Конкурс для вчителів початкових класів «Сучасний урок природознавства»




Скачати 63,93 Kb.
Дата конвертації19.09.2018
Розмір63,93 Kb.
Відділ освіти, молоді та спорту Гуляйпільської районної державної адміністрації

Районний конкурс для вчителів початкових класів «Сучасний урок природознавства»

Номінація: «Рослини. Тварини. Середовища їхнього існування»

Охорона рослинного і тваринного світу

(конспект уроку в 3 класі)

Автор: Журавльова Валентина

Петрівна,

вчитель початкових класів

вищої кваліфікаційної категорії

комунального закладу

«Гуляйпільський колегіум «Лідер»

Гуляйпільської районної ради

2016
Тема. Охорона рослинного і тваринного світу
Мета:

  • ознайомити учнів із засобами збереження й охорони рослин і тварин, навчати бачити красу навколишнього світу, вчити працювати з підручником та іншими джерелами інформації;

  • розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розвивати допитливість, вміння оцінювати свою роль в охороні природи;

  • виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди.


Тип уроку: урок формування нових знань
Обладнання та матеріали до уроку: презентація до уроку «Охорона рослинного і тваринного світу», телевізор, відеоролик «Охорона довкілля», роздатковий матеріал для роботи в групах: правила «Як треба поводитися в природі, фотоматеріали про те, що завдає шкоди природі та допомагає їй, підручник «Природознавство. 3 клас» /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. Видавництво «Генеза»2013р., музичний матеріал для фізкультхвилинки, зошити з друкованою основою.
Хід уроку:

І. Організаційний момент (1хв)

Ось дзвінок вже пролунав

До роботи погукав.

Тож і ми часу не гаймо

Працювати починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань(4хв)

- Що таке природа?

- Що відноситься до живої природи?

1. Перегляд відеоматеріалу


  • Перегляньте уважно сюжет і подумайте, про що у ньому розповідається. (Діти переглядають відео).

  • Про що ви дивилися фільм? (Відповіді дітей)

  • Чи здогадалися вже, про що ми будемо сьогодні говорити на уроці? (Передбачення дітей)

  • Що означає «охороняти»?

  • Чи потрібно охороняти наше довкілля? Чому? (Відповіді дітей)

(Оцінювання)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності(2хв)

Сьогодні на уроці ми дізнаємося чому потрібно охороняти рослинний і тваринний світ та як необдумане втручання людини у природу може змінити обличчя нашої планети.



  • Чи потрібно в школі вивчати дану тему? Чому?

(Відповіді дітей)

ІV. Вивчення нового матеріалу (6хв)



1. Еврістична бесіда.

- Ми вже знаємо, що і рослини, і тварини, і люди – це частини живої природи. А без чого не може існувавти жива природа, а отже і сама людина? (Відповіді дітей)

- Так, але все, без чого ми не можемо жити, сьогодні руйнується самою людиною. Ми часто чуємо, що природу потрібно охороняти. Та навіть не замислюємось над значенням цього заклику.

2. Робота в парі (3хв)

- Прочитайте текст на с.129 - 130 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

- Про що ви дізналися з матеріалу підручника?

(Оцінювання)

3. Побудова таблиць (4хв)

- Чому зникають рослини?

Зміна умов Зривають для букетів

життя


Зникнення рослин Витоптують

люди і тварини
Знищують при будівництві Використання у промисловості
(Оцінювання)
- Чому зникають тварини?
Зміна умов Знищення заради м’яса та хутра

життя



Зникнення тварин Зникнення рослин

Захворювання, спричинені

забрудненням середовища



(Оцінювання)

4. Музична фізкультхвилинка (1хв)

5. Робота в групах (3 хв)

- А зараз попрацюємо в групах. Розділимося на 3 групи по рядах. Прослухайте уважно завдання для кожної групи.



І група


ІІ група

  • Складіть правила про те, як треба поводитися в природі, щоб не завдати шкоди тваринам.


ІІ група

  • Відкрийте конверт і уважно розгляньте фотографії. Розділіть їх на дві групи: ті, на яких зображено що завдає шкоди довкіллю та ті, на яких зображено заходи з охорони природи.


Перевірка роботи в групах. Оцінювання (6хв)

- А зараз прослухаємо результати роботи кожної групи. Запрошую до дошки оратора 1 групи. Всі інші уважно слухають, щоб потім сказати,чи згодні ви з відповіддю та що нового дізналися? Який висновок можна зробити?(аналогічно 2 та 3 групи).



V. Узагальнення й систематизація знань (5хв)

1. Хвилинка ерудита

- На попередньому уроці ви отримали завдання підготувати інформацію про зникнення рослин і тварин внаслідок необдуманого втручання людини в природу. Яку інформацію ви відшукали та які використали для цього джерела? ( Діти діляться результатами своїх досліджень)



- Який висновок можна зробити?

(Оцінювання)

VІ. Домашнє завдання (2хв)

  • Опрацювати матеріал підручника с. 129 – 131

  • Виконати завдання у зошиті с.47

VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія (4хв)

  • Про що ми сьогодні на уроці говорили?

  • Чому потрібно охороняти рослинний і тваринний світ?

  • Як вам працювалося на уроці?

  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?

  • Що ви візьмете для себе з цього уроку?

  • Тож який висновок ми повинні зробити?

  • Сьогоднішній урок я хочу закінчити словами, якими б могли до нас звернутися рослини та тварини якби вміли говорити:

Все на землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти – лише її частинка.

Так, частка – невелика і залежна,

Цю істину сприймай беззастережно.

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

  • Тож бережімо природу! Бережімо наш завтрашній день!


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка