Княжівська загальноосвітня школа l –lll ступенів «Бібліотеки – це скарбниці багатств людського духу» Г. Лейбніц



Скачати 26.58 Kb.
Дата конвертації25.11.2018
Розмір26.58 Kb.

Княжівська загальноосвітня школа l –lll ступенів

«Бібліотеки – це скарбниці багатств людського духу» Г.Лейбніц

Книги подібні рікам , що тамують спрагу цілого світу,- це джерела мудрості. Нестор Літописець

  • Незамінним джерелом знань і невичерпним джерелом духовного багатства кожної людини є книга . Книга найбільш випробуване і досі , найбільш досконале знаряддя інформації , науки , культури . Для підвищення бібліотечної культури читачів, самостійного підбору літератури, користування довідково – бібліографічним апаратом і періодичними виданнями, розширити і поглибити знання учнів про книгу і бібліотеку , бібліотека проводить різноманітні заходи під девізом « Живи, книго !». Любов до книги, бережливе ставлення до цього великого скарбу людського розуму, мудрості, розвивати творчу увагу учнів, вміння сприймати та оцінювати інформацію, бібліотека проводить бібліотечно– бібліографічні уроки. Уроки проводяться згідно з планом занять з основ бібліотечно - бібліографічнихзнань .  

Бібліотечний урок Про все цікаве на планеті читай в журналі та газеті

«Газета привчає читача розмірковувати про те, що він не знає, і знати те, що не розуміє» Василь Ключевський

  • Мета: Ознайомити учнів з періодичними виданнями з газетами та журналами , активізувати інтерес до них. Розвивати уміння самостійно читати дитячу періодику ,сприяти всебічному розвитку дитячого кругозору . Виховувати любов до рідного слова.
  • Обладнання: Виставка дитячих журналів , газет «Періодичні видання – провідники в світі інформації».

Бібліотекар. Ми живемо в час , коли події змінюються з величезною швидкістю. Здається недавно була та новорічна ніч, яка почала відлік нового тисячоліття, ми стали свідками зміни епох. Нам хочеться все пізнати: яким буде цей світ, що станеться з нашою планетою . Та насамперед ми хочемо знати ,що відбувається у світі щодня. Дізнатися про це нам допомагає, у першу чергу телебачення , радіо, газета . З усіх джерел інформації книга завжди буде займати основне місце , але , мабуть , ніколи не перестане людина заглядати в поштову скриньку, щоб дістати з неї свіжу, з запахом друкарської фарби газету , чи ілюстрований журнал . І тема сьогодні нашого бібліотечного уроку – періодичні видання для дітей. Як ви зрозуміли періодичні видання – це газети і журнали . Газети та журнали називають періодичними тому, що вони виходять з певною періодичністю. Перш ніж розпочати наш урок , пропоную вам відгадати загадку. Крила птаха не з пір΄їн, А з паперу і з новин. Він щодня на диво крилах Їх розносить по квартирах (Газета) Бібліотекар. Так газета . Перше наше знайомство з періодичними виданнями відбулося. А тепер давайте послухаємо наших учнів, які підготували повідом­лення з історії виникнення газет та журналів.

Учень :Перша газета з'явилася у Римі у першому столітті до нашої ери. Вона мало чим нагадувала сучасну газету. У Римі видавалися закони, обов'язкові для всього населення - про податки, про підготовку до військових походів, про введення нового календаря. Але всіх законодавців хвилювало питання - як зробити, щоб про всі зако­ни дізналися зразу всі римляни? Як повідомити всім, щоб без зволікань нес­ли у казну гроші, коштовності? Вихід знайшов видатний діяч давньоримської держави Юлій Цезар. Він наказав поставити у центрі міста гіпсові плити. На них записували розпоряд­ження римської влади та інші повідомлення про події, які відбувалися у місті. Зацікавленість римлян повідомленням на гіпсових плитах все зростала. Тоді було вирішено розмножувати тексти. Окремі повідомлення записували на не­великих глиняних табличках і продавали населенню. Гіпсові плити мали спеціальні назви. Вони, звичайно, не були схожі на справжню газету. І все таки це були газети: вони виконували одне з основних завдань - повідомляли новини. Плити виставлялися досить значний час. Вони припинили своє існування лише на початку IV століття нашої ери. Учень : Слово «газета» виникло на початку ХУІ ст. Була колись у Венеції дрібна срібна монета. Називалася вона «газета». За цю дрібну монету можна було поснідати, купити дешевий одяг, покататися на гондолі. За газету можна було купити аркуш дрібно списаного паперу ­спеціальний інформаційний бюлетень. Писали його від руки. Спочатку у ньо­му повідомлялися лише новини, що цікавили купців, мореплавців. Потім «письменники новин» стали цікавитися політикою. Їхні розповіді про життя у різних країнах про окремих політичних діячів, плани уряду, про різні дер­жави стали користуватися особливим попитом у тих, хто був при владі. За такий бюлетень платили одну газету. Звідси й пішла назва бюлетеня. Так народився термін - газета. А через кілька десятиліть це слово стало навіть власною назвою друкованого листа, який випускався у Франції. Запо­зичене у французів слово ”газета” прижилося у слов'янських мовах. В Україні перші газети з΄явились у Львові у ХУІІІ ст. З'явилася й нова професія - «збирач новин». Пізніше їх стали називати журналістами.

Учень : Слово « журнал» у перекладі з французької мови означає «щоденник» . Першим журналом для дітей був „Журнал ліліпутів, або Золота бібліотека юних леді та джентльменів”. Він почав виходити у червні 1751 ро­ку у Лондоні, мав розміри 10 х 6,25 см. У ньому друкувалися короткі роз­повіді, загадки, жарти, малюнки. Першим, єдиним на всю Україну, ілюстрованим художньо-педагогічним журналом для дітей та молоді був „Дзвінок”. Виходив у Львові (1890-1914) двічі на місяць. Його першим редактором був Володимир Шухевич. У цьому журналі вперше побачили світ твори для дітей Івана Франка, Лесі Українки, Леоніда Глібова, Михайла Коцюбинського, Олени Пчілки та ін. На початку ХХ століття у Києві для дітей виходив журнал «Молода Ук­раїна» (1908-1914), який видавала своїм коштом Олена Пчілка. Бібліотекар. Дорогі діти! Кожен день, в будь-яку погоду, в усі будинки приходять свіжі газети. Газета – періодичне, переважно щоденне видання друку, яке містить різноманітні матеріали про поточні події . Газета також містить літературні твори, ілюстрації.. Газети бувають обласні , районні , низові (газети установ , учбових закладів ). Журнали – це періодичне друковане видання у вигляді книжки. Але є одна спільність між газетою і журналом – в них матеріал подається під рубриками . Рубрика – це розділ в газеті чи журналі, назва розділу , підрозділу . З них ми дізнаємось про новини та події, які відбулися в різних країнах. Звідкіля газета так швидко взнає новини? Скажіть будь ласка . (Діти відповідають) Бібліотекар. Так дійсно. В усіх куточках світу у газети є свої кореспонденти, які уважно слідкують за життям і про саме цікаве негайно повідомляють до газети. По радіо, телефону, телеграфу приходять до редакції новини. А на наступний день ці новини з’являються в газеті. Газети та журнали друкують великим тиражем на спеціальних машинах в друкарні. Тому одночасно свіжі номери періодики читають мільйони людей. Багато людей приймають участь в виданні газет та журналів – кореспонденти, редактори, художники, друкарі, складальники та інші люди, які працюють на друкарських та складальних машинах. А готову продукцію розвозять в усі кінці світу машини, поїзди, літаки, пароплави.

Бібліотекар. А тепер мандрівка з газетами і журналами . Давайте розглянемо журнали та газети, які є на нашій виставці і послухаєте , що ви на їх сторінках зможете прочитати . Учениця :Газета « Книжковий вечір» Тихе надвечір΄я огортає плечі З мамою читаю я « Казковий вечір». Де живе легенда, тихо лине казка . Над усім панують тут добро і ласка . Ось Жар птиця губить золоту пір΄їну. Та Іван Царевич врятував дівчину. Гноми й чарівниці , чудеса тривають. І в « Казковий вечір» в гості завітають. Учениця: Газета «Долонька» Газету «Долонька» читаю охоче, Бо знати багато цікавого хочу. Вірші та кросворди, чудові казки З братом читаємо ми залюбки «Долоньку» потиснемо добре як слід Щоб з друзями бути багато ще літ . Учениця: Газета «Журавлик» Газету « Журавлик» люблю читати Про все цікаве на планеті Читаю я у цій газеті. Оповідання про наш рідний край Вірші , казки читай Свої вірші ти можеш надіслати Ровесники твої будуть читати .   Пісня « Вчать у школі»  

Барвінок : Добрий день, діти! Я з радістю завітав до вас. Давайте знайомитись. Чи впізнали ви мене? Я розповім вам про себе. Хочете? Народився я в 1928 році в місті Києві. Назвали мене ім’ям весняної ніжної квітки Барвінок. У мене красиві обкладинки, цікаві сторінки. Я змінюю їх щомісяця. А чи знаєте, чому? (Діти відповідають). Справді, так. Я виходжу в світ щомісяця і йду по всій Україні в пошуках барвінчат – читачів, молодших школярів. На моїх сторінках ви знайдете те, чого немає в шкільних підручниках. Я порадую вас чудовими казками, оповіданнями, легендами, переказами, познайомлю з прикметами, прислів’ями, приказками, загадками, іграми. Я розвеселю вас у сумні години, підтримаю в час скрути, посію у ваших душах зерна добра, щирості, любові. Всі разом: „Барвінок” – друг усім, Він входить в кожен дім! Його читають геть усі: Батьки, і діти, й бабусі. І люблять наші дідусі. Учениця : Журнал « Стежка» Щоб Країну Знань пізнати Без нудьги і лінощів « Стежку» раджу я читати Зранку і до півночі. Учень : Розповідь про журнал « Пізнайко» Учень : Розповідь про журнал « Світ дитини» Учениця : Розповідь про журнал «Зернятко» Учень : Розповідь про журнал « Яблунька» Учениця: Розповідь про журнал « Ангелятко» Учениця: Розповідь про журнал « Мамине сонечко» Учениця : Розповідь про журнал « Стежинка» Учень : Журнал « Соняшник» Росте , росте «Соняшник» На радість малятам, Виглядають з – під пелюсток Чорні оченята. Журнал з сонячним ім΄ям Кольорове свято Недаремно його люблять Хлопці і дівчата.

Бібліотекар:А зараз ви послухаєте пам΄ятки , як правильно читати газети і журнали. П А М ′ Я Т К А Як читати газети Читай газету кожен день. Газета допоможе тобі дізнатися про найважливіші події, що відбуваються в світі, про життя і справи твоїх ровесників, які живуть у нашій країні і за рубежем. Починай читання газети з перегляду заголовків усіх статей. Це допоможе тобі вибрати потрібний важливий і цікавий для тебе матеріал. Читай кожну статтю уважно, визначаючи, що головне в ній і чому вона вчить. Звертай увагу на незрозумілі слова. Їх пояснення знайдеш у словнику. Візьми книгу про те, що особливо зацікавило тебе при читанні газети. П А М ′ Я Т К А Як читати журнали Журнал починай читати з обкладинки, на ній виділяють усі написи. Зверни увагу на номер журналу. Рік видання, хто і де видає журнал. Прочитай для кого призначений журнал. Потім розглядай кожну сторінку, прочитуй її до кінця. Якщо зустрів незнайомі слова, звернись до словників, енциклопедій, довідників. Про прочитане розповідай своїм друзям, обмінюйсь думками з ними. Подумай, як і де ти можеш використати знання, одержані з журналу. Бібліотекар . Всі ви уже знаєте , що друкується на сторінках періодичних видань. Дуже багато є загадок . І давайте ми зараз з вами одні з них відгадаємо . ( Діти відгадують загадки ).

Бібліотекар: Також у багатьох виданнях є рубрика « Сміховинки». Ось і послухайте їх . ( Діти розказують сміховинки ). Пісня « Про усмішку»

Бібліотекар. А от наскільки добре ви розбираєтеся в питаннях з історії періодичних видань , ми зможемо перевірити зараз . Конкурс – розминка « Бліц – турнір». Запитання 1-ій команді : 1.Первісне значення слова «газета».( Назва дрібної срібної монети , за яку в ХУІ ст..можна було купити аркуш паперу з новинами.) 2.Як називається заклад, в якому готують до друку газету або журнал? (Редакція) Запитання 2 – ій команді. 1.З якої мови прийшло до нас слово « журнал» і що воно означає? ( З французької мови , в перекладі означає – «щоденник» .) 2.Як називаються співробітники періодичного видання, які готують повідомлення з місця подій? ( Кореспонденти ). Запитання 1 – ій команді. 1.Що таке рубрика? ( Розділ у газеті чи журналі ) 2.Що таке періодичні видання ?( Це газети , журнали , які виходять з певною періодичністю ). Запитання 2 – ій команді. 1.Які дитячі газети ви знаєте ? ( « Казковий вечір» , « Журавлик» і інші). 2.Що таке тираж ? ( Кількість примірників друкованого видання ). Запитання 1 – ій команді. 1.Що за слово рубрика ? ( Це окремий розділ у газетах , журналах ) 2. Які журнали вам найбільше сподобались? Запитання 2 – ій команді . 1. Як називаються газети та журнали одним словом? ( Періодичні видання ). 2.Які газети вам найбільше сподобались ? Бібліотекар : А тепер запрошуємо капітанів команд взяти участь у « Конкурсі капітанів». Зараз кожному з вас треба буде назвати якомога більше періодичних видань газет і журналів. Перший хто вибуває з конкурсу – отримує 1 бал, другий – 2 бали. ( Капітани по черзі називають газети і журнали. Повторювати назви не можна ). А зараз – слово журі. Оголошення результатів , нагородження команди. Бібліотекар. Отже, якщо ви, діти, будете читати журнали і газети, то будете знати про всі події, що відбуваються в нашій країні, то вони відкриють для вас скарби знань, умінь, доброти, радості. Адже ви знаєте « Хто багато читає , той багато знає».  


Каталог: uploads -> editor -> 8751 -> 528260 -> sitepage 40 -> files
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
files -> Шкільна бібліотека Княжівської зш I-III ступенів
528260 -> Пояснювальна записка до програми Концепція розвитку школи. Перспективне прогнозування: цільові програми, перспективні плани-графіки
files -> Підготувала Бібліотекар Княжівської зш І ііі ступенів
528260 -> Впровадження компетентнісного підходу до формування змісту освіти, організації навчального процесу
528260 -> Компетентнісний підхід в управлінні методичною роботою Оміляновська О. Н


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка