Комунальний заклад освіти «навчально – виховний комплекс №59 «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» дніпропетровської міської ради



Скачати 306,81 Kb.
Дата конвертації02.11.2018
Розмір306,81 Kb.


КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ «НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №59 «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Досвід


з патріотичного виховання

підростаючого покоління КЗО НВК №59

м. Дніпропетровська

класного керівника 1 – Б класу

Прах Світлани Олексіївни

Патріотизм - це любов до рідного краю,

до своєї держави.

Це знання своїх символів.

Це вміння залишатися патріотом.

2016 рік


Патріотичне виховання підростаючого покоління завжди було однією з найважливіших завдань сучасної школи, адже дитинство і юність - сама благодатна пора для прищеплення священного почуття любові до Батьківщини. Під патріотичним вихованням розуміється поступове і неухильне формування в учнів любові до своєї Батьківщини Патріотизм - одна з найважливіших рис всебічно розвиненої особистості. У школярівповинно вироблятися почуття гордості за свою Батьківщину і свій народ, повагу до його великих звершень і гідним сторінок минулого. Багато що потрібно від школи: її роль у цьому плані неможливо переоцінити. 

В   умовах  розбудови  України  як  суверенної  держави  перед  класним керівником стоїть  складне  і  відповідальне  завдання – виховати  високоморальне,  національно  свідоме  підростаюче  покоління,  патріотів  своєї  Батьківщини, спадкоємців  і  продовжувачів прогресивних  національних традицій. Основою  духовного  життя  людини,  її  прагнення  до  волі  та  процвітання  України  є  патріотизм.  Він  становить  складову  частину  національного  світогляду  і  поведінки  людини  у  її  ставленні  до  рідного народу,  до  інших  націй  і  народностей. 



Мета національно – патріотичного виховання:

*успадкування духовних надбань українського народу;

*вивчення вікових традицій та героїчних сторінок історії українського народу та його Збройних сил;

*виховання моральної відповідальності за все, що робиться на рідній землі, палке прагнення боротися за розквіт, велич і могутність Батьківщини, готовності її захищати;

*утвердження принципів загальнолюдської моралі, правди,справедливості, милосердя, патріотизму та інших доброчинносте.

Завданнями  національно – патріотичного  виховання

молоді  є:


  • формування  почуття  патріотизму,  любові  до  свого  народу,  його  історії,  культурних  та  історичних  цінностей;     

  • виховання  громадянських  почуттів  і  свідомості,  поваги  до  Конституції  і  законів України,  соціальної  активності  та  відповідальності  за  доручені  державні  та  громадські  справи;

  • формування  здібностей  до  аналізу  зовнішньої  та  внутрішньополітичної  обстановки,  вміння  на  цій  основі  самостійно адекватно  оцінювати  події,  що  відбуваються  в  державі  і  світі,  свою  роль  та  місце  в  цих  подіях,  а  також  у  підтриманні  належної  обороноздатності  країни;

  • формування  прагнення  до  оволодіння  військовими  знаннями,  відповідного  рівня  фізичної  підготовки  та  витривалості;

  • підвищення  престижу  військової  служби,  військово – професійна  орієнтація  молоді,  формування  і  розвиток  мотивації,  спрямованої  на  підготовку  до  захисту  Української  держави  і  служби  у  Збройних  Силах  України;

  • створення  системи  національно – патріотичного  виховання.

Це так, як дихати – любити Батьківщину

В.Сосюра

Морально-психологічне забезпечення національно-патріотичного виховання – це формування позитивних установок:

* високе самопочуття громадянина України;

* стійкий соціальний оптимізм;

* впевненність у єдності з Вітчизною.



Складові патріотичного виховання

любов

до народу до мови до історії до культури



Форми патріотичного виховання

*Просвітницькі години.

* Бесіди.

* Лекції.

* Розповіді.

* Екскурсії.

* Уроки.

Девіз

Якщо буде світло в душі, буде краса в людини,

Якщо є краса в людини, буде гармонія в домі,

Якщо є гармонія в домі, буде порядок у нації,



Якщо є порядок у нації, буде мир у світі.

На мою думку, структуру патріотизму можна представити через

відношення до:

  • себе: національна самосвідомість, честь, гідність, щирість, доброта, терплячість, чесність, порядність;

  • людей: толерантність, національний такт, милосердя, благородство, справедливість, гостинність, відкритість, щедрість, готовність допомогти; усвідомлення своєї належності до українського народу як його представника; відповідальність перед своєю нацією;

  • Батьківщини: віра, надія, любов, громадянська відповідальність, вірність, готовність стати на захист, бажання працювати для розвитку країни, підносити її міжнародний авторитет, повага до Конституції та законів держави; гордість за успіхи держави, біль за невдачі, суспільна активність та ініціативність;

  • національних цінностей: володіння українською мовою, бажання й потреба в накопиченні, збереженні та передачі родинних і національних звичаїв, традицій, обрядів; дбайливе ставлення до національних багатств, до рідної природи; сприяння розвиткові духовного життя українського народу; шанобливе ставлення до національних та державних символів; почуття дбайливого господаря своєї землі.

Критерії патріотичної вихованості учнів молодших класів та віднести їх:

Родинний: чемне ставлення до батьків, старших у сім’ї, вчителів, ветеранів війни; пошана до пращурів, до героїв Батьківщини, знання місць знаходження могил та пам’ятників, догляд за ними; пошана та дотримання народних і релігійних традицій, звичаїв, національних і родинних свят.

Соціальний: інтерес до історії рідного краю, героїчного минулого країни, до життя прославлених земляків; дбайливе ставлення до національних багатств рідної природи, до праці батьків та українського народу; вміння проявляти волю, доброзичливість, правдивість, старанність, ініціативність, працьовитість, наполегливість, самостійність, творчу активність, почуття відповідальності тощо.

Державний: пошана до національних і державних символів (Прапора, Герба, Гімну); любов до рідного краю, до рідних місць, рідної мови; громадська активність, поняття про захист честі та гідності Батьківщини, гордість за свою Вітчизну.

Національно-патріотичне виховання здійснюється на всіх етапах навчання в КЗО НВК №59 і починається з її початкової ланки.

Школа – це життєвий простір дитини, тут вона не просто готується до життя, а й живе, тому виховна робота планується так,щоб сприяти становленню особистості як творця.

Національно – патріотичне  виховання  здійснюю насамперед  у  процесі  навчання,  де  в  учнів  закладається  фундамент  глибоких  знань,  формується  світогляд,  національна  самосвідомість.  Уже  з 1 класу учні  усвідомлюють  такі  поняття,  як  «Батьківщина»,  «подвиг», «патріот», вчаться  шанувати  землю  батьків,  вивчають  свій  родовід. Проводжу  екскурсії  по  рідному  місту,  відвідуюємо  музеї.   Дітям  у  різних  аспектах  дається  уявлення,  що  кожний  має  свою  Батьківщину,  свої  національні  традиції.  Учні  знайомляться  з  національним  українським  колоритом,  народними  обрядами,  традиціями,  проводяться  святкові  ранки:  «Вечорниці», «Св. Миколая», «Стрітення», свята  на  патріотичну  тематику:  «Без  верби  й  калини  нема  України», «Із  бабусиної  скрині», « Державні  і  народні  символи  України». Дітей  знайомлять  з  петриківським  розписом,  яворівською  іграшкою,  кролевецькими  рушниками,  народною  мудрістю,  що  передається  з  покоління  в  покоління. На  уроках  образотворчого  мистецтва,  починаючи  з  1-го  класу,  введено  теми,  покликані  привернути  увагу  до  свого  рідного  краю,  до  його  найкращих  і  мальовничих  куточків.  Виховується  здатність  знаходити  прекрасне  у  повсякденних  речах,  явищах,  по-своєму  бачити  звичне,  порівнювати  наш  край  з  іншими  регіонами.

Моя країна.

Прекрасна і незалежна



  • Мета: формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації

1вересня перший урок у житті дитини «Рідна школа, рідний клас»

Урок малювання “Моя Україна”

Урок малювання

КВІТУЧА - Україна!

Головним завданням курсу «Образотворче мистецтво» є формування у молодших школярів культури почуттів, основ національної та громадянської свідомості.

Конкурс дитячих малюнків:

Ми за мир на планеті Земля!

Відчути себе невід'ємними часточками великої історії своєї держави діти можуть тільки тоді, коли вони глибоко й детально вивчають історію рідного краю.

Пишаємося рідним містом – година спілкування

У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім’ї; родини, дитячого угрупування; як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій.



«Голуб миру»

З таким гаслом в нашій школі пройшла акція до Міжнародного Дня Миру.

УРОК “Шкільна родина – за мир!

Мир – планеті Земля!

Осторонь свята не залишились й наші школярі, адже зараз, як ніколи, нашій державі та всім її громадянам, дітям, потрібен мир! До Дня миру учні класу виготовляли паперових голубів, дарували їх всім перехожим та вітали зі святом. В кінці свята в небо злетів білий голуб миру.

ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ РАЙОНУ – година спілкування

Вічна слава солдату-герою і солдатові без нагород, хто загинув хоробро в бою, захищаючи рідний народ.

Мета: відновлення та вшанування національної пам'яті



Марафон пам’яті

День партизанської слави з почуттям безмежної подяки й любові ми віддаємо данину поваги ветеранам антифашистського опору: колишнім підпільникам і партизанам, захисникам і визволителям рідної землі – усім, кого ми з гордістю називаємо народними месниками.

Уроки мужності: “Є пам’ять, якій не буде кінця”, «Ваш світлий Подвиг незабутній”



Зустріч з Ветераном ВВв

Пропонуємо проводити конкурси дитячої зображувальної творчості «Слава українським військовим», «У світі немає кращої країни, ніж Україна» та ін.

“Чарівна скринька” – акція.

 «Нехай в Україні буде мир!», «Допоможемо бійцям!», «Повертайтесь додому живими!» — ці та інші лозунги чуємо щодня на роботі, на вулиці, у соцмережах. Люди збирають кошти, відправляють ліки, речі й листи в зону АТО, з радістю зустрічають своїх героїв, котрі повернулися зі Сходу. Учні класу не залишилися осторонь і вирішили влаштувати акцію «Чарівна скринька»,  зібрані кошти передали волонтерам.

Збери пластикові кришки – допоможи воїнам АТО

В класі проведені акції "Лист солдату" та "Оберіг солдату".

Пропонується практикувати проведення виховних годин у формі: зустрічей з волонтерами, учасниками бойових дій, майстер-класів за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів для бійців Української армії.

Учні переймаються долею бійців, котрі воюють в зоні АТО і знаходяться на лікуванні. Для підтримки воїнів в АТО, школярі взяли участь в акції «Обігрій бійця», придбавши кілька десятків теплих шкарпеток та перерахувавши кошти по мобільному звя’зку. Кожен учень школи надіслав свою підтримку пораненим бійцям у листах та малюнках.



«Дитячий оберіг для воїна»

Ми - козаки!

Захист Вітчизни –обов’язок громадянина»,



«Що означає бути патріотом?»;

ДЕНЬ ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ

Урок “Україна - мати.

Вмій її захищати”

Для майбутніх захисників, які готуються до служби у Збройних силах України,  проведені « Богатирські ігри».

Метою  заходубуло виховання в учнів морально-вольових  якостей. 

Урок мужності «Гідність та Совість української нації!». Усі присутні виконали Гімн України – символ державної єдності. Під жалобну мелодію «Пливе кача» вшанували пам’ять всіх загиблих в АТО та героїв Небесної Сотні. Цим уроком ми засвідчили свою любов до рідної України, віру в перемогу над ворогом. Ми знаємо, що наш народ вистоїть, з честю пройде всі випробування долі і на нашій землі буде мир.

Благодійний ярмарок на підтримку акції "Назустріч мрії" з метою збору коштів для підтримки роботи дитячого реабілітаційного центру для онкохворих дітей "Казковий світ".

Є багато країн на землі

В них озера, річки і долини,

Є країни великі й малі,

Та найкраще - завжди Батьківщина!

Учні з 1 класу знайомляться з усіма красотами рідної природи, тому що вона має великий вплив на душу маленької  дитини.

Тому основне завдання вчителя – більше знайомити своїх учнів з природою. Мої вихованці на початку уроку завжди вітаються з сонечком, небом, хмаринками. З найперших днів свого життя вони повинні зрозуміти, що ці атрибути є невід’ємною частиною великого поняття «Батьківщина».

ЗАВІТАЛА ОСІНЬ

Провели свято «Осінь прийшла - дари принесла!»

Квітка добра – урок труда

Основна мета трудового навчання заключається у вихованні в учнів  ціннісного ставлення до себе як суб’єкта  предметно-перетворювальної діяльності, шанобливого ставлення до людей праці та їх професії, трудових традицій українського народу та інших народів світу.



Таким чином, на уроках трудового навчання учні початкових класів знайомляться з традиціями українського народу, видами ремесел України: гончарство, ткацтво, вишивання тощо. Ми з учнями власними руками виготовляємо з пластиліну або глини посуд, завдяки орнаментам українського розпису надаємо йому національного стилю. Дуже цікаво учням працювати в техніці пап’є - маше, адже так діти можуть самовиразитися, вкладаючи у роботу свою маленьку душу, любов та повагу до рідної держави.

Доцільно впровадити виховні проекти: «Рідний край, де ми, живемо, Україною зовемо», «Я і моя родина», «Моя маленька батьківщина». Проводити тематичні виховні години, бесіди за темами: «Славетні українці», « Козацькому роду немає переводу» і ін. Проводити конкурси малюнків, оберегів, організувати написання листів та малюнків воїнам АТО.



Оскільки у молодшому віці у дітей домінує образне мислення, то найбільш характерними є такі форми діяльності:ситуаційно-рольова гра, сюжетно-рольова гра, гра-драматизація, інсценування, гра-бесіда, гра-мандрівка, екскурсія, ігрова вправа, колективне творче панно, бесіда, тематичний зошит, ранок, свято, усний журнал, групова справа, оформлення альбому, уявна подорож, конкурси, ігри, школа ввічливості, демонстрація, розповідь, моделювання, вікторина, екскурсія, виставка малюнків, операція-рейд, виставка-ярмарок, перекличка повідомлень, добродійна акція, хвилини з мистецтвом, година спостереження, година милування, спортивні змагання, козацькі забави, театральна вистава, ляльковий театр, ведення літопису класного колективу, веселі старти, естафети, догляд за рослинами і тваринами.

В честь дня Святого Миколая школярі підготували цікаву виставу та зустрічали Миколая, який завітав до них з подарунками. 

          Під час заходу звучали гарні поздоровлення та побажання, лунали пісні для усіх присутніх, а завершилося свято спільною колядкою.  

Ми повинні виховувати патріотизм  у школярів, спираючись на вікові традиції нашого народу,  українських родин, і не забувати про те, що таке виховання починається з сім’ї:



  • виховувати у школяра почуття поваги через добрі вчинки, любов до родини, товаришів, почуття поваги до людей похилого віку;

  • формувати уявлення про оточуючий світ людини, вміння поводити себе в суспільстві;

  • виховувати любов до рідного краю, його традицій;

  • виховувати почуття гідності та відповідальності за майбутнє своєї Батьківщини.

Це потрібно робити через ділові ігри, зустрічі з ветеранами або свідками минулих подій, бесіди, вікторини, конкурси, змагання, екскурсії.Патріотами не народжуються, патріотами стають, і завдання школи – виховати якнайбільше патріотів своєї держави, тобто гідне підростаюче покоління.

 

Година спілкування



«Відродися, Тарасе, мовою одкровенням, душі розмовою»

Справжні патріоти успішно формуються в активній практичній діяльності, яка поліпшує умови життя і, підвищує матеріальний і духовний рівень народу.

У національно – патріотичному вихованні провідне значення має активність учня, його бажання вдосконалювати себе, вивчати відповідний матеріал та самостійно знаходити його.

Характерною рисою українського патріотизму має бути його дієвість. Саме вона спроможна перетворювати почуття у конкретні справи і вчинки на користь Батьківщини і держави. Адже патріот це не той, хто говорить красиві слова про Україну, прикрашає дійсність, а той, хто бачить труднощі, помилки, невирішені проблеми, розуміє соціально-політичну ситуацію в країні і освіті, проте не панікує, не носиться зі своїми егоїстичними претензіями, не збирається тікати туди, де краще, а готовий долати перешкоди, зв’язати свою долю з долею Вітчизни.



Патріотизм починається з рідної бабусиної стежини, з вивченого українського гімну. Правильне розуміння прислів’я «Без верби і калини – нема України» - це і є відданість рідному краю. І де б людина не перебувала, якими б розкошами чужих земель не користувалась, все одно, згадавши рідний край, в душі потепліє. Недарма говорять : «Скрізь гарно, а вдома найкраще». Патріотизм повинен бути в душі!

Патріотизм – переконання,

що твоя країна краща за інші

тому, що саме ти в ній

народився.

Бернард Шоу


Патріотизм - це любов до рідного краю,

до своєї держави.

Це знання своїх символів.

Це вміння залишатися патріотом.


Каталог: doc -> files -> news -> 526
news -> Тема майстер-класу: використання хмарних технологій у навчанні англійської мови. Мета: Освітня
news -> Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 "Будова і різноманітність плодів."
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
526 -> Анкета для учнів, анкета для батьків, схема «Патріотичне виховання»
526 -> Тема: Рептилії
526 -> Закон Архімеда. Сила Архімеда. Плавання тіл.
526 -> Тема заняття: «Ukraine». Мета заняття


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка