С. 62-64)

  8. Урок – театральне дійство «Даруй нам, Ісусе, любові у серце…»

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів після вивчення теми 2 «Виражальне та зображальне в музиці.»

Учень/учениця:
• життя як джерело музичного мистецтва;

• виражальні та зображальні можливості музики;

• спільні та відмінні риси між мовою і музикою;

спостерігає:

• настрій та характер музичного твору;



розуміє:

• різницю між виражальними та зображальними можливостями музики;

• зміст музичних творів, які звучали у класі;

користується:

• необхідною музичною термінологією;



пояснює:

• своє враження від музики;



порівнює (за допомогою вчителя):

• музичні твори, знаходить в них спільне і відмінне;



уміє:

• визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них;

• виразно виконувати пісні;

• оцінювати спів власний та однокласників;

• виражати характер і настрій музики в пластичних рухах;

дотримується правил:

• поведінки у класі;

• слухання музики, співу;

• елементарного музикування.



Тема 3. Основні музичні жанри. 10 годин.

  1. Подорож із піснею, танцем, маршем. Пісня, танець і марш – провідники у світ музичної образності. Музичні жанри. Колядка «Ой коляда - колядниця», щедрівка «Ой там за горою» - слухання. Повторення вивчених пісень. «Коляд, кодяд, колядниця» - розучування.(С.66-69)

  2. Тема 17. У місті опер. Повторення вивчених пісень. Маріан Коваль, сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят» - слухання .(С.70-73)

  3. Чарівний світ опери. Знайомство з музичними жанрами опери, балету Музична мова як виразник образного змісту твору. Жорж Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен» - слухання. «Семеро козенят» - розучування. (С.74-76)

  4. У місті Балетів. Знайомство з музичними жанрами опери, балету. Петро Чайковський « Танець маленьких лебедів» (фортепіанна п’єса та фрагмент із балету «Лебедине озеро») - слухання. Розучування колискової пісні мами – Кози. (С.77-79)

  5. Пригоди на балетній сцені. Сергій Прокоф’єв, вальс із балету «Попелюшка» - слухання. Слова Н.Кукловської, музика А.Філіпенка «Ой весела дівчинка Олена» - розучування. (С. 80-82)

  6. На концерті. Ілля Беркович, Концерт для фортепіано з оркестром №2, частина 3 (фінал) - слухання. Поспівка «Добрий день…»-розучування. Слова Н.Кукловської, музика А.Філіпенка «Ой весела дівчинка Олена» - повторення (С. 83-85).

  7. Слухаємо симфонію. Український народний танець «Козачок», невідомий автор першої половини ХІХ ст.«Симфонія соль мінор (четверта частина «Козачок»)» - слухання. Музика і слова Ю.Михайленка.«Пісня про матусю»- розучування.(С. 86-88)

  8. Симфонічна історія. Українська народна пісня «Журавель», Петро Чайковський, Друга симфонія (четверта частина, фрагмент)- слухання. Українська народна пісня «Журавель»- розучування, музика і слова Ю.Михайленка.«Пісня про матусю»-повторення. Десять завдань для перевірки знань (С. 89-90)

  9. Урок – театральне дійство «Матінко, мамо, матусю моя …»

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів після вивчення теми 3 «Основні музичні жанри

Учень/учениця:

має уявлення про:

• оперу, балет, симфонію, концерт, симфонічний оркестр;



спостерігає:

• настрій та характер музичного твору;



називає:

• музичні твори, що звучали у класі, та їхніх авторів;



порівнює:

• музичні твори, знаходить у них спільне і

відмінне;

розуміє:

• визначення понять п’єса, опера, балет, симфонія, концерт, ансамбль, оркестр, хор тощо;

• зміст музичних творів, які звучали у класі; роль музичної мови як виразника образного змісту твору;

обґрунтовує:

• належність твору до певного жанру;



вміє:

• визначати емоційний зміст музичних творів, висловлювати свої враження від них;

висловлювати власне ставлення до музичних творів;

• виразно виконувати пісні, теми персонажів дитячих опер;

• оцінювати спів власний та однокласників;

користується:

• музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);



дотримується правил:

• поведінки у класі; слухання музики, співу; елементарного музикування

з опери «Коза-дереза»; К. Стеценко. Опера «Лисичка, Котик і Півник».

Тема 4. Мова музики. 9 годин.


  1. Як розуміти мову музики? Музична мова як виразник образного змісту твору. Елементи музичної мови. Музична думка. Людвіг ван Бетховен «Тема з варіаціями»- слухання, українська народна пісня «А ми просо сіяли»- розучування (С.92 -94)

  2. У країні Музики завжди лад. Брати – лади. Порівняльна характеристика мажорного та мінорного ладів. Людвіг ван Бетховен «Весело. Сумно», Роберт Шуман «Перша втрата», Каміль Сен – Санс «Королівський марш Лева»- слухання, українська народна пісня «А ми просо сіяли»- повторення, поспівка «Мінор - мажор»-розучування.(С.95 - 97)

  3. На гостину до пана Темпа. Засоби музичної виразності у взаємодії, їхнє виражальне значення. Роль мелодії супроводу в музичних творах та їхній зв'язок з характером музики. Петро Чайковський «Кіт у чоботях і біла кицька» з балету «Спляча красуня» слухання. Поспівка «Мінор - мажор» - повторення. Українська народна пісня «Як діждемо літа»-розучування. (С. 98-100)

  4. Динаміка у країні Музики. Дмитро Кабалевський. «Зайчик дратує ведмедика», Антон Рубін штейн «Мелодія» - слухання. Українська народна пісня «Як діждемо літа»-повторення. Поспівка «Горобці й синички»-розучування. (101-103)

  5. Казка, яку розповіла музика. Початкові уявлення про будову музичного твору. Тембр музичних інструментів. Симфонічна казка як поєднання елементів літературного твору і музики. Початкове поняття про симфонічну казку. Інструменти симфонічного оркестру. Сімейство струнних інструментів. Сергій Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк»,Тема Петрика, тема Пташки, тема Качки-слухання. Слова і музика А.Кос – Анатольського «Чабанець»- розучування.(С.104 - 107)

  6. Казкові тембри голосів. Дитяча опера. Музичний пульс мелодії. Родина духових інструментів. Сергій Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк»,Тема Киці й Дідуся, тема Вовка - слухання. Поспівка «Гойдалка» - розучування. (С.108-109)

  7. Як розвивається музика. Елементи музичної мови: мелодія, ритм, лад, темп, тембр, динаміка. Сергій Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і вовк»- слухання. Родина ударних інструментів. Слова Платона Воронька, музика І.Кириліної «Бичок та їжачок»- розучування. (С.110 – 111).

  8. Звідки прийшла музика. Динамічний розвиток твору. Походження слова «музика». Повторення вивчених пісень. Український народний танець «Гопак»-слухання.

  9. .Ритмічний малюнок твору. Перевір себе. Підсумковий урок за рік. (112-114).

  10. Урок – концерт.

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів після вивчення теми 4 «Мова музики

Учень/учениця:

має уявлення про:

• особливості музичної мови, її елементи;

• роль та значення мелодії і супроводу в музичних творах;

• зв’язок між мелодією і характером музики;



порівнює:

• мову музичних творів, знаходить у ній спільне і відмінне;



висловлює:

• власне ставлення до змісту музичних творів;



розуміє:

• залежність емоційного змісту музики від музичної мови;

• роль і значення основних засобів музичної виразності: мелодії, супроводу, ритму;

вміє:

• розрізняти окремі елементи музичної мови;

• виявляти пісенність, танцювальність, маршовість в інструментальних творах;

• оцінювати спів власний та однокласників;



виразно виконує:

• пісні, дотримуючись основних правил співу;



користується:

• музичною термінологією (у межах програмового матеріалу);



дотримується правил:

• поведінки у класі, на концерті, в театрі.
Каталог: download
download -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
download -> Уроках «Художньої культури»
download -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
download -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
download -> Реферат виконується на форматі А4
download -> Образотворче мистецтво
download -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
download -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка