Конкурс «Математична казка»



Скачати 131,67 Kb.
Дата конвертації23.04.2017
Розмір131,67 Kb.
ТипКонкурс
Додаток 2

Тиждень математики

План проведення тижня математики

21.04.15 понеділок

Випуск стенівок: «стежинами математики»,

«Казкова математика»

22.04.15 вівторок

Акція «Зароби гроші власним розумом» (5-11 класи)

23.04.15 середа

1. Акція «Зароби гроші власним розумом» (5-11 класи)

2. конкурс «Математична казка» (5-6 класи)

24.04.15 четвер

1.Театралізований вечір «Чарівний світ математики»

(5-11 класи)

2. Аукціон «Математичний переполох» (5-11 класи)

25.04.15 п’ятниця

Конкурс «Веселі геометри» (7-8 класи)

Протягом тижня учні розгадують кросворди, відповідають на запитання вікторин, випускають математичні газети. Але, крім морального задоволення від участі в цих заходах, вони отримують за правильні відповіді, оригінальні та змістовно наповнені газети ще і спеціальну винагороду.

Протягом усього тижня математики на території школи буде працювати математичний банк «Геометрик», якому належить право емісії математичної грошової одиниці – «піфагорчика». Рада директорів банку (вчителі математики) сплачує учням певні суми в піфагорчиках за правильні відповіді на запитання вікторин, правильно розгадані кросворди, цікаві математичні реферати.

Крім того, за кожні отримані 9, 10, 11 балів на уроках математики учні також заробляють піфагорчики. За 12 балів дітям вручають захисні тотеми, які захищають учнів від 1 та 2 до кінця навчального року.

А витратити зароблені гроші ви зможете на аукціоні «Математичний переполох», який відбудеться в п’ятницю після 6 уроку. На аукціон будуть виставлені екзотичні, веселі, корисні, привабливі (не тільки математичні!) лоти (призи). Усі розрахунки будуть проводитися в математичній валюті.

Найбільшу кількість математичних грошей мають змогу отримати учасники акції «Зароби гроші власним розумом». Кожного дня учням пропонуються для розв’язання цікаві задачі, ребуси, головоломки різного рівня складності, які вивішуються на дошці оголошень (або їх роздає вчитель). На аркуші із завданням одразу вказується ціна правильної відповіді (чим складніше завдання, тим вище ціна), тому спробувати свої сили в розв’язувані задач, довести свою кмітливість мають змогу діти різного віку. Винагороду одержує той учень, який перший подав учителю правильну відповідь. Правильно розв’язане завдання одразу ж замінюється новим.



Деякі завдання для конкурса «Зароби гроші власним розумом»

  1. І варіант

1

0

999




100




20




10

14

101

7

16




24

(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, не закресленими мають залишитися клітинки з числами 0; 14; 101.)

ІІ варіант

98

100




7

22




24

16




20

999

0

1

10




(Підказка для учителя: якщо учень правильно відповість на всі питання, не закресленими мають залишитися клітинки з числами >; 98; 22.)

Питання для лото

І. Яке з чисел натурального ряду є найменшим?

ІІ. Згадайте казку про вовка та козенят. Скільки було козенят?

ІІІ. Яке з двоцифрових чисел натурального ряду є найменшим?

IV. Яке число є наступним за найбільшим двоцифровим числом?

V. Яке число передує 1000?

VI. Якщо а =15, то чому дорівнює а + 1?

VII. Якщо а = 21, то чому дорівнює а-1?

VIII. Яка річниця незалежності України святкується у цьому році? (Підказка для учителя: у наведених картках для лото, відпо­віддю на це запитання є число 24, яке треба замінити відповід­но до поточного року.)

2)1.Семеро чекали на восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожен

окремо ? (14 хв.)

2.Як називається другий місяць літа? (липень)

З.Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник навів на 10 годину ранку.

Скільки годин він проспав? (13 год.)

4.Яке каміння в морі? ( мокре)

5.Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося? (5 кутів)

б. Скільки пар ніг у коня? (дві)

7.Один чоловік купив трьох кіз за 3 гривні. Запитується по чому кожна коза пішла? (по дорозі)

8.Пішов мірошник на млин. У кожному із 4 кутів він побачив по 3 мішки, на кожному мішку сиділо по 3 кішки, а кожна кішка мала при собі трьох кошенят .Під мішком сиділо по три мишки. Запитується: чи багато було ніг у млині? (дві, а решта лапи)

9.Як можна одним мішком пшениці, змоловши її, наповнити два таких самих мішки? ( вставити один в одний)

10. Двоє пішли - три цвяхи знайшли, Слідом четверо підуть-

Чи багато цвяхів знайдуть? (жодного)

11.Що це може бути? Дві голови, дві руки, шість ніг, а в ходьбі тільки чотири? ( вершник на коні)

12.Два копачі викопують 2 метри канави за 2 години. Скільки копачів за 5 годин викопають 5 метрів канави? ( два)

13.У трьох трактористів є брат Сергій, а у Сергія немає братів. Чи може таке бути? ( трактористи жінки)

14.У кімнаті горіло 10 свічок. Шість з них погасили. Скільки свічок залишилося ? (шість)

15.Як збільшити число 66 у півтора ризи не виконуючи ніяких дій? ( перевернути)

16.На березі росло 20 груш. Подув сильний вітер, і 12 груш упало. Скільки залишилося? (жодної, на березі груші не ростуть)

17.Під яким кущем заєць ховається від дощу? ( під мокрим)

18.Куди іде кошеня, коли переходить дорогу? ( на інший бік вулиці)

19. На яке питання не можна відповісти « так «? ( « Ти спиш ? « )

20.Що в України на третьому місці, а у Франції на другому? ( буква р)

21.Скільки яєць можна з'їсти на голодний шлунок ? (одне)

22.Як відомо українські жіночі імена закінчуються на -а або -я: Ганна, Марія, Жанна. Однак є жіноче імя, яке не закінчується ні на -а, ні на -я. Назвіть його. (Любов).

3)


  1. Який великий математик відкрив важливий закон музики, за яким висота тону струни обернено пропорційна її Довжині? (Піфагор)

  2. В якому давньогрецькому місті народився Евклід? (В Афінах)

  3. Частина теореми, в якій говориться, що дано мова)

  4. Твердження, які містять формулювання Основних властивостей найпростіших фігур, не доводяться і називаються (аксіоми).

  5. Який вчений математик створив підйомний гвинт для води? (Архімед)


4)Задача. За нормою на кожного учня в класі має припадати не менше як 4,5 м3 повітря. Скільки учнів можна розмістити в класі, дов­жина якого 8 м, ширина 6 м, а висота 4 м?

Задача 1. Згадаємо казку «Лисичка-Кума». Лисичка, прикриваю­чись тим, що її нібито на хрести­ни кличуть, потай від Ведмедя їла день за днем його мед. Припусти­мо, що першого дня вона з'їла восьму частину меду, другого — четверту частину, третього — по­ловину. Запитання: на який день вона з'їла увесь мед, якщо не змінювала швидкості поїдання солодощів?

Відповідь. На четвертий.

Задача 2. Казка «Івасик-Телесик». Прийшла мати на берег і кличе свого сина: «Івасику, Те-лесику, приплинь-приплинь до бережка». Івасик у цей час знаходиться за 540 м вгору по річці. За який час він припливе до берега, якщо швидкість течії 2 км/год, а Івасиків човен рухається із влас­ною швидкістю 7 км/год?

Відповідь. Рухаючись за течією зі швидкістю 9 км/год, відстань 0,54 км Івасик подолає за 0,06 год (за 3,6 хв або за 169 с).

Задача 3. Згадайте казку про Сір­ка. Вигнав хазяїн Сірка, бо ста­рий той став. Щоб допомогти йому, вовк запропонував нібито вкрасти дитину, яку Сірко має відняти. Ось схопив вовк дитину, а через 12 с за ним погнався Сір­ко. Через який час він наздогнав вовка з дитиною, якщо вовк біг зі швидкістю 3 км/год, а Сірко — 4 км/год? (Не забудьте секунди перевести в години.)

Відповідь. Через 36 с від початку свого руху.

Конкурс «Математична казка»

Позакласний захід для учнів 5-6 класів

ХІД ЗАХОДУ



Ведучий. Сьогодні ми здійснимо подорож до математичної казки

Ця історія почалася з того, що в усіх дітей зникли їхні улюблені іграшки: комп'ютери, приставки, ляльки, собачки, шоколадки — усе, що вони любили, з чим проводили вільний час, приходячи зі школи додому. Це двійки, що оселилися в дітей у зошитах, повели іграшки в місто Мате­матичних Загадок. А знайти ці іграшки зможе лише той, хто дружить з ма­тематикою. (На сцену запрошуються заздалегідь обрані 2 команди.) Не за­будьте взяти із собою в дорогу дружбу, спритність, кмітливість і гарний настрій. Все зібрали? Здається, гарного настрою обмаль. Для того, щоб його додати, кожна команда повинна заспівати пісню, в якій є цифри — це і буде першим вашим іспитом.



Проспівавши пісню, команди наші відправляються в дорогу й опиня­ються біля високої красивої брами, що перетинає шлях у чарівне місто. Брама зачинена на три замки. Розшифрувавши секрет кожного замка, ви зможете його відімкнути.

(Демонструються плакати із завданням «знайти закономірність».)

1)

Відповідь. 11 (12+15 = 27 і 11 + 16 = 27; 8+10 = 18, 7+...= 18).

2) 16, 27, 43

29, ? , 56



Відповідь 27(16+27=43,29+...=56).

3)1, 4, 9, 7, 25, 36...



Відповідь. 16.

Поки команди міркують, для глядачів проводиться міні-аукціон «Чи знаєте ви вчених-математиків?» Виграє той, хто назве ім'я та прізвище вченого останнім.

Отже, команди упоралися із завданням, брама відчинилася — і ви опи­нилися в місті Математичних Загадок. У місті багато вулиць. Кожною з них треба буде пройти, щоб відшукати вулицю Двійок.

Перша вулиця — Математичних термінів. У кожнім будинку збері­гаються предмети, пов'язані з математикою, що починаються на одну й ту гаму букву. Наприклад, у будинку № 2 знаходяться предмети, що почина­ються на другу букву алфавіту — «Б»: бісектриса, біном, бічні сторони тощо.



Перший конкурс. Я називаю букву, а команди повинні назвати мате­матичні терміни на цю букву. На обмірковування — 5 с. Якщо варіантів немає — хід переходить до наступної команди.

Ви вдало перетнули цю вулицю і опинилися на площі Задач. Тут зберігаються ті задачі, що учні розв'язують на уроках. Ті, що ви розв'язали правильно, відпочивають, а ті, що недорозв'язували, так і кидаються на кожного зустрічного: «Розв'яжи мене!»



Другий конкурс. Розв'язування задач з теми, яку вивчають у даний мо­мент. (Задачі записано на аркушах.)

А в цей час ми перевіримо, як уміють розв'язувати задачі наші глядачі. Задача 1. На водопій

До водички біжать лошата,

Разом з ними хлопчики й дівчата,

Ще й веселе мале цуценя.

Мені видно з трави двадцять три голови

Та сім дюжин маленьких ніг.

Ти скоресенько підрахуй,

Скільки буде в них вух? (46)

Задача № 2. Солдати

Десять солдат шикувалися в ряд,

Десять солдат йшли на парад.

Дев'ять десятих було носатих,

А скільки ж було курносих солдат? (1)

З площі Задач ми потрапили на вулицю Ігор. Тут грають у різні ігри, але не прості, а математичні.



У третьому конкурсі нашим командам потрібно буде зіграти в математичне лото.

Після вулиці Ігор ви опинилися на дивній вулиці. На одному з будин­ків висіла табличка з написом «вулиця Котячі дворики», а на іншому боці написано: «вулиця Мишачі нірки». Кішка, яка пробігала мимо, пояснила, що це витівки сусідів-мишей і що в них точиться вічна суперечка про на­зву. І неуважні мандрівники самі не можуть знайти вихід з цієї вулиці. А наскільки уважні ви?



Четвертий конкурс. Завдання на уважність

Під час читання вірша підрахуйте, скільки разів у ньому зустрічається буква «В».

Как воздух, математика нужна!

Одной отваги офицеру мало.

Расчеты! Залпы! И цель поражена

Могучими ударами металла.

И воину припомнилось на миг,

Как школьником мечтал в часы ученья

О подвиге, о шквалах огневих,

О яростном порьіве наступлснья.

Но строг учитель был. И каждый раз

Он обрывал мальчишку резковато:

«Мечтать довольно! Повтори рассказ

О свойствах круга и углах квадрата».

И воином любовь сбережена

К учителю. Далекому. Седому.

Как воздух, математика нужна

Сегодня офицеру молодому. (18 букв)

І ось ви вийшли з вулиці і опинилися на перехресті. В який бік іти? Це повинні вирішити капітани.

П'ятий конкурс. Конкурс капітанів

1. Слово алгебра походить від слова «альджебр». Що означає воно в бук­вальному перекладі? (Відновлення)

2. Радіус — слово латинське. Як воно перекладається? (Промінь, спиця колеса)

3. Кого називають батьком алгебри? (Ф. Вієта)

4. Кого називали гарпедонавтами? (Тих, хто натягував мотузки, перших геометрів)

Нарешті ви потрапили до вулиці Двійок. Двійки вибралися з брудних, порваних зошитів. Старша Двійка виступає вперед і з глузуванням каже: Ви все одно не зможете повернути свої іграшки, тому що не відповісте на мої запитання».

Двійка швидко ставить запитання гравцям, які вишикувались один за одним. Хто не відповів на запитання, той сідає. З чиєї команди залишить­ся більше гравців, та й переможе в цьому конкурсі;

Запитання Двійки

1. Як звали Вієта? (Франсуа)

2. Скільки днів у не високосному році? (365)

3. Сума позначається знаком... (плюс)

4. Хто склав періодичну систему елементів Менделєєва? (Менделєєв)

5. Найкоротший день року? (22 грудня) 6.125-8 = (100О)

7. Скільки пальців на 10 руках? (50) X. Найкоротший місяць року? (Лютий) ч. Ім'я Ковалевської? (Софія Василівна)

8. В якого прямокутника всі сторони рівні? (У квадрата)

9. В якому місяці є число 28? (У будь-якому)

10. В якому році ти пішов у перший клас?

11. Що важче: кілограм заліза чи кілограм вати? (Однаково)

12. Рівність, що містить змінну. (Рівняння)

13. Обчислив 82. (64)

14. Скільки хвилин в одній годині? (60)

15. Як називають твердження, істинність якого потрібно доводити? (Теорема)

16. Найменше просте число. (2)



Двійка тікає. Надсилає молодших двійок з речами, що вони викрали: іграш­ками, солодощами (це призи). Підбиваються підсумки подорожі.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка