«Кара» + «таш» літопис життя Знайомий незнайомець




Скачати 21,88 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір21,88 Kb.
  • «Кара» + «таш»
  • літопис життя
  • тоненька паличка графіту
  • або сухої фарби у дерев'яній
  • оправі, якою пишуть, креслять,
  • малюють
  • Непроста історія
  • простого
  • олівця
  • І усяк його шанує,
  • Бо він пише і малює.
  • Хто ж цей славний молодець?
  • Це звичайно …
  • Легкий, дешевий і завжди готовий до роботи:
  • і вдень, і вночі, і в спеку, і в люті морози.
  • Запросто розміщується в кишені або навіть за вухом.
  • Без ускладнень стирається гумкою.
  • За його допомогою діти виводять свої перші карлючки,
  • а видатні майстри створюють безсмертні шедеври.
  • Мета:
  • • дослідити розвиток та вдосконалення
  • інструменту для письма – олівця - від
  • головешки від вогнища до сучасного олівця
  • Задачі:
    • Віднайти достовірну та повну інформацію
    • про історію виникнення та розвиток олівця
    • від давніх часів до сучасності
    • • Дослідити типологізацію олівця
    • • Створити комп’ютерну презентацію та
    • виробити пропозиції щодо використання її
    • як навчального матеріалу на уроках
    • образотворчого мистецтва та
    • в позакласній роботі з української мови
    • • Пошук художньо мистецьких творів,
    • виконаних простим олівцем
  • Давній світ
  • У первісному суспільстві
  • давня людина користувалася
  • готовим природним матеріалом.
  • Дослідники часто називають
  • найдавнішим “предком” олівця –
  • головешку від вогнища
  • У Греції та Римській імперії використовували палички для письма –
  • загострені на одному кінці та закруглені на другому - стилуси
  • Гострим кінцем писали на дощечках, що були покриті воском,
  • а закругленим (тупим) – затирали написане.
  • Такий інструмент називають прообразом олівця
  • Воскові таблички
  • Середні віки
  • ХІІ століття
  • Художники малювали тоді в основному паличками,
  • виготовленими із суміші свинцю з цинком, іноді їх називали "срібними олівцями".
  • Свинцевий стерженьок
  • був прадідусем нашого сучасного олівця і носив інше ім'я - штифт.
  • У німецькій мові це ім'я - Bleistift (свинцевий стрижень) збереглося й донині.
  • А сьогодні стає зрозумілим походження слова "олівець":
  • тюркські корені "кара" - чорний, "даш" - камінь
  • Такими інструментами користувалися такі майстри
  • графіки як Дюрер, Ганс Горльбейн, Боттічіллі тощо.
  • Дюрер Альбрехт (1471-1528)
  • Автопортрет 1484, Вєна
  • малюнок срібним олівцем,
  • Ганс Гольбейн Молодший1497, — 1543
  • Портрет Доротеї Мейєр,
  • Малюнок, що був зроблений срібною голкою, був
  • блакитно -сірого кольору. Поступово, у результаті окислення, він
  • отримував теплий коричневий відтінок і складалося враження
  • незвичайної делікатності та витонченості малюнка.
  • Епоха Відродження
  • Для малювання використовували
  • і деревне вугілля
  • Новий час
  • XVІ століття
  • Англійські пастухи з місцевості Камберленд знайшли в землі темну масу, яку використовували для того, щоб мітити овець.
  • Назвали цю речовину графітом (від грец. графо – «пишу»).
  • Покупці, в основному художники, затискали ці графітові палички між
  • шматочками дерева або гілочками, загортали їх у папір
  • або обв'язували їх мотузкою.
  • • Для одержання вже кольорових олівців у грифель
  • почали додавати різноманітні барвники й пігменти.
  • • У той самий час у Франції було винайдено «паризький олівець»
  • – з білої глини й чорної сажі.
  • • Тоді ж французи винайшли і кольорову крейду – пастель:
  • до звичайної крейди додавали жири й барвні пігменти,
  • після чого розкочували на мармуровій плиті й висушували –
  • Це олівці без оправи у формі круглих брусків
  • XVІ століття
  • XVI століття
  • У 1565 році Конрад Геснер у “Трактаті про мінерали» вперше в історії дав опис олівця із графіта, що був зроблений із дерев’яним корпусом.
  • Тому 1565 рік вважають офіційною датою народження олівця.
  • Перший документ, у якому згадується дерев'яний олівець, датований 1683 роком.
  • Сучасний олівець винайшов у 1794 році талановитий французький вчений і винахідник Ніколя Жак Конте (Conte).
  • XVIII століття
  • Михайло Васильович Ломоносов вперше в Росії виготовив графітові стержні. Він організував виготовлення олівців в Архангельській губернії.
  • ХХІ століття.
  • В нашій країні зосереджені одні з найбільших у світі запасів графітових покладів. Заваллівське родовище (Криворізька область) — найбільше не тільки в Україні, а й у світі. Графітові руди є також у Кіровоградській, Запорізькій та Донецькій
  • областях
  • Добування графіту відкритим способом
  • Новий час
  • XIX століття
  • На європейських фабриках було наладжено виробництво олівців 17 степенів твердості.
  • У 1858 році запатентовано олівець із гумкою.
  • У 1869 році створено металічний олівець. Графічний стержень розташовувався в металічній трубці й міг за необхідності висуватися.
  • Найпростішою конструкцією є механічний олівець із грифелем 2 мм,
  • де стрижень утримується металевими притисками (цангами) –
  • цанговий олівець.
  • Відкриваються цанги при натисканні кнопки на кінці олівця, що приводить до висування грифеля на довжину,
  • регульовану власником олівця.
  • Н а заміну шестигранному олівцю пропонується тригранний, на одну з граней якого нанесено вимірювальну шкалу, що надає традиційному записувальному пристрою функції лінійки!
  • Новітня історія XX століття
  • Косметичні олівці
  • • для брів
  • для повік
  • • для контура губ
  • • для французького маникюра
  • В історії олівця почалася нова сторінка.
  • Олівець перестав бути тільки пишучим інструментом.
  • З’явились нові форми упаковки й принципово нові продукти, які об’єднує спільна ідея та стільна форма – олівця
  • Як саме виготовляють олівці?
  • Для виготовлення одного олівця відбувається більш як 80 операцій впродовж 11 днів і використовується більше 70 видів сировини
  • Суміш води, глини і дрібних частинок графіту пропускається крізь вузьку металеву трубочку й виходитьз неї у вигляді довгої тонкої соломини.
  • Покраска олівців
  • Графітові стержні
  • Народження олівців

Характеристики Форма

  • Круглий
  • Прямокутний
  • Шестигранний
  • Тригранний
  • Овальний
  • Твердість
  • Існує 17 ступенів твердості.
  • Твердість чи м’якість позначаютб буквами, а ступінь твердості цифрою.
  • Імпортні: 10Н 9Н 8Н 7Н 6Н 5Н 4Н 3Н 2H H HB B 2B 3В 4В 5В 6В
  • Вітчизняні: 2T T TM M 2M

Физичні властивості

  • Вага – 5 г 350 мг
  • Діаметр – 7 мм
  • Довжина – 17.5 см
  • Нетоксичний
  • Не є провідником електроструму
  • Не тече й не вимагає заправки чорнилами
  • Легко видаляється
  • Пише перевернутим угорі, під водою і в космосі
  • Любителі статистики підрахували,
  • що звичайним олівцем можна провести лінію
  • завдовжки
  • 56 кілометрів або написати в середньому майже 50000 слів!
  • Буква, написана олівцем, має вагу 0,00033 грами.
  • Із одного великого дерева можна виготовити 300000 олівців.
  • За рік виробляється 14 мильярдів олівців
  • Художні особливості олівця
  • • За допомогою тільки одного олівця можна
  • створити тисячі відтінків кольору
  • • Олівцем можна робити штрихи, тони, лінії
  • • Багато знаменитих художників використовували
  • олівець для створення своїх шедеврів
  • Леонардо да Вінчі
  • Этюд “Жіночі руки”
  • Пабло Пікассо
  • “Портрет Амброаза Воллара”
  • Художні особливості олівця
  • Анрі Матісс
  • «Абрис обличчя»
  • Эдуард Мане
  • «Портрет мадам Жюль Гійме»
  • Художні особливості олівця
  • Валентин Сєров
  • «Портрет Федора Шаляпіна»
  • Ілля Репін
  • «Портрет В.Сєрова»
  • Художні особливості олівця
  • Орест Кіпренський
  • «Портрет Олексія Томілова»
  • Карл Брюллов
  • «Портрет Поліни Віардо»
  • Художні особливості олівця
  • Береза під снігом, 2001
  • http://gamma-gallery.com/product_info.php?products_id=218
  • Художні особливості олівця
  • Малюнки олівцем від Doug Landis
  • Цей художник малює тільки олівцем і лише тварин. Чому тільки олівцем?
  • Річ у тому, що у художника немає рук. Так, взагалі немає. Як він малює?
  • А ось як:
  • http://cikavo.com/article/14771.html
  • Художні особливості олівця
  • У місті Кесвік графства Камбрія у Великобританії
  • є незвичайний музей - Музей олівців.
  • Найбільший у світі
  • олівець :
  • завдовжки
  • в 7 м.91 см .
  • і вагою
  • в 446 кг. 36гр.
  • …Універсальний, простий і
  • надійний олівець – невибагливий трудівник – аж ніяк не застарів і донині,
  • і можна сподіватися,
  • що він допомагатиме нам
  • у повсякденному житті
  • ще тривалий час.
  • Карандаш, письменная принадлежность // Энциклопедический словарь
  • Брокгауза и Ефрона:
  • http://www.ukrreferat.com/index.php?referat
  • http://uk.wikipedia.org/wiki/Олівець
  • http://kpi.ua/1005-11
  • http://tsikave.ostriv.in.ua/publication/code
  • http://gamma-gallery.com/product_info.php?products_id=218
  • http://www.liveinternet.ru/journalshowcomments.php?jpostid
  • Список використаних джерел
  • http://www.prostalogika.com/index.php/uk/studentsworkm/13.html
  • Учитель української мови та літератури
  • Смілянської загальноосвітньої школи
  • І-ІІІ ступенів №16
  • Шевченко Галина Василівна.
  • Презентацію підготувала


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка